Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja mikablo »

Hei,

Ajattelin jakaa tässä omat kokemukset Mercedes Benz E270CDI farmarista, jolla olen nyt ajanut noin 42 000KM.
Auto on ns. saksan tuonti, mutta liikkeestä suomessa ostettu kilometrilukemalla 94 000KM. Kaikki huollot ennen minua ja jälkeen on tehty merkkiliikkeessä (varmennettu historia Mersulta). Auto oli (ja on) erinomaisessa kunnossa ulkoisesti ja sisäisesti (vaalea nahkasisusta, sähköiset kattoluukut ym), mutta en ole lainkaan tyytyväinen auton kokonaislaatuun (ei siis ole vastannut ollenkaan laatuodotuksia). Se on mahtava auto ajaa, mutta aivan liian usein saa olla pajalla korjauksessa. Karkeasti laskien 10 000KM matkalla saa heittää noin 2000€ huoltoihin ja korjauksiin. Tällä kertaa odotan pääsyä laturin vaihtoon, johon arviolta menee puolisen päivää työtä + osat.

Listasta puuttuu vielä joitain, mutta tässä pääkustannukset auton ylläpidosta:

Kilometrilukema Vian kuvaus Merkkiliike Kustannus € Selite
94150 Moottori ei lämpene riittävästi. Autoliikkeen piikkiin €0.00 Termostaatin vaihto.
94450 Takajarru jumituu. Laahaa ja vinkuu Autoliikkeen piikkiin €0.00 Avattu takajarrut ja puhdistettu
95245 Ei käynnisty. Teboil Malmi €160.00 Pääakun vaihto.
96218 Ravistaa ja jyrisee ajossa välillä. Veho Autotalot, Koivuhaka €0.00 Ei havaittu vikaa. Tämä jälkeen vika loppui kokonaan.
96245 Pienten naarmujen maalaus Autoplakkärit €700.00 Priimakuntoinen maalipinta
97452 Vilkuttelee itsekseen oikealle Veho Autotalot, Koivuhaka €370.00 Vilkun viiksen vaihto
98210 F-Huolto Veho Autotalot, Koivuhaka €1,072.00 Ylimääräisenä tehty mm. automaattilaatikon öljynvaihto ym.
105947 "Käynnistäessä pyörittää, muttei käynnisty. Palaa ""visit workshop"" varoitusvalot ja akun kuva." Veho Autotalot, Koivuhaka €1,411.22 Hinattu pois. Vaihdettu 4,5 sylinterin suuttimet + pikkuakku.
121196 C-Huolto Veho Autotalot, Koivuhaka €459.80
126811 Laatikko nykii isolla vaihteella. Ravistaa. Glykolivika?? €1,580.00 Vaihdetty jäähdytin ja huuhdeltu laatikkoa ym. Seisoi vajaa 2 vkoa ajamatta liikkeen pihalla.
128152 Etupää narisee. Niveliä vaihdettu merkkiliikkeessä juuri hiljattain samasta syystä. Alppilan Autohuolto €235.00 Rasvattu. Etujarrupalojen vaihto + sbc lisätyöt
123710 Etupää narisee ja nitisee käännettäessä. Alppilan Autohuolto €566.36 Vaihdettu oikea etutukivarsi ja alapallonivel
125017 Ratti vinossa oikealle. Ei ollut ennen asennusta. Alppilan Autohuolto €0.00 Etu- ja takaauraus säädetty. Ratti laitettu suoraan. Olisi voitu tehdä heti ettei tarvitse ajella edes takaisin.
129210 Visit Workshop akun kuva. Teboil Malmi €140.00 Pääakun vaihto,
132654 Toisen etuvalon korkeuden säätö ei toimi. Takaluukun avauskahva jää ajoittain jumiin. Veho Autotalot, Koivuhaka €1,152.20 Vaihdettu koko etuvaloyksikkö, vaihdettu takaluukun kahvayksikkö
135678 Visit Workshop (akun kuva). Molemmat akut mitattu = +12v. Veikattu laturivikaa Veho Autotalot, Herttoniemi **Odottaa pääsyä pajalle.
135678 Etupää narisee jälleen.

TOTAL ≈ €7,846.58

Kuten todettua. Auto on mahtava ajaa silloin kun se toimii. Nyt minusta on alkanut tuntua siltä, että voisi olla aika vaihtaa kenties merkkiä :D
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Mikä se merkki olisi, jos vaihtaisit johonkin muuhun kuin Mersuun ?
Olisiko huotokustannukset mahdollisesti toisessa merkissä edullisemmat ?
Ostatko auton edellämainituilla kriteereillä vai onko joku muu syy vaihtaa laadukas/ käyttöturvallinen Mersu alta pois ?

