Kartaanin kannattimen kumimakke190 kirjoitti: Ärsyttävin on jurina ja tärinä joka tulee n.1500rpm kohdalla kun veättää? Sama jurina oli jo silloin kun auto oli ihan vakio kunnossa. Nyt on moottorin kumityynyt vaihdettu, kytkin, eturättinivel, kardaanin päissä olevat keskitys helat. Mitähän seuraavaksi? mistä moinen jurruutuss voisi johtua?
Makken projektit, W201 Siistimistä ja kunnostamista
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Lisää testiä ja kohta liikentees
-s124 300tdt -92
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Reilu 300km testiä takana)
No kun sitä myös tutkin, mutta sekä laakeri että kumi näyttäisi ehjältä Täytyy vielä vaihtaa toinen takakelkan etummainen kumi ja sitten perä. Jos sitten jatkuu nii on kyllä kumma.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Reilu 300km testiä takana)
Onko kardaanissa värinänvaimenninta? ex w124 200D ssä oli vaimennin huonossa hapessa ja otin sen pois niin alkoi pienillä kierroksilla vedättäessä jurisemaan...
IG: @pyrytakkunen
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Reilu 300km testiä takana)
Kyllä tässäkin moinen värinänvaimennin oli ja sillä heitin myös vesilintua auto kyllä jurisi ennen sen irroitusta, mutta Se etu rätti oli ihan muusia kun roppu ne holkit siitä itestää irti. Silloin samalla otin värinän vaimentimenkin pois. Mutta nyt tuo jurina huomattavasti pienempi nykyään mitä ennen.PTracing kirjoitti:Onko kardaanissa värinänvaimenninta? ex w124 200D ssä oli vaimennin huonossa hapessa ja otin sen pois niin alkoi pienillä kierroksilla vedättäessä jurisemaan...
Nyt olisi reipas tuhat kilsaa ja hyvin pelannut ja tuskin tuo enää käsiin räjähtää kun pelannut hyvin. Perästä kuuluu kiihdyttäessä semmoista ääntä mitä sieltä ei pitäisi kuulua, saattaisi olla myös osasyy tuohon jurinaan. Eipä tuo haitta ja jos nyt oikein pahaksi menee niin täytyy vaihtaa toinen perä. Pitäisi tuo pakoputki tehdä seuraavaksi niin pääsee auton muutoskatsastamaan. Saa nähdä saako muutettua koneen ilman penkkilappua kun ei ole vakio välijäähytintä. Tiedän pari tapausta, toisessa konttorin setä ei välittänyt mitään vaikka ei ole vakio välijäähdyttimellä, mutta taas toisessa sanottiin että pitää vaihtaa vakio cooleri tai sitten penkkilappu.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Reilu 300km testiä takana)
Tuli pestyä peräkontin verhoiluja tuossa kun haiskahti vähän sille että pesua tarvitsivat. Siinä samalla aloin miettimään kun meinasin niitä paikalleen laittaa että ei kannata ennen kun tuon veden tulon konttiin saa aisoihin. no siitä sitten hieman sisustaa purkaen hattuhyllyä irti ja takalasi irti. Toinen lasin lämmitin johto irtosi "juotoksestaan" mutta tuskin kannattaa alkaa tinaamaan takasi, varmaankin vain lasi posahtaisi hajalle Ja niinkuin arvelin ruostetta sieltä lasin nurkista löytyi... Tosin odotin että olisi enemmän.
Kuskin puoli näytti tältä aluksi.
Apparin puoli tältä.
Hieman raaputtelin ja putsasin tuota apparin puolen nurkkaa niin ei ollenkaan paha.
Taas kuskinpuolelta löytyi sitten enempi.
Jos saisi tässä ennen joulun pyhiä tehtyä nuille jotakin
Hattuhyllystä tuli revittyä verhoilu irti ja pitäisi liimata siihen uusi tumman harmaa/musta kangas. Samalla pitäisi asentaa uudet taka kajarit vanhojen tilalle sekä oli suunnitteilla tehdä pieni subbari umpikoteloon tuohon ensiapupakkauksen tilalle. Katsotaan miten käy.
Hattuhylly josta kajarit ja lisäjarruvalo otettu irti.
Verhoilu irroitettu.
Hieman myös ulkokuoreen pientä päivitystä, eli kun ei nuille 8-reikävanteille nyt ole ostajaa niin pyöräytin niille 205/50-16 nastarenkaat ja ne mersun alle. Aina ne ruosteiset peltivanteet voittaa
Täytyy ottaa kuvia miltä näyttää auton alla sitten kun olisi päiväs aikaan liikkeellä ja auto pihalla tallista. Myöskin auton korkeutta pitäisi hieman muuttaa. Keula laski hieman koneen vaihdon yhteydessä, mutta tuo perä jäi nyt hieman liian korkealle. Ajattelin että jos saisi jousen kumeilla säädettyä, mutta paikallaan on nyt 2-kumit niin tuskin paljon tippuu jos ykköset laittaa?? Mutta täytyy nyt saada autoon kaikki palikat paikalleen ennen kun alkaa korkeutta muuttamaan.
