om602 2.5 turbo ja 7mm turbo asiaa
Re: superin rakentelu alkaa!
joo ku laitoin ite yhen dieselasentajan kanssa elementit pumppuun. missä kohin se syöttö katkeaa jos laittaa tohon 16 - 20 välille? vai tarkotatko että oot säätäny niin että se katkeaa just tuossa 16 ja 20 välissä?
Re: superin rakentelu alkaa!
Ei vaan siis se ajotusmerkki on siinä 16 ja 20 välissä. Ei mitään tietoa syötön katkeamisista kun se riippuu aika pitkälti säätötangon liikkeestä.jusbe37 kirjoitti:joo ku laitoin ite yhen dieselasentajan kanssa elementit pumppuun. missä kohin se syöttö katkeaa jos laittaa tohon 16 - 20 välille? vai tarkotatko että oot säätäny niin että se katkeaa just tuossa 16 ja 20 välissä?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: superin rakentelu alkaa!
joo nyt ymmärsin. pitääpä kokeilla ku kerkiiää.
Re: superin rakentelu alkaa!
nyt on pumppu saatu kohalleen ja käy tasasesti kytkimen kanssa on ainavaan tekemistä. joutuukohan prkl sen painelaakerin vaihtamaan paksumpaan!? pitensin työsylinteriä ja siitää tuli muutaman millin liian pitkä joten laitoin muutaman prikan vaihteiston ja työsylinterin väliin jolloin työsylinteri tuli noin 4mm kauemmaksi ja silti ainavaan meinaa kytkin pohjassa liikkua auto eteenpäin..
Re: superin rakentelu alkaa!
ota pari prikkaa pois niin ei pitäis liikkua enään.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: superin rakentelu alkaa!
kyllä se liikkuu.. pitääkö vaan lisää prikkaa lyyä väliin tai lyhentää tankoa??.. saa kytkintä hetken aikaa polkea ennen ku vaihteet menee silmään.. ja työsylinteri on monesti ilmattu ja katottu ettei vuoda nestettä.. käy itellä ainaki vaihtoehdot vähiin. jos vaan hommais sen bemarin työsylinterin.. mutta minkä bemarin?? ite katoin 320 työsylinteriä mutta saako sillä toimimaan tuon m5.sen kytkimen?
Re: superin rakentelu alkaa!
Jos se liikkuu kytkin pohjassa niin kytkin ei irrota tarpeeksi eli sylinteri varsi ei ole riittävän pitkä. Ota pari rikkaa pois.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: superin rakentelu alkaa!
jusbe37 kirjoitti:kyllä se liikkuu.. pitääkö vaan lisää prikkaa lyyä väliin tai lyhentää tankoa??.. saa kytkintä hetken aikaa polkea ennen ku vaihteet menee silmään.. ja työsylinteri on monesti ilmattu ja katottu ettei vuoda nestettä.. käy itellä ainaki vaihtoehdot vähiin. jos vaan hommais sen bemarin työsylinterin.. mutta minkä bemarin?? ite katoin 320 työsylinteriä mutta saako sillä toimimaan tuon m5.sen kytkimen?
Ihan minkävaan e30 bemarin sylinterin. Kaikissa oli sama.
Re: superin rakentelu alkaa!
noh mä koitan metästää jostain pemarin työsylinterin. palaillaan asiaan sitten jos ei ala pelaamaan
Re: superin rakentelu alkaa!
mistä ootte muuten vetäny mekaaniselle ahtopaine mittarille letkun kapiiniin? ku tuntuu menevän het 5 metriä letkua ku vetää vänkärin puolelta, akun takaa mistä ne johot tuloo tupiin.
Re: superin rakentelu alkaa!
Pneumatiikkakaupasta saa kätevää ja halpaa ohkasta nailonputkea, jolla voi tuoda pidemmänkin matkan. Eiköhän ne reijät löydy sekä kuskin että pelkääjän puolelta, kuskinpuoella siihen liittyy jotenkin sulakerasia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: superin rakentelu alkaa!
