MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
Elikkä homman nimihän on se että tuli ostettua tuommonen 202 2,5td merssu No nyt sillä joku sata kilomeeetriä ajeltu yms ja sillee. Itse asiahan oli sitten se kun siinä on nyt vakio turpo paikoillaan, mutta mikä ahin käypi suoraan siihen vakio pakosarjaan tai sovite palalla että ei tarvii rueta pakosarjaa muuttamaan. Laittaa mielellään linkkejä mistä voi katella myös hintoja. Mutta ei tarvii mittää holsetin hx50 superia laittaa kun ei tarvii niin issoo. Joku 35 vois olla aikamieleinen tai vastaava! KIITOS
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
Turseli kirjoitti:Elikkä homman nimihän on se että tuli ostettua tuommonen 202 2,5td merssu No nyt sillä joku sata kilomeeetriä ajeltu yms ja sillee. Itse asiahan oli sitten se kun siinä on nyt vakio turpo paikoillaan, mutta mikä ahin käypi suoraan siihen vakio pakosarjaan tai sovite palalla että ei tarvii rueta pakosarjaa muuttamaan. Laittaa mielellään linkkejä mistä voi katella myös hintoja. Mutta ei tarvii mittää holsetin hx50 superia laittaa kun ei tarvii niin issoo. Joku 35 vois olla aikamieleinen tai vastaava! KIITOS
Onko siinä alkuperäisessä jotakin vikaa ?
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=tur ... 4QSnmIC4Cw" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
Ei saa vaan tarpeeks potkua irti. Tarkotushan on vasta keväällä vaihtaa ahin kun autolla ajetaan myös talvella!
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
Noin 10 sekunnissa nollasta sataan ja loppunopeus siinä 220 km/ tunnissa. Eikä se jo riitä Suomen teille?Turseli kirjoitti:Ei saa vaan tarpeeks potkua irti. Tarkotushan on vasta keväällä vaihtaa ahin kun autolla ajetaan myös talvella!
Vai eikö autollasi pääse noihin lukemiin ?
Sitten voisit kokeilla C 203 AMG 32:sta, jos siitä löytyis potkua mielen kohentamiseksi....siinä olisi jo rakenteetkin valmiiksi kohdallaan ettei tarvitse millään pyydyksellä ajella.
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
et saa pelkällä turbolla juuri mitään hyötyä lisää.
Pakosarja jo ahdistaa.
Soppahan se tarttee lisää.
Pakosarja jo ahdistaa.
Soppahan se tarttee lisää.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
Kyllä varmasti riittää pakosarja 250-300 hevosvoimaan. Tuohon vakiosarjaan sopii suoraan ainoastaan om606 vakioahdin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
OM606 ahtimella ja vakiopumpusta syötöt "tapissa" saanee noin 210hp ja 420Nm
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
Pumppu on laitettu jo ,kun siinä on vakiona se sähkönen pumppu. Tilalle laitettu mekaaninen 7mm elementeillä ja pp tiisseelin tekemä. Eli soppa ei pitäs heti loppua kesken. Yks vaihtoehto on juuri se että jostakii hommaa pakosarjan ja siihen käypäsen turpon. Että ei vaan pako paineet kasva ihan v**usti ja pako sarja reppeile joka nurkasta. Ja se vakio pakosarja riittää tuohon 250-300 nii sen yli ei mennä! Reilu parisattaaa on tavotteena, kun auto on jokapäiväsessä ajossa.
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
eikö tuossa vakio pakosarjassa ole T3 laippa???
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
Ei vaan kolmiolaippa.killerimersu kirjoitti:eikö tuossa vakio pakosarjassa ole T3 laippa???
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
no tietenkin
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
7mm tasapää tapeilla 120 kuutiomilliä syöttöä tulee vakiopakosarjalla isommalla ahtimella n 344hp ja 550 nm. kone vakio kunnossa .eli sarja kyllä riittää ihan kohtuullisesti.
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
garrett gt 32 hiukan pienempi kuin holset35. myös ulkoiset mitat vähän pienempi
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
Nyt olis yhellä kaiffarilla tarjolla holsetin hx35superi tekkeekö sillä tuommosessa mittään
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
Se oli kyllä tiedossa. Mutta onko kellään sitten sitä tietoo onko nuita käytetty diisseleissä?
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
ainaki 40 superia käytetään paljon miksei tuo kävis yhtälailla? hmmm?????
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
edelleenkään ei ole olemassa mitään bensakoneiden ja dieselkoneiden ahtimia erikseen... kyllä hx35super dieselissä toimii ihan yhtä hyvin/huonosti, kuin bensakoneessakin... herkkä se ainakin on heräämään, johtuen tuosta lapsellisen pienestä pakopesästä, mutta jos ei hulluja huipputehoja halua, niin voi olla ihan ok. ahdin 2.5 litraiseen dieseliin...S202 kirjoitti:Ei, se on bensakoneen ahdin.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
Onhan siihen sentään yhdistetty sentään 80hv holsetin H1D ahtimen nelosvalmetin pakosiipi ja pakopesä.Turseli kirjoitti:Nyt olis yhellä kaiffarilla tarjolla holsetin hx35superi tekkeekö sillä tuommosessa mittään
Tosi hyvä viriahdin siis.
