moniurahihnan kiristinpyörän pultti ei kestä
moniurahihnan kiristinpyörän pultti ei kestä
Moniurahihna 6x2050mm 30-6750 200D 85->95 VL/VP/OT [1985 - 1995]
Moniurahihna 6x2030mm 30-6630 250D 85->93 VL/VP/OT [1985 - 1993]
Moniurahihna 6x2075mm 30-6775 300D 85->95 VL/VP/OT [1985 - 1995]
Mitstä johtuu että kyseisissä moottoreissa on eri piutuiset hihnat. onko joku hihnapyörä eri kokoinen vai onko eri paikas?
Mistä saisi hihnalle vähä löysiä kun kaks kertaa menny pultti poikki kiristinpyörästä ajon aikana.
Moniurahihna 6x2030mm 30-6630 250D 85->93 VL/VP/OT [1985 - 1993]
Moniurahihna 6x2075mm 30-6775 300D 85->95 VL/VP/OT [1985 - 1995]
Mitstä johtuu että kyseisissä moottoreissa on eri piutuiset hihnat. onko joku hihnapyörä eri kokoinen vai onko eri paikas?
Mistä saisi hihnalle vähä löysiä kun kaks kertaa menny pultti poikki kiristinpyörästä ajon aikana.
Viimeksi muokannut teemu5566, La 02.02.2013 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
Tarkemmin en osaa sanoa mikä pyörä tai osa on erilainen mutta eroja on. Mikäli seuraava pidempi hihnankoko on liian pitkä niin voi tehdä patentin jollaisen itse tein.
Vakiomoottorissa ei kylläkään ole tarve moisiin, eli jotain vikaa siellä on jossakin muualla, joka aiheuttaa tuon.
- hihna menee väärää reittiä ?
- väärä hihna ?
- iskari ?
- laturin vapaakytkin ?
Vakiomoottorissa ei kylläkään ole tarve moisiin, eli jotain vikaa siellä on jossakin muualla, joka aiheuttaa tuon.
- hihna menee väärää reittiä ?
- väärä hihna ?
- iskari ?
- laturin vapaakytkin ?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
Kampiakselin, Ohjaustehostimen ja vesipumpun hihnapyörissä on eroja.
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
-
Viimeksi muokannut teemu5566, Ma 15.10.2012 14:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
Miksi väännät sen niin kireälle ? Hanki pitempi hihna.
wiimax.fi
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
väittäisin että ohjaustehostimen hihnapyörät ovat kaikki saman kokosia kun löysin kotoa niitä 6 ja ne oli kaikki 166mm ulkohalkaisijaltaan. korjatkaa jos olen väärässä.Mika.T kirjoitti:Kampiakselin, Ohjaustehostimen ja vesipumpun hihnapyörissä on eroja.
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
Eikös siinä jousen sisässä ole pultti ja mutteri? Vai muistanko väärin että pyörittämällä sitä jousta saa löysiä hihnalle
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
Mikä moottori, mikä hihna ? Seuraavaksi pitempikö ei käy, entä vielä hieman pitempi ?
wiimax.fi
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
om603.912, hihnoja oon kokeellu 2075 ja 2080. hihnapyörät ovat vesipumppu: 6032050210, ohjaustehostin: 2014600479. en ymmärrä miksei alkuperäinen hihna käy kun niitä olis itsellä läjäpäin! täytyy varmaan pian hakia 250D ilmastoinnilla olevan hihna se on 2100mm pitkä.dealer kirjoitti:Mikä moottori, mikä hihna ? Seuraavaksi pitempikö ei käy, entä vielä hieman pitempi ?
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
jos siitä kiristimestä ottaa jousen pois, niin onko siinä hihnassa selvästi löysiä? jos joutuu jo siinä vaiheessa tappeleen koko hihnan paikoilleen, niin jossain on jotain vikaa. hihnan pitää olla ihan löysä ja helposti laitettavissa. kiristimellä sitten se kiristys.
olisko sillä hihnankiristimen iskarilla mitään tekemistä asian kanssa? jos se on sökänä ja hihna pääsee jotenkin liikaa elään..?
olisko sillä hihnankiristimen iskarilla mitään tekemistä asian kanssa? jos se on sökänä ja hihna pääsee jotenkin liikaa elään..?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
ei ole selvästi löysiä, iskari on varmaan pohjas silloin kun ei ole sitä jousta ja tosi kankea vääntää kiristäjä paikoilleen verrattuna edelliseen mersuun. kyllä siinä saa jonkin verran tapella. vikahan voi olla laturin, vesipumpun, ohjaustehostimen, lohkon etuosan kiinnikkeis periaattees mutta toisaalta ajattelis ettei ne niin paljon voi vaikuttaa jotta olisko vika kumminki jossain hihnapyöräs? jos joku viittiis mittailla niiden halkaisijat?pera8x kirjoitti:jos siitä kiristimestä ottaa jousen pois, niin onko siinä hihnassa selvästi löysiä? jos joutuu jo siinä vaiheessa tappeleen koko hihnan paikoilleen, niin jossain on jotain vikaa. hihnan pitää olla ihan löysä ja helposti laitettavissa. kiristimellä sitten se kiristys.
olisko sillä hihnankiristimen iskarilla mitään tekemistä asian kanssa? jos se on sökänä ja hihna pääsee jotenkin liikaa elään..?
