MB W202 Styling-projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

MB W202 Styling-projekti

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Laitetaanpas tännekin pienimuotoista projektipäiväkirjaa seuraavasta projektista. Siunaantui "tuunattavaksi", tai tässä tapauksessa pikemminkin Stylattavaksi W202 C180. Tarkoituksena tehdä autoa vähän paremman näköiseksi kohtuukustannuksin, joten mihinkään "radikaaliin" ei varmasti tässä projektissa ryhdytä. Mutta kirjoitellaan jos jotakuta kiinnostaa lueskella. :P

Väri on Bornit metallic, joka on mielestäni sopivan "erikoinen"....erottuu punaisten ja hopeisten W202:ien seasta. :wink:

Tuossa muuten pieni sneak-a-peak aloitustilanteeseen.
Kuva

Tuossa vähän listailin mitä on tarkoitus tehdä / laittaa:

-Valkoiset vilkut eteen ja sivulle (prkl sivuvilkut laitettu väärään paikkaan...tuontiauto siis), etuvilkkuihin parkit.
-Listat korinväriseksi, mahdollisesti faceliftin helmat ja puskurit/puskurin alahelmat, jos sellaiset jostain sopivasti löytyisivän. (ps. saa antaa vinkkejä jos on tälläisiä tiedossa.)
-Maskin muovi mustaksi + "Avantgárde"-listoitus.
-Kokopunaiset takavalot tai kirkkaat "Lexus-henkiset" valot tilalle.
-Madallussarja, Olisikohan tuossa H&R:ssä hinta/laatusuhde kohdallaan? Eräässä topicissa mainittiin niitä 195e:llä KL:stä saavan...ainakin kesällä. :?
Onko kenellään kokemusta muutamaa kymppiä halvemmista Weitecistä tai FK:sta. Weitec ei käsittääkseni ole kehuja paljon saanut, mutta entäs tuo FK?
Yhtenä vaihtoehtona olisi tietysti laittaa Espritin/Sportin jouset ja "1" kumit jousien pähän.
-Takalasiin tummennusverho (kankaasta)
-Mahdollisesti keskikonsolin maalaaminen auton väriin.
-Uusi vaihdekepin pusssi kuluneen tilalle.
-Alla tällä hetkellä suht hyvillä renkailla samannäköiset 5-puolavanteet kun uudessa W203:ssa, joten ne kelvannevat tähän hätään.
Muutakin pienempää varmaan tulee keksittyä kuhan pääsee tuumailemaan tarkemmin.

Tutkaillessa tuossa havaitsin että etulokasuojan ja takaoven takapuolella oleva pieni listanpätkä lähtee ihan otamalla irti, mutta entäs ovien listat? takareunasta ruuvi auki, ja vedetäänkö taaksepäin vai suoraan ulospäin? Kukaan näitä aukonut? (suom. rikkonut :wink: )

EDIT: Lisätty kuva
Viimeksi muokannut Juhis., Ma 20.09.2004 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Ja siis vihdoinkin on luovuttu halusta saada nelipyöräinen BMW viellä näperreltäväksi. Mutta hyvä näin ;)

Löytykö paikkakunnan jobbareilta vai tuliko Suomikierrosta siihen päälle viellä heitettyä?

Hmm, hyvät renkaat, mut ei niil kait sentään talvea ajeta?? Eli 19" tuumaset käsin kaiverretut aluumiini möykyt ja leveet renkaat talveksi, kesällä sitten katsellaan, josko tarvisi saada jotkut.. Niinpä niin..