Holset siellä lukee..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
Siipisuhde on päin persettä dieselissä jos tuolla mitoituksella haluaisi ajella.napa kirjoitti:edelleenkään ei ole olemassa mitään bensakoneiden ja dieselkoneiden ahtimia erikseen... kyllä hx35super dieselissä toimii ihan yhtä hyvin/huonosti, kuin bensakoneessakin... herkkä se ainakin on heräämään, johtuen tuosta lapsellisen pienestä pakopesästä, mutta jos ei hulluja huipputehoja halua, niin voi olla ihan ok. ahdin 2.5 litraiseen dieseliin...S202 kirjoitti:Ei, se on bensakoneen ahdin.
Holset siellä lukee..
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
niin... ei se mun vika ole, jos dieselit on perseestä se on mitä haluaa koneelta, kyllä tuollainen 35 superi käyttöautossa jollakin max. 220-250 hepan tehoilla menee ihan yhtä hyvin, kuin joku mersun vakioahdinkin... ja onhan ne hiton hukkaportit jo keksitty aikoja sitten, myös DIESELEIHIN...Solmurauta kirjoitti:Siipisuhde on päin persettä dieselissä jos tuolla mitoituksella haluaisi ajella.napa kirjoitti:edelleenkään ei ole olemassa mitään bensakoneiden ja dieselkoneiden ahtimia erikseen... kyllä hx35super dieselissä toimii ihan yhtä hyvin/huonosti, kuin bensakoneessakin... herkkä se ainakin on heräämään, johtuen tuosta lapsellisen pienestä pakopesästä, mutta jos ei hulluja huipputehoja halua, niin voi olla ihan ok. ahdin 2.5 litraiseen dieseliin...S202 kirjoitti:Ei, se on bensakoneen ahdin.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
Tais olla aika vahva mutu. Jos ei iliman tuota saa niin ei varmaan kannata. pensakoneessa varmasti ok 300hv teholle.napa kirjoitti:edelleenkään ei ole olemassa mitään bensakoneiden ja dieselkoneiden ahtimia erikseen... kyllä hx35super dieselissä toimii ihan yhtä hyvin/huonosti, kuin bensakoneessakin... herkkä se ainakin on heräämään, johtuen tuosta lapsellisen pienestä pakopesästä, mutta jos ei hulluja huipputehoja halua, niin voi olla ihan ok. ahdin 2.5 litraiseen dieseliin...S202 kirjoitti:Ei, se on bensakoneen ahdin.
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
Ei taas tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa näitä meidän dieselspesialistin kommentteja. Ehkä kuitenkin kannattaisi ajaa kerran normiajoa sillä bensa-auton ahtimella niin tulee se ahaa elämys kun kaasu on puoliksi painettu ja ahdot yli yhden, vaikka 0.2 riittäisi hyvin, ja ainetta kuluu. Tietty jos ohjaamosta on vaijeri käyttöinen hukkaportti, niin asia erikseen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
napa kirjoitti: niin... ei se mun vika ole, jos dieselit on perseestä
Kuitittele sitä OM 605 moottoria siihen malliin, niin eiköhän käsityksesi muutu dieseleistä.
Mekaanikkona asia ei pitäisi olla sinulle ongelmallista. Voit kysyä sitten neuvoja, jos jostakin ahdistaa.
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
niin... ei kaikki huudata konetta jatkuvasti siellä +5000 rpm, että olis voimaa... jotku ajaa niin, että kierrokset ei käy koko päivänä yli 2500 rpm ja tykkäävät, että auto vastaa kaasuun heti, eikä 10 sek. kuluttua, kuten nämä ns. superturbot... (kukahan hiton vatipää tuonkin termin on keksinyt diesel ja super samassa lauseessa, niin kyllä on aika heikot antimet ollut silläkin )
jos veskola (tai eräät muut keskusteluun osallistuneet...) ei osaa rakentaa sellaista systeemiä, että pintakaasulla ajettaessa ahdot on siinä 0.2 bar. ja vaikka yli 1/2 kaasun jälkeen vasta otettais se max. ahtopaine käyttöön mitä halutaan, ei tarkoita sitä, että KUKAAN ei sellaista osaisi rakentaa oletteko ikinä edes kuullut sellaisesta hukkaportista mitä ohjataan paineella sen jousen lisäksi mikä siellä sisällä on... no kyllä olette, tai sitten olen taas ihan väärässä seurassa (sama kai jos menis jonnekin lastentarhaan keskustelemaan moottoreista, kun kukaan ei oikein tunnu olevan samalla aaltopituudella )
jos veskola (tai eräät muut keskusteluun osallistuneet...) ei osaa rakentaa sellaista systeemiä, että pintakaasulla ajettaessa ahdot on siinä 0.2 bar. ja vaikka yli 1/2 kaasun jälkeen vasta otettais se max. ahtopaine käyttöön mitä halutaan, ei tarkoita sitä, että KUKAAN ei sellaista osaisi rakentaa oletteko ikinä edes kuullut sellaisesta hukkaportista mitä ohjataan paineella sen jousen lisäksi mikä siellä sisällä on... no kyllä olette, tai sitten olen taas ihan väärässä seurassa (sama kai jos menis jonnekin lastentarhaan keskustelemaan moottoreista, kun kukaan ei oikein tunnu olevan samalla aaltopituudella )
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
ei, mä en dieseleitä enää pahemmin virittele/kutittele, kun ne on niin perseestä liian rajoittunutta tekniikkaa mä tykkään että koneet laulaa korkealta ja kovaa (+10 000 rpm tarvittaessa...)Mesemies89 kirjoitti:napa kirjoitti: niin... ei se mun vika ole, jos dieselit on perseestä
Kuitittele sitä OM 605 moottoria siihen malliin, niin eiköhän käsityksesi muutu dieseleistä.