Oma mielipiteeni on, että auto kun täyttää käyttäjän näkökulmasta ne tosiasialliset ominaisuudet, ei auton huolto ja käyttökulut enää merkitse mitään. Auto täytyy olla käyttöturvallinen, käyttövarma ja hyvän kyytin antava. Ehkä taloudellisuus voi tulla myös kysymykseen.
En vaan itse tiedä yhtään muuta parempaa autoa kuin Mersu.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12610
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja epk »

varmaan ihan todellisia vikoja, suosittelen vaihtamaan huoltopaikan veholta muualle. Vaikuttais vähän että valohoitoa on tehty isolla rahalla...


edit: vaikkapa nämä :

97452 Vilkuttelee itsekseen oikealle Veho Autotalot, Koivuhaka €370.00 Vilkun viiksen vaihto / uusi mb osa 140e ja vaihto päälle muualla kuin veholla, 200e ?

105947 "Käynnistäessä pyörittää, muttei käynnisty. Palaa ""visit workshop"" varoitusvalot ja akun kuva." Veho Autotalot, Koivuhaka €1,411.22 Hinattu pois. Vaihdettu 4,5 sylinterin suuttimet + pikkuakku. / 2kpl uusia suuttimia a 200e kpl , akku 100e , noin 500e ja työt päälle muualla, muualla sama homma max 1000e / ei välttämättä edes olis tarvinnut kuin suuttimen tiivisteet vaihtaa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5245
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ihmeen paljon kaikenlaista pikkuvikaa. Noistakin suurin osa sellasia että tääläpäin olis päässyt puolet halvemmalla. Lisäksi esim toi ajovalon vaihto melkolailla turha, sen olis varmasti saanut kuntoon umpion purkamalla. Onko laturi nyt hajalla? Kaks akkua vaihdettu ilmeisesti turhaan sen takia. Joka tapauksessa karmeita hintoja. Autollasi on todennäköisesti ajettu 300-400 tkm
S124 300TE
S211 E500
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja mikablo »

epk kirjoitti:varmaan ihan todellisia vikoja, suosittelen vaihtamaan huoltopaikan veholta muualle. Vaikuttais vähän että valohoitoa on tehty isolla rahalla...


edit: vaikkapa nämä :

97452 Vilkuttelee itsekseen oikealle Veho Autotalot, Koivuhaka €370.00 Vilkun viiksen vaihto / uusi mb osa 140e ja vaihto päälle muualla kuin veholla, 200e ?

105947 "Käynnistäessä pyörittää, muttei käynnisty. Palaa ""visit workshop"" varoitusvalot ja akun kuva." Veho Autotalot, Koivuhaka €1,411.22 Hinattu pois. Vaihdettu 4,5 sylinterin suuttimet + pikkuakku. / 2kpl uusia suuttimia a 200e kpl , akku 100e , noin 500e ja työt päälle muualla, muualla sama homma max 1000e / ei välttämättä edes olis tarvinnut kuin suuttimen tiivisteet vaihtaa.
Ensimmäiseen korjaus:

Sorry kirjausvirhe: Kustannus on 270€ (tarkalleen ottaen 268.15€). Kuitin mukaan ongelmana ollut myös takalasin pesin (ei tule vettä). Veholla laitettu letku paikoilleen. Viiksen hinta Veholla ollut 111€ ja työnosuus 132.09€. Pesimen letkun kiinnilaitoista on veloitettu 25.08€.

Toiseen suuttimien vaihtoon: Aikoinaan soittivat Veholta, että suuttimet pitää vaihtaa. Annoin luvan vaihtamiseen, jonka jälkeen soittivat uudelleen: Pikkuakku pitää vaihtaa koska vieläkin palaa SAMA varoitusteksti. Mietin itse moneen kertaan, että vaihdettiinko suuttimet vain arvaamalla?
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja mikablo »

Mesemies89 kirjoitti:Mikä se merkki olisi, jos vaihtaisit johonkin muuhun kuin Mersuun ?
Olisiko huotokustannukset mahdollisesti toisessa merkissä edullisemmat ?
Ostatko auton edellämainituilla kriteereillä vai onko joku muu syy vaihtaa laadukas/ käyttöturvallinen Mersu alta pois ?

