MB W202 Styling-projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Kimmo!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: La 11.12.2004 14:14
Paikkakunta: Tornio

Re: MB W202 Styling-projekti

Viesti Kirjoittaja Kimmo! »

karilauri kirjoitti:Tuolla http://www.nettiauto.com ista ID-numerolla 166189 näyttäis olevan ihan asiallisen oloinen tuuni-W202, vaikka onkin hopeinen :lol:
njooh, ihan ok tosin vielä pohjamaalissa ku harmaa on... serkku kävi kyseisen auton hakemassa ja eipä kauan mennyt että takahelma jäi pakoputken varaan roikkumaan, eli pitäs lähteä niitä uuestaan kiinnittelemään, hyviä koriliimoja tiedossa?
määrääkö se ahdin tahdin..?

E270CDi -00
W124 260E -91

EX 300SEL -89

EX C230K
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Sikaflex on paras, jos homman tekee huolella kiinni on ja pysyy.
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Noiden Riegerin helmojen mukana tulee Sikaflex purkki, jolla on ainakin minun helmat pysyny hyvin kiinni.
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

"Meilläpäin" toi etuhelma on kiinni sellasella Würthin silikoonipistooli-käyttöisellä mustalla liimamassalla....hyvin on pysynny. :P
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
-Jallu-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 15.12.2004 19:04
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja -Jallu- »

Juhis2000 kirjoitti:[..Listat ja puskurit irti ja automaalarin puheille vaan. :P
Selailin noita vanhoja juttuja ja nyt ruperi itelläkin kiinnostamaan vastaavanlainen maalaus homma, pienenä kysymksenä vain että voisiko joku antaa vinkkejä kuinka sivulistat/puskurien listat irrotetaan ilman tuhoamista? Vastaavasti sivu vilkut tuntuvat olevan "yhtä puuta" lokasuojan kanssa, vinkkejä?

Etukäteen kaunis kiitos. :roll:
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

-Jallu- kirjoitti:
Juhis2000 kirjoitti:[..Listat ja puskurit irti ja automaalarin puheille vaan. :P
Selailin noita vanhoja juttuja ja nyt ruperi itelläkin kiinnostamaan vastaavanlainen maalaus homma, pienenä kysymksenä vain että voisiko joku antaa vinkkejä kuinka sivulistat/puskurien listat irrotetaan ilman tuhoamista? Vastaavasti sivu vilkut tuntuvat olevan "yhtä puuta" lokasuojan kanssa, vinkkejä?
Niin ilmeisestikin W202:sta, eli C-Mersusta oli kyse?

Puskureistahan ei oikeastaan saa irti niitä listoja erikseen (tai saahan niistä irti sen "korinvärisen osan", eli ylä-ja alareunan mustat "listat" ovat samaa puuta keskenään (värit pätee siis malleihin ennen faceliftiä)), tuo selvinnee parhaiten kun otat puskurin kokonaan irti, joka on helppo homma 2 mutteria näkyy kun avaat konepellin, ja toiset 2 kun avaat ne "tunkinluukut" puskurista, sitten vaan eteenpäin vetämällä. Melkein samalla vaivalla maalautat puskurit kokonaan, jos ei halua käydä niitä osiin purkamaan tai teippailemaan.

Takapuskuri irtoaa samalla metodein, kannattaa suosiolla irroittaa sivuista ne verhoilukankaat. Sivuilla puskureiden päissä on muistaaskeni 2 mutteria / puoli, ja takalaidassa molemmilla reunoilla 2 mutteria, ja keskemmällä 3-6, jotka kaikki näkyvät niistä rei'istä/pienien luukkujen alta mitä takapaneelin muovissa on.

Ovinen listat lähtee avaamalla listan päässä näkyvä ruuvi, ja vetämällä listaa n. sentin taaksepäin, jonka jälkeen se irtoaa. Lokasuojien listat irtoavat ihan vetämällä (ulospäin).

Kun et erikseen mainitse, niin sivuvilkut varmaankin ovat alkuperäistä mallia? Eli tuollaiset?
Kuva
Noissa on etupäässä sellainen joustava "nipsukka", ja vilkku pitäisi irrota työntämällä sitä vähän eteenpäin, että takapään kiinteä nipsukka vapautuu, ja voit vetää vilkun ulos. Ei ole niistä oikein hyvää kuvaa, mutta ovathan ne monesti hiukan tiukalla. :wink:

Niin nuo eteenpäin / taaksepäin -ajatukset siis tietysti ajateltuna auton etupää / takapää, jos oli epäselvästi ilmaistu. :wink:

Sen verran uuttakin tähän projektiin, että huomenna pitäisi tulla alle tontitus-sarja 8)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Olen pahoillani Juhis että tällä tavalla topicciin änkeän :oops:
Toki herrasmiehenä totean että hieno tuppaa tulemaan, ihan niin kuin se kakkosnelonenkin. Se kyllä säväytti.

Mutta sitten asiaan. Aikanaan kysyin yhdeltä automaalarilta muovien maalaamisesta. Hän sanoi että jos osat on joskus kerrankin pyyhitty jarrunesteellä niin maali ei siinä pysy. Onko tiedossa muita kauhukuvia?
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Arto N kirjoitti:... Aikanaan kysyin yhdeltä automaalarilta muovien maalaamisesta. Hän sanoi että jos osat on joskus kerrankin pyyhitty jarrunesteellä niin maali ei siinä pysy. Onko tiedossa muita kauhukuvia?
:D Eipä tuo mitään tuppaamista, onhan maalia tässäkin autossa :wink:

Yleisesti ajatellenhan jarrunesteellä ei taida olla kovinkaan hyvä vaikutus maalipintoihin, mutta herää tietysti kysymys että oliko maalarin ajatuksena että jarruneste jotenkin imeytyy muoviin, ettei esimerkiksi pinnan mataksi hiominen sitä poista, ja toisaalta se, että miksi muoviosia, sen enempää kuin peltiosiakaan olisi pyyhitty jarrunesteellä? :?

