Takalasinlämmimen vika (vika uusiutui jälleen!)
Takalasinlämmimen vika (vika uusiutui jälleen!)
MOI!
Tässä kun kylmemmät aamut ovat jo vähitellen tulossa huomasin, ettei Mersuni W202 takalasin lämmitin ole kunnossa. Koelaudassa syttyy normaalisti takalasinlämmittimen merkkivalo, mutta huurre takalasista ei poistu.
Ongelmaa kannattaa varmaan lähteä etsimään maadoituksesta. Missä takalasin lämmittimen maadoitusjohto mahtaa sijaita? Lähdenkö purkamaan takapenkkiä pois vai lähdekö purkamaan takakontista käsin.
ps. 40A sulake konepellin alla on ehjä.
Tässä kun kylmemmät aamut ovat jo vähitellen tulossa huomasin, ettei Mersuni W202 takalasin lämmitin ole kunnossa. Koelaudassa syttyy normaalisti takalasinlämmittimen merkkivalo, mutta huurre takalasista ei poistu.
Ongelmaa kannattaa varmaan lähteä etsimään maadoituksesta. Missä takalasin lämmittimen maadoitusjohto mahtaa sijaita? Lähdenkö purkamaan takapenkkiä pois vai lähdekö purkamaan takakontista käsin.
ps. 40A sulake konepellin alla on ehjä.
Viimeksi muokannut postimies, Ma 24.10.2005 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Veljen W124:ssa oli samanlainen takalasinlämmitinvika. Vika löytyi sieltä yhdistelmäreleestä, joka on sulakerasian takana. Eli vilkkujen kanssa samassa releessä on takalasinlämmittimen rele. Poista releestä muovikansi, niin pääset kurkistamaan releen piirilevyä. Tästä 124:n piirilevystä oli yksi juotos piirilevyn alareunasta huono eli pelkällä tinauksella tuli kuntoon.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Onkos tietoa missä tämä rele on W202:ssa? Nokkapellin alla sulakerasian takana on toinen mustakotelo, joka pitäisi irroittaa ruuveilla. Onko tuolla vai tuolla? En ehtinyt tänään itse ruuvailemaan...lai kirjoitti:Veljen W124:ssa oli samanlainen takalasinlämmitinvika. Vika löytyi sieltä yhdistelmäreleestä, joka on sulakerasian takana. Eli vilkkujen kanssa samassa releessä on takalasinlämmittimen rele. Poista releestä muovikansi, niin pääset kurkistamaan releen piirilevyä. Tästä 124:n piirilevystä oli yksi juotos piirilevyn alareunasta huono eli pelkällä tinauksella tuli kuntoon.
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16
Auto kävi tänään Rollen tähtihuollossa, jossa ehdittiin hieman tutkia vikaa, mutta vikaa ei vielä löytynyt. Huollossa todettiin ettei vika ole releessä tai takaikkunan liitoksessa. Myös sulakkeet todettiin ehjiksi.
Rolle arveli vian olevan johdotuksessa. Hän käski tutkia johdotuksen vasemman kynnyskotelon alla. Johto kyllä löytyi (paksu johto), mutta mitään liittimiä en täältä löytänyt. Onko välilä liitoksia vai meneekö sama johto sulakerasiasta taakse asti.
Rolle arveli vian olevan johdotuksessa. Hän käski tutkia johdotuksen vasemman kynnyskotelon alla. Johto kyllä löytyi (paksu johto), mutta mitään liittimiä en täältä löytänyt. Onko välilä liitoksia vai meneekö sama johto sulakerasiasta taakse asti.
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16
Topiccia vähän lainaten...
Varmaan ootte joskus törmänny semmoseen takalasinlämppäriin missä on niitä piuhoja poikki, eli kaikki langat ei lämpeä... Itellä on sellanen tilanne, onko niitä mahdollista korjata jotenkin? En oo tutkinut, että näkyykö niissä selkeitä kohtia, mistä ne olis poikki.
Varmaan ootte joskus törmänny semmoseen takalasinlämppäriin missä on niitä piuhoja poikki, eli kaikki langat ei lämpeä... Itellä on sellanen tilanne, onko niitä mahdollista korjata jotenkin? En oo tutkinut, että näkyykö niissä selkeitä kohtia, mistä ne olis poikki.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Muistaakseni tuohon tarkoitukseen on olemassa jonkin sortin "kynä", jolla niitä lankoja voi liitellä uudestaan. Tosin Tiimarin valikoimista löytyvät kulta- ja hopeatussitkin saattavat ajaa saman asian...Pasi H. kirjoitti:Topiccia vähän lainaten...
Varmaan ootte joskus törmänny semmoseen takalasinlämppäriin missä on niitä piuhoja poikki, eli kaikki langat ei lämpeä... Itellä on sellanen tilanne, onko niitä mahdollista korjata jotenkin? En oo tutkinut, että näkyykö niissä selkeitä kohtia, mistä ne olis poikki.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Vasta kolmannesta varaosaliikkeestä löytyi Loctiten aine. On vaan pirun kallista, 27.20 euroa kahden gramman pullo. Mutta siitä sitten riittääkin pitkälle. Lakkamainen aine, sisältää kait hopeaa sähkönjohtamiseen. Paketissa tarkat ohjeet, soveltuu myös piirilevyjen korjaamiseen.Pasi H. kirjoitti:Topiccia vähän lainaten...
Varmaan ootte joskus törmänny semmoseen takalasinlämppäriin missä on niitä piuhoja poikki, eli kaikki langat ei lämpeä... Itellä on sellanen tilanne, onko niitä mahdollista korjata jotenkin? En oo tutkinut, että näkyykö niissä selkeitä kohtia, mistä ne olis poikki.
Oon kuullut, että jollain autonlasifirmoilla olisi sellainen korjauskynä?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Kerran ihan uteliaisuuttani kokeilin hopeatussin (tussin jäljen) sähkönjohtavuutta. Tulos oli: ei johda. Ilmeisesti nuo hileet eivät ole mitään metallia tai sitten sitä liima-ainetta on niin paljon, että ne hituset eivät pääse keskenään kontaktiin. Lyijykynänkin jälki johti paremmin.Pasi M. kirjoitti:Muistaakseni tuohon tarkoitukseen on olemassa jonkin sortin "kynä", jolla niitä lankoja voi liitellä uudestaan. Tosin Tiimarin valikoimista löytyvät kulta- ja hopeatussitkin saattavat ajaa saman asian...
t.
R.
E500 – 211.070
Nyt edellisen kerran tähän aiheeseen kirjoituksestani on kulunut nyt lähes vuosi. Valitettavasti vika on vuoden aikana uusiutunut uudelleen. Auto kävi taas tänään Rollella huollossa. Monitoimirele todettiin taas vialliseksi ja uusittin. Nyt illalla huomasin, ettei monitoimiviiksen tihkuasento toimi. Samalla kokeilin takalasinlämmitintä ja huomasin myös sen taas vialliseksi, ei lämpiä ei. Ilmeisesti rele on taas kärähtänyt. Ilmeisesti takalasinlämmitin ja tihkukytkin on samassa releessä. Mistähän vikaa kannattaisi nyt alkaa etsimään? Vinkkejä hyvästä korjaajasta otetaan vastaan.postimies kirjoitti:Ja Rolle löysi vian tänään. Vika oli kuitenkin releessä. Vanha rele napsu kuulema ihan normaalisti, mutta ei kuulema toiminut ok. Noh, nyt on kiva herätä aamulla kun saa takalasin sulaksi työmatkalla.
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16