w211 tehoboksi
w211 tehoboksi
onkos joku kokeillut jpron boksia
mikäköhän toi eco boksi olisi
http://www.jpro.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
w211 280cdi 05 3,2l
mikäköhän toi eco boksi olisi
http://www.jpro.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
w211 280cdi 05 3,2l
W205 220cdi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: w211 tehoboksi
Täältä foorumilta löytyy osavia tekijöitä jotka tekevät nykyisestä softatasi "oikealla tavalla" tehokkaamman. Hinta ei varmaan kaukana vs. "tuhoboxi".
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: w211 tehoboksi
Mikä kyseisestä tuotteesta tekee " tuhoboxin " ?simppa80 kirjoitti:Täältä foorumilta löytyy osavia tekijöitä jotka tekevät nykyisestä softatasi "oikealla tavalla" tehokkaamman. Hinta ei varmaan kaukana vs. "tuhoboxi".
Saksalainen valmistaja ja tehdas on testannut kaikki boxit ennen myyntiin lähtöä yms. Takuu 2-vuotta ! Takuu tarkoittanee myös sitä, että jos tuote rikkoo esimerkiksi auton elektroniikkaa yms, niin takuu on silloin voimassa.
Täytyypi ottaa boxi kokeiluun ja verrata starilla missä mennään.
http://www.jpro.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jpro.fi/tuotteet.html?id=638/123" onclick="window.open(this.href);return false;
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: w211 tehoboksi
Tuollaisessa boxissa ei ole yhtään "karttaa" vaan pelkkä vastus jolla kusetetaan syöttöjä lisää.....rumilus kirjoitti:Mikä kyseisestä tuotteesta tekee " tuhoboxin " ?simppa80 kirjoitti:Täältä foorumilta löytyy osavia tekijöitä jotka tekevät nykyisestä softatasi "oikealla tavalla" tehokkaamman. Hinta ei varmaan kaukana vs. "tuhoboxi".
Saksalainen valmistaja ja tehdas on testannut kaikki boxit ennen myyntiin lähtöä yms. Takuu 2-vuotta ! Takuu tarkoittanee myös sitä, että jos tuote rikkoo esimerkiksi auton elektroniikkaa yms, niin takuu on silloin voimassa.
Täytyypi ottaa boxi kokeiluun ja verrata starilla missä mennään.
http://www.jpro.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jpro.fi/tuotteet.html?id=638/123" onclick="window.open(this.href);return false;
Autosta tulee todella kulmikas kaasuvasteen suhteen....
Mun puolesta laittakoon ken haluaa, itse kokeilin ja petyin....pahasti.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 tehoboksi
Valitetavasti ei takuu korvaa rikkotunuta autoa vain sen tehoboxsinrumilus kirjoitti:Mikä kyseisestä tuotteesta tekee " tuhoboxin " ?simppa80 kirjoitti:Täältä foorumilta löytyy osavia tekijöitä jotka tekevät nykyisestä softatasi "oikealla tavalla" tehokkaamman. Hinta ei varmaan kaukana vs. "tuhoboxi".
Saksalainen valmistaja ja tehdas on testannut kaikki boxit ennen myyntiin lähtöä yms. Takuu 2-vuotta ! Takuu tarkoittanee myös sitä, että jos tuote rikkoo esimerkiksi auton elektroniikkaa yms, niin takuu on silloin voimassa.
Täytyypi ottaa boxi kokeiluun ja verrata starilla missä mennään.
http://www.jpro.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jpro.fi/tuotteet.html?id=638/123" onclick="window.open(this.href);return false;
Syitä (kaikkia ei siihen heti yhdistä)
miksi auto hajoaa noilla boxsilla on jokunen mutta suurin syy on että nostaa ruiskuts painetta hujaamalla yhtä anturi arvoa,
Mitä pumppu, suuttimet, paineen säädin eivät kestä pitkään
*:rila onkin mielenkiintosta...
arvojatutkia autosta missä se on
Tehoahan ne kyllä lisäävät
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w211 tehoboksi
" Valitetavasti ei takuu korvaa rikkotunuta autoa vain sen tehoboxsin "
On aika rohkeliasta tuoda myyntiin sellainen laite, joka rikkoo auton ohjainjärjestelmät tai tulee jopa moottorivaurio.
Olen kyllä varma, että jos tapauksia ilmenee kyseisen laitteen aiheuttamaksi, niin korvausvastuu siirtyy tuotteen myyjälle.
Kyseistä tuotetta myyjä ei ainakaan ilmoita suuntaan, että käyttö omalla vastuulla.
Oletteko CDI203 ja LopenUupunut tarkastelleet starilla mainittuja parametrimuutoksia kyseisestä boxista ja verrannut niitä alkuperäisparametreihin ?
Tuntuu kyllä kovalta väitteeltä, että jollain vastusarvon muutoksella huijataan vaan esim. ruiskutusmäärää/painetta...ahtopainetta ym. ym.
Valmistajahan kertoo laitteen 100 % digitaalisovelluksesta, joka vastaisi vastaavaa ohjelmamuutosta digituninkina.
On aika rohkeliasta tuoda myyntiin sellainen laite, joka rikkoo auton ohjainjärjestelmät tai tulee jopa moottorivaurio.
Olen kyllä varma, että jos tapauksia ilmenee kyseisen laitteen aiheuttamaksi, niin korvausvastuu siirtyy tuotteen myyjälle.