Mitenkäs tuo varustelu puoli oli kateltu, ihan perusmallina vai onko oikein jotain saatu ruksittua mukaankin, lähinnä lämpöisten kesäpäivien varalle..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

PT kirjoitti:Löytykö paikkakunnan jobbareilta vai tuliko Suomikierrosta siihen päälle viellä heitettyä?
Hmm, hyvät renkaat, mut ei niil kait sentään talvea ajeta?
Mitenkäs tuo varustelu puoli oli kateltu, ihan perusmallina vai onko oikein jotain saatu ruksittua mukaankin, lähinnä lämpöisten kesäpäivien varalle..
Ei jobbareilta...Ollut jo Suomessa muutaman vuoden joten lähes ihannoitu "suomi-auto" :P
Eipä ajella, talveksi tuli mukaan talven ajetut piikkipyörät....aidoilla peltivanteilla. ja orggispölkkäreillä :D
Kevyellä varustuksella selvitään. Kun työntää pään luukusta ulos, niin viilentää kuin huono ilmastointi.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Re: MB W202 Styling-projekti

Viesti Kirjoittaja vähis »

Juhis2000 kirjoitti:
mahdollisesti faceliftin helmat ja puskurit/puskurin alahelmat, jos sellaiset jostain sopivasti löytyisivän. (ps. saa antaa vinkkejä jos on tälläisiä tiedossa.)
Passaako noi suoraan tohon vanhaan faceliftiin?? :shock:
Juhis2000 kirjoitti: Madallussarja, Olisikohan tuossa H&R:ssä hinta/laatusuhde kohdallaan? Eräässä topicissa mainittiin niitä 195e:llä KL:stä saavan...ainakin kesällä. :?
Onko kenellään kokemusta muutamaa kymppiä halvemmista Weitecistä tai FK:sta. Weitec ei käsittääkseni ole kehuja paljon saanut, mutta entäs tuo FK?
Mua kans kiinnostaa että onko jollain kokemuksia noista FK:n jousista? :roll:
Kaverin c180:ssä on noi Weitecit ollu vuoden alla ja ei se niitä ole haukkunu mutta ne on kyllä enempi saanu täällä negatiivistä kuin positiivistä palautetta etten taida niihin sekaantua.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Ei kukaan sattuisi tietämään valokuvaa W202 mersusta, jossa olisi nuo parkit vilkuissa?
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Vähis kirjoitti:
Juhis2000 kirjoitti:mahdollisesti faceliftin helmat ja puskurit/puskurin alahelmat.

Passaako noi suoraan tohon vanhaan faceliftiin?
Etupuskurin aukot on hiukan erimalliset pre-faceliftissä ja faceliftissä, mutta silmämääräisesti puskurit näyttävät aika samanmuotoisilta, siis sitä alaosan jatketta lukuunottamatta. Ainahan niitä voi vähän "sovittaa" jos ei suoraan sovi. :twisted:
Jossi kirjoitti:Ei kukaan sattuisi tietämään valokuvaa W202 mersusta, jossa olisi nuo parkit vilkuissa?
No ei tähän hätään, mut jos noi valkoset vilkut tulee lähiaikoina ni ens viikolla vois ollakkin kuvaa. Kakkosnelosesta ois, hyvältä näyttää ainakin siinä, ni eiköhän tossakin.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Faceliftissä nuo puskurin alahelmat on irroitettavat ja vanhemmassa ne on yhtä yläosan kanssa. Toisin sanoen vanhemmassa vain puskurin keskiosa on irroitettava. Joten "leikkaa ja liimaa" -hommaksi menee.
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12598
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ssdesign kirjoitti:Faceliftissä nuo puskurin alahelmat on irroitettavat ja vanhemmassa ne on yhtä yläosan kanssa. Toisin sanoen vanhemmassa vain puskurin keskiosa on irroitettava. Joten "leikkaa ja liimaa" -hommaksi menee.
mutta eikös ne itse puskurit käy heittämällä vanhempaan malliin, eli kokonaiset uudemman malliset puskurit eikä pelkkä lippa?
Avatar
Mikko T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 15.12.2003 21:15
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Mikko T »

Juhis2000 kirjoitti: No ei tähän hätään, mut jos noi valkoset vilkut tulee lähiaikoina ni ens viikolla vois ollakkin kuvaa. Kakkosnelosesta ois, hyvältä näyttää ainakin siinä, ni eiköhän tossakin.
Olisko hämärässä otettua kuvaa vaikka noista?