Kuskin puoli näytti tältä aluksi.
Apparin puoli tältä.
Hieman raaputtelin ja putsasin tuota apparin puolen nurkkaa niin ei ollenkaan paha.
Taas kuskinpuolelta löytyi sitten enempi.
Jos saisi tässä ennen joulun pyhiä tehtyä nuille jotakin
Hattuhyllystä tuli revittyä verhoilu irti ja pitäisi liimata siihen uusi tumman harmaa/musta kangas. Samalla pitäisi asentaa uudet taka kajarit vanhojen tilalle sekä oli suunnitteilla tehdä pieni subbari umpikoteloon tuohon ensiapupakkauksen tilalle. Katsotaan miten käy.
Hattuhylly josta kajarit ja lisäjarruvalo otettu irti.
Verhoilu irroitettu.
Hieman myös ulkokuoreen pientä päivitystä, eli kun ei nuille 8-reikävanteille nyt ole ostajaa niin pyöräytin niille 205/50-16 nastarenkaat ja ne mersun alle. Aina ne ruosteiset peltivanteet voittaa
Täytyy ottaa kuvia miltä näyttää auton alla sitten kun olisi päiväs aikaan liikkeellä ja auto pihalla tallista. Myöskin auton korkeutta pitäisi hieman muuttaa. Keula laski hieman koneen vaihdon yhteydessä, mutta tuo perä jäi nyt hieman liian korkealle. Ajattelin että jos saisi jousen kumeilla säädettyä, mutta paikallaan on nyt 2-kumit niin tuskin paljon tippuu jos ykköset laittaa?? Mutta täytyy nyt saada autoon kaikki palikat paikalleen ennen kun alkaa korkeutta muuttamaan.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Peräkontin fixaus)
Tuli tässä pieni väliprojekti joulun alle, kun tuossa kaverille kävi pieni vahinko ja ajoi auton perään, kun oli nuita liukkaita kelejä. Ajattelin nyt siitäkin parit kuvat laittaa kun mersu se tämäkin on. Eli tuommonen W202 280 mersu sai nokkaan pienen pusun, mutta ei tullut mitään henkilövahinkoja kuitenkaan. Kuskin airbäggi posahti myös että se pitäisi vaihtaa myös ja pitääköhän käyttää pistokkeessa nollaamassa tuo jotenkin kun on bäggi tullut ulos?
Tässä olisi lähtötilanne.
Sitten keula purettuna ja kurttunen palanen irti.
Sitten heppailin uutta kulmaa paikalleen.
Nyt odotellaan että uusi lokari saapuu niin saadaan kasattua keula ja katsottua että palikat istuu paikoilleen ennen kun kulma hitsataan lopullisesti kiinni, vaikka kyllä siihen pitäs osat paikalleen istua.
Tässä lukkopelti jo paikalleen koitettuna.
Laitellaan taas kuvia kun kerkee. Ja pikkumersusta olisi ruosteet leikattu takalasin reunasta irti, vielä pitäis uudet palaset hitsata kiinni.
Tässä olisi lähtötilanne.
Sitten keula purettuna ja kurttunen palanen irti.
Sitten heppailin uutta kulmaa paikalleen.
Nyt odotellaan että uusi lokari saapuu niin saadaan kasattua keula ja katsottua että palikat istuu paikoilleen ennen kun kulma hitsataan lopullisesti kiinni, vaikka kyllä siihen pitäs osat paikalleen istua.
Tässä lukkopelti jo paikalleen koitettuna.
Laitellaan taas kuvia kun kerkee. Ja pikkumersusta olisi ruosteet leikattu takalasin reunasta irti, vielä pitäis uudet palaset hitsata kiinni.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Välissä pieni kolari projekti)
Joo niin vain vuosi vaihtui autojen parissa. Nyt olisi tuo kolari projekti minun osalta valmis. Eilen tuli uusi lokasuoja ja pääsi mallaamaan paikalleen ja kyllä se siihen jotenkin istui. sitten vain saumat kiinni.
Tuossa olisi kuva etupalkin saumasta kuvaa.
Ja nätisti oli sauma palanut läpi asti.
Hitsattuna.
Tässä nurkka maalattuna.
Ja melkein kasassa.
Lokasuojan autonomistaja maalaa itse ja asentaa paikalleen. Nokka tuli maalattua spräy maalilla kun ei ollut kompuraa että olisi ruiskulla pystynyt. Eihän se ihan niin siisti sillä tule mutta pystyyhän tuon maalaamaan joskus ruiskulla jos tahtoo.
Pikkumersulle ei suuremmin ole tapahtunut. takalasin nurkasta ruosteet leikattu pois ja ehjät palat tehty tilalle. Huomenna saa vietyä migin takasin kotiin niin saa sen hitsata kuntoon. Sitten olisi vuorossa maalaus, joka ei onnistu omassa tallissa joten pitää alkaa kyselee mihinkä pääsisi autoa maalailee. Jarrut tuli nyt hommattua ja niitä hieman siistittyä. Eli Jarruiksi tuli nyt 300turbon jarrut. uudet levyt, palat sekä uudet satulat. Satuloiden kiinnitysrungot ovat vanhat ja niitä piti hieman siistiä.
