Makken projektit, W201 Siistimistä ja kunnostamista
Re: W210 ja w202 projektit (Lisämittari telineen teko)
Jotain tuttua?
Re: W210 ja w202 projektit (Lisämittari telineen teko)
No kieltämättä on aikalailla samanlainen
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 ja w202 projektit (Lisämittari telineen teko)
Tuli tänään otetttua wäykystä taka-akselisto irti jotta saisi hieman nuita takapään ruosteita myös poistettua. pohjassa enimmäkseen pinta ruostetta mutta takapuskurin sivukiinnikkeet ovat aika heikossa hapessa.
Kuvat vähän huonoja kun puhelimella otettu. huomenna pitäisiä raapia jarruputket ja tasonsäädönputket pois ja alkaa tekemään uusia puskurin kiinnikkeitä sekä hioa pohjaa puhtaaksi. myöskin PA-tankkin otan samalla irti niin saa sieltä alta ruosteet pois.
palataan taas kun saa jotain aikaan.
Kuvat vähän huonoja kun puhelimella otettu. huomenna pitäisiä raapia jarruputket ja tasonsäädönputket pois ja alkaa tekemään uusia puskurin kiinnikkeitä sekä hioa pohjaa puhtaaksi. myöskin PA-tankkin otan samalla irti niin saa sieltä alta ruosteet pois.
palataan taas kun saa jotain aikaan.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 ja w202 projektit (Takapään kunnostusta)
Tänään tuli otettua tankki irti sekä tasonsäädön hilppeet tuli myös purettua. polttoaine putket pitäisi ottaa vielä keulasta irti niin saa ne pois edestä roikkumasta.
Tästä pitäisi alkaa tekemään pakoputkistoa
huomenna pitäisi teettää uudet tasonsäädön putket ja jarruputket ja jos sitä saisi alotettua pohjan putsaamisen
Tästä pitäisi alkaa tekemään pakoputkistoa
huomenna pitäisi teettää uudet tasonsäädön putket ja jarruputket ja jos sitä saisi alotettua pohjan putsaamisen
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 ja w202 projektit (Takapään kunnostusta)
Pakoputkea tuli hieman aloitettua ja tarkoitus olisi saada tuo alkupätkä ensiviikolla valmiiksi pohjatöisen ohella
Nyt olisi myös kaikki putket ja kiinnikkeet pohjasta irti ja tuli osa pohjasta hiottua rälläkällä teräsharjalaikalla. vielä vähän sillä ja sitten hiekkapuhallus ja pari ruuvin hitsausta jonka jälkeen saa alkaa maalaamaan pohjaa.
Nyt olisi myös kaikki putket ja kiinnikkeet pohjasta irti ja tuli osa pohjasta hiottua rälläkällä teräsharjalaikalla. vielä vähän sillä ja sitten hiekkapuhallus ja pari ruuvin hitsausta jonka jälkeen saa alkaa maalaamaan pohjaa.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 ja w202 projektit (Takapään kunnostusta)
No joo tuli tuossa ohimennen tehtyä hieman päivitystä konetilaan kun en ole puhallushiekkaa kerennyt hakemaan. eli pientä piristysta luvassa väykyn pellin alle.
Pakosarja saa olla vakio tosin tuota turbon reikää tuli vingutettua reilu 10mm suuremmaksi ja siihen välilaippa toiselle ahtimelle.
Siihen tuli sitten tuommoinen pikkuinen masteri laitettua.
Tuosta pitäisi alkaa ahtoputkia vetelemään. ahtoputket tulee 3" rosterista.
Öljynpaluu pitää vielä tehdä ja pakoputken lähtölaipan sorvari tuossa pyöräytti niin pitäisi sitä alkaa tekemään myös. Hiekkaa pitäisi myös hakea että saa tuon takapään maalaukseen.
Pakosarja saa olla vakio tosin tuota turbon reikää tuli vingutettua reilu 10mm suuremmaksi ja siihen välilaippa toiselle ahtimelle.
Siihen tuli sitten tuommoinen pikkuinen masteri laitettua.
Tuosta pitäisi alkaa ahtoputkia vetelemään. ahtoputket tulee 3" rosterista.
