RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Tässä linkki Muuta mersuasiaa osastolle ja siellä Karran uudelleen nostamaan keskusteluun RVS lisäaineesta. (Tekniikkaosastoa taidetaan kuitenkin lukea eniten)

Muistelin että aiheesta on olemassa suomalaisten telkkarissa tekemä testi ja sehän löytyikin helposti.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Minun on pitänytkin muutamaan autoon tuota tilata, mutta onko se yksi verkkokauppa nyt sitten se ainoa ja halvin paikka hankkia. Se kun ei ole ollenkaan halpa kun öljytilavuutta on 10 litraa ja toisessakin "autossa" noin 4 litraa :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

veskola kirjoitti:Minun on pitänytkin muutamaan autoon tuota tilata, mutta onko se yksi verkkokauppa nyt sitten se ainoa ja halvin paikka hankkia. Se kun ei ole ollenkaan halpa kun öljytilavuutta on 10 litraa ja toisessakin "autossa" noin 4 litraa :roll:
Ainoa se ei ole. Halpuudesta en osaa sanoa. Perään tarkoitetun RVS:n ostin tuolta perähikiän pienestä autotarvikeliikkeestä. Olisko ollu jotain 40€ toi perään tarkoitettu purkki. Muitakin RVS:n tuotteita siellä oli hyllyssä tosin siitä on jo aikaa yli vuosi.

Kysäisenkö? Tunnen myyjän hyvin.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja veskola »

No kysäiseppäs mitä maksaisi 10 litran diesel moottoriöljyn joukkoon ja 4 litran bensiinimoottoriöljyn joukkoon aineet. Tässä verrokkina verkkokaupan hinnat:

2G4 - enintään 4 litraa öljyä sisältäville bensiinimoottoreille 80,40 €
2D4+2D6 - enintään 10 litraa öljyä sisältäville dieselmoottoreille 120,80 + 161,10 €

Etunahan myös, että sen saisi heti eikä joskus...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

veskola kirjoitti:No kysäiseppäs mitä maksaisi 10 litran diesel moottoriöljyn joukkoon ja 4 litran bensiinimoottoriöljyn joukkoon aineet. Tässä verrokkina verkkokaupan hinnat:

2G4 - enintään 4 litraa öljyä sisältäville bensiinimoottoreille 80,40 €
2D4+2D6 - enintään 10 litraa öljyä sisältäville dieselmoottoreille 120,80 + 161,10 €

Etunahan myös, että sen saisi heti eikä joskus...
Sisältääköhän tuo sun ettimä paketti kahdet käsittelyt vai onko vaan purkin hinta?

No tuolta saa:
Matti Pääkkönen
puh. 08-653 0409
fax 08-653 0409

D4 yhden purkin hintaan 60€ (4 litran öljytilavuus diesel moottorille) Soitin uudelleen ja korjasin tätä Eli:
D6 yhden purkin hinaan 80€ (6 litran öljytilavuus diesel moottorille) Matilla meni pieleen eli ei ole tuo 2D4 2D6 2G4
G4 yhden purkin hintaan 40€ (4 litran öljytilavuus bensa moottorille) vaan pelkkä D4 ja D6 ja G4 Kiitos veskola!

Tuolla kaverilla homma oikeasti pelaa eli pyytää Matin puhelimeen jos ei itte satu vastaamaan.
Viimeksi muokannut Jari Ke, To 12.07.2012 11:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eikä Matilla mennyt nyt tuotteet sekaisin kuten mulla ensin meni, oli ennaltaehkäisevä tuote aluksi tuossa viestissä.

http://www.rvs.fi/products/page18.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ENNALTAEHKÄISEVÄÄN KÄSITTELYYN:
D6 - enintään 6 litraa öljyä sisältäville dieselmoottoreille 80,55

KUNNOSTUKSEEN:
2D6 - enintään 6 litraa öljyä sisältäville dieselmoottoreille 161,10

vaikea uskoa, että voi olla verkkokaupassa tuplahinnat...tai no voinhan minä itsekkin soittaa ja kysyä :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

veskola kirjoitti:Eikä Matilla mennyt nyt tuotteet sekaisin kuten mulla ensin meni, oli ennaltaehkäisevä tuote aluksi tuossa viestissä.