Kyseistä tuotetta myyjä ei ainakaan ilmoita suuntaan, että käyttö omalla vastuulla.
Oletteko CDI203 ja LopenUupunut tarkastelleet starilla mainittuja parametrimuutoksia kyseisestä boxista ja verrannut niitä alkuperäisparametreihin ?
Tuntuu kyllä kovalta väitteeltä, että jollain vastusarvon muutoksella huijataan vaan esim. ruiskutusmäärää/painetta...ahtopainetta ym. ym.
Valmistajahan kertoo laitteen 100 % digitaalisovelluksesta, joka vastaisi vastaavaa ohjelmamuutosta digituninkina.
Viimeksi muokannut rumilus, La 21.04.2012 09:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: w211 tehoboksi
.
Alkujaan, muistaakseni rumilus oli kaikkea moottorituuninkia vastaan ja nyt sitten koetat puolustella ns. tehoboxeja ?
En kyllä mitenkään positiivisessa mielessä voi ymmärtää pointtiasi.
No, varmaan minä olen niin rajoitteinen.
Toimintapeiaate noissa on aina sama.
Anturin/toimilaitteen paluujännitettä muutetaan.
Staarilla tämä näkyy siten, ettei mitään näy, ecu luulee edelleen auton olevan vakiokuosissa - siitä nimitys, "huijausboxi" tulee.
Tehonnousu tulee, kun ecu siis ei tunnista tilannetta, vaan korjaa ko jännitteen mielestään oikealle tasolle.
Coomonraildieselissä huijataan joko suuttimien aukioloaikaa pidemmäksi, tai railpainetta suuremmaksi.
Jos asennusohjeissa asennusajaksi kerrotaa esim alle kymmenen minuuttia, luulisin, että kyseessä on railpainetta huijaava versio, siinä kun ei tarvi irroittaa kun yksi liitin.
Jonkinlainen digitaalisuus voisi vaikka tarkoittaa sitä, että huijaaminen alkaa tietyn vasta "tason" jälkeen, sanotaan nyt vaikka että 500bar paineen yläpuolella, jolloin tyhjäkäynti menee vielä alkuperäisillä paineilla.
Dieselmoottorin "oikean" tai kunnollisen toiminnan kannalta on ensiarvoisen tärkeää, jotta se ruiskutuksen loppuhetki ajoituu oikein, kaikki muu oikeastaan siinä ruiskutuksessa riippuu ja lasketaan siitä.
Ruiskutusajan pituus ja railpainetieto ovat tärkeitä tietoja tässä, oikein kerrottuna.
Boxit kyllä nostaa tehoa - ei siinä mitään.
Mutta moottorinohjaus ei enää kyllä toimi oikein.
Jotta moottorinohjauksella olisi edes mahdollisuus toimia oikein, täytyy kaikki asiaan vaikuttavat tiedot ohjelmassa kertoa totena, niinkuin alkuperäisen ohjelman tekijäkin on ne siellä tehnyt.
Kyllä kait sitä boxia voi ainakin kokeilla, sittenpähän voi itse muodostaa oman mielipiteensä, eihän edes paljoa maksa, jos on sitten tyytyväinen - niin mikäpäs siinä, ei kait tuo oikeastaan kenellekkään kuulu.
Alkujaan, muistaakseni rumilus oli kaikkea moottorituuninkia vastaan ja nyt sitten koetat puolustella ns. tehoboxeja ?
En kyllä mitenkään positiivisessa mielessä voi ymmärtää pointtiasi.
No, varmaan minä olen niin rajoitteinen.
Toimintapeiaate noissa on aina sama.
Anturin/toimilaitteen paluujännitettä muutetaan.
Staarilla tämä näkyy siten, ettei mitään näy, ecu luulee edelleen auton olevan vakiokuosissa - siitä nimitys, "huijausboxi" tulee.
Tehonnousu tulee, kun ecu siis ei tunnista tilannetta, vaan korjaa ko jännitteen mielestään oikealle tasolle.
Coomonraildieselissä huijataan joko suuttimien aukioloaikaa pidemmäksi, tai railpainetta suuremmaksi.
Jos asennusohjeissa asennusajaksi kerrotaa esim alle kymmenen minuuttia, luulisin, että kyseessä on railpainetta huijaava versio, siinä kun ei tarvi irroittaa kun yksi liitin.
Jonkinlainen digitaalisuus voisi vaikka tarkoittaa sitä, että huijaaminen alkaa tietyn vasta "tason" jälkeen, sanotaan nyt vaikka että 500bar paineen yläpuolella, jolloin tyhjäkäynti menee vielä alkuperäisillä paineilla.
Dieselmoottorin "oikean" tai kunnollisen toiminnan kannalta on ensiarvoisen tärkeää, jotta se ruiskutuksen loppuhetki ajoituu oikein, kaikki muu oikeastaan siinä ruiskutuksessa riippuu ja lasketaan siitä.
Ruiskutusajan pituus ja railpainetieto ovat tärkeitä tietoja tässä, oikein kerrottuna.
Boxit kyllä nostaa tehoa - ei siinä mitään.
Mutta moottorinohjaus ei enää kyllä toimi oikein.
Jotta moottorinohjauksella olisi edes mahdollisuus toimia oikein, täytyy kaikki asiaan vaikuttavat tiedot ohjelmassa kertoa totena, niinkuin alkuperäisen ohjelman tekijäkin on ne siellä tehnyt.