Öljynpaluu pitää vielä tehdä ja pakoputken lähtölaipan sorvari tuossa pyöräytti niin pitäisi sitä alkaa tekemään myös. Hiekkaa pitäisi myös hakea että saa tuon takapään maalaukseen.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 ja w202 projektit (Konetilan päivitystä)
tuo ahtoputkenb koko kyllä kuulostaa aika isolta. tehotavote ei kuitenkaan taija olla +500hv?
Re: W210 ja w202 projektit (Konetilan päivitystä)
Itse moottorissa on helposti potenttiaalia tuonne yli 500hv mutta nyt ensiksi olisi tarkoitus testata miten paljon irtoaa tuosta koneesta 7mm myna pumpulla vakio ohjelmalla johon nuo ahtoputket tietysti ovat reilun kokoiset, mutta tulevaisuutta aatellen teen ne 3" kun todennäköisesti tulee turbo vaihtumaan suurempaan, niin ei tarvitse niitä alkaa sitten enää tekemään uudestaan.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 ja w202 projektit (Konetilan päivitystä)
Tulihan sitä hitsaushommaakin ku aikansa kahteli ja siisti takapäätä eli eilen tuli parit palaset leikeltyä irti kunne loppu rälläkästä laikat
Takapään hinauslenkin kohta oli mennyt pahaksi
Takapuskurin kiinnikkeet tuli myös leikeltyä pois.
En tiedä olisiko helpois tuo puskurin kiinnike kohta tehä jos löytäisi jostain ruosteettomasta autosta tuon palasen, mutta taitaa olla ettei ruosteettomia 210 koreja ole tällä maalla no voi olla et joutuu pellistä sen muotoilemaan...
Konetilaan sain taas lisää palikkaa eli turbolle tuli tehtyä imuputki alumiini putkista, vielä siihen pitää jyrsiä alumiinista ilmamäärämittarille paikka ja ei kun paikalleen. öljyn paluuta myös alottelin tekemään ja sen varmaan saan tänään valmiiksi. laittelen taas kuvia kun saa tehtyä.
Nyt vain laikkoja ja peltiä ostamaan
Takapään hinauslenkin kohta oli mennyt pahaksi
Takapuskurin kiinnikkeet tuli myös leikeltyä pois.
En tiedä olisiko helpois tuo puskurin kiinnike kohta tehä jos löytäisi jostain ruosteettomasta autosta tuon palasen, mutta taitaa olla ettei ruosteettomia 210 koreja ole tällä maalla no voi olla et joutuu pellistä sen muotoilemaan...
Konetilaan sain taas lisää palikkaa eli turbolle tuli tehtyä imuputki alumiini putkista, vielä siihen pitää jyrsiä alumiinista ilmamäärämittarille paikka ja ei kun paikalleen. öljyn paluuta myös alottelin tekemään ja sen varmaan saan tänään valmiiksi. laittelen taas kuvia kun saa tehtyä.
Nyt vain laikkoja ja peltiä ostamaan
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 ja w202 projektit (Konetilan päivitystä)
Joo hiljaista ollut väykyn kanssa kun tuli hankittua vito ja siihen piti pientä katsastus remppaa tehdä. Mutta nyt se on leimassa niin saa taas tähän perehdyttyä. Toki tulee tuota vitoa sivussa hieman rempattua kun ei siinäkään kaikki ole ihan kunnossa.
Tuli tuossa mallailtua imuputkea turbolle ja tänään sain sen hitsauksesta, hieman kun sitä kiillottaa niin ihan tarpeeksi hieno tuonne pellin alle ku eihän se sieltä minnekkään näy.
Jopspa sitä huomenna saisi peiteltyä tallin pöytiä sen verran että saisi pohjan hiekkapuhallettua ja sitten leikeltyä viimeiset pahat kohdat pois ja sitten alkaa hitsailemaan.
Tuli tuossa mallailtua imuputkea turbolle ja tänään sain sen hitsauksesta, hieman kun sitä kiillottaa niin ihan tarpeeksi hieno tuonne pellin alle ku eihän se sieltä minnekkään näy.
Jopspa sitä huomenna saisi peiteltyä tallin pöytiä sen verran että saisi pohjan hiekkapuhallettua ja sitten leikeltyä viimeiset pahat kohdat pois ja sitten alkaa hitsailemaan.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 ja w202 projektit (Konetilan päivitystä)
Tuli putkea hieman kiillotettua, riittää ihan itselle ja paskaantuu kitenki.