http://www.rvs.fi/products/page18.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ENNALTAEHKÄISEVÄÄN KÄSITTELYYN:
D6 - enintään 6 litraa öljyä sisältäville dieselmoottoreille 80,55

KUNNOSTUKSEEN:
2D6 - enintään 6 litraa öljyä sisältäville dieselmoottoreille 161,10

vaikea uskoa, että voi olla verkkokaupassa tuplahinnat...tai no voinhan minä itsekkin soittaa ja kysyä :D
Tai sit mulla meni.

Soita ihmeessä ja korjaa hinnat jos mulla meni pieleen. ....Korjattu
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Älyttömän kallista!

Aine on aivan samaa, kun kaasutinekspertti myy Resurssin valmistamana.
Hinta vaan on noin 1/4 rvs:n hinnasta.

Molempien aine on nanotekniikalla valmistettua pronssin johdannaista, joka aktivoituu metallien hiertymäkohtaan kiillottaen pinnan, jolloin itse öljy pystyy toimimaan paremmin.

Viimeviikolla ostin juuri vaihteistoon ko. ainetta. 150ml maksoi 30€.
Moottoriin 6l tilavuuteen riittävä satsi muistaakseni 21€.

Venäläiset keksivät ko. aineen 30 vuotta sitten sotateollisuuden käyttöön.
Rvs pojat löysivät metallin ilmiön vahingossa tehdessään korvauksia maan syövereihin. Ilmiö tuli esille, kun tietyn maa-aineksen läpi porattua poranterä ei kulunut niin paljoa, kuin tavallisesti.
He tutkituttivat miksi... Ja ilmiön aikaansaanos oli esiaste RVS tuotteelle.

Ylihinnotettu tuote, kun yhtä hyvä toinen merkki on kaupan Kaasutinekspertillä.
Herra Kurkisuonio on tehnyt ko. Aineesta useita laboratoriokokeita. HVG :)
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Luulen että muutamassakin verkkokaupassa on myynnissä tuo D4 ja vieressä komeilee linkki 2D4 tuloksiin kun ei noilla lippalakkipäillä ole rahhaa laittaa oikeaa korjaussarjaa siihen sinistä tupruttavaan 500 tkm ajettuun tojota camriinsä. :lol:

Tässä linkki kilpailijan tuotteeseen: http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... .php?p=903" onclick="window.open(this.href);return false;

Mitä eroa noilla on niin sitä on vaikea sanoa, eihän nanoteknologiaan perustuve tuote tarkoita alkuunkaan, että se on sama tai yhtä hyvin toimiva tuote. Sama kuin sanoisi, että kaikki muovilaadut on ihan yhtä hyviä. Tutkimustulosta tai omaa kenttäkokeilua pöytään niin alkaa kauppa käymään. Siellä RVS:llä voi olla jokin tietty patentti, josta nyt rahastetaan loppukäyttäjää...sellaista on markkinatalous.

Tuota vähän aloin miettimään kun mulla on moottori, jossa normaalisti olisi 5-6 litraa öljyä niin pitääkö minun oikeasti laittaa siihen enemmän ainetta kun öljyä onkin 10 litraa, vai laittaisiko tiiliskiven öljypohjaan hetkeksi :roll: ja oikeastaan muun merkkisissä vastaavissa moottoreissa (2,2 l) on vain noin 4-5 litraa tilavuutta, pinnoitettavaa pinta-alaa ei kuitenkaan ole sen enempää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

veskola kirjoitti:Tuota vähän aloin miettimään kun mulla on moottori, jossa normaalisti olisi 5-6 litraa öljyä niin pitääkö minun oikeasti laittaa siihen enemmän ainetta kun öljyä onkin 10 litraa, vai laittaisiko tiiliskiven öljypohjaan hetkeksi :roll: ja oikeastaan muun merkkisissä vastaavissa moottoreissa (2,2 l) on vain noin 4-5 litraa tilavuutta, pinnoitettavaa pinta-alaa ei kuitenkaan ole sen enempää.
Omaani (450tkm ajettuun 220cdi) laitoin Resursin satsin (50g) ja hyvin siitti...
Noin 100km ajon jälkeen moottorista lähti HUOMATTAVASTI häly/kili- ääniä pois.
Käymisestä tuli rauhallisempaa.