Onhan sielä niitä reikiä, esim kuskinpuolella yhtälailla on läpivientikumi josta sen voi vetää tai jos on "kovaaletkua"(joka ei mene linttaan vaikka vähä puristaa) niin vaikka mittarivaijerin kanssa samasta rööristä..jusbe37 kirjoitti:mistä ootte muuten vetäny mekaaniselle ahtopaine mittarille letkun kapiiniin? ku tuntuu menevän het 5 metriä letkua ku vetää vänkärin puolelta, akun takaa mistä ne johot tuloo tupiin.
Ajele sivulasi auki ja vedä siitä.
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: superin rakentelu alkaa!
Sieltä sulakerasian läpi tosiaan saa sen veettyä ja sitten ratin alta keskikonsoliin tai mihin ikinä sen laitat. Itselle porasin sulakerasian kylkeen reiän, laitoin siihen läpivientikumin ja vedin sieltä sisälle.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: superin rakentelu alkaa!
kojelaudan alta löyty tuollanen johto helvetti! oli entinen omistaja vissiin asennellu pikkusen joitain valoja yms. ku releitäki oli ylimääräsiä 3 kojelaudan alla tuli nuokin siistittyä ja ylimääräset revittyä kuuseen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: superin rakentelu alkaa!
voisko joku laittaa kuvaa tai neuvoa miten ootte tehny sen pakopainemittarin letkun paikan/lähdön pakosarjaan?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: superin rakentelu alkaa!
Minä tein nyt ensimmäistä kertaa jarruöliittimellä, eli hitsasin tigillä sarjaan kiinni semmoisen mutterin missä pohja sopiva jarruputkelle ja sitten siihen vaan teräksestä tehty jarruoutki nipalla kiinni. ja hiukan toisesta päästä pullistaa myös putken pääätä että letku pysyy tiiviinä klemmarin kanssa siinä. Ensimmäisellä kerralla oli ihan helmiliitoksella kuparinen jarruputkikierukka ja siitää putki mittarille, murtui sitten vuoden päivän ajelun jälkeen juuresta poikki, kun kuumahaurastunut se putken juuri
Re: superin rakentelu alkaa!
Ei taida olla kuvaa, mutta nippa missä on vaikka 1/8" jenka. Hitsaat sen johki sopivaan kohtaan, vaikka lähelle turbon laippaa ja sitte poraat reijän ku oot sen siihe hitsannu. Vielä ku on joku holkki siihen ettet poraa jenkoja samalla, tai sitte tekee jengat myöhemmi. No, sitte vaa oikeenlaine nippa ja rautaputkea jonku matkaa, yleensä sellane kiekko siinä putkessa että vähentää putken värinää. Sitte jossai vaiheessa vaihto vaikka normaaliin muoviletkuun tms. ku aattelet sopivaks. Se muovinen kyllä kestää jos se ei lähe suoraa pakosarjasta, koska siinä letkussa ei oo juurikaan virtausta nii ei lämpökään hirveitä liiku.
Jahas, myöhässä taas.
Jahas, myöhässä taas.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: superin rakentelu alkaa!
Hommaat sinne sen 1/8 jengan ja vaikka tollanen --> http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=1142
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: superin rakentelu alkaa!
Tuori kirjoitti:Hommaat sinne sen 1/8 jengan ja vaikka tollanen --> http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=1142
Tuommoista mietin itsekkin aluksi, mutta totesin että ei välttämättä löydy semmoista muoviputkea mikä kestää sen lämmön sulamatta?
TAlvella ongelmana ollut ainakin itsellä tuo kondensiovesi noissa pakopainemittareissa, jäätyy putket ja mittari näyttää miten sattuu jos näyttää ollenkaan
Re: superin rakentelu alkaa!
Joo, saiskohan tollasen liittimen pitämään jos kokeilis 6mm teräsputken lykätä suoraan tohon liittimeen?Bryggi kirjoitti:Tuori kirjoitti:Hommaat sinne sen 1/8 jengan ja vaikka tollanen --> http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=1142
Tuommoista mietin itsekkin aluksi, mutta totesin että ei välttämättä löydy semmoista muoviputkea mikä kestää sen lämmön sulamatta?