Lähtö tilanne oli aika ruosteinen.
Hiekkaa niskaan ja maali päälle.
Peräkonttia tuli myös siivottua ja tutkittua onko miten ruostetta, mutta oli aika vähissä. En tiedä pitäisikö putsata hyvin rasvanpoistajalla ja sitten maalaisi kontin sisältä myös. tai setten kotelon suojaa vain ja verhoukset paikalleen niin het hyvä
Parit kuvat kontista.
Ensiviikolla voisi päästä kasailemaan tuota pientä subbarikoteloa tuohon hattuhyllyyn. Kotelosta piirrustukset viety paikalliseen puuverstaaseen ja leikkaavat palaset 17mm paksusta koivuvanerista. On aika paljon mukavampi kotelo kasata kun palaset on justiinsa oikean kokoiset ja suorat joka suuntaan. Vielä pitäisi verhoilu huopaa ostaa niin saa sen verhoiltua ja hattuhyllyn myöskin. Vielä on hieman auki myös pitäisikö tuo akku siirtää konttiin vai antaisiko olla ihan vakio paikallaan No katsotaan mitä keksii ja palaillaan taas. Ja hyvää uutta vuotta vain kaikille!!
Tuossa olisi kuva etupalkin saumasta kuvaa.
Ja nätisti oli sauma palanut läpi asti.
Hitsattuna.
Tässä nurkka maalattuna.
Ja melkein kasassa.
Lokasuojan autonomistaja maalaa itse ja asentaa paikalleen. Nokka tuli maalattua spräy maalilla kun ei ollut kompuraa että olisi ruiskulla pystynyt. Eihän se ihan niin siisti sillä tule mutta pystyyhän tuon maalaamaan joskus ruiskulla jos tahtoo.
Pikkumersulle ei suuremmin ole tapahtunut. takalasin nurkasta ruosteet leikattu pois ja ehjät palat tehty tilalle. Huomenna saa vietyä migin takasin kotiin niin saa sen hitsata kuntoon. Sitten olisi vuorossa maalaus, joka ei onnistu omassa tallissa joten pitää alkaa kyselee mihinkä pääsisi autoa maalailee. Jarrut tuli nyt hommattua ja niitä hieman siistittyä. Eli Jarruiksi tuli nyt 300turbon jarrut. uudet levyt, palat sekä uudet satulat. Satuloiden kiinnitysrungot ovat vanhat ja niitä piti hieman siistiä.
Lähtö tilanne oli aika ruosteinen.
Hiekkaa niskaan ja maali päälle.
Peräkonttia tuli myös siivottua ja tutkittua onko miten ruostetta, mutta oli aika vähissä. En tiedä pitäisikö putsata hyvin rasvanpoistajalla ja sitten maalaisi kontin sisältä myös. tai setten kotelon suojaa vain ja verhoukset paikalleen niin het hyvä
Parit kuvat kontista.
Ensiviikolla voisi päästä kasailemaan tuota pientä subbarikoteloa tuohon hattuhyllyyn. Kotelosta piirrustukset viety paikalliseen puuverstaaseen ja leikkaavat palaset 17mm paksusta koivuvanerista. On aika paljon mukavampi kotelo kasata kun palaset on justiinsa oikean kokoiset ja suorat joka suuntaan. Vielä pitäisi verhoilu huopaa ostaa niin saa sen verhoiltua ja hattuhyllyn myöskin. Vielä on hieman auki myös pitäisikö tuo akku siirtää konttiin vai antaisiko olla ihan vakio paikallaan No katsotaan mitä keksii ja palaillaan taas. Ja hyvää uutta vuotta vain kaikille!!
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d
Joo päivitellään tänne välillä. Elikkäs ei vielä mitään mullistavaa ole tapahtunut mutta muutaman päivän päästä pitäisi olla jotain näkyvää. Eilen tuli ostettua eteen taas uudet renkaan kun oli rungot mennyt nokialaisista ja ostin tilalle sitten uudet continentalit koossa 195/55-16 monet ovat hyväksi kehunut niin koitetaan. Tänään tuli myös ajettua mersu tutun maalarin talliin ja purin hieman lisää ja alottelin jo hieman hiekkapuhaltamalla ja sitten perään pensselillä epoksia. huomenna pitäisi alkaa kittailemaan nuo kohdat siloseks ja sitten pohjamaalia ja pintaa. Siinä samalla korin kimpussa pitaisi myös olla.
Tässä vielä kuva kun hitsasin tuon lasin nurkan, pitää vingulla hioa vielä loput mitä ei rälläkällä pystynyt.
Etulokasuojat purettuna irti.
Apparin takaovikin tuli otettua irti niin ei tarvinnut paikallaan alkaa puhaltamaan.