Resursin vaihteistoaine tekee saman... parin sadan kilometrin ajon jälkeen vaihteiston toimiminen rauhoittuu (se ei kuitenkaan korjaa). Huomaa, miten se avittaa HY venttiilien herkkää toimivuutta estäen tiettyyn rajaan saakka venttiilien "jumppaamista".

Suosittelen kumpaakin.

Herra Kurki-Suonion kanssa asiasta keskustelleena, niin ymmärsin että ko. aine "lilluu" ja kiertää öljyn mukana ympäri moottoria. Kun nyt sitten jossain (laakereissa ja sylinterin seinämillä) metalli ottaa kontaktia, niin siihen ko. aine aktivoituu täyttäen metallin mikroskooppisen karheuden pronssilla.
Nyt kun tuo liukas mealli; pronssi on liukupintana, niin miksoskooppinen pinta on aivan sileä.
Näin ollen itse öljyn (oli se sitten uutta tai vanhaa) kalvo jaksaa kantaa, eikä metalli vs. metalli kontaktia tule niin helposti. Jos nyt kontaktia tulee, niin se on terästä liukkaampaa... pronssia.

Öljyn tilavuus siis ei ole se tärkein mittari, että kuinka paljon ainetta sinne sisälle laitetaan.
Vähän metalli vs. metalli kontaktia ottava moottori kuluttaa vähemmän pronssi ainetta.

Laittaa ainetta ensin pienempi määrä... ajaa 500-1000km ja laittaa sitten lisää, jos näkee tarpeelliseksi.

Kuulemma 1000+km ajon jälkeen kaikki (50g) on kiinnittynyt eri puolille moottoria.


RVS on edelleen ylihinnoiteltua :) verrattuna kilpailijaan

PS. Resursin männän helmalle tarkoitetulla krafiittiaineella voi elvyttää kulunutta hydrauliyksikköä...
Positiivisia tuloksia :wink:
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

jvk210cdi kirjoitti:
veskola kirjoitti:Tuota vähän aloin miettimään kun mulla on moottori, jossa normaalisti olisi 5-6 litraa öljyä niin pitääkö minun oikeasti laittaa siihen enemmän ainetta kun öljyä onkin 10 litraa, vai laittaisiko tiiliskiven öljypohjaan hetkeksi :roll: ja oikeastaan muun merkkisissä vastaavissa moottoreissa (2,2 l) on vain noin 4-5 litraa tilavuutta, pinnoitettavaa pinta-alaa ei kuitenkaan ole sen enempää.
Omaani (450tkm ajettuun 220cdi) laitoin Resursin satsin (50g) ja hyvin siitti...
Noin 100km ajon jälkeen moottorista lähti HUOMATTAVASTI häly/kili- ääniä pois.
Käymisestä tuli rauhallisempaa.

Resursin vaihteistoaine tekee saman... parin sadan kilometrin ajon jälkeen vaihteiston toimiminen rauhoittuu (se ei kuitenkaan korjaa). Huomaa, miten se avittaa HY venttiilien herkkää toimivuutta estäen tiettyyn rajaan saakka venttiilien "jumppaamista".

Suosittelen kumpaakin.

Herra Kurki-Suonion kanssa asiasta keskustelleena, niin ymmärsin että ko. aine "lilluu" ja kiertää öljyn mukana ympäri moottoria. Kun nyt sitten jossain (laakereissa ja sylinterin seinämillä) metalli ottaa kontaktia, niin siihen ko. aine aktivoituu täyttäen metallin mikroskooppisen karheuden pronssilla.
Nyt kun tuo liukas mealli; pronssi on liukupintana, niin miksoskooppinen pinta on aivan sileä.
Näin ollen itse öljyn (oli se sitten uutta tai vanhaa) kalvo jaksaa kantaa, eikä metalli vs. metalli kontaktia tule niin helposti. Jos nyt kontaktia tulee, niin se on terästä liukkaampaa... pronssia.