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
Ilmeisesti tiedät oikean reitin hihnalle ? Väärä iskari voisi tehdä ongelmaa myös.
wiimax.fi
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
Eikös noita iskareita ole kahden mittaisiadealer kirjoitti:Ilmeisesti tiedät oikean reitin hihnalle ? Väärä iskari voisi tehdä ongelmaa myös.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
Bensakoneen iskareita on pidempiä, dieseleissä sama kaikissa
wiimax.fi
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
No sen takia laitoin kerran väärän, kun oli sitten bensa koneesta. Onneksi oli oma lankku.Kuvittelin, että diiselissäkin olisi kahden eri mittaisia. Kiitos tiedostadealer kirjoitti:Bensakoneen iskareita on pidempiä, dieseleissä sama kaikissa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
sielä näytti olevan: http://www.teilehaber.de/gestaengedaemp ... 16732.html" onclick="window.open(this.href);return false; vaikka pitäis olla http://www.teilehaber.de/gestaengedaemp ... 17078.html" onclick="window.open(this.href);return false; tämä. eli on niis dieselinkin iskareis eri pituisia. tuo on saksan tuonti ja rekkaris vm. 93 vaikka on kapeakantinen moottori niin sen takia sinne on varmaa epähuomios ostettu leviäkantisen iskari. huomenna iskari kaupoille.arska10 kirjoitti:No sen takia laitoin kerran väärän, kun oli sitten bensa koneesta. Onneksi oli oma lankku.Kuvittelin, että diiselissäkin olisi kahden eri mittaisia. Kiitos tiedostadealer kirjoitti:Bensakoneen iskareita on pidempiä, dieseleissä sama kaikissa
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
en tota saksaa osaa juuri ollenkaan ja vielä vähemmän ymmärrän sitä luettuna. mutta noi näytti ehkä enemmänkin kaasuvivuston iskareilta molemmat, kun moniurahihna iskareilta. mutta kuten sanottu, niin ei toi saksa oikein taivu.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
Piti oikein käydä tarkistamassa se jatkamismahdollisuus ja ei sitä kyllä nuissa kummassakaan ollu mitä kattelin. Mutta satavarmasti olen sellaisenkin jossain nähnyt. Olisko sitten ollu jonkun tekemä patentti tms.
Kun kiristimen löysää pultista niin 300DT:ssä jousen vetämä liike loppuu jo noin 2cm jälkeen 200D:ssä menee noin 3cm.
Kun kiristimen löysää pultista niin 300DT:ssä jousen vetämä liike loppuu jo noin 2cm jälkeen 200D:ssä menee noin 3cm.
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
Kyllä nuo on kaasuviston iskareitateemu5566 kirjoitti:sielä näytti olevan: http://www.teilehaber.de/gestaengedaemp ... 16732.html" onclick="window.open(this.href);return false; vaikka pitäis olla http://www.teilehaber.de/gestaengedaemp ... 17078.html" onclick="window.open(this.href);return false; tämä. eli on niis dieselinkin iskareis eri pituisia. tuo on saksan tuonti ja rekkaris vm. 93 vaikka on kapeakantinen moottori niin sen takia sinne on varmaa epähuomios ostettu leviäkantisen iskari. huomenna iskari kaupoille.arska10 kirjoitti:No sen takia laitoin kerran väärän, kun oli sitten bensa koneesta. Onneksi oli oma lankku.Kuvittelin, että diiselissäkin olisi kahden eri mittaisia. Kiitos tiedostadealer kirjoitti:Bensakoneen iskareita on pidempiä, dieseleissä sama kaikissa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
Mitattuna siitä pultin reijästä noin keskeltä ?Jari Ke kirjoitti:<...>jousen vetämä liike loppuu jo noin 2cm jälkeen 200D:ssä menee noin 3cm.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
katos perkele. tasan 2cm jousi kiristää. olisko vika sitten esim. laturissa? noita latureita pyörittelin niin tuntui jotta jokaisessa sisuskalut pyöri mukana molempiin suuntiin. onko ne kaikki hajalla? se iskari oli kumminkin 19cm pitkä osaako kukaan sanoa onko se liian pitkä?pera8x kirjoitti:en tota saksaa osaa juuri ollenkaan ja vielä vähemmän ymmärrän sitä luettuna. mutta noi näytti ehkä enemmänkin kaasuvivuston iskareilta molemmat, kun moniurahihna iskareilta. mutta kuten sanottu, niin ei toi saksa oikein taivu.