Hiekkapuhallettuna, ei suuremmin ollut näissä ruostetta.
Sitten pensselillä epoksia.
Pari yleiskuvaa mistä sitten huomenna jatkettava.
Takavalot vielä irti ja sitten muutamat lommot silottaa ja ylihionta ja niin päin pois. Päivitellään huomenna taas päivän aikaan saamisista.
Tässä vielä kuva kun hitsasin tuon lasin nurkan, pitää vingulla hioa vielä loput mitä ei rälläkällä pystynyt.
Etulokasuojat purettuna irti.
Apparin takaovikin tuli otettua irti niin ei tarvinnut paikallaan alkaa puhaltamaan.
Hiekkapuhallettuna, ei suuremmin ollut näissä ruostetta.
Sitten pensselillä epoksia.
Pari yleiskuvaa mistä sitten huomenna jatkettava.
Takavalot vielä irti ja sitten muutamat lommot silottaa ja ylihionta ja niin päin pois. Päivitellään huomenna taas päivän aikaan saamisista.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(maaluu hommia)
Ei ollut vielä epoksit kuvanut kun ei pystunyt maaliuunissa maalaamaan kun siellä oli kaikkea muuta muta tuli koppa hiottua jokapaikasta ja tunkanreijät putsattua samalla jotka entinen omistaja hitsannut tukkoon. no iltapäivällä alkoi epoksit olla kuivia niin ne sitten maalari lupasi maalata sisäpuolelta väriin niin saa ne huomenna ruuvata paikalleen ja alkaa kittaamaan ruostekohdat niistä. Maanantaina sitten saa kaikki osat hiontavärin ja sitten illasta käyn hiomassa kohdat läpi ja sitten saa maalari vetästä pinnan siihen.
Tämmöinen tilanne kopalla.
Tuli illasta myös liimattua hattuhyllyyn uusi verhoilu, vhuomenna siitä voisi leikata kankaat pois aukkojen kohdalta kun liima kuivanut.
Huomenna taas aamusta auton kimppuun, palaillaan taas kun tulee edistystä.
Tämmöinen tilanne kopalla.
Tuli illasta myös liimattua hattuhyllyyn uusi verhoilu, vhuomenna siitä voisi leikata kankaat pois aukkojen kohdalta kun liima kuivanut.
Huomenna taas aamusta auton kimppuun, palaillaan taas kun tulee edistystä.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(maaluu hommia)
Tänään sain lokarit, takaoven ja takaluukun paikalleen ja kitattua tuostuneet kohdat siloseks ja myös parit lommot samalla. Sitten vetäsin hiontavärin kitattuihin kohtiin ja pariin kohtaa missä oli vielä pieniä naarmuja.
Tässä olisi pari kuvaa
Huomenna töiden jälkeen hiomaan auto vielä läpi ja sitten jääkin maalarille maalaukset. Tarkotus oisi saada auto ensivklopuksi kasaan mutta katsotaan miten käy
Tässä olisi pari kuvaa
Huomenna töiden jälkeen hiomaan auto vielä läpi ja sitten jääkin maalarille maalaukset. Tarkotus oisi saada auto ensivklopuksi kasaan mutta katsotaan miten käy
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(maaluu hommia)
Täälläkin on jo edistytty hieman vaihteeksi. Auto sai jo viimeviikolla väriä pintaan ja sitä on nyt pikkuhiljaa kasailtu. Tässä ensiks parit kuvat kun auto maalissa ja jo hieman kasailtu ikkunat ja ovenkahvoja ym.
Sitten pari kuvaa kun auto jo kotiin ajettu.
Vkoloppuna tuli laitettua kotelonsuoja ainetta kaikkiin koteloihin/palkkeihin ja oviin. Sitten antoi yön yli sen kuivua. Seuraavana päivänä oviverhoilut paikalleen, jonkin verran paremmat mitkä entiset koiran särkemät...
Enimmät pölyt tuli vielä pahveista pyyhittyä mutta täytyy vielä siistiä kun pitää muutenkin putsailla paikkoja kun saa kokonaan kasaan. Peräkonttiin tuli laitettua vararengas paikalleen ja kaikki muovit/verhoilut paikallen.
Hieman meinaa törröttää tuo kontin pohjan matto, mutta jos se sinne asettuisi ajallaan. Sitten tuli koitettua miten hattuhylly mallaa ja ihan hyvältä näytti omaan silmään.
Sitten hylly irti ja hieman "bitumia" hattuhyllyyn.
Aiemmin taisi mainita "subbarista" joka tulee tuohon ensiapu pakkauksen tilalle niin nyt olisi parit kuvat siitäkin.
Eli tämmöiseltä tule näyttämään kopin puolella, tosin tuohon tulee verhoilu myös.
Ja tässä ilisi kotelo mikä sitten tuohon reikään puotetaan.
Ja elementiksi tulee DD 6,5" basso. Ei ole kovin häävin kokoinen, mutta ihan mielenkiinnolla odotan miten se soi.