Oma mielipiteeni on, että auto kun täyttää käyttäjän näkökulmasta ne tosiasialliset ominaisuudet, ei auton huolto ja käyttökulut enää merkitse mitään. Auto täytyy olla käyttöturvallinen, käyttövarma ja hyvän kyytin antava. Ehkä taloudellisuus voi tulla myös kysymykseen.
En vaan itse tiedä yhtään muuta parempaa autoa kuin Mersu.
Mikä muu merkki? En osaa vielä vastata. Mersu on autoistani ollut ylivoimaisesti vikaisin vaikka kaikki huollot tehty ja vähän päälle. Autoa on pidetty todella hyvin, mutta voi olla että olen saanut sen "maanantaikappaleen". Käytetyn auton ostamisessa on aina riskinsä, mutta oletin aikoinaan vähän ajetun ja hyvin huolletun mersun laadun olevan ihan jotain muuta.

Se mahtava auto ajaa ja hemmetin tyylikäs. Mielessä on käynyt s-sarja, mutta jos mitenhän kalliiksi sellaisen ylläpitäminen mahtaa tulla kun E-sarjalainenkin on näin kallis. Minusta mersun perushuollot eivät ole mitenkään kalliita, mutta pajalla sitä saa käyttää usein (ja jonot usein viikon tai kaksi, jolloin auto seisoo pois liikenteestä).
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

mikablo kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:Mikä se merkki olisi, jos vaihtaisit johonkin muuhun kuin Mersuun ?
Olisiko huotokustannukset mahdollisesti toisessa merkissä edullisemmat ?
Ostatko auton edellämainituilla kriteereillä vai onko joku muu syy vaihtaa laadukas/ käyttöturvallinen Mersu alta pois ?

Oma mielipiteeni on, että auto kun täyttää käyttäjän näkökulmasta ne tosiasialliset ominaisuudet, ei auton huolto ja käyttökulut enää merkitse mitään. Auto täytyy olla käyttöturvallinen, käyttövarma ja hyvän kyytin antava. Ehkä taloudellisuus voi tulla myös kysymykseen.
En vaan itse tiedä yhtään muuta parempaa autoa kuin Mersu.
Mikä muu merkki? En osaa vielä vastata. Mersu on autoistani ollut ylivoimaisesti vikaisin vaikka kaikki huollot tehty ja vähän päälle. Autoa on pidetty todella hyvin, mutta voi olla että olen saanut sen "maanantaikappaleen". Käytetyn auton ostamisessa on aina riskinsä, mutta oletin aikoinaan vähän ajetun ja hyvin huolletun mersun laadun olevan ihan jotain muuta.

Se mahtava auto ajaa ja hemmetin tyylikäs. Mielessä on käynyt s-sarja, mutta jos mitenhän kalliiksi sellaisen ylläpitäminen mahtaa tulla kun E-sarjalainenkin on näin kallis. Minusta mersun perushuollot eivät ole mitenkään kalliita, mutta pajalla sitä saa käyttää usein (ja jonot usein viikon tai kaksi, jolloin auto seisoo pois liikenteestä).

Huumorin pilke silmäkulmassa edellistä viestiäni kirjoitin.

Tapauksessasi on ollut huonoa tuuriakin, kun pikkuvikoja on ilmennyt noinkin paljon.
Olisit voinut saada sellaisenkin Mersun alle, jolle ei olisi vuoteen tarvinnut tehdä mitään, muutakuin polttoainesuodattimien vaihdon.
Toki on ymmärrettävää, jos ei itse kykene huoltamaan autoaan ja joutuu turvautumaan vieraan apuun, tulee lysti joskus kalliiksi.
Kaikkiin autoihin tulee vikoja, oli uusi tai käytetty...Mersu tai muu merkki. "S" Mersuista voisi löytää parhaan W140 sarjalaisesta, jos imago antaa myöten ajaa vanhemmalla Mersulla. Uusista W220 ja W221 en osaa sanoa muutakuin , ettei anna niin hyvää kyytiä kuin möhkö. :wink:
Avatar
ana007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 11.05.2010 09:25
Paikkakunta: Salo

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja ana007 »

Vähän ajettu vanha mersu on just tollanen. Kannattaa ostaa uus tai vähintään 300tkm ajettu että on tyyppiviat korjattuna jo muiden toimesta. 3.5v aikana 60tkm ajanu omalla (vanha taksi) ja ei oo tehty mitää muuta ku valohoitoa merkkihuolloissa. Joku pallonivel ja etupalat vaihdettu. Maalauksia ja kiveniskemiä varmaa muissakin merkeissä ja yhtä kallista.
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde

Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja atlas »

E-mallia on ymmärrykseni mukaan parjattu just kalleuden takia ylläpidossa mutta yksilöitä kaikki.C-malli taas 04 veljellä pelannut kuin unelma ,ei mitään vikaa ja on jo ollut hänellä 10vuotta ja on ajettu paljon.
Tosiaan voisi olla vaihtaa korjaamoa esim. täällä oleva CDI203 niin hänellä on toimitilat Hesassa niin kokeile siirtyä hänen asiakkaaksi ja on varmasti ammattitaitoinen mersuihin perehtynyt kaveri. :thumbup:
Muutenkin kaikkihan valittavat käyttökuluja jos korjauspaikka on ainoastaan veho.Sielläkun on eniten varaosahinnoissa ilmaa,ehkä työtunti hinta on järkevä mutta kun tuntuu välillä että tietämys ei siellä aina riitä kun täällä ammattilaiset tietää heti vian ja pääsee täten heti vian ytimeen ja enenkaikkea ei tartte arpomalla vaihdella osia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17266
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja dealer »

135678 Visit Workshop (akun kuva). Molemmat akut mitattu = +12v. Veikattu laturivikaa Veho Autotalot, Herttoniemi **Odottaa pääsyä pajalle.
Laturi maksaa vajaa 400 euroa ja työ vähemmän, vaihdossa menee aikaa kolmisen tuntia.
95245 Ei käynnisty. Teboil Malmi €160.00 Pääakun vaihto
Autossasi pitää olla AGM akku, hinta on epäilyttävän edullinen.
Akkuohjainlaitteen päivitys kannattaa tarkastaa akun vaihdon yhteydessä ja muutenkin kun käytetään testerissä.
wiimax.fi
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Unohda nyt ainakin se S-sarja, minun persaus ei ainakaan kestänyt w220:llä ajelua :roll:
Juu ja huollot tosiaan kannattaa teetättää jossain muualla kuin veholla..
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Pakko myös osallistua keskusteluun. Tosiaan nyt alla toinen mersu ja tämä ensimmäinen oli 2003 vuoden c 270cdi, joka oli minulla noin kaksi kuukautta. Vikoja oli sitten niin paljon, että olen yrittänyt unohtaa sen ajan. Aamulla sai aina jännittää, että mikä valo jäi palamaan, noh se vaihtui vikojen vuoksi. Muutaman Hondan ja Bemarin jälkeen rupesi taas mersu kiinnostamaan ja ei se jäänyt kiinnostukseksi vaan sellainen nyt on pihassa. Taival alkoi kohtuu samalla tavalla kuin edellisessäkin: Viikko ostamisen jälkeen moottorin häiriövalo palaa ja tehot poissa, syynä hiukkassuodatin. Vika nollille, koska sen tarkempaa syytä ei löytynyt. Nyt auto odottaa Veholle, jossa tehdään seuraavat toimenpiteet:
-Termostaatin vaihto, koska lämmöt seilaa
-Takaluukku ei aina aukea nappulasta vaan jää rutisemaan ala-asentoon, josta sen saa repiä väkisin auki
-Kylmänä moottorista kuuluu rallattavaa ääntä, mahdollinen jakopäävika??
-Lämpimänä polkaisee kickdown:iin asti niin kuuluu outo rääkäisy, ehkä kyseinen jakopää...
-Takapää lysyssä ja varsinkin oikea puoli

Olihan sitä tuossakin ja kilsoja melkein 50tkm, mutta onneksi on tehdastakuu!!!

Auto, johon olin ja erittäin tyytyväinen oli Honda. Ei koskaan mitää vikaa ja varusteita oli kyseisessä mallissa paljon. Ajettavuudeltaan Honda oli parempi kuin mersu, mutta äänekkäämpi. Hondan automaatti-diesel yhdistelmä toimivampi kuin mersun sikahidas, mutta kun se etuveto... Tehoja sai kivasti Hondasta 150/350 --> 225/480, tosin nyt mersukin jo kulkee kivasti 8) (penkkiaika jo varattu). Bemari kulki aika samoilla kuin mersu, mutta siinäkin oli niitä helvetin vikoja, jota sai yhtenään olla nyppimässä, mutta peura päätti bemarin tien AVK:lle. Jostain syystä sitä vaan silti tuli ostettua taas mersu :D

No joo, ei ehkä topicin otsikon mukaiseen autoon liittyvää, muuten kuin moottorin osalta :roll:
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
ruf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.07.2012 18:05

