Terve aloin nyt fundeeraan että jos ehkä vaihdan ton volkkarin c mersuun 2005--> niin paljonko teillä on mennyt vuodessa huoltoihin tai muihin korjauksiin rahaa.Millä kilometrimäärillä mitkäkin viat alkaa ilmenemään esim.koska aika vaihtaa suuttimet yms. tai jos hommaan e sarjan 2004-->.Kaikki tieto tervetullutta. Tekisi mieli mersua mutta meneekö kulut liian suurikisi
Kiitos avustanne
onko c 200 cdi w203 tai e w211 kalliita ylläpitää
onko c 200 cdi w203 tai e w211 kalliita ylläpitää
W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Re: onko c 200 cdi w203 tai e w211 kalliita ylläpitää
Tämä nyt varmaan mitään päätöksiä tuo, mutta itsellä ennen W203:sta oli 3BG passatti vuoden/noin 50tkm ja sen "korjaukseen" meni jokseenkin enemmän osia ja aikaa kuin tuon nykyisen 203:sen. Tällä ajellut nyt 11kk / 55 tkm. Viatonta autoa tuskin tulee löytymään mistään, aina on huoltoja ja pikkuremontteja tarvinnut tehdä.
Vakuutusmaksut omien kokemusten mukaan mersuissa on hiukan volkkareita korkeammat. Omien VW -kokemusten mukaan ei toivottavasti enää sellaista tarvitse ostaa. Se on juurikin tuo ns. korjausvapaus kun vaikuttaa meikäläisen autohankintojen kohdalla.
Jos et volkkarissa vikoihin ole törmännyt niin mitäpä sitä parempaan vaihtamaan
Vakuutusmaksut omien kokemusten mukaan mersuissa on hiukan volkkareita korkeammat. Omien VW -kokemusten mukaan ei toivottavasti enää sellaista tarvitse ostaa. Se on juurikin tuo ns. korjausvapaus kun vaikuttaa meikäläisen autohankintojen kohdalla.
Jos et volkkarissa vikoihin ole törmännyt niin mitäpä sitä parempaan vaihtamaan
ex: S204 220cdia Avantgarde Premium Business -11 tuikutettu
ex: W204 200cdia business -07 tuikutettu
ex: W203 270cdia LTR-edition -02
ex: W203 220cdia LTR-edition -01
ex: W202 280 Sport -93
ex: W204 200cdia business -07 tuikutettu
ex: W203 270cdia LTR-edition -02
ex: W203 220cdia LTR-edition -01
ex: W202 280 Sport -93
Re: onko c 200 cdi w203 tai e w211 kalliita ylläpitää
-05 eteen päin on sähköviat paranneltu ja ruoste ongelmat alkupään malleista.
suttimia ei tartte enää pelätä koska hinnat on tulleet alas ja cdi ei enää ole pelkän vehon heiniä ja kokemusta on kertynyt jo joka paikkaan.
Kuitenkin muutkin ominaisuudet varmasti puoltavat mersun hankkimista koska se on kuitenkin pyörinytmielessä.
käy koe ajamassa niin tiedät paremmin.
suttimia ei tartte enää pelätä koska hinnat on tulleet alas ja cdi ei enää ole pelkän vehon heiniä ja kokemusta on kertynyt jo joka paikkaan.
Kuitenkin muutkin ominaisuudet varmasti puoltavat mersun hankkimista koska se on kuitenkin pyörinytmielessä.
käy koe ajamassa niin tiedät paremmin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: onko c 200 cdi w203 tai e w211 kalliita ylläpitää
C ja E-mallien ylläpito lienee aika saman hintaista näin pääosin.
Itselläni kokemusta vain E-malleista ja voin sanoa, että W211 E220CdiA -04 oli yksi autohistoriani edullisimpia ylläpidettäviä. W211 E320 V6 CdiA -06 puolestaan on huomattavasti kalliimpi ylläpidoltaan, mutta kulku on kyllä sen arvoista.
Vakuutusmaksut ja polttonesteverot ovat suurimmat kulut. Huollot ja korjaukset sekä varaosat saa Mersuihin ihan samaan hintaan kuin VAG:n ajoneuvoihin, jos vaan ei käytä merkkikorjaamoa.
Edullisimmaksi tulee ostaa mersu >230tkm ajettuna. Vähemmän ajetuissa tulee paljon kulutusosien uusimisia ja isoja huoltoja 150tkm - 230tkm välillä. 230tkm - 350tkm välin ajaa helposti hyvinkin murheetta. Yleensä Cdi kone kestää sen 700tkm perusajoa.
Ei noissa yleensä mitään yli 1000 eur vikoja juuri tule. Yleensä pärjää muutamilla satasilla, jos jotain hajoaa. En muista, että koskaan olisi mikään vika maksanut edes Veholla korjauttuna 2000 eur.
Itselläni kokemusta vain E-malleista ja voin sanoa, että W211 E220CdiA -04 oli yksi autohistoriani edullisimpia ylläpidettäviä. W211 E320 V6 CdiA -06 puolestaan on huomattavasti kalliimpi ylläpidoltaan, mutta kulku on kyllä sen arvoista.
Vakuutusmaksut ja polttonesteverot ovat suurimmat kulut. Huollot ja korjaukset sekä varaosat saa Mersuihin ihan samaan hintaan kuin VAG:n ajoneuvoihin, jos vaan ei käytä merkkikorjaamoa.
Edullisimmaksi tulee ostaa mersu >230tkm ajettuna. Vähemmän ajetuissa tulee paljon kulutusosien uusimisia ja isoja huoltoja 150tkm - 230tkm välillä. 230tkm - 350tkm välin ajaa helposti hyvinkin murheetta. Yleensä Cdi kone kestää sen 700tkm perusajoa.
Ei noissa yleensä mitään yli 1000 eur vikoja juuri tule. Yleensä pärjää muutamilla satasilla, jos jotain hajoaa. En muista, että koskaan olisi mikään vika maksanut edes Veholla korjauttuna 2000 eur.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: onko c 200 cdi w203 tai e w211 kalliita ylläpitää
Ilmajousi ei ole kaksinen keksintö Suomen pakkasiin.
wiimax.fi