Mitenkä tuo muuten onnistuu? Jossakin myydään vilkkupolttimoita parkeilla?!
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12598
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Mikko T kirjoitti:
Juhis2000 kirjoitti: No ei tähän hätään, mut jos noi valkoset vilkut tulee lähiaikoina ni ens viikolla vois ollakkin kuvaa. Kakkosnelosesta ois, hyvältä näyttää ainakin siinä, ni eiköhän tossakin.
Olisko hämärässä otettua kuvaa vaikka noista?

Mitenkä tuo muuten onnistuu? Jossakin myydään vilkkupolttimoita parkeilla?!
helppo tapa on porata sopiva reikä vaikka ledille siihe vilkku-umpioon, ja parkeilta virta/ohjaus.
Avatar
Mikko T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 15.12.2003 21:15
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Mikko T »

epk kirjoitti:
Mikko T kirjoitti:
Juhis2000 kirjoitti: No ei tähän hätään, mut jos noi valkoset vilkut tulee lähiaikoina ni ens viikolla vois ollakkin kuvaa. Kakkosnelosesta ois, hyvältä näyttää ainakin siinä, ni eiköhän tossakin.
Olisko hämärässä otettua kuvaa vaikka noista?

Mitenkä tuo muuten onnistuu? Jossakin myydään vilkkupolttimoita parkeilla?!
helppo tapa on porata sopiva reikä vaikka ledille siihe vilkku-umpioon, ja parkeilta virta/ohjaus.
No aivan.. kumma kun ei tullu heti mieleen.. :oops:
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Mikko T kirjoitti:
Juhis2000 kirjoitti: No ei tähän hätään, mut jos noi valkoset vilkut tulee lähiaikoina ni ens viikolla vois ollakkin kuvaa. Kakkosnelosesta ois, hyvältä näyttää ainakin siinä, ni eiköhän tossakin.
Olisko hämärässä otettua kuvaa vaikka noista?
Mitenkä tuo muuten onnistuu? Jossakin myydään vilkkupolttimoita parkeilla?!
Tuossa on W124:stä vanha kuva parkeilla.
Kuva

Ja tuossa Coupesta...ei tosin mikään hämäräkuva.
Kuva

Molemmissa toteutettu poraamalla umpioon reikä ja laittamalla siihen muovikanta lasikantapolttimille.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Mikko T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 15.12.2003 21:15
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Mikko T »

Juhis2000 kirjoitti: Molemmissa toteutettu poraamalla umpioon reikä ja laittamalla siihen muovikanta lasikantapolttimille.
Komeet on... tarvii kyl heti kun hiemanki ylimääräistä aikaa niin laittaa tollaset! :P Välii laittaako vilkkupolttimon ylle vai alle?
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Mikko T kirjoitti:Välii laittaako vilkkupolttimon ylle vai alle?
Ei kai sen suuremmin, ite oon porannu suunnillee polttimon kohdalle (edestä katsoen), muutaman sentin polttimon alapuolelle.

Tänään sai maalailtua maskia ja siitä Avantgárde-taideteosta väsäiltyä.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Antti K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: To 13.11.2003 22:45
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Antti K. »

epk kirjoitti:
ssdesign kirjoitti:Faceliftissä nuo puskurin alahelmat on irroitettavat ja vanhemmassa ne on yhtä yläosan kanssa. Toisin sanoen vanhemmassa vain puskurin keskiosa on irroitettava. Joten "leikkaa ja liimaa" -hommaksi menee.
mutta eikös ne itse puskurit käy heittämällä vanhempaan malliin, eli kokonaiset uudemman malliset puskurit eikä pelkkä lippa?
Ei onnistu ihan noin vaan. Mulla ainakin vaihdettiin kaikki kiinnikkeetkin samalla kun tuli nuo uudemmat puskurit.
Niistä facelift-helmoista voisin minäkin olla kiinnostunut jos vain jollakin on tietoa mistä löytyis.
S212 350CDI 4Matic AMG -10
Löwer-Benz C124 500E -91

ex. S203 320CDI Avatgarde Sport -07
ex.W163 320 -01
ex.BMW E46 330dA -01
ex.W211 320CDI -03
ex. W202 C180 OMG-edition
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Pientä kehitystä tallin kätköissä tapahtynyt.
Orggismaskista
Kuva
Saa muutamalla lisälistalla
Kuva
hieeeenon Avangárde-lookin:
Kuva