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja ruf »

Huonoa tuuria on ollut, muuta en oikeastaan ala edes väittämään. Minulla on nyt alla (väliaikaisesti) Audi 1.6td -88 jolla on ajettu 615tkm. Auto on ollut uudesta asti suvussa. Alusta jarruineen on kertaalleen uusittu, kannentiiviste 300tkm kohdalla ja huoltoa 5-7tkm välein. Nyt tilanne on tämä. Jäähdytysvettä menee 1.5litraa / 1tkm ja öljyä menee 2.5l / 5000tkm. Auto on kerran jättänyt välille ja sekin minulla viime keväänä. Onhan tämä OFF TOPIKKIA, mutta halusin jakaa kokemuksen. Mutta summarum. Eihän tällaisessa autossa edes ole "tekniikkaa" joka voisi hajota, ainoastaan keskuslukitus löytyy. Niin ja hitsattu ei ole autoa vielä yhtään. Hupsista kun meinasi unohtua erittäin tärkeä asia. Vaihdelaatikko ja kytkin vaihdettiin 500tkm. kohdalla.
M-B E200cdi -07
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja mikablo »

s1jviita kirjoitti:Pakko myös osallistua keskusteluun. Tosiaan nyt alla toinen mersu ja tämä ensimmäinen oli 2003 vuoden c 270cdi, joka oli minulla noin kaksi kuukautta. Vikoja oli sitten niin paljon, että olen yrittänyt unohtaa sen ajan. Aamulla sai aina jännittää, että mikä valo jäi palamaan, noh se vaihtui vikojen vuoksi. Muutaman Hondan ja Bemarin jälkeen rupesi taas mersu kiinnostamaan ja ei se jäänyt kiinnostukseksi vaan sellainen nyt on pihassa. Taival alkoi kohtuu samalla tavalla kuin edellisessäkin: Viikko ostamisen jälkeen moottorin häiriövalo palaa ja tehot poissa, syynä hiukkassuodatin. Vika nollille, koska sen tarkempaa syytä ei löytynyt. Nyt auto odottaa Veholle, jossa tehdään seuraavat toimenpiteet:
-Termostaatin vaihto, koska lämmöt seilaa
-Takaluukku ei aina aukea nappulasta vaan jää rutisemaan ala-asentoon, josta sen saa repiä väkisin auki
-Kylmänä moottorista kuuluu rallattavaa ääntä, mahdollinen jakopäävika??
-Lämpimänä polkaisee kickdown:iin asti niin kuuluu outo rääkäisy, ehkä kyseinen jakopää...
-Takapää lysyssä ja varsinkin oikea puoli

Olihan sitä tuossakin ja kilsoja melkein 50tkm, mutta onneksi on tehdastakuu!!!

Auto, johon olin ja erittäin tyytyväinen oli Honda. Ei koskaan mitää vikaa ja varusteita oli kyseisessä mallissa paljon. Ajettavuudeltaan Honda oli parempi kuin mersu, mutta äänekkäämpi. Hondan automaatti-diesel yhdistelmä toimivampi kuin mersun sikahidas, mutta kun se etuveto... Tehoja sai kivasti Hondasta 150/350 --> 225/480, tosin nyt mersukin jo kulkee kivasti 8) (penkkiaika jo varattu). Bemari kulki aika samoilla kuin mersu, mutta siinäkin oli niitä helvetin vikoja, jota sai yhtenään olla nyppimässä, mutta peura päätti bemarin tien AVK:lle. Jostain syystä sitä vaan silti tuli ostettua taas mersu :D

No joo, ei ehkä topicin otsikon mukaiseen autoon liittyvää, muuten kuin moottorin osalta :roll:
Ja vikojen lisäksi yksi ongelma on se, että Veholla tuntuu näitä potilaita olevan hemmetin paljon. Jonotusaika on usein viikko tai kaksi. Eilen vein auton Herttoniemen Veholle sähkömiestä varten ja yllättäen kaveri olikin sairaana. Olisin voinut auton jättää sinne pihalle saamaan valohoitoa ja odottelemaan vuoroaan, mutta päätin ajella kotiin.

