om602 2.5 turbo ja 7mm turbo asiaa

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

joo ku laitoin ite yhen dieselasentajan kanssa elementit pumppuun. missä kohin se syöttö katkeaa jos laittaa tohon 16 - 20 välille? vai tarkotatko että oot säätäny niin että se katkeaa just tuossa 16 ja 20 välissä?
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jusbe37 kirjoitti:joo ku laitoin ite yhen dieselasentajan kanssa elementit pumppuun. missä kohin se syöttö katkeaa jos laittaa tohon 16 - 20 välille? vai tarkotatko että oot säätäny niin että se katkeaa just tuossa 16 ja 20 välissä?
Ei vaan siis se ajotusmerkki on siinä 16 ja 20 välissä. Ei mitään tietoa syötön katkeamisista kun se riippuu aika pitkälti säätötangon liikkeestä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

joo nyt ymmärsin. pitääpä kokeilla ku kerkiiää.
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

nyt on pumppu saatu kohalleen ja käy tasasesti :) kytkimen kanssa on ainavaan tekemistä. joutuukohan prkl sen painelaakerin vaihtamaan paksumpaan!? pitensin työsylinteriä ja siitää tuli muutaman millin liian pitkä joten laitoin muutaman prikan vaihteiston ja työsylinterin väliin jolloin työsylinteri tuli noin 4mm kauemmaksi ja silti ainavaan meinaa kytkin pohjassa liikkua auto eteenpäin..
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

ota pari prikkaa pois niin ei pitäis liikkua enään.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

kyllä se liikkuu.. pitääkö vaan lisää prikkaa lyyä väliin tai lyhentää tankoa??.. saa kytkintä hetken aikaa polkea ennen ku vaihteet menee silmään.. ja työsylinteri on monesti ilmattu ja katottu ettei vuoda nestettä.. käy itellä ainaki vaihtoehdot vähiin. jos vaan hommais sen bemarin työsylinterin.. mutta minkä bemarin?? ite katoin 320 työsylinteriä mutta saako sillä toimimaan tuon m5.sen kytkimen?
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Jos se liikkuu kytkin pohjassa niin kytkin ei irrota tarpeeksi eli sylinteri varsi ei ole riittävän pitkä. Ota pari rikkaa pois.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

jusbe37 kirjoitti:kyllä se liikkuu.. pitääkö vaan lisää prikkaa lyyä väliin tai lyhentää tankoa??.. saa kytkintä hetken aikaa polkea ennen ku vaihteet menee silmään.. ja työsylinteri on monesti ilmattu ja katottu ettei vuoda nestettä.. käy itellä ainaki vaihtoehdot vähiin. jos vaan hommais sen bemarin työsylinterin.. mutta minkä bemarin?? ite katoin 320 työsylinteriä mutta saako sillä toimimaan tuon m5.sen kytkimen?

Ihan minkävaan e30 bemarin sylinterin. Kaikissa oli sama.
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

noh mä koitan metästää jostain pemarin työsylinterin. palaillaan asiaan sitten jos ei ala pelaamaan :)
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

mistä ootte muuten vetäny mekaaniselle ahtopaine mittarille letkun kapiiniin? ku tuntuu menevän het 5 metriä letkua ku vetää vänkärin puolelta, akun takaa mistä ne johot tuloo tupiin. :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pneumatiikkakaupasta saa kätevää ja halpaa ohkasta nailonputkea, jolla voi tuoda pidemmänkin matkan. Eiköhän ne reijät löydy sekä kuskin että pelkääjän puolelta, kuskinpuoella siihen liittyy jotenkin sulakerasia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja Tuori »

jusbe37 kirjoitti:mistä ootte muuten vetäny mekaaniselle ahtopaine mittarille letkun kapiiniin? ku tuntuu menevän het 5 metriä letkua ku vetää vänkärin puolelta, akun takaa mistä ne johot tuloo tupiin. :D
Onhan sielä niitä reikiä, esim kuskinpuolella yhtälailla on läpivientikumi josta sen voi vetää tai jos on "kovaaletkua"(joka ei mene linttaan vaikka vähä puristaa) niin vaikka mittarivaijerin kanssa samasta rööristä..
Ajele sivulasi auki ja vedä siitä. :wtf:
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Sieltä sulakerasian läpi tosiaan saa sen veettyä ja sitten ratin alta keskikonsoliin tai mihin ikinä sen laitat. Itselle porasin sulakerasian kylkeen reiän, laitoin siihen läpivientikumin ja vedin sieltä sisälle.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

kojelaudan alta löyty tuollanen johto helvetti! oli entinen omistaja vissiin asennellu pikkusen joitain valoja yms. ku releitäki oli ylimääräsiä 3 kojelaudan alla :D tuli nuokin siistittyä ja ylimääräset revittyä kuuseen. :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

voisko joku laittaa kuvaa tai neuvoa miten ootte tehny sen pakopainemittarin letkun paikan/lähdön pakosarjaan?
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