Joku Günter (ei se artisti) oli laittanut kylkiin upeat vilkut:
Kuva
On olleet ainakin helpot laittaa, kun ei ole tarvinut kun porata pyöreä reikä, ei varmasti mene vinoon. :)

Niiden tilalle poraillaan tuollaiset:
Kuva
Vähän harmittaa kun em. Günter oli porannu nuo Fiat 127:n vilkut n. 5 cm ylemmäs kun alkuperäiset reijät...mikä niissä on niin vaikeaa laittaa orggiskohdille. :roll:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
sieppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: To 11.12.2003 21:19
Paikkakunta: Roi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sieppi »

Tuolta tippseistä apua parkkien laittoon vilkkuihin.

http://www.w202-freunde.de/
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

sieppi kirjoitti:Tuolta tippseistä apua parkkien laittoon vilkkuihin.
http://www.w202-freunde.de/
Tuollahan on oikeastaan tehty US-Spec-vilkkuparkit, eli samaan oranssiin polttimiin 21/5W, jolloin tietysti parkkikin on oranssi. Umpion pohjaa rei'ittämällä ja laittamalla eri polttimo parkki säilyy valkoisena. Hyvät sivuthan nuo kyllä on, on tullut joskus vierailtua. :P
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Juhis2000 kirjoitti:
sieppi kirjoitti:Tuolta tippseistä apua parkkien laittoon vilkkuihin.
http://www.w202-freunde.de/
Tuollahan on oikeastaan tehtu US-Spec-vilkkuparkit, eli samaan oranssiin polttimiin 21/5W, jolloin tietysti parkkikin on oranssi. Umpion pohjaa rei'ittämällä parkki säilyy valkoisena. Hyvät sivuthan nuo kyllä on, on tullut joskus vierailtua
oranssithan ne pitääkin olla!!
jenkkivalot, niis on sitä jotain, edessä sivuilla oranssia ja takana sivuilla punasta.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
Jarno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: La 15.05.2004 19:13
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Komia tuli maskista... :wink:

Asiasta on ollut kyllä puhetta, mutta mistä tota kromilistaa kannattas kysellä Tampereen alueella..?!

Millä ootte niitä listoja kiinnitelly...?
W201 2,3E
Vito 112 cdi
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Jarno kirjoitti:Asiasta on ollut kyllä puhetta, mutta mistä tota kromilistaa kannattas kysellä Tampereen alueella..?!
Millä ootte niitä listoja kiinnitelly...?
Ainakin täkäläisessä "Vehossa" W124 listat 3 e / kpl (ja w202:n listat 5 e / kpl, tosin otin W124:n listoja, kun ne oli ainoita jotka ei ollut tilaustavaraa....hyvin sopii nekin, kun ne jokatapauksessa pitää leikata ja liimata kiinni.)
Araldiitilla laitoin nuo, on ainakin vielä pysynyt. 8) Joku muu 2-komp. liima ajaa saman asian.
Aiheesta lukuisia topicceja, muuten.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Jarno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: La 15.05.2004 19:13
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Juhis2000 kirjoitti: Aiheesta lukuisia topicceja, muuten.
Varmaankin on,mut tossa ne tärkeimmät tuli...?! Täs pari oleellista viä, ja sit taidan kans pikkuhiljaa alkaa suunnitteleen...

Kestääkö painepesun tollasella 2-komponentti liimalla...?!