Eilen oli tarkoitus pohja puhaltaa, mutta töissä venyi. No ompahan kaikki valmiina jos tänään saisi pohjan puhallettua.
Päivitetään illalla lisää jos saisi tänään jotain aikaan.
Eilen oli tarkoitus pohja puhaltaa, mutta töissä venyi. No ompahan kaikki valmiina jos tänään saisi pohjan puhallettua.
Päivitetään illalla lisää jos saisi tänään jotain aikaan.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 ja w202 projektit (Konetilan päivitystä)
Hiljasta ollut täälläkin, mutta jotain tullut tehtyä. Eli pohja on vielä maalaamatta kun ei ole vielä epoksia saanut käsiin mistään. Paikallinen maali myyjä ei sitä myy muutaku tilaamalla jonku hirmusen tynnyrin kerralla.
Sisusta tuli purettua kokonaan autosta pois kojelautaa lukuunottamatta ja kattoverhoilu on vielä paikallaan. lattiasta löytyi yllättäen pieniä yllätyksiä. tänään tuli sitten tuo kaarien levitys mieleen kun on niin ankean suora tuo takakaari(onhan ne etusetki myös, mutta niistä sitten tulevaisuudessa.)
Tuossa olisi kuva lähtökohdasta, josta jotenkin näkee miten hintsusti on pullistusta kaaressa.
Sitten oli jäänyt nurkkiin lojumaan hyväkuntoiset w202 etukaaret ja vähän siinä mallailin wäykyn kaareen sitä ja sitten rälläkkä laulamaan
Tässä hieman kaaren mallausta. Istuu lähes täydellisesti ilman mitään toimenpiteitä. Takaoven kohdalta joutuu leikkaamaan ylimääräisiä pois ja sitten mallailla paikalleen paremmin.
Kaari leviää noin 30mm tuolla kaarella ja sitten hieman mankelilla pokkausta pois niin saa vanteille tilaa.
Päivitellään taas kun tuntuu siltä että jaksaa talliin raahautua
Sisusta tuli purettua kokonaan autosta pois kojelautaa lukuunottamatta ja kattoverhoilu on vielä paikallaan. lattiasta löytyi yllättäen pieniä yllätyksiä. tänään tuli sitten tuo kaarien levitys mieleen kun on niin ankean suora tuo takakaari(onhan ne etusetki myös, mutta niistä sitten tulevaisuudessa.)
Tuossa olisi kuva lähtökohdasta, josta jotenkin näkee miten hintsusti on pullistusta kaaressa.
Sitten oli jäänyt nurkkiin lojumaan hyväkuntoiset w202 etukaaret ja vähän siinä mallailin wäykyn kaareen sitä ja sitten rälläkkä laulamaan
Tässä hieman kaaren mallausta. Istuu lähes täydellisesti ilman mitään toimenpiteitä. Takaoven kohdalta joutuu leikkaamaan ylimääräisiä pois ja sitten mallailla paikalleen paremmin.
Kaari leviää noin 30mm tuolla kaarella ja sitten hieman mankelilla pokkausta pois niin saa vanteille tilaa.
Päivitellään taas kun tuntuu siltä että jaksaa talliin raahautua
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W210 ja w202 projektit (Takakaarien levitystä, kuvia)
Sattusko kukaa tietää paljonka tämmönen farkku väykyn kori painaa? kun tekniikka akselit ja sisusta purettu? Olisi tarkoitus tehdä "grilli" että saisi tuota autoa pyöriteltyä, kun alkaa ottamaan jo päähän tuolla auton alla ryömiminen ja matelu. Ja mahtaako kori kestää operaatiota? Tarkoitus olisi takaa tukea vetokoukun kiinnikkeistä ja edestä etukelkan pulteilla Pukin saan tehtyä kyllä niin että kestää mutta eikai tuo kori siinä katkea kun kestäähän se tunkkaillakkin
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 ja w202 projektit (Kysymys korin kestosta ja painos
Heppaile muutama tuki ristiin rastiin korin sisälle?
E350CDI&A180CDI
Re: W210 ja w202 projektit (Kysymys korin kestosta ja painos
Nii sitäkin mietin mutta toisaalta luulis sen kestävän ilmankin ku hyvinhän tuon auton voi nostaa vetokoukusta ilmaan kun on täydessä painossa ja edestä kaikki paino tulee kelkan kiinnikekohtaan?