Tuli myös varauduttua tulevaan muutoskatsastukseen ja vaihdoin eteen jarrut ja vakaajan 300tdt mersusta.
Tänään pitäisi kotelo lyödä läjään ja huomenna paikalleen. Myös takalasi pitäisi huomenissa asentaa, sekä helmat pitäisi kiikuttaa maalattavaksi niin saisi nekin paikalleen. Noo palaillaan taas kun päästään eeteenpäin.
Sitten pari kuvaa kun auto jo kotiin ajettu.
Vkoloppuna tuli laitettua kotelonsuoja ainetta kaikkiin koteloihin/palkkeihin ja oviin. Sitten antoi yön yli sen kuivua. Seuraavana päivänä oviverhoilut paikalleen, jonkin verran paremmat mitkä entiset koiran särkemät...
Enimmät pölyt tuli vielä pahveista pyyhittyä mutta täytyy vielä siistiä kun pitää muutenkin putsailla paikkoja kun saa kokonaan kasaan. Peräkonttiin tuli laitettua vararengas paikalleen ja kaikki muovit/verhoilut paikallen.
Hieman meinaa törröttää tuo kontin pohjan matto, mutta jos se sinne asettuisi ajallaan. Sitten tuli koitettua miten hattuhylly mallaa ja ihan hyvältä näytti omaan silmään.
Sitten hylly irti ja hieman "bitumia" hattuhyllyyn.
Aiemmin taisi mainita "subbarista" joka tulee tuohon ensiapu pakkauksen tilalle niin nyt olisi parit kuvat siitäkin.
Eli tämmöiseltä tule näyttämään kopin puolella, tosin tuohon tulee verhoilu myös.
Ja tässä ilisi kotelo mikä sitten tuohon reikään puotetaan.
Ja elementiksi tulee DD 6,5" basso. Ei ole kovin häävin kokoinen, mutta ihan mielenkiinnolla odotan miten se soi.
Tuli myös varauduttua tulevaan muutoskatsastukseen ja vaihdoin eteen jarrut ja vakaajan 300tdt mersusta.
Tänään pitäisi kotelo lyödä läjään ja huomenna paikalleen. Myös takalasi pitäisi huomenissa asentaa, sekä helmat pitäisi kiikuttaa maalattavaksi niin saisi nekin paikalleen. Noo palaillaan taas kun päästään eeteenpäin.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(kasailua)
Vähän oftopic, mutta miten tuo takalasi irtoaa? Lähteekö ehjänä?
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(kasailua)
Lähtee ehjänä. Ensiksi irroittaa vain ne metalliset listat, takapilarien verhoilut että saa lasinlämmittimen johdot irti ja sitten sisäpuolelta painaa lasia ulospäin. Itse olen alottanut painamalla ensin jomman kumman ylänurkan ja sitten loppu lähtee helposti. Metallilistoissa on katkos yläreunassa keskellä, siitä liuttaa pikku palasen sivuun niin saa alkaa nostelee listoja irti94zip kirjoitti:Vähän oftopic, mutta miten tuo takalasi irtoaa? Lähteekö ehjänä?
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(kasailua)
Nyt olisi taas tullut touhuttua auton kimpussa. Subbari kotelo tuli kasattua ja kansi verhoiltua, jonka jälkeen paikalleen ja myös sai takalasin laittaa kiinni. Vahvistin tuli kiinni koteloon tehtyyn syvennykseen. Samalla kun nuita kaijutin johtoja ja muita virtajohtoja tuli asenneltua niin tuli vaihdettua autoon musta sisusta. Sisusta vaatisi kunnon pesun, mutta nyt joutui tyytymään pelkkään imurointiin. Täytyy tässä mahdollisimman pian se pestä. Kuvia tuli otettua aika heikosti siitä syystä että vaihdoin sisustan ja asensin johdot ulkona ja pakkasta oli reilu 20astetta.. no parit kuvat kotelosta lisää ja täytyy huomenna räpätä sisustasta vielä kuvat.
Kotelon sisään tuli kaitettua tyrotexiä "parantamaan äänenlaatua"
Sitten vain verhoilukangas kanteen.
Ja ei muuta kun paikalleen.
Kontissa näyttää tältä, vahvistin vielä puuttuu paikaltaan.
Johdot tuli laitettua putkijatkoilla bassoon kiinni ja sitten kutistesukkaa päälle.
Basso paikallaan.
Tosiaan huomenna voisin koittaa muistaa ottaa parit kuvat sisustasta. Tuhkakuppiin tuli myös laitettua jalopuu lista uudelleen kiinni ja tilasin lämmönsäätimien ympärille uuden muovipaneelin kl-varaosista. Helmat hion huomenna niin saa maalari alkaa niitäkin maalailemaan sitten.
Kotelon sisään tuli kaitettua tyrotexiä "parantamaan äänenlaatua"
Sitten vain verhoilukangas kanteen.
Ja ei muuta kun paikalleen.
Kontissa näyttää tältä, vahvistin vielä puuttuu paikaltaan.