No, yllämainittuja sen enempää pohtimatta. Nuo puskurit ainakin käsiteltiin silikoninpoistoaineella, jolla esim. vahasta jääneet silikonit saadaan pois. Kait se muutenkin puhdistaa, jarrunesteenpoisto-ominaisuuksista en tiedä. Mutta enpä ole tuota jarru-pelkoa kuullut. :roll:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Juu nimenomaan jostain imeytymisestä se puhu että se estää maalin tartunnan vaikka hiois puhki :D Mene ja tiedä :?:
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Päivitetään nyt tätäkin kun on jotain päivittynyt. :P

Kesähengessä alle tupsahtivat 17-tuumaiset....eivätkä ole edes ne perinteiset Monoblockit.
Kuva
...ja vähän tonttiinruuvaussarjaa. Ettei homma mene liian yksioikoiseksi, niin tietysti takapäähän toimittivat ensin väärät jouset, :evil: oikeita odotellessa...(FK:ta piti siis kokeilla)

Renkaat ovat 215/40R17, voisivat melkein olla hiukan korkeammatkin. Menevät jokatapauksessa ostoon tässä kevään mittaan, melkein tuota 215/45R17 tai 225/45R17 kokoa voisi harkita.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

oho, ompas tyylikkään näköinen, saisko kokonais kuvaa !!

taas kerran todettava että c-malliin istuu varsin erimalliset vanteet hienosti, mitkä näyttäis esim. 124:ssa rumilta :D
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

epk kirjoitti:oho, ompas tyylikkään näköinen, saisko kokonais kuvaa !!
Ei taida vielä saada kun perä on vielä pilvissä :lol: Kuhan se sieltä putoaa... :wink:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

epk kirjoitti:oho, ompas tyylikkään näköinen, saisko kokonais kuvaa !!

taas kerran todettava että c-malliin istuu varsin erimalliset vanteet hienosti, mitkä näyttäis esim. 124:ssa rumilta :D

"yhdyn" edelliseen puhujaan, mutta tässä tulee myös auton väri esille, tuo luumu on upea väri, ja vanteet sopii nappiin. Mutta joku toinen väri ????

Se on näköjään pienestä kiinni. Mitkä vanteet nuo muuten on,
Avatar
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 17.08.2004 11:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pelamo »

Miten noi W202:n sivuhelmat lähtee irti?
Näyttäis olevan sellainen paikka johon pääsee pask** kertymään alle/väliin, olis varmaan järkevää ottaa irti ja tarkistaa/lisäsuojata?
Viimeksi muokannut pelamo, Su 17.04.2005 16:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Juhis. kirjoitti:Renkaat ovat 215/40R17, voisivat melkein olla hiukan korkeammatkin. Menevät jokatapauksessa ostoon tässä kevään mittaan, melkein tuota 215/45R17 tai 225/45R17 kokoa voisi harkita.
Kyllä tenavaan oikeampi koko on juurikin toi 225/45-17, siinä pysyy kehä aikalailla vakiona. Jos taas olisi taakse pikkuisen leveämpi vanne ja sinne sitten 245/40-17.

No nämähän on tietysti makuasioita ja jokainen tyylillään. Mutta se mikä kannaattaa huomioida, on renkaan kantavuus. On alkanut toi virkavalta olemaan yllättävän tarkkana renkaiden laillisuudesta.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

epk kirjoitti:oho, ompas tyylikkään näköinen, saisko kokonais kuvaa !!
Tuossa nyt "odotettu" kokonaiskuva.
Kuva
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Juhis. kirjoitti:
epk kirjoitti:oho, ompas tyylikkään näköinen, saisko kokonais kuvaa !!
Tuossa nyt "odotettu" kokonaiskuva.
Kyl mie tiiän minkä näköinen se auto on livenä, mutta muut ei taida tietää vielläkään :roll:
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ei tiedä ei :cry:
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

No jopas oli, itellä näky, mutta muilta sensuroitu, no, josko nyt paremmalla menestyksellä :wink:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Aika nätti, ei massatavaraa.

IMO:Takavalot ei oikeen natsaa hillittyyn kokonaisuuteen
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

sormella kun peittää takavalot niin kelpaa katsella 8) :oops:
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1411
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Paremmin sopisi tosiaan ehkä tummat vastaavanlaiset takavalot. :roll:
Pääasia että omistaja on tyytyväinen. Siisti on kyllä Cee! :wink:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Mulla olis vielä ylimääräisenä yhdet tummat kristallit. :wink:
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Hyvältä näyttää! kovaa ajoa! Eikä noita valoja mitään tarvi peittää.
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Yksi vaihtoehtohan olisi irroittaa noista valoista lasit ja maalata Bornit-väriin kaikki "ei valoa heijastavat osat". No...tuli hommattua nuo kirkkaat kun ei tummapohjaisia versioita silloin ollut tarjolla.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Ja takaikkunassa on jo kalvokin, mites loput?
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

ssdesign kirjoitti:Ja takaikkunassa on jo kalvokin, mites loput?
Ei ole vielä kalvoa vaan kangas, mutta josko loppukuusta Mr. Lustig ehtisi kalvottaa tuonkin.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Vastaa Viestiin