Kyllä kait sitä boxia voi ainakin kokeilla, sittenpähän voi itse muodostaa oman mielipiteensä, eihän edes paljoa maksa, jos on sitten tyytyväinen - niin mikäpäs siinä, ei kait tuo oikeastaan kenellekkään kuulu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w211 tehoboksi
tuikku kirjoitti:.
Alkujaan, muistaakseni rumilus oli kaikkea moottorituuninkia vastaan ja nyt sitten koetat puolustella ns. tehoboxeja ?
En kyllä mitenkään positiivisessa mielessä voi ymmärtää pointtiasi.
No, varmaan minä olen niin rajoitteinen.
Toimintapeiaate noissa on aina sama.
Anturin/toimilaitteen paluujännitettä muutetaan.
Staarilla tämä näkyy siten, ettei mitään näy, ecu luulee edelleen auton olevan vakiokuosissa - siitä nimitys, "huijausboxi" tulee.
Tehonnousu tulee, kun ecu siis ei tunnista tilannetta, vaan korjaa ko jännitteen mielestään oikealle tasolle.
Coomonraildieselissä huijataan joko suuttimien aukioloaikaa pidemmäksi, tai railpainetta suuremmaksi.
Jos asennusohjeissa asennusajaksi kerrotaa esim alle kymmenen minuuttia, luulisin, että kyseessä on railpainetta huijaava versio, siinä kun ei tarvi irroittaa kun yksi liitin.
Jonkinlainen digitaalisuus voisi vaikka tarkoittaa sitä, että huijaaminen alkaa tietyn vasta "tason" jälkeen, sanotaan nyt vaikka että 500bar paineen yläpuolella, jolloin tyhjäkäynti menee vielä alkuperäisillä paineilla.
Dieselmoottorin "oikean" tai kunnollisen toiminnan kannalta on ensiarvoisen tärkeää, jotta se ruiskutuksen loppuhetki ajoituu oikein, kaikki muu oikeastaan siinä ruiskutuksessa riippuu ja lasketaan siitä.
Ruiskutusajan pituus ja railpainetieto ovat tärkeitä tietoja tässä, oikein kerrottuna.
Boxit kyllä nostaa tehoa - ei siinä mitään.
Mutta moottorinohjaus ei enää kyllä toimi oikein.
Jotta moottorinohjauksella olisi edes mahdollisuus toimia oikein, täytyy kaikki asiaan vaikuttavat tiedot ohjelmassa kertoa totena, niinkuin alkuperäisen ohjelman tekijäkin on ne siellä tehnyt.
Kyllä kait sitä boxia voi ainakin kokeilla, sittenpähän voi itse muodostaa oman mielipiteensä, eihän edes paljoa maksa, jos on sitten tyytyväinen - niin mikäpäs siinä, ei kait tuo oikeastaan kenellekkään kuulu.
Nyt on kysymys aivan toisesta asiasta, kun jokin taho väittää jotakin, niin vaadin jotakin vastinetta puheille....ei sen kummempaa.
En edelleenkään puolustele mitään turhamaista tuninkia, että ole huoleti.
En ole varma, voiko starilla jäädä havaitsematta muutamat muut parametrit jotka kyseinen tuhoboxi aiheuttaa. Kokeilemallahan se selviää. Sinähän sen varmaan tiedät, mutta se on eriasia mitä totuuksia kerrot näistä laitteista.
Viimeksi muokannut rumilus, La 21.04.2012 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: w211 tehoboksi
Tuo "tuhoboxi" sana tuli vaan siitä että niitä yleisestikkin kutsutaan tuhoboxiksi. En usko että särkee autoa ja jos sieltä jotain hajuaisi niin takaan ettei tuo liike sun moottori vauriotasi korvaa, vaan vika todetaan olleen jossain muualla. Boxi itsessään varmaan kestää sen 2 vuotta ja ylikkin. Niin ja itsehän sää oot täällä jankuttanut siitä moottori tekniikasta. Sekö on sun mielestä oikeen että "valehdellaan" mootttori ohjaimelle syötettyä polttoainemäärrää (vai mitä se boxi nyt valehtelikaan) jotta ECU nostaa syöttömäärää?rumilus kirjoitti:Mikä kyseisestä tuotteesta tekee " tuhoboxin " ?simppa80 kirjoitti:Täältä foorumilta löytyy osavia tekijöitä jotka tekevät nykyisestä softatasi "oikealla tavalla" tehokkaamman. Hinta ei varmaan kaukana vs. "tuhoboxi".
Saksalainen valmistaja ja tehdas on testannut kaikki boxit ennen myyntiin lähtöä yms. Takuu 2-vuotta ! Takuu tarkoittanee myös sitä, että jos tuote rikkoo esimerkiksi auton elektroniikkaa yms, niin takuu on silloin voimassa.
Täytyypi ottaa boxi kokeiluun ja verrata starilla missä mennään.
http://www.jpro.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jpro.fi/tuotteet.html?id=638/123" onclick="window.open(this.href);return false;
Enkä ala tästä jankuttaan ko ei oikeesti kiinosta. jokainen laittakoon autoonsa mitä haluaa, EI KIINOSTA!!! Mun edellisen kommentin pointti oli että voit saada samalla rahalla ihan "oikeen" toimivan ohjelman.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: w211 tehoboksi
Yksinkertaisin boksi näkyy Starilla muistaakseni siinä että railpainetta muka olisi auton ollessa sammuksissa jonkin verran vaikkei olekaan.