Öljyn tilavuus siis ei ole se tärkein mittari, että kuinka paljon ainetta sinne sisälle laitetaan.
Vähän metalli vs. metalli kontaktia ottava moottori kuluttaa vähemmän pronssi ainetta.

Laittaa ainetta ensin pienempi määrä... ajaa 500-1000km ja laittaa sitten lisää, jos näkee tarpeelliseksi.

Kuulemma 1000+km ajon jälkeen kaikki (50g) on kiinnittynyt eri puolille moottoria.


RVS on edelleen ylihinnoiteltua :) verrattuna kilpailijaan

PS. Resursin männän helmalle tarkoitetulla krafiittiaineella voi elvyttää kulunutta hydrauliyksikköä...
Positiivisia tuloksia :wink:
Mahtaisko löytyä myös testaustuloksia netin maailmasta?
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

löytyy netistä testituloksia. ja olen kokeillut RVS 55,n pataan ja kyllä eron huomas. :thumbup: tiuhan öljyn-vaihtovälin vuoksi,olen lisännyt pikkupurkin X-1R voitelu ainetta (25e.)purkki. tämä siksi,kun RVSn kanssa läträäminen alkaa tuntuu lompakossa. :lol: suosittelen X-1R tuotteita !!!!! :thumbup:
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

AP-race/lake kirjoitti:löytyy netistä testituloksia. ja olen kokeillut RVS 55,n pataan ja kyllä eron huomas. :thumbup: tiuhan öljyn-vaihtovälin vuoksi,olen lisännyt pikkupurkin X-1R voitelu ainetta (25e.)purkki. tämä siksi,kun RVSn kanssa läträäminen alkaa tuntuu lompakossa. :lol: suosittelen X-1R tuotteita !!!!! :thumbup:

Niin meinasin tuosta RVS:n kilpailijasta et olisko siitä jotain kättä pitempä? Millä kauppanimellä se muuten myydään?
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

http://x1r.auttaa.fi/3" onclick="window.open(this.href);return false; itse haen tätä litkua hakkilan varakiristä (vantaa). :D
Viimeksi muokannut AP-race/lake, To 12.07.2012 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Laitetaan Jarille vielä kerran linkko, jos se vaikka nyt klikkaisi sitä:

http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... .php?p=903" onclick="window.open(this.href);return false;

Kyllä tuo toimintaperiaate lienee siis ihan sama molemmissa, ainakin RVS:n selostukset on ihan samantyyppisiä, toinen panostaa enemmän todisteluun ja markkinointiin sekä kovaan katteeseen, ja toinen toivoo että viidakkorumpu pauhaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Jari Ke kirjoitti:
jvk210cdi kirjoitti:
veskola kirjoitti:Tuota vähän aloin miettimään kun mulla on moottori, jossa normaalisti olisi 5-6 litraa öljyä niin pitääkö minun oikeasti laittaa siihen enemmän ainetta kun öljyä onkin 10 litraa, vai laittaisiko tiiliskiven öljypohjaan hetkeksi :roll: ja oikeastaan muun merkkisissä vastaavissa moottoreissa (2,2 l) on vain noin 4-5 litraa tilavuutta, pinnoitettavaa pinta-alaa ei kuitenkaan ole sen enempää.
Omaani (450tkm ajettuun 220cdi) laitoin Resursin satsin (50g) ja hyvin siitti...
Noin 100km ajon jälkeen moottorista lähti HUOMATTAVASTI häly/kili- ääniä pois.
Käymisestä tuli rauhallisempaa.