124-lista ilmeisesti käy W201:seenkin vai onko näihinkin viä omansa...?
W201 2,3E
Vito 112 cdi
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Jarno kirjoitti:Kestääkö painepesun tollasella 2-komponentti liimalla...?!
124-lista ilmeisesti käy W201:seenkin vai onko näihinkin viä omansa...?
En ole autoa painepesurilla pessyt, mitä nyt alustaa pari kertaa. En suosittele ainakaan suoraan listoihin suihkuttamaan.
W201:eenkin on varmaa listoilla oma varaosanumeronsa, suurin ero voi rajoittua lisojen pituuteen. En ole W201:stä niin tarkasti päässyt tutkailemaan. Eipä tuo niin tarkkaa mistä ovat peräisin, kun ovat kuitenkin niin pehmeää materiaalia että voi helposti sivuleikkureilla lyhennelläkin jos ne jokatapauksessa on liimailtava kiinni. Pelleilyä, sanoisi Mauri H. :wink: :wink:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12598
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

pojat hei, en suosittele 2-komponentti liimoja, eivät kestä! ilmeisesti liima "pehmenee" ja sitten lista irtoaa.

sialla pysyy! ja on helpompi levittääkin, laittaa lista uraan sikaa ja painaa vaan kiinni !
Avatar
perttu_n
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 322
Liittynyt: Ma 27.10.2003 15:48
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perttu_n »

Tippa Hetipiti tai Jopasotti -pikaliimaa ja hyvin pysynyt talven ja kesän yli.
w201 190D
sieppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: To 11.12.2003 21:19
Paikkakunta: Roi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sieppi »

Joo kyllä sika on parasta tuohon hommaan, sitoo vielä vaikka nippusiteellä kiinni kuivumisen ajaksi niin kyllä pysyy.

Nimim.Liimalla ei pysynyt
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Tuli hankittua Calix-lohkolämppäri, tutkailulla ei löytynyt sopivaa reikää, mutta nettisivulta katselulla selvisi, että tuolta reikä ilmeisesti pitäisi löytyä. Pitänee huomenissa katsella tarkemmin. Onko kukaan näitä asennellut.

Tuuninkiakin on taas tehty: Kaksiväriset takavalot alkuperäisten kolmiväristen tilalle.
Kuva

Tänään tuli nuo fake-lift sivuhelmat ja etupuskurin alalärppänä, pitänee käydä joku päivä sovittelemaan. :)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
sieppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: To 11.12.2003 21:19
Paikkakunta: Roi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sieppi »

Samassa paikassa näyttäisi olevan kuin tuossa minun C 200:ssa.Kohtuu v....mainen paikka (= ahdas ainakin 2.0L koneessa)Tuo on "tarkoitettu" vaihdettavaksi alakautta.Startti pois ja eiku käsikopelolla ettiin lommia.Hylsy oli muistaakseni 22 tai 23mm.Itse jouduin purkaan imusarjan pois ja aukaseen lommin yläkautta, meni aikaa mutta olipa ainakin tilaa :)
Avatar
jamppav
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: Pe 02.04.2004 21:16
Paikkakunta: merijärvi

Viesti Kirjoittaja jamppav »

se araldite 2-komponentti liima on sen verran väkevää että pitää melko nopeaa sekottaa ettei sekotustikku kuivu siihen liimaan. vissiin 10sek kuivumis aika.
ex: w124 250d -88
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Faceliftin helmat saapuivat, tuossa sovittelusta pientä kuvaa:
Kuva

Jos koko etupuskurin olisi vaihtanut uudemman malliseksi, olisi muutos todennäköisesti hoitunut ruuvaamalla puskuri kiinni, mutta kun tarjolla oli vain uudempi alahelma, niin se vaatii tosiaan hienoista leikkaa - liimaa operaatiota kuten aikaisemmin todettiin, tässä liimattuna:
Kuva
Suht hyvin tuo kuitenkin mielestäni linjoihin istuu. Ruuvit ovat siis vain liimauksen ajan. :wink:

Tästä ne pikkuhiljaa etenee...
Kuva

Tuumailua: Minkälaisia kokemuksia W202:n madaltamisesta. Tuosta jostain topicista luin lausteen että "W202:n pitäisi paremman ajettavuuden vuoksi kulkea perä hiukan ylempänä" tai jotain vastaavaa, eli olisiko "järkevää" samanpituisilla jousilla laittaa eteen "1" kumit ja taakse "2" kumit jousien päähän?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Vastaa Viestiin