Jonkin verran noita on meillä huollossa käyvissä autoissa, tehoa lisää eikä ole ollut erikoisempia ongelmia.
Ohjelma varmaan on kaikin puolin parempi, en minä näistä mitään tiedä.
Jonkin verran noita on meillä huollossa käyvissä autoissa, tehoa lisää eikä ole ollut erikoisempia ongelmia.
Ohjelma varmaan on kaikin puolin parempi, en minä näistä mitään tiedä.
wiimax.fi
Re: w211 tehoboksi
[simppa80
Niin ja itsehän sää oot täällä jankuttanut siitä moottori tekniikasta.
Mitä nyt kertomallani on yhteyttä moottoritekniikasta jankuttamiselle ?
Niin ja itsehän sää oot täällä jankuttanut siitä moottori tekniikasta.
Mitä nyt kertomallani on yhteyttä moottoritekniikasta jankuttamiselle ?
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: w211 tehoboksi
Mitään kiinteitä muutoksia autoon ei tehdä, vaan kytkennät suoritetaan liittimillä. Tehoyksikkö ottaa ohjainimpulssin turbon ahtopaineesta, mutta ei lisää sitä, vaan antaa polttoainetta oikeassa suhteessa alkuperäiseen ahtopaineeseen nähden ja näin ollen täydentää ja tarkentaa palamissuhdetta. Moottoria ei rasiteta mekaanisesti, koska ahtopaineen säätöön ei puututa. Ecobox ja Tehobox toimii moottorinohjaajan hienosäätäjänä ja korjaa valmistajan antamaa toleranssia siten, että moottorille suunnitellut ominaisuudet voidaan hyödyntää paremmin, itse moottoria kuitenkaan manipuloimatta.
Tehoyksiköt ovat 100% Digitaalisia. Eivätkä perustu vastustekniikkaan, jossa huijataan autoa polttoaineen tai ilman lämpötilojen kanssa, josta pidemmällä aikavälillä syntyy haittaa moottorille. Lisäten savutusta, polttoaineen kulutusta ja aiheuttaen liian kuumaa käyntiä. Näin ollen vahingoittaen erinäisiä pakopuolen osia ja lyhentäen oleellisesti moottorin käyttöikää.
näin siellä muunmuassa sanotaan
Tehoyksiköt ovat 100% Digitaalisia. Eivätkä perustu vastustekniikkaan, jossa huijataan autoa polttoaineen tai ilman lämpötilojen kanssa, josta pidemmällä aikavälillä syntyy haittaa moottorille. Lisäten savutusta, polttoaineen kulutusta ja aiheuttaen liian kuumaa käyntiä. Näin ollen vahingoittaen erinäisiä pakopuolen osia ja lyhentäen oleellisesti moottorin käyttöikää.
näin siellä muunmuassa sanotaan
W205 220cdi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: w211 tehoboksi
pekka785 kirjoitti:Mitään kiinteitä muutoksia autoon ei tehdä, vaan kytkennät suoritetaan liittimillä. Tehoyksikkö ottaa ohjainimpulssin turbon ahtopaineesta, mutta ei lisää sitä, vaan antaa polttoainetta oikeassa suhteessa alkuperäiseen ahtopaineeseen nähden ja näin ollen täydentää ja tarkentaa palamissuhdetta. Moottoria ei rasiteta mekaanisesti, koska ahtopaineen säätöön ei puututa. Ecobox ja Tehobox toimii moottorinohjaajan hienosäätäjänä ja korjaa valmistajan antamaa toleranssia siten, että moottorille suunnitellut ominaisuudet voidaan hyödyntää paremmin, itse moottoria kuitenkaan manipuloimatta.
Tehoyksiköt ovat 100% Digitaalisia. Eivätkä perustu vastustekniikkaan, jossa huijataan autoa polttoaineen tai ilman lämpötilojen kanssa, josta pidemmällä aikavälillä syntyy haittaa moottorille. Lisäten savutusta, polttoaineen kulutusta ja aiheuttaen liian kuumaa käyntiä. Näin ollen vahingoittaen erinäisiä pakopuolen osia ja lyhentäen oleellisesti moottorin käyttöikää.
näin siellä muunmuassa sanotaan
Iltapäivälehdissäkin lukee kaikenlaista....kyllä vastuu on lukijalla.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: w211 tehoboksi
Negatiivinen ääni täältäkin.
Tehoa nostaa kyllä oikein mukavasti. Oli Vitossa kiinni tuollainen kun ostin sen. En alkuun edes tiennyt asiasta mitään kun oli boxi melko taitavasti piilotettu. Sen jälkeen kun sen huomasin niin 2 kg lekalla alasinta vasten uudelleenmuotoilu sille. Itsellä ainakin aiheutti paineensäätimen rikkoutumisen, laatikon ylimääräiset luistelut kaikkine muine ongelmineen. Tuo kun ei vääntöjä rajoita vaan laatikko on todella kovilla. Eräs automaattiseppä totesi että huijausboxin kun autoonsa laittaa niin se on vaihdelaatikon murha. EN SUOSITTELE kenellekkään enkä mihinkään kulkineeseen. Ja se mitä tulee noihin anturitietoihin niin ei siinä *:ri paljoa auta kun sieltä tulee huijattua painetietoa mihinkä sen toiminta täysin perustuu. Mutta jokainen tietysti tyylillään. Jos voimaa haluaa niin joko mekaanisilla tahi sitten softa muutoksilla sitä pitää tehdä. Polttomoottoreissa kun kaikki vaikuttaa kaikkeen on se sitten bensa tai diesel. Oikea määrä polttoainetta oikeaan määrään ilmaan oikeaan aikaan on kaiken perusta ja jos sitä ei ymmärrä tai halua ymmärtää niin kannattaa pitää se auto vakiona.