Mekaanikkona asia ei pitäisi olla sinulle ongelmallista. Voit kysyä sitten neuvoja, jos jostakin ahdistaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
Sitten täytyy varmaan vaihtaa uudempaan moottoriteknologiaan jos halutaan vääntöä tai kaasuunvastaavuutta?
Viimeksi muokannut Jolle, La 27.10.2012 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
Jos se on ääniefektistä kiinni, niin voihan sitä kabiiniin laittaa tehoefektit korkeakierroksisia silmälläpitäen.napa kirjoitti:ei, mä en dieseleitä enää pahemmin virittele/kutittele, kun ne on niin perseestä liian rajoittunutta tekniikkaa mä tykkään että koneet laulaa korkealta ja kovaa (+10 000 rpm tarvittaessa...)Mesemies89 kirjoitti:napa kirjoitti: niin... ei se mun vika ole, jos dieselit on perseestä
Kuitittele sitä OM 605 moottoria siihen malliin, niin eiköhän käsityksesi muutu dieseleistä.
Mekaanikkona asia ei pitäisi olla sinulle ongelmallista. Voit kysyä sitten neuvoja, jos jostakin ahdistaa.
Se " tunne " tulee dieselissä mahtavan väännön ansiosta, jota et ole ilmeisesti päässyt kokemaan.
Edelliseen viestiisi vastaan, ettei dieselissä 0.2 barin ahtopaineilla vielä tehdä yhtään mitään.
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
veskola noita 0.2 bar. ahtoja halusi, en minä...Mesemies89 kirjoitti:
Jos se on ääniefektistä kiinni, niin voihan sitä kabiiniin laittaa tehoefektit korkeakierroksisia silmälläpitäen.
Se " tunne " tulee dieselissä mahtavan väännön ansiosta, jota et ole ilmeisesti päässyt kokemaan.
Edelliseen viestiisi vastaan, ettei dieselissä 0.2 barin ahtopaineilla vielä tehdä yhtään mitään.
kyllä mä olen ajanut sellaisella autolla, jossa on yli 1000 Nm vääntöä käytännössä tyhjäkäynniltä alkaen (huippuvääntö n. 1400 Nm tuossa jossain 3000 rpm kohdalla) ja bensakoneella (RE85 polttoaineena), ja on henkilöauto, ei kuorma-auto... homma menee siis enemmän niin päin, että olen kokenut ihan liikaa, saadakseni mitään kiksejä jostain dieselistä
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: MB w202 2,5TD Mikä ahin kannattaa?
Kuinka niitä kiksejä sitten voi saada RE85 tai bensavehkeistä ?napa kirjoitti:veskola noita 0.2 bar. ahtoja halusi, en minä...Mesemies89 kirjoitti:
Jos se on ääniefektistä kiinni, niin voihan sitä kabiiniin laittaa tehoefektit korkeakierroksisia silmälläpitäen.
Se " tunne " tulee dieselissä mahtavan väännön ansiosta, jota et ole ilmeisesti päässyt kokemaan.
Edelliseen viestiisi vastaan, ettei dieselissä 0.2 barin ahtopaineilla vielä tehdä yhtään mitään.
kyllä mä olen ajanut sellaisella autolla, jossa on yli 1000 Nm vääntöä käytännössä tyhjäkäynniltä alkaen (huippuvääntö n. 1400 Nm tuossa jossain 3000 rpm kohdalla) ja bensakoneella (RE85 polttoaineena), ja on henkilöauto, ei kuorma-auto... homma menee siis enemmän niin päin, että olen kokenut ihan liikaa, saadakseni mitään kiksejä jostain dieselistä
Eikö siellä mekaanikko-opinahjossa kerrottu, että miksi dieselmoottori on parempi viritysaihio kuin bensamoottori ?
Se selviää, kun katselee moottoreiden rakenteita. Dieseleistä jo nyt otetaan enemmän tehoa ja vääntöä kuin vastaavista bensavehkeistä....ja se on vasta alkusoittoa siitä mitä dieselpolttoaineesta voidaan todellisuudessa ottaa ulos....siis polttoaineen ominaisuuksita johtuen.
Dieselmoottorissa voidaan täytöstä lisätä ja kasvattaa kuutiotilavuutta rajattomasti jos sikseen tulee.