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
Hihnankir kaasujousi MB OM601/OM602/OM603 12-8944 W124-Diesel Moniurahihnan kiristimelle (ei E-s) [1985 - 1995] 27.90 €
Hihnankir kaasujousi MB-E124 12-8898 W124 E-Diesel Moniurahihnan kiristimelle 93->95 [1993 - 1995] 28.80 €
motonetis ainakin on vanhemman ja uudemman koneen iskarit eri numerolla, olinko sittenkin oikeilla jäljillä? mistä näkis alkuperäisen tuotenumeron niin vois googlailla? merteil.fi:sta ei yht äkkiä löytynyt.
Hihnankir kaasujousi MB-E124 12-8898 W124 E-Diesel Moniurahihnan kiristimelle 93->95 [1993 - 1995] 28.80 €
motonetis ainakin on vanhemman ja uudemman koneen iskarit eri numerolla, olinko sittenkin oikeilla jäljillä? mistä näkis alkuperäisen tuotenumeron niin vois googlailla? merteil.fi:sta ei yht äkkiä löytynyt.
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
KL myy samaa iskaria alkaen 200D.stä aina väykyn 290-300 turbodieseleihin.
noita latureita pyörittelin niin tuntui jotta jokaisessa sisuskalut pyöri mukana molempiin suuntiin. onko ne kaikki hajalla?
Tuota noin ... entistä enemmän epäilyttää että onkohan se hihnakaan nyt oikein niillä pyörillä ? Otappa kuva jos mahdollista.sielä näytti olevan: http://www.teilehaber.de/gestaengedaemp" onclick="window.open(this.href);return false; ... 16732.html vaikka pitäis olla http://www.teilehaber.de/gestaengedaemp" onclick="window.open(this.href);return false; ... 17078.html tämä. eli on niis dieselinkin iskareis eri pituisia.
wiimax.fi
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
on oikein oon tarkistanu autodatasta. vai kuinka se vapaakytkimen toiminta todetaan? pitää hakia uus iskari jos se olis siitä kiinni kun välillä aina hihna kitaannu.dealer kirjoitti:KL myy samaa iskaria alkaen 200D.stä aina väykyn 290-300 turbodieseleihin.noita latureita pyörittelin niin tuntui jotta jokaisessa sisuskalut pyöri mukana molempiin suuntiin. onko ne kaikki hajalla?Tuota noin ... entistä enemmän epäilyttää että onkohan se hihnakaan nyt oikein niillä pyörillä ? Otappa kuva jos mahdollista.sielä näytti olevan: http://www.teilehaber.de/gestaengedaemp" onclick="window.open(this.href);return false; ... 16732.html vaikka pitäis olla http://www.teilehaber.de/gestaengedaemp" onclick="window.open(this.href);return false; ... 17078.html tämä. eli on niis dieselinkin iskareis eri pituisia.
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
Lankku vm94 OM606:n iskarin pituus täydessä mitassa pultinreiän keskeltä keskelle näytti olevan noin 192mm ja täysin kasaan puristettuna noin 147mmveskola kirjoitti: Mitattuna siitä pultin reijästä noin keskeltä ?
Silmämitalla mittailin tuota kiristimen liikettä om601 ja 603 kun löysäsin sen pultista. Tulipahan mieleen että löysälle jätetty pultti voi mennä poikki kun se pääsee vapisemaan? Sopivan tiukalle vedetty ei vapise. Kiristimenjousen jousivoima on sitämyöten sellainen ettei sen vetovoima kyllä nuita pultteja katko vaikka jousen vetämä liike olisi pitempikin.
Edit se olikin kiristinpyörän pultti eikä tämä Mutta eikös sekin kiristimen pultti ole 8mm? Ihan perusjuttu mutta onhan pultit ollu vähintään 8.8 tai lujempi?
Räpsin kuvatkin kun kävin eilen ihmettelemässä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
on 8mm, kai se on normaali 8,8.. lujemmalla pultilla on huonompi iskusitkeys joten sellaista sinne ei kannata laittaa.. pitää laittaa tuo pultti lukkoliimalla kiinni, eihän sitä tiedä vaikka se olis päässy löystymään ja sen takia remmi silloin tällöin kitaannu ja tullu suurempi vipuvoima joka sitten on katkaissu pultin.Jari Ke kirjoitti:Lankku vm94 OM606:n iskarin pituus täydessä mitassa pultinreiän keskeltä keskelle näytti olevan noin 192mm ja täysin kasaan puristettuna noin 147mmveskola kirjoitti: Mitattuna siitä pultin reijästä noin keskeltä ?