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 ja w202 projektit (Kysymys korin kestosta ja painos
Joo tuli jokuaika sitten kaupoissa tuollaiset vanteet hommattua ja pitäs niitä vähän yrittää siistiä.
Tällähetkellä vanteet 7,25x19" ja 8x19" tarkoitus olisi joko takalipat laittaa eteen ja silloin tulisi 8,75" eteen ja taakse uudet 5 tai 5,5" lipat niin taakse tulisi 10,5 tai 11" levee. tai sitten ostaisi eteenkin uudet ja tekisi etusista 9"
Etuvanteet ovat oikaisussa kun niissä oli pientä heittoa. pitäisi sitten saada sisäkehät ja keskiöt vietyä soodapuhallukseen ja sitten maalarille. katsotaan milloin ne nyt vaan saisi oikaisusta niin pääsisi näitäkin jatkamaan.
Tällähetkellä vanteet 7,25x19" ja 8x19" tarkoitus olisi joko takalipat laittaa eteen ja silloin tulisi 8,75" eteen ja taakse uudet 5 tai 5,5" lipat niin taakse tulisi 10,5 tai 11" levee. tai sitten ostaisi eteenkin uudet ja tekisi etusista 9"
Etuvanteet ovat oikaisussa kun niissä oli pientä heittoa. pitäisi sitten saada sisäkehät ja keskiöt vietyä soodapuhallukseen ja sitten maalarille. katsotaan milloin ne nyt vaan saisi oikaisusta niin pääsisi näitäkin jatkamaan.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 ja w202 projektit (Vanne juttuja)
Hiljasta ollut auton merkeissä. mutta vanteiden keskiöt jä sisäkehät saivat väriä pintaan. Väriksi tuli mersun perus hopea.
Keskiö
Sisäkehiä
Ensiviikolla saisi autolle telineen valmiiksi niin pääsisi pohjan kimppuun kunnolla. hieman tullut purettua autoa lisää sisältä. katsotaan jos lähiaikoina pääsisi oikein kunnolla auton kimppuun ja saisi eteenpäin oikein kunnolla. tällekesälle tavoite olisi saada kottero pyörilleen
Keskiö
Sisäkehiä
Ensiviikolla saisi autolle telineen valmiiksi niin pääsisi pohjan kimppuun kunnolla. hieman tullut purettua autoa lisää sisältä. katsotaan jos lähiaikoina pääsisi oikein kunnolla auton kimppuun ja saisi eteenpäin oikein kunnolla. tällekesälle tavoite olisi saada kottero pyörilleen
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt projekti (keskiöt ja sisäkehät valmiit)
Etuvannetta tuli mallailtua kasaan päin. nuilla 2,5" kehillä tulisi leveyttä 9" ja ET 7 saa nähä miten ne alle mahtuu
Vielä pulttien putsausta ja lippojen viimeistely niin saisi lyödä läjään. Ja venttiilit pitäisi tilailla niin saisi pyöräyttää kumit päälle.
Vielä pulttien putsausta ja lippojen viimeistely niin saisi lyödä läjään. Ja venttiilit pitäisi tilailla niin saisi pyöräyttää kumit päälle.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt projekti (vanteita kasaan päin)
Asialliset vanteet. Kuinka leveet niistä ny tuli? On muute pikkase kapee vanne 19 tuumaiseksi ollu noi 7,25", varmaan aika koomisen näköiset
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W210 300tdt projekti (vanteita kasaan päin)
Tuo on etunen niistä tuli 9" leveet vaikka kovasti mieli teki tilata 3" kehät et olis tullut 9,5 mut näillä mennään ja takaset on vielä lippoja vailla mutta niistä tulee 11" leveät
Joo olihan nuo vähän veikeän näköset mut kyllä ne alkaa hieman muistuttamaan vanteita ku saa lisää leveyttä
Joo olihan nuo vähän veikeän näköset mut kyllä ne alkaa hieman muistuttamaan vanteita ku saa lisää leveyttä
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt projekti ja W201 2.5d käyttöpelin laittoa
Tulipa tuossa ostettua tuommonen käyttöpeli kun ei aina jaksa pakettiautolla ajella Varsinaisesti en autoa etsinyt itselle mutta pyörähin paikallisessa autoliikkeessä ja siitä myyjä sitä heti alkoi kaupata. Hinta ei ollut paha vaikka leimaa oli ainoastaan yksi päivä. No vikalista siihen oli jo haettu valmiiksi joten ei tarvinnut katsastusmaksuakaan maksaa vaan 5€ jälkitarkastus maksu. Ja eipä siinä pitkä vikalista ollutkaan, molemmat raidetangon ulommat nivelet, takakelkan etummainen kumityyny sekä jarruvalot ei toiminut. Alustaan uudet osat ja jarruvalot alkoi pelaamaan uusilla polttimoilla ja taas saa vuoden päästellä
Joo elikkäs auto on W201 2.5d vm-89 käytönjälkiä löytyy varsinkin sisustasta kun sitä on hieman koira käsitellyt... Kopaltaan auto on yllättävän vähäruosteinen toki sitäkin löytyy. Varusteita ei juurikaan ole, mutta eipä nuita tarvitsekkaan. tässäpä parit kuvat.