Johdot tuli laitettua putkijatkoilla bassoon kiinni ja sitten kutistesukkaa päälle.
Basso paikallaan.
Tosiaan huomenna voisin koittaa muistaa ottaa parit kuvat sisustasta. Tuhkakuppiin tuli myös laitettua jalopuu lista uudelleen kiinni ja tilasin lämmönsäätimien ympärille uuden muovipaneelin kl-varaosista. Helmat hion huomenna niin saa maalari alkaa niitäkin maalailemaan sitten.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(kasailua)
Aivan sikamakeen kotelon oot kyl saanu aikaseks! Mutta kerrotkos kui toi kotelon on L muotoinen? Tuleeko vahvistin kotelon taakse jemmaan?
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(kasailua)
Joo kotelo on tuon muotoinen, kun vahvistin tulee juurikin tuohon syvennykseen. Tilavuutta kotelossa 13.8L miinus elementin viemä tila. En tiedä onko riittävä tuolle mutta ainakin ensimmäisten kuunteluiden perusteella soi mukavasti pienenä lisänä. Eihän tuolla tosiaan mihinkään painekisoihin olla lähössä. Ja vielä se pitäisi säätää oikeasti kohdalleen tuo vahvistin.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(kasailua)
Joopajoo on taas tullut jotain värkkäiltyä. Puskurit ja helmat saavat väriä todennäköisesti ensiviikolla. Törmäyslistan jouduin tilaamaan eteen uuden, kun oli ne päädyissä olevat ruuvin kohdat hajallaan. Etupuskuri oli kovatöinen hioa, koska entisellä maalaus kerralla ilmeisesti ei ollut hiottu kunnolla ja sitten maali lähtenyt paikoittain irti. Tuolta ritilöiden välistä oikeinkin miellyttävä niitä kohtia hioa tasaiseksi...
No nyt se olisi suunnilleen hiottu.
Hinausluukkuun tuli tehtyä kolo lohkolämmittimen johdolle.
Ja sitten takapuskuri hiottuna.
Joo eihän tuo auto ihan kasaan asti vielä kerennyt, kun aloin sitä purkamaan jo uudestaan Eli nyt pitäisi hieman päivittää teknikkaa kuntoon. Elikkäs tekniika tuli nostettua pois keulilta seko kone meni palasiksi siinä samalla. Vanha laatikko myyntiin ja tilalle pitäisi askarrella nyt sitten 722.6 laatikko. Koneeseen tulee myös yytta hilua/ painotetaan sisuskalut sekä kevyesti viilataan kantta. Ahdin pitäisi samalla vaihtua isompaan. Katsotaan miten hommat alkaa sujua.
Tässä olis kone ja laatikko pois nokasta.
Ja sitten vain purkamaan.
Kansi irrallaan.
Ja sitten vain osia irti.
Tyhjästä lohkosta ei tullut otettua kuvaa, mutta nyt kone on täysin osina ja ensiviikolla pitäisi lohkon pinta oikasta ja hoonata pytyt. Kanteen pitäs käydä ohjurit vaihtamassa ja sitten viedä kanavien vingutukseen jonka jälkeen venttiilien hiontaan. ensiviikolla pitäisi tilata koneen osat myöskin että pääsee sitä sitten kasailee het kun vaa osia alkaa tulemaan. Palaillaan taasen kun etenee.
No nyt se olisi suunnilleen hiottu.
Hinausluukkuun tuli tehtyä kolo lohkolämmittimen johdolle.
Ja sitten takapuskuri hiottuna.
Joo eihän tuo auto ihan kasaan asti vielä kerennyt, kun aloin sitä purkamaan jo uudestaan Eli nyt pitäisi hieman päivittää teknikkaa kuntoon. Elikkäs tekniika tuli nostettua pois keulilta seko kone meni palasiksi siinä samalla. Vanha laatikko myyntiin ja tilalle pitäisi askarrella nyt sitten 722.6 laatikko. Koneeseen tulee myös yytta hilua/ painotetaan sisuskalut sekä kevyesti viilataan kantta. Ahdin pitäisi samalla vaihtua isompaan. Katsotaan miten hommat alkaa sujua.
Tässä olis kone ja laatikko pois nokasta.
Ja sitten vain purkamaan.
Kansi irrallaan.
Ja sitten vain osia irti.
Tyhjästä lohkosta ei tullut otettua kuvaa, mutta nyt kone on täysin osina ja ensiviikolla pitäisi lohkon pinta oikasta ja hoonata pytyt. Kanteen pitäs käydä ohjurit vaihtamassa ja sitten viedä kanavien vingutukseen jonka jälkeen venttiilien hiontaan. ensiviikolla pitäisi tilata koneen osat myöskin että pääsee sitä sitten kasailee het kun vaa osia alkaa tulemaan. Palaillaan taasen kun etenee.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(tekniikan muutoksia 722.6 ym.)
joillain on mielenkiintoinen käsitys käyttöautosta
w201 om605
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(tekniikan muutoksia 722.6 ym.)