Bensa autoihin oli aikanaan saatavilla ainakin sellainen lisäboxi että sen sai uudelleen ohjelmoitua eli siis saatiin tarkasti lisättyä polttoainetta tietyille kierrosalueille mutta sehän säädettiin yksilöllisesti jokaiseen moottoriin (Nekin kun ovat yksilöitä).
Ja AINA kun moottorista otetaan yksikin hevosvoima lisää ulos niin AINA se rasittaa moottoria enemmän. Jos ahtopainetta ei nosteta lisättyyn polttoaine määrään niin AINA se nostaa moottorin lämpöä.
Nämä tehoboksit on jätettävä omaan arvoonsa ja yhteyttä johonkin sofaguruun joka tekee oikean virityksen.
Nm. yli 10 vuotta kilpamoottoreita...
Tehoa nostaa kyllä oikein mukavasti. Oli Vitossa kiinni tuollainen kun ostin sen. En alkuun edes tiennyt asiasta mitään kun oli boxi melko taitavasti piilotettu. Sen jälkeen kun sen huomasin niin 2 kg lekalla alasinta vasten uudelleenmuotoilu sille. Itsellä ainakin aiheutti paineensäätimen rikkoutumisen, laatikon ylimääräiset luistelut kaikkine muine ongelmineen. Tuo kun ei vääntöjä rajoita vaan laatikko on todella kovilla. Eräs automaattiseppä totesi että huijausboxin kun autoonsa laittaa niin se on vaihdelaatikon murha. EN SUOSITTELE kenellekkään enkä mihinkään kulkineeseen. Ja se mitä tulee noihin anturitietoihin niin ei siinä *:ri paljoa auta kun sieltä tulee huijattua painetietoa mihinkä sen toiminta täysin perustuu. Mutta jokainen tietysti tyylillään. Jos voimaa haluaa niin joko mekaanisilla tahi sitten softa muutoksilla sitä pitää tehdä. Polttomoottoreissa kun kaikki vaikuttaa kaikkeen on se sitten bensa tai diesel. Oikea määrä polttoainetta oikeaan määrään ilmaan oikeaan aikaan on kaiken perusta ja jos sitä ei ymmärrä tai halua ymmärtää niin kannattaa pitää se auto vakiona.
Bensa autoihin oli aikanaan saatavilla ainakin sellainen lisäboxi että sen sai uudelleen ohjelmoitua eli siis saatiin tarkasti lisättyä polttoainetta tietyille kierrosalueille mutta sehän säädettiin yksilöllisesti jokaiseen moottoriin (Nekin kun ovat yksilöitä).
Ja AINA kun moottorista otetaan yksikin hevosvoima lisää ulos niin AINA se rasittaa moottoria enemmän. Jos ahtopainetta ei nosteta lisättyyn polttoaine määrään niin AINA se nostaa moottorin lämpöä.
Nämä tehoboksit on jätettävä omaan arvoonsa ja yhteyttä johonkin sofaguruun joka tekee oikean virityksen.
Nm. yli 10 vuotta kilpamoottoreita...
Re: w211 tehoboksi
Iltapäivälehdissäkin lukee kaikenlaista....kyllä vastuu on lukijalla.
.[/quote]
niin tääl'kin
.[/quote]
niin tääl'kin
W205 220cdi
Re: w211 tehoboksi
Älä ota rumilus kierroksia. Ennen olit lastujakin vastaan ja puhuit tuolla muissa topikeissa niiden haitoista ja kuinka se on väärin moottoreiden toiminnan kannalta. NYT OOT OTTAMASA TEHO BOXIA ITSELLE TESTIIN, Siinä se yhteys mielestäni. Testaa myös oikeaa lastua ja verta sitten starilla. Tee sen jälkeen oma johtopäätös kumpi on parempi vaihtoehto.rumilus kirjoitti:[simppa80
Niin ja itsehän sää oot täällä jankuttanut siitä moottori tekniikasta.
Mitä nyt kertomallani on yhteyttä moottoritekniikasta jankuttamiselle ?
Henkilökohtaiset kokemukset on pääasiassa oikeista lastuista. Oon kyllä tuollaista vastaavaa kuin nykyiseni nyky kulkinettanikin ajanut jossa oli joku brabus boxi. En huomannut koeajossa mitään kun myyjä ei siitä heti puhunut. Kun pelti avattiin niin ja kysyin mikä purkki niin myyjä kysyy että enkö huomannut mitään erikoista, EN. ( en ostanut sitä autoa kuitenkaan, mutta oisin uskaltanut ostaa jos hinnasta ois päästy sopuun). Noissa molemmissa edellississä mersuissa mulla on lastut ollu (erilaisiakin) ja niihin luotan. Ero noissa on ollut myös sellanen ettei voi erehtyä ajaako 115hp vai 170hp (C200CDI) autolla tai vielä paremminkin 230hp vai 330hp (C30 AMG) autolla. Onneksi kohta saa lastun tuohon nykyiseenkin
Ei viitsi enää tinkata rumilus, eihä?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: w211 tehoboksi
Joo ...pekka785 kirjoitti:Mitään kiinteitä muutoksia autoon ei tehdä, vaan kytkennät suoritetaan liittimillä. Tehoyksikkö ottaa ohjainimpulssin turbon ahtopaineesta, mutta ei lisää sitä, vaan antaa polttoainetta oikeassa suhteessa alkuperäiseen ahtopaineeseen nähden ja näin ollen täydentää ja tarkentaa palamissuhdetta. Moottoria ei rasiteta mekaanisesti, koska ahtopaineen säätöön ei puututa. Ecobox ja Tehobox toimii moottorinohjaajan hienosäätäjänä ja korjaa valmistajan antamaa toleranssia siten, että moottorille suunnitellut ominaisuudet voidaan hyödyntää paremmin, itse moottoria kuitenkaan manipuloimatta.