Päältä
Sisältä
Tallaisia ovat kaikki ovipahvit
Ja sieltä se voima tulee
Elikkäs tämmöisiä hommia olisi tarkoitus autoon tehdä:
-Muovihelmojen ja puskureiden maalaus.
-Ruostekohtien hionta ja paikkamaalaus
-Ruostesuojaus koteloihin
-Ovipahvien vaihto
-Vilkkujen ja valojen laittoa.
-Vanteet ja madallus
-Perästä kuuluu myös ääntä et se menee myös vaihtoon.
-Lasien tummennusta
Ja ehkä vielä jotain pientä, mutta katsoo nyt miten kerkeää.
Helmat tuli purettua irti maaluuta varten. Muutama ruostekohta löytyi. Kuskin etulokasuoja menee vaihtoon. Tunkanreijät on edellinen omistaja hitsannut piiloon, mutta siististi tehty. Taidan ne kuitenkin hioa paaltä pellille ja maalata ja sisälle se kotelonsuoja.
Katsotaan miten äkkiä kaveri kerkee helmat maalaamaan. Eli nyt olisi hakusessa ruosteeton alkuperäinen etulokasuoja kuskinpuolelle ja mielellään vielä saman värinen. Ruskeita ovipahveja tarvitsen myös sekä aurinkolippaa apparin puolelle. Myöskin kuskin penkkiin säätörulla millä penkin etureunan korkeus säätyy.
Eteen tuli tilattua tänään ihan orkkis oranssit vilkut. Vanteiksi olisi hakusessa 16x8 "kaivonkansi" vanteet, niitäkin saa tarjoilla ja vaihdossa voisin antaa 17" vanteet.
Tekniikkapuolelle ei suuremmin tule mitään tehtyä, muutakun tuo perä pitää vaihtaa ja kolmos pytyltä vuota esikammion välistä hieman ja puolikiekkoa voisi syöttöä kääntää
Joo elikkäs auto on W201 2.5d vm-89 käytönjälkiä löytyy varsinkin sisustasta kun sitä on hieman koira käsitellyt... Kopaltaan auto on yllättävän vähäruosteinen toki sitäkin löytyy. Varusteita ei juurikaan ole, mutta eipä nuita tarvitsekkaan. tässäpä parit kuvat.
Päältä
Sisältä
Tallaisia ovat kaikki ovipahvit
Ja sieltä se voima tulee
Elikkäs tämmöisiä hommia olisi tarkoitus autoon tehdä:
-Muovihelmojen ja puskureiden maalaus.
-Ruostekohtien hionta ja paikkamaalaus
-Ruostesuojaus koteloihin
-Ovipahvien vaihto
-Vilkkujen ja valojen laittoa.
-Vanteet ja madallus
-Perästä kuuluu myös ääntä et se menee myös vaihtoon.
-Lasien tummennusta
Ja ehkä vielä jotain pientä, mutta katsoo nyt miten kerkeää.
Helmat tuli purettua irti maaluuta varten. Muutama ruostekohta löytyi. Kuskin etulokasuoja menee vaihtoon. Tunkanreijät on edellinen omistaja hitsannut piiloon, mutta siististi tehty. Taidan ne kuitenkin hioa paaltä pellille ja maalata ja sisälle se kotelonsuoja.