Veit muuten sanat suustanijekku90 kirjoitti:joillain on mielenkiintoinen käsitys käyttöautosta
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(tekniikan muutoksia 722.6 ym.)
Täytyy nyt puolustella sillä tätä laittoa, että kun on niin köyhä ettei ole vara ostaa sitä uutta mersua käyttöautoks nii pittää näistä vanhemmista pienillä parannuksilla tehä mieluinen käyttispake1 kirjoitti:Veit muuten sanat suustanijekku90 kirjoitti:joillain on mielenkiintoinen käsitys käyttöautosta
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(tekniikan muutoksia 722.6 ym.)
perusteluja ei nyt kyllä nielty ihan noin vain tuollaisenkin kun kunnolla tekee niin saa sillä rahalla jo vaikkapa 211 korisia valita asti jo
se on jo ainakin meikäläisen mittakaavalla aika uusi mersu
se on jo ainakin meikäläisen mittakaavalla aika uusi mersu
w201 om605
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(tekniikan muutoksia 722.6 ym.)
no johan nyt no tuli hommattua w202 farkku mese työ autoks ja samalla ehkä ajaa hieman käyttöauton virkaa niin tästähän voisi tulla osittain harraste pelijekku90 kirjoitti:perusteluja ei nyt kyllä nielty ihan noin vain tuollaisenkin kun kunnolla tekee niin saa sillä rahalla jo vaikkapa 211 korisia valita asti jo
se on jo ainakin meikäläisen mittakaavalla aika uusi mersu
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(tekniikan muutoksia 722.6 ym.)
Jep jep täällä taas. kohta puolin pääsisi konetta kasaileen kunhan tulee alakerran hilut tasapainotuksesta. Laakerit ym. koneen osat olisi jo odottelemassa. Lohkon pinta on oikaistu ja öljykanavat tuli puhallettua paineilmalla läpi. Eilen tuli myös lasikuula puhallettua naamalevy ja nuita muita koneen alumiini osia. Huomenna niitä ehkä maalailen kun todennäköisesti muuten hapettuvat nopeasti??? Vaihteistoksi mietin ensiksi manuaalia, mutta nyt päädyin kuitenkin hankkimaan BBT:n pojilta hilppeet sähkölaatikon ohjaamiseen. Ja laatikoksi tulee tuo oman väyrysen 722.6 ja sinnekin BBT: pojat lisää levyjä. Jep tiedossa on ettei tuo laatikko paljoa kestä kun vain 3-lanneetta pyörällä, mutta nyt oikeestaan koitan mitä se sitten kestää. Tietää sitten tarvitseeko väyryseen alkaa laatikkoa vaihtamaan vai riittääkö pelkkä vahvistus.
Tässä kuva kun pinta oikastu.
Etummainen kampiakselin stefa näytti suhteellisen mielenkiintoiselta
Lohko odottelee kasausta.
Joo ja aivan oikein katsottu, lohko on minulla olohuoneessa sohvan takana ja siinä sen aion kasata lämpöisessä Tuli myös hommattua pikku kompura että saa kanavia puhdistella ym
Tosiaan osia nyt sitten vain osia odotellessa, palaillaan!
Tässä kuva kun pinta oikastu.
Etummainen kampiakselin stefa näytti suhteellisen mielenkiintoiselta
Lohko odottelee kasausta.
Joo ja aivan oikein katsottu, lohko on minulla olohuoneessa sohvan takana ja siinä sen aion kasata lämpöisessä Tuli myös hommattua pikku kompura että saa kanavia puhdistella ym
Tosiaan osia nyt sitten vain osia odotellessa, palaillaan!
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(koneen kasausta)
Ei malta pelkästää osia odotella, jotain pakko tehä
Tässä nuita hiluja maalattuna.
Naamalevy tuli maalattua mustaksi jotta olisi lohkon kanssa saman lainen.
Tuli jo termostaattikotelo ja vesipumppu asennettua.
Jatketaan taas värkkäilyä!
Tässä nuita hiluja maalattuna.
Naamalevy tuli maalattua mustaksi jotta olisi lohkon kanssa saman lainen.
Tuli jo termostaattikotelo ja vesipumppu asennettua.
Jatketaan taas värkkäilyä!
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(koneen kasausta)
Ei oo mitään mullistavaa tullu saatua aikaseks vielä, kone oottelee vieläkin osia et pääsis kasailee. Jotain pientä näpryytä tullut puuhailtua. Vaihteisto tuli vietyä vahvistukseen ja siihen laatikon ohjoukseen liittyen tuli tekastua laatikolle uusi kannakerauta jossa kardaanin kierroslukuanturin paikka.
Pientä suunnittelua.
Heppailtuna palikat paikalleen. Rikoilla saa säätää anturin oikealle etäisyydelle.
Sitten tuli laitettua joutessa kajareille pieni vahvistin hanskalokeron alle piiloon.
Tuli taas niitattua kierteet koppaan niin sai vahvistimen oikein pulteilla kiinni. Lopuksi jotain liimaa nuihin päälle nin ei tule vesi kabiiniin.