Silmämitalla mittailin tuota kiristimen liikettä om601 ja 603 kun löysäsin sen pultista. Tulipahan mieleen että löysälle jätetty pultti voi mennä poikki kun se pääsee vapisemaan? Sopivan tiukalle vedetty ei vapise. Kiristimenjousen jousivoima on sitämyöten sellainen ettei sen vetovoima kyllä nuita pultteja katko vaikka jousen vetämä liike olisi pitempikin.
Edit se olikin kiristinpyörän pultti eikä tämä Mutta eikös sekin kiristimen pultti ole 8mm? Ihan perusjuttu mutta onhan pultit ollu vähintään 8.8 tai lujempi?
Räpsin kuvatkin kun kävin eilen ihmettelemässä
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
Tuossa Jarin kuvassa kun ottaa tangolla kiinni muoviosasta ja kiristää niin samalla kannattaa katsoa (oudoista värkeistä), että sen saa reilusti yli tuon pultin paikan. Ellei saa niin jossain on jotain mätää, jousi liian kireällä tai iskari pohjaa.
Kyllä sen hihnan kireyden pystyy arvioimaan ihan sormella soittelemalla. Mulla oli pitkään liina kireä hihna eikä mitään kamalia tapahtunut, mitä nyt vesipumpun laakeri alkoi muistuttaa kiimaista akkaa.
Kyllä sen hihnan kireyden pystyy arvioimaan ihan sormella soittelemalla. Mulla oli pitkään liina kireä hihna eikä mitään kamalia tapahtunut, mitä nyt vesipumpun laakeri alkoi muistuttaa kiimaista akkaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
meni yli pultin paikan. hain uuden iskarin ja laitoin saman hihnan kiinni niin ainavaan kitaji akku oli kyllä aika tyhjä. mutta vaihdoin sitte tilalle pari mm lyhemmän hihnan jolla ei sitte kitaannu. eli pultti on nyt vielä lujemmalla, pitää kokeella laittaa 10.9 pultti siksi aikaa kun keksii mikä niitä katkoo. vittumaane vika kun tien päällä ei saa korjattuakaan jos pultti katkee niin juuresta (niinkun viimeksi) jottei saanu käsin pyäriteltyä pois.veskola kirjoitti:Tuossa Jarin kuvassa kun ottaa tangolla kiinni muoviosasta ja kiristää niin samalla kannattaa katsoa (oudoista värkeistä), että sen saa reilusti yli tuon pultin paikan. Ellei saa niin jossain on jotain mätää, jousi liian kireällä tai iskari pohjaa.
Kyllä sen hihnan kireyden pystyy arvioimaan ihan sormella soittelemalla. Mulla oli pitkään liina kireä hihna eikä mitään kamalia tapahtunut, mitä nyt vesipumpun laakeri alkoi muistuttaa kiimaista akkaa.
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
Anteeksi maalaisuuteni mutta mitä ei sitte tehny?teemu5566 kirjoitti: ei sitte kitaannu.
Re: 200D, 250D, 300D moniurahihna pituus
Jatkampa vielä
Ei peeveli 8mm kasiparin pultti mene poikki sentakia että hihna on liian tiukalla
Mites siinä käy jos se laakeri on lopussa ja kun auto on käynnissä se laakeri hirttää kiinni Se ratashan taitaa pyöriä niinpäin että laakerin hirttäessä pultti menee kiinnipäin? Olisikos siinä sellainen mahdollisuus että laakeri hirttää kiinni ja sit tempaisee pulttia kiinnipäin ja sen takia pultti menee poikki
Ennen kun olet purkamassa sitä niin kerkeää jäähtyä ja pyörii taas.. Ei kait se näinkään voi olla? Huomaisit kait jos laakeri on sillälailla lopussa?
Jokatapauksessa hihnan kireys ei niitä katko En millään usko sitä.
Ei peeveli 8mm kasiparin pultti mene poikki sentakia että hihna on liian tiukalla
Mites siinä käy jos se laakeri on lopussa ja kun auto on käynnissä se laakeri hirttää kiinni Se ratashan taitaa pyöriä niinpäin että laakerin hirttäessä pultti menee kiinnipäin? Olisikos siinä sellainen mahdollisuus että laakeri hirttää kiinni ja sit tempaisee pulttia kiinnipäin ja sen takia pultti menee poikki
Ennen kun olet purkamassa sitä niin kerkeää jäähtyä ja pyörii taas.. Ei kait se näinkään voi olla? Huomaisit kait jos laakeri on sillälailla lopussa?
Jokatapauksessa hihnan kireys ei niitä katko En millään usko sitä.