Katsotaan miten äkkiä kaveri kerkee helmat maalaamaan. Eli nyt olisi hakusessa ruosteeton alkuperäinen etulokasuoja kuskinpuolelle ja mielellään vielä saman värinen. Ruskeita ovipahveja tarvitsen myös sekä aurinkolippaa apparin puolelle. Myöskin kuskin penkkiin säätörulla millä penkin etureunan korkeus säätyy.
Eteen tuli tilattua tänään ihan orkkis oranssit vilkut. Vanteiksi olisi hakusessa 16x8 "kaivonkansi" vanteet, niitäkin saa tarjoilla ja vaihdossa voisin antaa 17" vanteet.
Tekniikkapuolelle ei suuremmin tule mitään tehtyä, muutakun tuo perä pitää vaihtaa ja kolmos pytyltä vuota esikammion välistä hieman ja puolikiekkoa voisi syöttöä kääntää
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt projekti ja W201 2.5d käyttöpelin laittoa
Niin ja auto on sisään ajossa 520tkm
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt projekti ja W201 2.5d käyttöpelin laittoa
Nonii viimein kerkesin tekemään autotelineen valmiiksi ja kääntyihän se väykky viimein kylelleen
Tuli alotettua tuo pohjan hinkkaaminen ja tuntuu tuota ruostetta vaan löytyvän no normi väyrynen... mutta joo pahimmat kohdat tuli vetästyä pellille ja nut tuossa mietiskelin et pitäskö hioa koko pohja puhtaaks nii löytäs kaikki ruosteiset kohat varmasti.
Tässä on kuva helman ja pohjan saumasta missä näkyy pieni kupru...
Mutta sitä on vähän pitemmästi kun se pari senttiä pitkä kupru...
Ja pieniä reikiäkin löytyi
Selvien ruostekohtien hiontaa pellille
Olisikohan tuo helman ja pohjan välinen sauma viisain leikata vaan pois ja hitsata palasta väliin? kun on tuossa saumassa pellit 2cm päällekkäin ja välissä ruoste niin ei taida muuten oikein hyvää tulla..
Semmoista tänään. Tuli myös samalla vaihdettua öljyt pikkumersuun ja siihen olisin vielä etulokaria vailla kuskinpuolelle niin saisi sitäkin viedä maalaukseen... ja ovipahveja tarvis myös. Niin ja mahtaisiko joltain löytyä sitä uudemman mallista keskikonsolia joka on saman tyylinen kun 124:ssa mihin soitin tulee kiinni? myös cossumersun konsoli kävisi...
Tuli alotettua tuo pohjan hinkkaaminen ja tuntuu tuota ruostetta vaan löytyvän no normi väyrynen... mutta joo pahimmat kohdat tuli vetästyä pellille ja nut tuossa mietiskelin et pitäskö hioa koko pohja puhtaaks nii löytäs kaikki ruosteiset kohat varmasti.
Tässä on kuva helman ja pohjan saumasta missä näkyy pieni kupru...
Mutta sitä on vähän pitemmästi kun se pari senttiä pitkä kupru...
Ja pieniä reikiäkin löytyi
Selvien ruostekohtien hiontaa pellille
Olisikohan tuo helman ja pohjan välinen sauma viisain leikata vaan pois ja hitsata palasta väliin? kun on tuossa saumassa pellit 2cm päällekkäin ja välissä ruoste niin ei taida muuten oikein hyvää tulla..
Semmoista tänään. Tuli myös samalla vaihdettua öljyt pikkumersuun ja siihen olisin vielä etulokaria vailla kuskinpuolelle niin saisi sitäkin viedä maalaukseen... ja ovipahveja tarvis myös. Niin ja mahtaisiko joltain löytyä sitä uudemman mallista keskikonsolia joka on saman tyylinen kun 124:ssa mihin soitin tulee kiinni? myös cossumersun konsoli kävisi...
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Wäykyn pohjan kimpussa)
Tuli varovasti kurkittua helman sisälle mutta ei mitää älyttömiä kauheuksia näkynyt (vielä)
Tässä kuvassa takarenkaan edestä pienen alalistan kiinnikereijistä.
Etummaisen tunkanreijän/nostokumin kohta.
Tämmöinen olisi nykytilanne, puolet pohjan massoista hiottu. Pohjamaalia vielä vähän hiomatta.