Joskus on v*ttanut sen verran paljon, että voisin vaihtaa mersun vaikka vanhaan Jeep Commanderiin. Äkkiä laskien saisin mersun moottorin, mutta pääsisin eroon sen tekniikasta. Tulisi luultavasti halvemmaksi omistaa ja luotettavuus ei ainakaan huononisi :D
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

mikablo kirjoitti:
Ja vikojen lisäksi yksi ongelma on se, että Veholla tuntuu näitä potilaita olevan hemmetin paljon. Jonotusaika on usein viikko tai kaksi. Eilen vein auton Herttoniemen Veholle sähkömiestä varten ja yllättäen kaveri olikin sairaana. Olisin voinut auton jättää sinne pihalle saamaan valohoitoa ja odottelemaan vuoroaan, mutta päätin ajella kotiin.

Joskus on v*ttanut sen verran paljon, että voisin vaihtaa mersun vaikka vanhaan Jeep Commanderiin. Äkkiä laskien saisin mersun moottorin, mutta pääsisin eroon sen tekniikasta. Tulisi luultavasti halvemmaksi omistaa ja luotettavuus ei ainakaan huononisi :D
Tuossa se juuri on kun kaikki ongelmat minullakin on ollut juuri moottorissa, muu tekniikka tuntuu kestävän kohtuullisesti.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuulostaa kyllä aika järkyttävältä vikalistalta noin vähille kilsoille... ja veholla on kustu silmään niin vitusti :) Eikö sullakaan leikannut yhtään jos pääakkua on vaihdeltu muutaman kympin välein tosta noin vaan? Vissiin liikaa rahaa kun kaikki on kiltisti korjailtu vehon hinnoilla :eh:
W210 E320cdi
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja mikablo »

simoks kirjoitti:Kuulostaa kyllä aika järkyttävältä vikalistalta noin vähille kilsoille... ja veholla on kustu silmään niin vitusti :) Eikö sullakaan leikannut yhtään jos pääakkua on vaihdeltu muutaman kympin välein tosta noin vaan? Vissiin liikaa rahaa kun kaikki on kiltisti korjailtu vehon hinnoilla :eh:
Osaako joku antaa vaihtoehtoisen korjaamon tiedot?

Periaatteessa kuitenkin haluan, että vehkeet toimii ja ovat priimakunnossa. En innostu kovinkaan huollattamaan autoa jonkun veljen tyttären ex-miehellä, joka korjannut kaikenlaisia autoja. On sellaisistakin kokemusta. Itse en osaa korjata ja tottakai pätevät korjaamot/kaverit kiinnostavat!
Avatar
thenq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: La 11.06.2011 23:20
Paikkakunta: Kpo

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja thenq »

Tuolta Hyvä huollot otsikon alta taitaa löytyä juttua pk-seudun korjaamoista.
Timo T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.11.2003 10:57
Paikkakunta: Tampere

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja Timo T. »

Eipä ole ollut täysin murheetonta kulkemista myöskään tuollaisella yhtä pyttyä lyhyemmällä W211:llä. Viime syksynä ostettu 236tkm ajettuna. Nyt alkaa 257tkm pyörimään mittarissa.

Ostettaessa kuskin penkin selkänoja ei lämmennyt >> penkin verhous vaihdettiin myyjäliikeen piikkiin.
Moottori kävi kalisemalla, kaikki neljä suutinta vaihtoon, tämä myös liikeen laskuun. Edelleen käynti hieman turhan terävä muihin vastaaviin verrattuna.

SBC-jarrujen käyttöikä täyttyi 245tkm kohdalla. Tästä selvittiin ohjelmoinnilla kuusen alla ja samalla saatiin koneeseen vähän paremmin vetoja :thumbup:

Pakkasten tultua koneen lämpö ei noussut 80 asti. Termostaatti vaihtoon.

Alustaan on mennyt repullinen niveliä: Molemmat vakaajan munat, etupyöränlaakeri, molemmat raidetangon ulkopäät, molemmat narinahelat ja eteen reaktiotanko. Ostettaessa ylätukivarret olivat juuri vaihdettu ja takaiskaritkin ovat aika tuoreen näköiset.
Hammastanko kolisi, selkästi väljä eikä parantunut enää kiristämällä. Kunnostettu tanko saksasta alle.

Viime viikolla kyykkäsi pikkuakku. Pikkuakun latausrele vaihdettiin jo keväällä.

Tulevia murheita ovat kovasti vislaava ahdin, vaihtuu jossain välissä isompaan. Samoin ovien alareunat ovat aika rujon näköiset kiveniskuista. Takapyöränkaaressa on alkavaa ruosterupea ja helmamuovien alta maalit puhki. Maalaushommia siis tiedossa.