Tehoyksiköt ovat 100% Digitaalisia. Eivätkä perustu vastustekniikkaan, jossa huijataan autoa polttoaineen tai ilman lämpötilojen kanssa, josta pidemmällä aikavälillä syntyy haittaa moottorille. Lisäten savutusta, polttoaineen kulutusta ja aiheuttaen liian kuumaa käyntiä. Näin ollen vahingoittaen erinäisiä pakopuolen osia ja lyhentäen oleellisesti moottorin käyttöikää.
näin siellä muunmuassa sanotaan
Tarkoitus ei nyt ole, eikä ole ollut millään tavalla hiillostaa sinua, mikäli joitain tuotteita myyt, tai edustat.
Se, että yksikkö ottaa ohjausta vaikkapa ahtopaineanturin tiedosta, on ihan hyvä merkki, mikäli se on toteutettu siten, ettei se huijaa tietoa tietyn Jännite/painetason alapuolelta, silloinhan se ei ole koko ajan "päällä".
Ahtopaineen huijaus itsessään vaatisi jo hiukan "järkeäkin", se ei ihan helposti onnistu, vaatii ihan tunnin verran testaamista ensin.
- Olen testannut ja toimii, Vesku rakensi ko. laitteen ja toimi, on mulla vieläkin.
Muutenhan tuo on ihan bulshittiä.
Aluperin jo ilma/polttoainesuhde on kyllä aivan kohdillaan, ei sitä jälkikäteen millään boxilla paremmaksi saa.
Jos polttoainetta halutaan polttaa enemmän, mikä on nykytekniikalla vielä välttämätöntä näissä lisätehon saavuttamiseksi, niiiiiiiiin tarvitaan myös lisäilmaa ....... eli ahtopaineen nosto, muuten alkuperäinen, tehtaan rakentama - siis toimiva palapeli rikkoontuu.
Se ei se 100%,n digitaalisuus muuta sitä toimintaperiaatetta ihan miksikään.
Mietippä itse.
Jos se laitetaan railpaineliittimen väliin ja ohjausjännite tulee ahtopaineanturilta, niin mitähän tietoa se boxi muuttaa ?
Jotain tietoa sen täytyy kuitenkin muuttaa .... jos kerran tehokin muuttuu ?
Jos se ei nosta ahtopainetta, antaa polttoainetta tarkalleen oikeassa suhteessa - edelleenkin, eikä huijaa mitään anturitietoa, näinhän tekstissä kerrotaan ????
Niin eihän se silloin voi tehdä mitään .... mikä on kyllä ihan ok, mikään ei mene silloin pieleenkään.
Kyseessä on "huijausboxi" - monessakin mielessä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w211 tehoboksi
simppa80 kirjoitti:Älä ota rumilus kierroksia. Ennen olit lastujakin vastaan ja puhuit tuolla muissa topikeissa niiden haitoista ja kuinka se on väärin moottoreiden toiminnan kannalta. NYT OOT OTTAMASA TEHO BOXIA ITSELLE TESTIIN, Siinä se yhteys mielestäni. Testaa myös oikeaa lastua ja verta sitten starilla. Tee sen jälkeen oma johtopäätös kumpi on parempi vaihtoehto.rumilus kirjoitti:[simppa80
Niin ja itsehän sää oot täällä jankuttanut siitä moottori tekniikasta.
Mitä nyt kertomallani on yhteyttä moottoritekniikasta jankuttamiselle ?
Henkilökohtaiset kokemukset on pääasiassa oikeista lastuista. Oon kyllä tuollaista vastaavaa kuin nykyiseni nyky kulkinettanikin ajanut jossa oli joku brabus boxi. En huomannut koeajossa mitään kun myyjä ei siitä heti puhunut. Kun pelti avattiin niin ja kysyin mikä purkki niin myyjä kysyy että enkö huomannut mitään erikoista, EN. ( en ostanut sitä autoa kuitenkaan, mutta oisin uskaltanut ostaa jos hinnasta ois päästy sopuun). Noissa molemmissa edellississä mersuissa mulla on lastut ollu (erilaisiakin) ja niihin luotan. Ero noissa on ollut myös sellanen ettei voi erehtyä ajaako 115hp vai 170hp (C200CDI) autolla tai vielä paremminkin 230hp vai 330hp (C30 AMG) autolla. Onneksi kohta saa lastun tuohon nykyiseenkin
Ei viitsi enää tinkata rumilus, eihä?