Resursin vaihteistoaine tekee saman... parin sadan kilometrin ajon jälkeen vaihteiston toimiminen rauhoittuu (se ei kuitenkaan korjaa). Huomaa, miten se avittaa HY venttiilien herkkää toimivuutta estäen tiettyyn rajaan saakka venttiilien "jumppaamista".

Suosittelen kumpaakin.

Herra Kurki-Suonion kanssa asiasta keskustelleena, niin ymmärsin että ko. aine "lilluu" ja kiertää öljyn mukana ympäri moottoria. Kun nyt sitten jossain (laakereissa ja sylinterin seinämillä) metalli ottaa kontaktia, niin siihen ko. aine aktivoituu täyttäen metallin mikroskooppisen karheuden pronssilla.
Nyt kun tuo liukas mealli; pronssi on liukupintana, niin miksoskooppinen pinta on aivan sileä.
Näin ollen itse öljyn (oli se sitten uutta tai vanhaa) kalvo jaksaa kantaa, eikä metalli vs. metalli kontaktia tule niin helposti. Jos nyt kontaktia tulee, niin se on terästä liukkaampaa... pronssia.

Öljyn tilavuus siis ei ole se tärkein mittari, että kuinka paljon ainetta sinne sisälle laitetaan.
Vähän metalli vs. metalli kontaktia ottava moottori kuluttaa vähemmän pronssi ainetta.

Laittaa ainetta ensin pienempi määrä... ajaa 500-1000km ja laittaa sitten lisää, jos näkee tarpeelliseksi.

Kuulemma 1000+km ajon jälkeen kaikki (50g) on kiinnittynyt eri puolille moottoria.



RVS on edelleen ylihinnoiteltua :) verrattuna kilpailijaan

PS. Resu rsin männän helmalle tarkoitetulla krafiittiaineella voi elvyttää kulunutta hydrauliyksikköä...
Positiivisia tuloksia :wink:
Mahtaisko löytyä myös testaustuloksia netin maailmasta?
Yritin ettiä, kun oon sellaisen kurki-suonion tutkimuksen joskus vuosia sitten lukenut. En sitten millään löytänyt.
Samaa resurssin kamaa on tutkittu myön jenkeissä. Sitäkään en löytänyt.
Ko. Resurs tuote tosiaan vuosi venäjän sotateollisuuden syövereistä, joten kai sen nimi on muuttunut vuosien varrella.

Soittakaa tuomo kurki-suoniolle kaasutinekspertille... Luennoi varmaan mielellään.:)
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Luulin et kyseessä on jokin muu aine. Toi X1R on oikeinkin tuttu aine. Olen käyttäny sitä noin 8v ajan ja viikko sitten laitoin sitä tohon "kesäautoon" kun siihen öljyt vaihdoin. Tossa 200D:ssä vaikutti p-aineenkulutukseen noin 0.7l/100km silloin aikoinaan kun aloitin käyttämään. Vaikutus kuitenkin alkoi heikkenemään jo 4t km jälkeen. Pidin silloin ja nytkin tarkkaa p-aine kulutus kirjaa ja siitä tiedän sanoa tuon.

Näissä kolmesatkuissa en ole huomannu et kulutuksessa olisi eroa. Kuitenkin tossa turbossa huomaa sen että ahdin herää pikkasen paremmin. (Jos ainetta ei laita öljynvaihdossa niin sen huomaa kyllä melkoheti.) Voi olla et kaupunkiajossa jota enimmäkseen ajan ei vaikutus kumuloidu. Maantiellähän nuo kumpikin menee selvästi alle 7l jos vaan malttaa ajella neulan mukaan kattonopeutta. Sakkorajaa vasten ajettuna menee se karvan yli 7l matkassa jota voinee pitää melko hyvänä saavutuksena. Aineen vaikutustako? En osaa sanoa.

Pidän X1R:ää kuitenkin toisentyyppisenä aineena siinäkin mielessä että tätä on laitettava joka öljynvaihdossa enkä mutenkaan rinnastaisi näitä kahta. Tunsin tämän entisen X1R:n maahantuojan pojan joka oli samalla työmaallakin monta vuotta ja silloin asiasta keskusteltiin. (Hävisin muuten vedon silloin siitä että vaikuttaako aine p-aine kulutukseen. En uskonu alkuunkaan) RVS:llä riittää kertakäsittely pitkään joten siinä mielessä edullisuudesta voinee olla toistakin mieltä X1R:n suhteen?