Minä tein nyt ensimmäistä kertaa jarruöliittimellä, eli hitsasin tigillä sarjaan kiinni semmoisen mutterin missä pohja sopiva jarruputkelle ja sitten siihen vaan teräksestä tehty jarruoutki nipalla kiinni. ja hiukan toisesta päästä pullistaa myös putken pääätä että letku pysyy tiiviinä klemmarin kanssa siinä. Ensimmäisellä kerralla oli ihan helmiliitoksella kuparinen jarruputkikierukka ja siitää putki mittarille, murtui sitten vuoden päivän ajelun jälkeen juuresta poikki, kun kuumahaurastunut se putken juuri
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Ei taida olla kuvaa, mutta nippa missä on vaikka 1/8" jenka. Hitsaat sen johki sopivaan kohtaan, vaikka lähelle turbon laippaa ja sitte poraat reijän ku oot sen siihe hitsannu. Vielä ku on joku holkki siihen ettet poraa jenkoja samalla, tai sitte tekee jengat myöhemmi. No, sitte vaa oikeenlaine nippa ja rautaputkea jonku matkaa, yleensä sellane kiekko siinä putkessa että vähentää putken värinää. Sitte jossai vaiheessa vaihto vaikka normaaliin muoviletkuun tms. ku aattelet sopivaks. Se muovinen kyllä kestää jos se ei lähe suoraa pakosarjasta, koska siinä letkussa ei oo juurikaan virtausta nii ei lämpökään hirveitä liiku.

Jahas, myöhässä taas.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja Tuori »

Hommaat sinne sen 1/8 jengan ja vaikka tollanen --> http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=1142
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

Tuori kirjoitti:Hommaat sinne sen 1/8 jengan ja vaikka tollanen --> http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=1142

Tuommoista mietin itsekkin aluksi, mutta totesin että ei välttämättä löydy semmoista muoviputkea mikä kestää sen lämmön sulamatta?
TAlvella ongelmana ollut ainakin itsellä tuo kondensiovesi noissa pakopainemittareissa, jäätyy putket ja mittari näyttää miten sattuu jos näyttää ollenkaan
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja Tuori »

Bryggi kirjoitti:
Tuori kirjoitti:Hommaat sinne sen 1/8 jengan ja vaikka tollanen --> http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=1142

Tuommoista mietin itsekkin aluksi, mutta totesin että ei välttämättä löydy semmoista muoviputkea mikä kestää sen lämmön sulamatta?
TAlvella ongelmana ollut ainakin itsellä tuo kondensiovesi noissa pakopainemittareissa, jäätyy putket ja mittari näyttää miten sattuu jos näyttää ollenkaan
Joo, saiskohan tollasen liittimen pitämään jos kokeilis 6mm teräsputken lykätä suoraan tohon liittimeen?
Ja kauempaa vetää vasta letkulla mittarille.
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Saa pitämään pikaliittimen metalliin. Mulla oli silleesä.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Mä hakisin paikallisesta varaosaputkasta m10x1 sisä kierre jarrunipan ja hitsaisin pakosatsiin kiinni, sit poralla vaikka 3mm poraisin reijän.
Teettäsin hehkutetusta kupariputkesta bout 1 metri pitkee ja toiseen päähä m10x1 ulkojenga. Sit ostasin viä 6mm metallisen pneum jatkon jonka laittasin kupariputken päähän ja jatkasin pneum letkulla.

Valmiiks olevia rkaennus sarjojaki on saatavilla
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

nyt tuli bmw 320 työsylinteri. mutta se tekee paljon pienemmän liikkeen ku mersun työsylinteri. ja kun mersun työsylinterillä kytkin ei irrota niin mitenhän käy tuolla bemarin vielä lyhyemmällä työsylinterillä???
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

NII in mutta miksi laitat työsylinterin väliin prikkoja jos kytkin ei irroita?!?! Pitäisi justiinsa sen tapin mennä enemmän sinne moottoriin päin.

Pistä mersun sylinteri ja jatka sitä tappia mikä painaa kytkimen käpälää.


Nyt kun olet pistänyt prikkoja sinne väliin niin työsylinteri tulee ulospäin ja tappi ei paina enään niin paljoa sitä käpälää ja silloin ei ainakaan irroita.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

se ei irrota vaikka vie lähemmäks.. vaikka sen laittaa normaalisti kiinni niin että laatikon ja työsylkyn välis ei oo mitään niin ei irrota ja kytkin luistaa ku saa vaihteen silimään..
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

No ookko miettiny sitä että se sun kytkin on väärin kasattu.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jusbe37 kirjoitti:se ei irrota vaikka vie lähemmäks.. vaikka sen laittaa normaalisti kiinni niin että laatikon ja työsylkyn välis ei oo mitään niin ei irrota ja kytkin luistaa ku saa vaihteen silimään..
Onkohan siellä sitten ilmaa?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

ei oo väärin kasattu ku pelas kaverin aikana moitteetta ja toimi vielä sillonki ku se irrotti sen koneen autostaan ja myi sen koneen mulle niin ei sitä kytkintä ees irrotettu. pitää tutkailla asia.
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja Terho P »

nuo kytkimet on vähä tapauskohtasia,toisella pelaa mersun sylinterillä ja toisella taasen ei. Laitannyt vaan se bimmerin sylinteri. siinä on pienee mäntä joten liikerata on suurempi ja kytkin kankeempi mutta toimiipa ainaki.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: superin rakentelu alkaa!

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

joo. kyllä sen nyt luulis saavan pelaamaan. jos ei pelaa niin kokeilla vaihtaa ne kumiletkut teräspunos letkuihin.
Vastaa Viestiin