Niin olen sitä mieltä edelleenkin, että kaikki softamuutokset ovat moottorille turmioksi. Minä tiedän sellaista mitä ei näytä tietävän softamanipuloijatkaan...tai eivät halua tunnustaa tyhmyyttään. Mottorin pienetkin muutokset vaikuttavat värähtelyihin, ja on sattumaa ja ajan kysymys koska rysähtää ja kunnolla.
Tämän tapauksen tiimoilta miunulla on vaan mahdollisuus tutkia, mitä tuhopoxi aiheuttaa kokonaisvaltaisesti auton tekniikalle...eli ei sen kummemmasta asiasta ole kysymys.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: w211 tehoboksi
Ei tästä asiasta tarvitse tapella eikä todistella asioita kellekkään.
Sitäpaitsi tehtaan softat ovat kompromisseja moottorin keston, päästöjen sekä polttoaineen kulutuksen kanssa.
Se jos haluaa moottorista "ajettavamman" syystä tai toisesta, ei tee siitä ihmisestä tyhmää millään tavalla vaan tässä on kysymys yksilöllisistä tarpeista johon välttämättä ei tehdasasetuksilla pääse. Esim. jos pakulla vedät paljon kärryä tietyllä nopeudella niin voit pyytää jotakuta tekemään softan jolla moottori toimii mukavammin/taloudellisemmin kyseisessä nopeudessa.
Hyvällä softalla millä tarkennetaan tiettyjen osa-alueiden toimintaa saavutetaan em. esimerkin tilanteessa huomattavasti autoa enemmän säästävä ohjelma. Tämä Rumiluksen teoria on siis jo tällä kumottu tässä kohtaa.
Ja jos tiedät jotain sellaista mitä muut eivät tiedä niin onneksi olkoon. Täällä on niin paljon asiaan hyvin syvästi perehtyneitä kavereita ettei kannata alkaa vänkäämään asioista vänkäämisen ilosta koska se kun ei johda mihinkään. FAKTAT on FAKTOJA siitä ei pääse mihinkään. Fysiikan lakeja kun ei väittelemällä voi kumota vaan ne pitää todistaa sekä teoriassa että käytännössä.
Sitäpaitsi tehtaan softat ovat kompromisseja moottorin keston, päästöjen sekä polttoaineen kulutuksen kanssa.
Se jos haluaa moottorista "ajettavamman" syystä tai toisesta, ei tee siitä ihmisestä tyhmää millään tavalla vaan tässä on kysymys yksilöllisistä tarpeista johon välttämättä ei tehdasasetuksilla pääse. Esim. jos pakulla vedät paljon kärryä tietyllä nopeudella niin voit pyytää jotakuta tekemään softan jolla moottori toimii mukavammin/taloudellisemmin kyseisessä nopeudessa.
Hyvällä softalla millä tarkennetaan tiettyjen osa-alueiden toimintaa saavutetaan em. esimerkin tilanteessa huomattavasti autoa enemmän säästävä ohjelma. Tämä Rumiluksen teoria on siis jo tällä kumottu tässä kohtaa.
Ja jos tiedät jotain sellaista mitä muut eivät tiedä niin onneksi olkoon. Täällä on niin paljon asiaan hyvin syvästi perehtyneitä kavereita ettei kannata alkaa vänkäämään asioista vänkäämisen ilosta koska se kun ei johda mihinkään. FAKTAT on FAKTOJA siitä ei pääse mihinkään. Fysiikan lakeja kun ei väittelemällä voi kumota vaan ne pitää todistaa sekä teoriassa että käytännössä.
Re: w211 tehoboksi
Jukkis79 kirjoitti: Ja jos tiedät jotain sellaista mitä muut eivät tiedä niin onneksi olkoon. Täällä on niin paljon asiaan hyvin syvästi perehtyneitä kavereita ettei kannata alkaa vänkäämään asioista vänkäämisen ilosta koska se kun ei johda mihinkään. FAKTAT on FAKTOJA siitä ei pääse mihinkään. Fysiikan lakeja kun ei väittelemällä voi kumota vaan ne pitää todistaa sekä teoriassa että käytännössä.
Otaksun ettei tästä asiasta tarvitse enempää keskutella ! Tietoni on faktaa ja sillä siisti.
Millähän toimenpiteillä nämä tuunaajat mittailevat värähtelyjä moottorista.
Viimeksi muokannut rumilus, La 21.04.2012 13:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: w211 tehoboksi
Ja minä otaksun ettei sinulla ole aikomustakaan jakaa näitä "tietojasi" meidän kanssa?rumilus kirjoitti: Otaksun ettei tästä asiasta tarvitse enempää keskutella ! Tietoni on faktaa ja sillä siisti.
E350CDI&A180CDI
Re: w211 tehoboksi
Otaksuit Rumilus väärin.
Juuri tässä kohtaa sinun pitää esittää faktat ja todistaa lausuntosi että teoriasi oikeaksi. Ja jos et näin juuri nyt toimi niin onnea itsesi naurunalaiseksi saattamisesta.
Juuri tässä kohtaa sinun pitää esittää faktat ja todistaa lausuntosi että teoriasi oikeaksi. Ja jos et näin juuri nyt toimi niin onnea itsesi naurunalaiseksi saattamisesta.
Re: w211 tehoboksi
Olet aivan oikeassa.ssuvik kirjoitti:Ja minä otaksun ettei sinulla ole aikomustakaan jakaa näitä "tietojasi" meidän kanssa?rumilus kirjoitti: Otaksun ettei tästä asiasta tarvitse enempää keskutella ! Tietoni on faktaa ja sillä siisti.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: w211 tehoboksi
Jukkis79 kirjoitti:Otaksuit Rumilus väärin.