No mutta mulla on tuota X1R:ää nytkin hyllyssä pari litraa ja aion sitä käyttää. Kuitenkin tekisi mieli koittaa tuota RVS:ää.

Nyt 300t myöhemmin toi 200D on moottorikunnolleen kuten mikä tahansa yli 700t ajettu lankku joten ainakaan vielä aineen ei voi sanoa vaikuttaneen suuntaan eikä toiseen. Tosin välissä autolla on menty 150t ilman lisäainetta. Nythän sitä siellä taas on :wink:
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Jari Ke.suosittelen RVS käsittelyä. joka ohjeen mukaan sekoitetaan vanhoihin öljyihin...(aine menee paremmin "läpi") ja 1000km jälkeen, öljyn vaihdon yhteydessä lisätään uusi satsi. hintavuus tulee öljytilavuuden mukaan ja ottaako myös käsittelyn laatikkoon ja perään myös. itse aloitin uusiin mineraali ölsään ja ajoin n.1000km. ja aine ilmeisesti vaikuttaa ,kun nosti joutokäynti kierroksia ja lämmöt olivat alhaisemmat. myös moottorin ääni vaimeni. mutta mikään ei ole ikuista. ei edes RVS. joten suositellaan uusinta käsittelyä vajaan 100000km välein.(muistaakseni). :? uusin käsittelyn siinä vaiheessa kunnes kilometrejä tulee lisää. nyt lisään tuota X-1R,ää joka vaihdon välissä. se pikku purkki. :D terv. Ari-Pekka
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

No eihä se vaikeaa ollut, kun lontoon murteella haki:

http://resursmotor.com/test.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

jvk210cdi kirjoitti:No eihä se vaikeaa ollut, kun lontoon murteella haki:

http://resursmotor.com/test.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avot.. tätä täytyykin kokeilla. :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja veskola »

RVS:n ohjeissa sanottiin, että jos siellä on jotain muuta ainetta niin se pitäisi pestä pois. Lukaskaapas tarkemmin kenellä on tapana sekoitella muita aineita joukkoon. RVS:n toinen käsittely, silloin ei tarvitse eikä kannata vaihtaa öljyä, jollei muutenkin ole sen aika. Ohjeessa taidetaan sanoa: Tarkista öljyn laatu silmämääräisesti ja vaihda jos on tarpeen...mitä se sitten tarkoittaakaan dieselmielellä, jolla öljy on mustaa jo hetken ajon jälkeen, oikeastaan yhden polkaisun :D


Ennen RVS-käsittelyn aloittamista
• Jos öljyssä on aktiivisia teflon-, molybdeeni- tai muita lisäaineita, puhdista moottori huolellisesti ennen käsittelyä. Puhdista moottori / vaihteisto / taka-akseli. Tähän tarkoitukseen voit tilata puolikkaan pakkauksen täältä.

NÄIN YKSINKERTAISTA KÄSITTELYN TEKEMINEN ON
Ensimmäinen vaihe:
1. Lämmitä moottori normaaliin käyntilämpötilaan.
2. Lisää tuubin sisältö pakkauksessa olevaan pulloon, kierrä korkki kiinni ja ravista huolellisesti (20–30 sek), kunnes seos on homogeeninen (geeli on liuennut pullon sisältöön).
3. Pysäytä moottori ja lisää välittömästi n. puolet pullon sisällöstä moottoriin öljynlisäysaukon kautta. Anna moottorin käydä joutokäynnillä 15 minuuttia.
4. Pysäytä moottori, anna sen jäähtyä pari minuuttia ja kaada loput RVS-seoksesta moottoriin. Ravista ensin kuitenkin pulloa kunnolla.
5. Moottorin on tämän jälkeen oltava käynnissä vähintään puolen tunnin ajan – joko joutokäynnillä tai normaalissa ajossa, mutta ilman kovaa kuormitusta.


