Demecin lastut

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Demecin lastut

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Onko kokemuksia (varsinkin dieselit)? Millä periaatteella toimii? Miten paljon savuttaa? Miten toiminut?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Autoni edellinen omistaja laittoi uudempaan autoonsa ( w210 200Cdi) Demecin lastun ja ei moittinut. Säätävät penkissä juuri sille yksilölle sopivaksi ja ei ollut aivan älytön savupommi. Mutta voimaa oli kuitenkin 168HP.
Saavat todennäköisesti parhaiten räätälöityä lastun suomen olosuhteisiin kuin jotku eurooppalaiset plug&play valmistuotteet.
Joku mersupurkaamo??
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Niin joo, itselläkin on jo demecin lastu ja niiden vähän ruuvaama turbo, et tehot siinä noin 170 hp. Kyllä se just ja just riittää, mutta oishan se kiva saada vielä vähän enemmän.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

mitähän maksaa demec:illä lastu+asennus? esim just tohon w210 cdi:hin...
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Niin taitaa olla ne demecin power sivut päivityksen alla. Ainakin tuohon meiken malliin, oli ennen saatavilla pari eri lastua. Suurempi ja pienempi tehoinen. Pienempitehoisen hinta oli siinä vähän yli 1000 egee ja suurempitehoinen tais olla reilut 2000 egee. Asennuskulujen hintaa en muista.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

JaniM kirjoitti:Niin taitaa olla ne demecin power sivut päivityksen alla. Ainakin tuohon meiken malliin, oli ennen saatavilla pari eri lastua. Suurempi ja pienempi tehoinen. Pienempitehoisen hinta oli siinä vähän yli 1000 egee ja suurempitehoinen tais olla reilut 2000 egee. Asennuskulujen hintaa en muista.
Ehkä...ehkä...kannattaa harkita jotain edullisempaa paikkaa ? Nuo hinnat vaikuttavat olevan liituraitamiähille, mikäli tosiaan pelkkä lastu ja muutama mittaus maksaa 2 k€, vai tuliko siihen jotain hilppeitä mukaan (turbo, putket yms.)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Eikös nämä Demecin lastut oo Karalan tekemiä, eli halvemmalla saa varmaan suoraan Turboteciltä.
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

ssdesign kirjoitti:Eikös nämä Demecin lastut oo Karalan tekemiä, eli halvemmalla saa varmaan suoraan Turboteciltä.
Joo, kyllä ne on Turboteciltä peräisin, eli sieltä niitä varmaan kannattaa mieluummin kysellä. Luulis ainakin tulevan halvemmiksi. Mutta ei ole näköjään sielläkään hinnasto vielä valmis.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

JaniM kirjoitti:
ssdesign kirjoitti:Eikös nämä Demecin lastut oo Karalan tekemiä, eli halvemmalla saa varmaan suoraan Turboteciltä.
Joo, kyllä ne on Turboteciltä peräisin, eli sieltä niitä varmaan kannattaa mieluummin kysellä. Luulis ainakin tulevan halvemmiksi. Mutta ei ole näköjään sielläkään hinnasto vielä valmis.
Demec on myös http://www.brabus.de/ edustaja Suomessa, joten varmaankin tilanteen mukaan otetaan lastu/osat tilanteeseen sopivalta toimittajalta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Demecin lastut

Viesti Kirjoittaja tuikku »

JaniM kirjoitti:Onko kokemuksia (varsinkin dieselit)? Millä periaatteella toimii? Miten paljon savuttaa? Miten toiminut?

Tehon nousu perustuu siihen, että lastu lisää ruiskutusta, käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ruiskutusaikaa pidennetään, sekä täyden ruiskutusmäärän kierroslukua hieman lasketaan. Mikäli ahtimessa on varaa nostaa ahtopainetta, niin se merkitsee, että ruiskutusta voidaan lisätä entistä enemmän. Käytännössä kuitenkin vakimoottorin ruiskutuskapasiteetti loppuu "kesken" ensin, ja ahtopaineen noston lähes ainoaksi tehtäväksi jää se savutuksen vähentäminen.

Mikäli lastun asentamisen jälkeen halutaan lisää tehoa moottorista, niin se merkitsee, että ensin täytyy saada ruiskutuskapasiteetia lisättyä. Dieselmoottorin tehojen noston kannalta on ensiarvoisen tärkeää, että se polttoaine saataisiin suhautettua mahdollisimman lyhyessä ajassa, jolloin suurellakin polttoainemäärällä on mahdollisuus palaa tehojen kannalta optimaalisessa kohden työtahtia. Lyhyt ruiskutushetki tuo voimaa lisää nimenomaan suuremmillekkin kierroksille.

Savunpöllähdys tulee tavallisesti silloin, kun pienillä kierroksilla polkaistaan kaasu pohjaan, mutta kierrosten noustessa savutuksen pitäisi tasaisesti vähetä ja loppua, mikäli moottori on muuten kunnossa ja ruiskutusmäärä jossain järjellisissä mittasuhteissa.


Toivottavasti arvaan nyt kerrankin oikein, kun arvelen, että sinun autossasi on jakajatyyppinen ruiskutusjärjestelmä.
Kuulemma siihen on saatavana vakiota suurempiakin suuttimia.
Tässä foorumissa on paljon puhuttu eräästä pumppupajasta, joka osaa lisätä pumpun ruiskutuskapasiteettia.
Vielä korkeampia teholukuja tavoiteltaessa sitten täytyy saada ilmaa lisää moottoriin, mutta siihenkin varmaan löytyy täältä apua.

Tämä on nyt minulla kolmas auto, jossa on Karalan lastu.
Hyvin ovat pelanneet.
Yhteensä olen ajanut useita satoja tuhansia näillä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Kiitoksia erittäin antoisasta ja tyhjentävästä vastauksesta. Tulipahan tarkistetttua nämäkin tiedot.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
vito cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 22.08.2004 16:28
Paikkakunta: 08...

Viesti Kirjoittaja vito cdi »

halvalla saat tehoja ku ostat 1/4w vastuksen (oisko?)700-1000ohmia ja sillä huijjataan polttoaineen lämpötilaa...eli lisää syöttöä, eli kuin ennenvanhaa ruuvattii syöttöä. maksanee noin 10centtiä...mitään takuita en ota virityksestä,mutta volkkaripojat ovat saaneet toimimaan.... :P
romujenkeräys on sairaus!
Vastaa Viestiin