Juuri tässä kohtaa sinun pitää esittää faktat ja todistaa lausuntosi että teoriasi oikeaksi. Ja jos et näin juuri nyt toimi niin onnea itsesi naurunalaiseksi saattamisesta.
Minun ei tarvitse todistella mitään osaamisestani.
Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa.
Luuletteko että tohtorin hatut tulee ilmaiseksi. ( En nyt tarkoita itseäni, ettei vaan tule jollekin väärää käsitystä pullistelijasta )
Viimeksi muokannut rumilus, La 21.04.2012 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: w211 tehoboksi
Ei tietenkään tarvi. Ainoa vaan, että jokainen joka netin keskustelupalstoilla ilmoittaa tietävänsä asiasta enemmän kuin kaikki muut, ja sitten ilmoittaa ettei aio mitenkään osoittaa väitettään oikeaksi, tuo lukijoiden mieleen kolmivuotiaan lapsen hiekkalaatikolla. Mutta, jos (ja kun) tämä ei mitenkään häiritse sinua, niin jatka ihmeessä valitsemallasi linjalla.rumilus kirjoitti:
Minun ei tarvitse todistella mitään osaamisestani.
E: ei ne hatut tietenkään ilmaiseksi tule, mutta jos sinulla sellainen on, niin laita nyt aluksi vaikka linkki siihen väikkäriin, ja mielellään muihin tieteellisiin julkaisuihin, jos niitä löytyy. Täällä on kyllä muitakin akateemisesti sivistyneitä, jotka lukevat niitä mielellään.
Viimeksi muokannut tj86430, La 21.04.2012 13:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w211 tehoboksi
Kuka on niin väittänyt ?tj86430 kirjoitti:Ei tietenkään tarvi. Ainoa vaan, että jokainen joka netin keskustelupalstoilla ilmoittaa tietävänsä asiasta enemmän kuin kaikki muut, ja sitten ilmoittaa ettei aio mitenkään osoittaa väitettään oikeaksi, tuo lukijoiden mieleen kolmivuotiaan lapsen hiekkalaatikolla. Mutta, jos (ja kun) tämä ei mitenkään häiritse sinua, niin jatka ihmeessä valitsemallasi linjalla.rumilus kirjoitti:
Minun ei tarvitse todistella mitään osaamisestani.
Mutta jostakin syystä kirjoitukseni on herättänyt sinussakin jotakin uteliaisuutta tiedostamattomaasi asiaan.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: w211 tehoboksi
Kyllähän sun rumilus täytyy ymmärtää ettei sua kukaan pidä trollia/provoilijaa kummempana. Muistuu mieleen nuoruuden kesät ja kinastelut siitä että kenen vittumarkon mopo kulkee koviten. Kauhea uho kaikilla mutta ei mitään todisteita.tj86430 kirjoitti:Ei tietenkään tarvi. Ainoa vaan, että jokainen joka netin keskustelupalstoilla ilmoittaa tietävänsä asiasta enemmän kuin kaikki muut, ja sitten ilmoittaa ettei aio mitenkään osoittaa väitettään oikeaksi, tuo lukijoiden mieleen kolmivuotiaan lapsen hiekkalaatikolla. Mutta, jos (ja kun) tämä ei mitenkään häiritse sinua, niin jatka ihmeessä valitsemallasi linjalla.rumilus kirjoitti:
Minun ei tarvitse todistella mitään osaamisestani.
E350CDI&A180CDI
Re: w211 tehoboksi
Ihan sama kun opettaisi kalalle polkupyörän ajoa...
Re: w211 tehoboksi
Kaikki järkevät osaajat eivät olekaan tämäntyyppisillä foorumeilla kertoilemassa pintapuolisia tietoja.ssuvik kirjoitti:Kyllähän sun rumilus täytyy ymmärtää ettei sua kukaan pidä trollia/provoilijaa kummempana. Muistuu mieleen nuoruuden kesät ja kinastelut siitä että kenen vittumarkon mopo kulkee koviten. Kauhea uho kaikilla mutta ei mitään todisteita.tj86430 kirjoitti:Ei tietenkään tarvi. Ainoa vaan, että jokainen joka netin keskustelupalstoilla ilmoittaa tietävänsä asiasta enemmän kuin kaikki muut, ja sitten ilmoittaa ettei aio mitenkään osoittaa väitettään oikeaksi, tuo lukijoiden mieleen kolmivuotiaan lapsen hiekkalaatikolla. Mutta, jos (ja kun) tämä ei mitenkään häiritse sinua, niin jatka ihmeessä valitsemallasi linjalla.rumilus kirjoitti:
Minun ei tarvitse todistella mitään osaamisestani.
Jos joku luulee saavansa spesiaalitietoa tämäntyyppisiltä foorumeilta ovat hakoteillä.
Ei sitä todellista tietoa saa vastaväittelyillä tai ivallisesti onkimalla tietoa toisen mollaamisella. Olisi kunkin syytä katsoa itseään peliiin.
En tiedä miksi Rumilus on tapeetilla, kun havahdutaan uuden asian tuovan ongelmia joillekin. Vastavuoroisesti voisin mainita, miksei Tuikku tai CDI203 joudu vastaavaan tilanteeseen, kun eivät paljasta osaamistaan.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.