Aivan älyttömän kalliiksi tuo ei ole vielä tullut, koska työt on saanut tehtyä itse. Jos kaikki olisi pitänyt teettää korjaamolla niin lasku olisi ollut jo melko tähtitieteellinen.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
200ceereeii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ti 20.03.2012 17:04

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja 200ceereeii »

Yhdyn s202sen mielipiteeseen että autollasi on ajettu reilusti enemmän kuin mitä on nyt mittarissa.Itse hankkiutuisin välittömästi eroon kyseisestä menopelistä.
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja mikablo »

200ceereeii kirjoitti:Yhdyn s202sen mielipiteeseen että autollasi on ajettu reilusti enemmän kuin mitä on nyt mittarissa.Itse hankkiutuisin välittömästi eroon kyseisestä menopelistä.
Kilometrit pitävät paikkansa. Historia on tarkastettu Vehonkin toimesta.
Tai sitten tässä on ollut sellainen palikka, joka rekisteröi vain joka toisen :D
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja mikablo »

Timo T. kirjoitti:Eipä ole ollut täysin murheetonta kulkemista myöskään tuollaisella yhtä pyttyä lyhyemmällä W211:llä. Viime syksynä ostettu 236tkm ajettuna. Nyt alkaa 257tkm pyörimään mittarissa.

Ostettaessa kuskin penkin selkänoja ei lämmennyt >> penkin verhous vaihdettiin myyjäliikeen piikkiin.
Moottori kävi kalisemalla, kaikki neljä suutinta vaihtoon, tämä myös liikeen laskuun. Edelleen käynti hieman turhan terävä muihin vastaaviin verrattuna.

SBC-jarrujen käyttöikä täyttyi 245tkm kohdalla. Tästä selvittiin ohjelmoinnilla kuusen alla ja samalla saatiin koneeseen vähän paremmin vetoja :thumbup:

Pakkasten tultua koneen lämpö ei noussut 80 asti. Termostaatti vaihtoon.

Alustaan on mennyt repullinen niveliä: Molemmat vakaajan munat, etupyöränlaakeri, molemmat raidetangon ulkopäät, molemmat narinahelat ja eteen reaktiotanko. Ostettaessa ylätukivarret olivat juuri vaihdettu ja takaiskaritkin ovat aika tuoreen näköiset.
Hammastanko kolisi, selkästi väljä eikä parantunut enää kiristämällä. Kunnostettu tanko saksasta alle.

Viime viikolla kyykkäsi pikkuakku. Pikkuakun latausrele vaihdettiin jo keväällä.

Tulevia murheita ovat kovasti vislaava ahdin, vaihtuu jossain välissä isompaan. Samoin ovien alareunat ovat aika rujon näköiset kiveniskuista. Takapyöränkaaressa on alkavaa ruosterupea ja helmamuovien alta maalit puhki. Maalaushommia siis tiedossa.

Aivan älyttömän kalliiksi tuo ei ole vielä tullut, koska työt on saanut tehtyä itse. Jos kaikki olisi pitänyt teettää korjaamolla niin lasku olisi ollut jo melko tähtitieteellinen.
Kaikenlaista tingeltangelia sullakin on ollut. Mihin tuon pikkuakun rele vaikuttaa? Autoni nimittäin odottaa vieläkin pääsyä Veholle. Kävin turhaan kääntymässä kun sähkömies on sairaana. Täytyy varmaan katsoa joku muu asianosaava huoltopaikka.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ota yhteys CDI203 kun on tuossa lähialueella missä asut.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17266
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja dealer »

Autoni nimittäin odottaa vieläkin pääsyä Veholle. Kävin turhaan kääntymässä kun sähkömies on sairaana.
Laturin vaihtoon ?
Aika tarkat roolit tuntuu merkkiliikkeessä olevan jos laturinvaihtoa ei voi tehdä muut kuin sähkömies.
Ei sillä etteikö siinä osaamista tarvita mutta tuohon hommaan sitä pitäisi mielestäni olla kaikilla asentajilla joilla on alalta / merkistä jonkin verran kokemusta.
wiimax.fi
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja mikablo »

dealer kirjoitti:
Autoni nimittäin odottaa vieläkin pääsyä Veholle. Kävin turhaan kääntymässä kun sähkömies on sairaana.
Laturin vaihtoon ?
Aika tarkat roolit tuntuu merkkiliikkeessä olevan jos laturinvaihtoa ei voi tehdä muut kuin sähkömies.
Ei sillä etteikö siinä osaamista tarvita mutta tuohon hommaan sitä pitäisi mielestäni olla kaikilla asentajilla joilla on alalta / merkistä jonkin verran kokemusta.
Haluavat sähkömiehen ensin tutkivan onko vika laturissa, koska pelottelivat senkin olevan ainakin puolen päivän duuni + osat :D
Akku kyllä ottaa latausta vastaan, mutta koneen käydessä latausjännite putoaa alle 12v.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13234
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja DBFI »