Tunkanreijät olisi tarkoitus hitsata umpeen ja silottaa. Olisi tarkoitus vklopun aikaan saada hiottua loppu pohja ja hitsattua tunkanreijät, nostokumin paikat ja muut huonot kohdat tuosta apukuskin puolesta. Ensiviikolla sitten maalata ja sitten kääntää auto toisin päin. katsotaan miten kerkeää
Tässä kuvassa takarenkaan edestä pienen alalistan kiinnikereijistä.
Etummaisen tunkanreijän/nostokumin kohta.
Tämmöinen olisi nykytilanne, puolet pohjan massoista hiottu. Pohjamaalia vielä vähän hiomatta.
Tunkanreijät olisi tarkoitus hitsata umpeen ja silottaa. Olisi tarkoitus vklopun aikaan saada hiottua loppu pohja ja hitsattua tunkanreijät, nostokumin paikat ja muut huonot kohdat tuosta apukuskin puolesta. Ensiviikolla sitten maalata ja sitten kääntää auto toisin päin. katsotaan miten kerkeää
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Wäykyn pohjan kimpussa)
Ompas perusteellista työtä Meinaatko hiekkapuhaltaa vielä pohjan, eikö se olisi paras konsti niin sais ruosteet pois huokosista ja hyvä pinta maalille? Löytyykö tuonne pohjaan sellaiset myrkyt että kun kunnolle tekee niin vähintään 15 vuotta kestäis?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Wäykyn pohjan kimpussa)
En taida hiekkapuhaltaa kun on niin sotkusta puuha sisätiloissa. pahat kohdat leikkaan pois ja ne missä ruoste ei läpi asti niin hapolla käsittelen ja sitten epoksi->pohjamaali->pintaväri ja sitten massa päälle niin luulisi pysyvän jonkin aikaaS202 kirjoitti:Ompas perusteellista työtä Meinaatko hiekkapuhaltaa vielä pohjan, eikö se olisi paras konsti niin sais ruosteet pois huokosista ja hyvä pinta maalille? Löytyykö tuonne pohjaan sellaiset myrkyt että kun kunnolle tekee niin vähintään 15 vuotta kestäis?
Noniin perjantaina tuli hieman puuhailtua taas tallissa eikä ihan saanut auton pohjaa siihen kuntoon että maalaamaan pääsisi Epoksia sain myös, iso kiitos siitä Ilmaister
Tässä olisi etummaisen nostokumin kohtaa
Tässä taempi. Ja tuli leikattua ruosteinen pellin soiro pois ja hitsata sitten sauma kiinni.
Tuossa sauma hitsattu
Sitten helmapellin sauman kimppuun, pistehitsaukset porasin pois
Ja rälläkällä soiro pois
Ja alta löytyi tämmöistä
Vielä toinen samanlainen soiro irti, kun on kolme peltiä lyöty nippuun tuossa kohtaa ja sitten putsaus ja hitsillä sauma kiinni.
katsotaan miten saa taas ensiviikolla aikaiseksi, toivottavasti saisi viikon paris sisään pohjan parsittua kasaan ja maalit niskaan niin saisi alkaa käymään akseleiden kimppuun
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Wäykyn pohjan kimpussa)
Tänään tuli jatkettua vähän aikaa tuon helman ruosteen tutkintaa ja näköjään joutuu syvälle menemään...
Tuli leikattua alempikin peltisoiro ja porattua pisteet irti niin pääsee pohjapeltiin käsiksi, ja kuten arvelin joutuu hieman pidemmälle menemään.
Ei muuta kun vähän peltiä pois edestä että pääsee leikkaamaan lisää ruostunutta peltiä.
Sitten siivu pois ja vieläkään ei tule ruosteelle loppua...
No tehään kerralla kunnon aukko niin pääsee leikkelee kunnolla...
No jatketaan tästä sitten huomenna, jos vaikka löytäisi sen kohdan minne ruoste ei olisi yltänyt
Tuli leikattua alempikin peltisoiro ja porattua pisteet irti niin pääsee pohjapeltiin käsiksi, ja kuten arvelin joutuu hieman pidemmälle menemään.
Ei muuta kun vähän peltiä pois edestä että pääsee leikkaamaan lisää ruostunutta peltiä.
Sitten siivu pois ja vieläkään ei tule ruosteelle loppua...
No tehään kerralla kunnon aukko niin pääsee leikkelee kunnolla...
No jatketaan tästä sitten huomenna, jos vaikka löytäisi sen kohdan minne ruoste ei olisi yltänyt
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D