TAlvella ongelmana ollut ainakin itsellä tuo kondensiovesi noissa pakopainemittareissa, jäätyy putket ja mittari näyttää miten sattuu jos näyttää ollenkaan
Ja kauempaa vetää vasta letkulla mittarille.
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: superin rakentelu alkaa!
Saa pitämään pikaliittimen metalliin. Mulla oli silleesä.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: superin rakentelu alkaa!
Mä hakisin paikallisesta varaosaputkasta m10x1 sisä kierre jarrunipan ja hitsaisin pakosatsiin kiinni, sit poralla vaikka 3mm poraisin reijän.
Teettäsin hehkutetusta kupariputkesta bout 1 metri pitkee ja toiseen päähä m10x1 ulkojenga. Sit ostasin viä 6mm metallisen pneum jatkon jonka laittasin kupariputken päähän ja jatkasin pneum letkulla.
Valmiiks olevia rkaennus sarjojaki on saatavilla
Teettäsin hehkutetusta kupariputkesta bout 1 metri pitkee ja toiseen päähä m10x1 ulkojenga. Sit ostasin viä 6mm metallisen pneum jatkon jonka laittasin kupariputken päähän ja jatkasin pneum letkulla.
Valmiiks olevia rkaennus sarjojaki on saatavilla
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: superin rakentelu alkaa!
nyt tuli bmw 320 työsylinteri. mutta se tekee paljon pienemmän liikkeen ku mersun työsylinteri. ja kun mersun työsylinterillä kytkin ei irrota niin mitenhän käy tuolla bemarin vielä lyhyemmällä työsylinterillä???
Re: superin rakentelu alkaa!
NII in mutta miksi laitat työsylinterin väliin prikkoja jos kytkin ei irroita?!?! Pitäisi justiinsa sen tapin mennä enemmän sinne moottoriin päin.
Pistä mersun sylinteri ja jatka sitä tappia mikä painaa kytkimen käpälää.
Nyt kun olet pistänyt prikkoja sinne väliin niin työsylinteri tulee ulospäin ja tappi ei paina enään niin paljoa sitä käpälää ja silloin ei ainakaan irroita.
Pistä mersun sylinteri ja jatka sitä tappia mikä painaa kytkimen käpälää.
Nyt kun olet pistänyt prikkoja sinne väliin niin työsylinteri tulee ulospäin ja tappi ei paina enään niin paljoa sitä käpälää ja silloin ei ainakaan irroita.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: superin rakentelu alkaa!
se ei irrota vaikka vie lähemmäks.. vaikka sen laittaa normaalisti kiinni niin että laatikon ja työsylkyn välis ei oo mitään niin ei irrota ja kytkin luistaa ku saa vaihteen silimään..
Re: superin rakentelu alkaa!
No ookko miettiny sitä että se sun kytkin on väärin kasattu.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: superin rakentelu alkaa!
Onkohan siellä sitten ilmaa?jusbe37 kirjoitti:se ei irrota vaikka vie lähemmäks.. vaikka sen laittaa normaalisti kiinni niin että laatikon ja työsylkyn välis ei oo mitään niin ei irrota ja kytkin luistaa ku saa vaihteen silimään..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: superin rakentelu alkaa!
ei oo väärin kasattu ku pelas kaverin aikana moitteetta ja toimi vielä sillonki ku se irrotti sen koneen autostaan ja myi sen koneen mulle niin ei sitä kytkintä ees irrotettu. pitää tutkailla asia.
Re: superin rakentelu alkaa!
nuo kytkimet on vähä tapauskohtasia,toisella pelaa mersun sylinterillä ja toisella taasen ei. Laitannyt vaan se bimmerin sylinteri. siinä on pienee mäntä joten liikerata on suurempi ja kytkin kankeempi mutta toimiipa ainaki.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: superin rakentelu alkaa!
joo. kyllä sen nyt luulis saavan pelaamaan. jos ei pelaa niin kokeilla vaihtaa ne kumiletkut teräspunos letkuihin.