mikablo kirjoitti: Kaikenlaista tingeltangelia sullakin on ollut. Mihin tuon pikkuakun rele vaikuttaa? Autoni nimittäin odottaa vieläkin pääsyä Veholle. Kävin turhaan kääntymässä kun sähkömies on sairaana. Täytyy varmaan katsoa joku muu asianosaava huoltopaikka.
Siis se rele kytkee pikkuakun lataukseen mutta ei ole aina kytkettynä kun auto käy eli sen testaaminen ei ole ihan suoraviivaista (jos ei kovin vaikeatakaan, ilmankin star'ia).
atlas kirjoitti:Ota yhteys CDI203 kun on tuossa lähialueella missä asut.
Helsingissä asuvalla on muutama lähempänäkin asuva testerin omistaja mutta kivahan sillä mersulla on pidempikin matka ajaa korjaukseen.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eikös Cdi 203 ole siellä korjaamo vai hoitaako hän pelkästään läppäri hommia?
Vai olenko käsittänyt väärin?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Oberland
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Vertailun vuoksi S211 220 Cdi automaatti avantgarde 05 ensimmäinen 100000 km:ä eli 260 000 - 360 000 km:ä. Ensimmäiseksi vaihdettiin koiranluut, raidetanko, vaihdevipumoduuli ja pestiin vaihdelaatikko sekä vaihdettiin peränöljyt ja eteen jarrupalat. Siivottiin vänkärin puolelta ovien alareunasta kiveniskeymät pois. Ekat renkaat continentalit sulivat 10000 km:n matkalla. Pakkasten tultua heivattiin eka agm akku pois ja parikuukautta myöhemmin toinen agm akku. Tilalle Vartan 100 Ah:n tavallinen ja pelannut hyvin viimeiset 80 000 km:ä. Tuossa kun tuli kolmesataatuhatta kokoon niin pelkääjän puolen etulaakeri laukesi. Yksi ahtopaineletku repesi ja 320 000 km:n kohdalla takajousien kompressori tuli releen kanssa käyttötunnit täyteen. SBC jarrut toimivat ihan hyvin. Nyt pitäisi taas siivota kiveniskeymät pois. Talvikumeina misukan north ice nasta piikit, contien jälkeen nokian hakka q kesto noin +30000 km:ä ja nyt on alla hankookin ventusprime 2. Halvempi tämä on ylläpitää luotettavampi kuin avensis D-4 ¨(bensa). Ostaessani asenne oli se että auto laitetaan heti siihen kuntoon että sillä ajetaan seuraavat 250000 km:ä huolettomasti.
Viimeksi muokannut Oberland, Ti 31.07.2012 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Tähellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: To 28.06.2012 23:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja Tähellinen »

Ei se sitä tarkoita jos vehon miehet sanoo että sillä on menty sen ja sen verran telkkarissa tuli vähä aikaa sitten juttua tosta mittari hommasta (Grip) näyttivät kuinka kusetetaan sitä itse autoakin ,vaikka yksi numero eestä pois kokonaan :D
-ex W124 300TE -91
-exW204 320 CDI-08
-ex W124 300E -85
ex-W220 320 CDI -04
ex-W211 320 -03
-W201 200d -91
-w211 220cdi -03
Avatar
ana007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 11.05.2010 09:25
Paikkakunta: Salo

Re: Mercedes Benz E270CDI -03 kokemukset

Viesti Kirjoittaja ana007 »

Kyllä ne saksassa on autoilla ajanu jo vuosikymmenet yhtä paljon vuodessa kuin täällä suomessakin. Nyt ne on vasta laajassa mittakaavassa jääny kiinni ruuvaamisesta ja suomessakin ollaan herätty ettei ne kaikki saksankaan autot oo vaan tallissa seissy. Ne ajaa 100tkm vuodessa niinku suomessakin ja ennen merkkihuoltoa ruuvaa tosta vuosittain 80tkm pois niin huoltohistoria näyttää aukottomalta ja kilometri oikeilta.

Hiukan rattia ja lattiamattoja vaihtamalla ym fiksiä tekemällä miljoona ajettu mersu näyttää sisäänajetulta kun saksassa ne ei ruostu.
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde

Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Vastaa Viestiin