Akku tulee siirtymaan konttiin niin laitoin vahvistimen maadoituksen alkuperäiseen akun maa pisteeseen. Akkukoteloon tulee jakorasia josta lähtee startille virta ja siitä myös etummaiselle vahvistimelle. Johdoille laitoin läpiviennit tuon alkuperäisen hässäkän viereen.
Akun lisäksi pissapojan säiliö olisi tarkoitus siirtää konttiin. Mallailin 124farkun takalasin pesupönttöä sivukoteloon. Joko tuohon tekee kiinnike raudan tai sitten pitäisi vielä mallata mahtuisiko säiliö vararengaskoteloon pystyyn mitenkään.
Maalari oli myös saanut helmat maalattua, mutta tunkanreikien peitelätkät liimattiin umpen ja niistä liima hieman vetäytyi kasaan ja maali halkesi niin ne menee vielä uusiksi. No sai sitä pari palasta paikalleen kuitenkin.
Puskurit tuli myös haettua kotiin ja löin niihin törmäyslistat paikalleen. Etupuskuriin tuli uusi kun entinen oli huono, mutta tarvikkeena kun ostaa niin istuvuus ei ole ihan paras.. no kyllä se nyt saa luvan kelvata.
Moottorille ei tosiaan mitään ole tullut tehtyä paitsi imusarjaa aloin tekemään, kun on tuo muovinen niin pers... tässä palaset mallattu paikalleen ja nykyään se on jo hepattu kasaan.
Kirjotellaan taas kun saa hommia etenemään.
Pientä suunnittelua.
Heppailtuna palikat paikalleen. Rikoilla saa säätää anturin oikealle etäisyydelle.
Sitten tuli laitettua joutessa kajareille pieni vahvistin hanskalokeron alle piiloon.
Tuli taas niitattua kierteet koppaan niin sai vahvistimen oikein pulteilla kiinni. Lopuksi jotain liimaa nuihin päälle nin ei tule vesi kabiiniin.
Akku tulee siirtymaan konttiin niin laitoin vahvistimen maadoituksen alkuperäiseen akun maa pisteeseen. Akkukoteloon tulee jakorasia josta lähtee startille virta ja siitä myös etummaiselle vahvistimelle. Johdoille laitoin läpiviennit tuon alkuperäisen hässäkän viereen.
Akun lisäksi pissapojan säiliö olisi tarkoitus siirtää konttiin. Mallailin 124farkun takalasin pesupönttöä sivukoteloon. Joko tuohon tekee kiinnike raudan tai sitten pitäisi vielä mallata mahtuisiko säiliö vararengaskoteloon pystyyn mitenkään.
Maalari oli myös saanut helmat maalattua, mutta tunkanreikien peitelätkät liimattiin umpen ja niistä liima hieman vetäytyi kasaan ja maali halkesi niin ne menee vielä uusiksi. No sai sitä pari palasta paikalleen kuitenkin.
Puskurit tuli myös haettua kotiin ja löin niihin törmäyslistat paikalleen. Etupuskuriin tuli uusi kun entinen oli huono, mutta tarvikkeena kun ostaa niin istuvuus ei ole ihan paras.. no kyllä se nyt saa luvan kelvata.
Moottorille ei tosiaan mitään ole tullut tehtyä paitsi imusarjaa aloin tekemään, kun on tuo muovinen niin pers... tässä palaset mallattu paikalleen ja nykyään se on jo hepattu kasaan.
Kirjotellaan taas kun saa hommia etenemään.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(Pientä näpryytä)
Tuli käytyä laittaa puskurit paikalleen autoon. Tai takapuskuri paikalleen ja etupuskuri on vain parilla mutterilla, kun joutuu vielä irroittamaan. Tuli myös laitettua lammittimen piuha puskuriin kiinni.
Koneen osista tuli myös infoa, että tällä viikolla pitäisi saada ne hiomolta. katsotaan pääseekö konetta kasailee vkloppuna.
Koneen osista tuli myös infoa, että tällä viikolla pitäisi saada ne hiomolta. katsotaan pääseekö konetta kasailee vkloppuna.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(Pientä näpryytä)
Tänään tuli tekastua pikasee tuolle pissapojan pöntolle teline millä saa sen koppaan kiinni.
Eipä mulla muuta sitte.
Eipä mulla muuta sitte.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(Pientä näpryytä)
Hyvän näköstä rakentelua
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(Pientä näpryytä)
mistä värkistä tuo pissapojan säiliö on? mulla ei enään mahdu säiliö kiinni ku on ahtoputki tiellä..
Re: W210 300tdt, W201 2.5d(Pientä näpryytä)
KiitoksiaVenymä kirjoitti:Hyvän näköstä rakentelua
Se on w124 farkun takalasin pesupönttö.jusbe37 kirjoitti:mistä värkistä tuo pissapojan säiliö on? mulla ei enään mahdu säiliö kiinni ku on ahtoputki tiellä..
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D