Aja 300–400 km (6–8 tuntia) tavalliseen tapaan (ei välttämättä yhtäjaksoisesti), mutta vältä ylikuormitusta. Älä aja mielellään yli 400 km ennen toisen käsittelyvaiheen aloittamista.
Sellaisia moottoripyöriä käsiteltäessä, joissa on moottorin ja vaihteiston yhdistetty öljynkierto, tulee ensimmäisen käsittelyvaiheen aikana käyttää kaikkia vaihteita mahdollisimman paljon.


Toinen vaihe:
Tarkista öljyn kunto. Mikäli öljy on edelleen hyvässä kunnossa, toinen käsittelyvaihe voidaan tehdä samalla öljyllä. Vaihda öljy ja öljynsuodatin tarvittaessa.
Toista edellä olevat viisi kohtaa.
Käsittely on kokonaan tehty n. 1500–2000 km:n (30–40 tunnin) jälkeen RVS-aineen viimeisimmästä lisäyksestä laskettuna. RVS-aine voidaan jättää öljyyn seuraavaan normaaliin öljynvaihtoon saakka.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Toi siis todistaa, että toimintaperiaate RVS:llä ja Resursilla on sama.
Aine laitetaan moottoriin "kiertävän" öljyn joukkoon, jolloin se hakeutuu "kontaktikohtiin" korjaten pintaa sileämmäksi.
Kaikki ko. aineesta löytää aktivointipaikan noin 500-1500km käytön aikan. Siksi sitä on turha laittaa kerralla liian paljoa.
Lisää sitä sitten 1000km ajon jälkeen, jos on tarvis.

Kummankin aineen toimintaperiaate on sama:
Rakentaa metalli-metalli kitkapaikkoihin pronssin sekaista pintaa, joka on mikroskooppisen sileää.
Kun pinta on aivan sileä, pystyy öljy (uusi tai käytetty) toimimaan kantavana öljykalvona paremmin...

Näin moottorin sisäinen kitka pienenee.
Sylinterien seinältä männänrenkaat saavat kaavittua paremmin öljyn, jolloin sitä ei kulkeudu niin paljon palotilaan... öljyn kulutus pienenee.

Kummatkin samoja aineita.
Hinnat vaan erit:)
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tuolta löytyy jälleenmyyjiä pitkin suomeaq nuille x1r tuotteille :wink:
http://www.x1r.fi/jalleenmyyjat/" onclick="window.open(this.href);return false;
pitänee itellekkin hakee purkillinen kokeeksi kun ei taida olla yhtään autoa joka ei jollaintapaa vaimennusta kaipaisi :D olen suht kriittinen mutta kokeillaan ny joskus sitte tuota x1r ainesta muuallekkin kun tankkiin
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Oiskohan tuolla RVS:llä korjaantunu tällaset vaivat. :lol:


Kuva
Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
Kuva

Kuva
Kuva

Mites muuten onko tuollaisista aineista "hyötyä" alumiinilohkoisissa koneissa? Muuten kuin laakereiden "hoitoon"
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

jvk210cdi kirjoitti: Kummatkin samoja aineita.
Lyhyt kommentti. En usko!!!

Perusteluina: Pitkät keskustelut entisen X1R maahantuojan pojan kanssa ja 8v kokemus X1R:stä.

Edittiä perään Eli poika ja poika yli 30v eli ei mikään huima enää Olivat käyny tutystumassa prosessiin missä ainetta tehdään jne. Tiesi kertoa Motor Upin koostumuksen ja sen miten se eroaa X1R:stä ja sen että monet näistä aineista perustuu teflon kuituihin jotka pilkkoutuu moottorissa ja tukkii öljynsuotimen Tarinaa oli paljon muutakin tekniseen ja kemialliseen prosessiin liittyen. En osannust asettaa kysenalaiseksi tätä.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Vastaan vielä omaan postaukseen senverran että tiedän että laakerirasitustesejä oikeilla liukulaakereilla on tehty Mobil rally Formula 5 W50 vastaan X1R. Samat kaksi laakeria vipuvarren juuressa metrin varren päässä saman painoinen puntti painona. Sama pyörintänopeus rasvakupeissa toisessa X1R:ää ja toisessa Mobil rally Formulan 5W 50. Mobilin voitelema laakeri leikkaa kiinni ja X1R:n jatkaa matkaa vaikka kuinkapitkään.

Olisikin mielenkiintoinn testi RVS vastaan X1R. Loppupeleissä ei olisi edes monimutkainen tehdä tasapuolinen testi eikä vaadi paljon rahallistakaan panostusta.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Motor up eli tämä xr-1 niin heillä on testipenkkejä jotka myyvät ainettaan niin purkki RVS mukaan ja testaamaan.
Nämä aineet kyllä mielestäni toimivat eri tavalla jossa toisessa tasoittavia hippuja ja toisessa kaiketi jotain teflon pohjaista ainetta mutta mikä kanssa tarttuu metallipintoihon vähentäen kitkaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

atlas kirjoitti:Motor up eli tämä xr-1 niin heillä on testipenkkejä jotka myyvät ainettaan niin purkki RVS mukaan ja testaamaan.
Nämä aineet kyllä mielestäni toimivat eri tavalla jossa toisessa tasoittavia hippuja ja toisessa kaiketi jotain teflon pohjaista ainetta mutta mikä kanssa tarttuu metallipintoihon vähentäen kitkaa.
Korostan nyt vielä kerran että:

" Tiesi kertoa Motor Upin koostumuksen ja sen miten se eroaa X1R:stä ja sen että monet näistä aineista perustuu teflon kuituihin...."

X1R EI siis perustu teflonkuituihin jotka takertuu ja tukkii öljynsuotimen kuten Motor Up ja monet muut tämän kategorian tuotteet.

Niin tai näin niin samaa mieltä että purkki RVS:ää testitilanteessa olisi mukava koittaa vaikka nyt sen Mobilin rasvakuppiin lisättynä :wink:

Pitikö ihan koittaa miten käy :think: Kampuroita nyt löytyy kohtuudella ja uudet runkolaakerin puolikkaat 3kpl ei paljon kustanna. Kolme pitkää vipuvartta ja juureen laakerin kiinnityspukkien ale runkolaakerin puolikkaat. Varren päihin muutaman kilon puntit. Ennen asennusta laakereitten ja liukupinnan voitelu Mobililla, X1R:llä ja RVS -aineilla ja järjestää rasvareiän ja rasvakuppin laakereille. Pyöritys voimakkaalla porakoneella tms.

Tällainen se testi osapuilleen on jolla näitä aineita on testattu ja yleisön edessä näytetty. Toditaako se siten mitä, niin en oikein osaa sanoa :roll: RVS:n ohjeet kertoo että tuotetta pitäisi ns. ajaa sisään ja vasta sitten toimii ? Voi olla että testitilannetta pitäisikin pohjustaa enemmän ja vastaako se sitten yhtään mitään todellisuuden kanssa :eh: Luulisin että ainakin moottoriöljyyn seostettuna pitäisi nämä aineet olla vaikka seos olisikin rankempi.
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja kari v »

Mulla kanssa kokemusta X1-R:stä. E 500 V8 kulutti ennen 9,5 -9,8 ltr/satkulla 100:sen nopeudella, nyt kun koneessa X1-R:rää niin menee 7,7-8,5 ltr/ satkulla. Moottoripyörä Honda 1100 XX, kulutti ennen 6,5 - 6,8 satkulla, nyt kun X1-R koneessa menee 4,5 - 4,8 litralla, että on aikamoinen ero. Ei siksi, että bensaa säästys, mutta ei varmaankaan kone kulu niin nopesti ja rullaa paremmin...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa

Viesti Kirjoittaja RAM »

http://spinoff.nasa.gov/Spinoff2007/ch_5.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei tuokaan näytä alumiinin kanssa mitään tekevän...
Vastaa Viestiin