Hyvää huoltoa Kajaanissa?

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Hyvää huoltoa Kajaanissa?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kun Kajaanissa katselee liikenteessä olevaa kalustoa, niin on kyllä selvästi keskivertoa enemmän mersuja liikenteessä mitä muualla. Vai olisiko vain tuoreella mersukuskilla sellaista mersukuplien posahtelua pään ympärillä niin runsaasti, mikä selittäisi kyseiset havainnot :)

Jossakin ne huolletaan/huollatetaan, mutta tässä osiossa ei ole vielä mitään paikkaa kehuttu täälläpäin. Nyt voisi kyllä hyvää ja asiantuntevaa palvelua kehaista. Niin ja sellaisia paikkoja missä on boschin testerit.

Nimittäin tuntee itsensä aika tyhmäksi jos menee kyselemään eri liikkeisiin että osataanko täällä mersua huoltaa, siis asiantuntevasti. Tuollaisesta saa varmaan mukavan hintalisän ja "siinä oli taas yksi mersukuski" tuhahduksen peräänsä.... ja kehoituksen painua veholle tjsp.

Veholla tietty osataan, mutta osataan hintaakin ottaa, joten edullisemmat mutta silti hyvät huollot esiin, kiitosta.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

No monet on ainakin kehuneet Kaijala & Kuittisen korjaamoa vehon takana hyväksi hinnaltaan ja laadultaan..
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

tovayryn kirjoitti:No monet on ainakin kehuneet Kaijala & Kuittisen korjaamoa vehon takana hyväksi hinnaltaan ja laadultaan..
Jep, kuulemma hyvä paikka. Jonot olikin sitten kolme viikkoa....
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Ei niillä ole koskaan ollut mitään erityisempiä työhaluja. Ei ole itselle ollut suurtakaan iloa paikasta. Aina kun on ollut sen verran hankala homma, että olen sen päättänyt teettä muualla, niin ei se ole koskaan K&K:ta kiinnostanut.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Perttu K kirjoitti:Ei niillä ole koskaan ollut mitään erityisempiä työhaluja. Ei ole itselle ollut suurtakaan iloa paikasta. Aina kun on ollut sen verran hankala homma, että olen sen päättänyt teettä muualla, niin ei se ole koskaan K&K:ta kiinnostanut.
Jaa, ompas kumma juttu. Voitko kertoa esimerkin tai pari? Voisitko suositella jotain muuta paikkaa jossa olisi enemmän kiinnostusta?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Taitaa olla Kajaanissa ne 2 vaihtoehtoa kun Kyllönen lopetti.
Eli K&K tai Hartikainen. Hartikaisella ainakin osataan ja palvellaan.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

ja palvelusta saa myös maksaa ;P paitti ei tänään, ku mese menee sinne fiksaukseen ku yks barushki pakitti meben puskurin ja maskin rikki sokkarin parkkiksella :twisted:
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Harikaisella oon huollot teetättänyt.

Palvelu on kyllä ollut hyvää ja hinnat ei kyllä poikkea mitenkään aikaisemmista merkeistä.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

tuikku kirjoitti:.
Harikaisella oon huollot teetättänyt.

Palvelu on kyllä ollut hyvää ja hinnat ei kyllä poikkea mitenkään aikaisemmista merkeistä.
.
No, ensviikolla käy tenavatähti tutkittavana ja hutkittavana K&K:lla, ulinan takia, kai se on takalaakeri laitettava sinne tai kartaanin laakeri? Itse sen toki sais laitettua, kun on töissä hyvät tilat ja työkalut. Mutta jos se ei ookkaan se laakeri niin ketuttaa turha puuhastelu ja osien turhaan ostelu. Ammattimies tietty näkee korvallakin missä vika ja homma etenee ilman ihmettelyjä.

Tosin yli kolmen viikon odottelu kyllä on tarpeeksi kauan.... Ei oo oikein uskaltanut pitemmälle lähteä , tiijä vaikka matkan päällä hajoo enempi.

Pistän sitten kertoen miten siellä meni, lähtikö ulina ja oliko kallista.
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

AK47 kirjoitti:
Perttu K kirjoitti:Ei niillä ole koskaan ollut mitään erityisempiä työhaluja. Ei ole itselle ollut suurtakaan iloa paikasta. Aina kun on ollut sen verran hankala homma, että olen sen päättänyt teettä muualla, niin ei se ole koskaan K&K:ta kiinnostanut.
Jaa, ompas kumma juttu. Voitko kertoa esimerkin tai pari? Voisitko suositella jotain muuta paikkaa jossa olisi enemmän kiinnostusta?
Kaksi kertaa olen siellä käynyt kyselemässä. Ensimmäinen kerta oli 2002, kun vein sinne suuttimet tarkisettavaksi. Tiesin nimittäin, että niihin oli vaihdettu uudet kärjet muutama tuhat kilometirä sitten, mutta sitten oli mennyt kansi ja koko moottori päätynyt minulle. Vein sitten suuttimet, varmuuden vuoksi, tarkisettavaksi. 60 mk:n tulos oli, että minulle sanottiin viiden suuttimen kusevan ja yhden olevan totaalisen sökö. Tiedusteltiin, sitten että pannanko uudet kärjet. Se oli niin selvä kusetusyritys (tiesinhän suuttimissa olevan jo uudet kärjet), etten kehdannut edes vastaan sanoa, maksoin ja poistuin.

Vein sitten suuttimet Meriläisen korjaamolle n. 67km Kajaanista. Kuinkas ollakaan, samat suuttimet olivatkin ihan kunnossa, yhden suuttimen avautumispaine oli tosin pitänyt säätää uudestaan.

k&K on kuitenkin ilmeisen hyvä paikka. En ole kuullut mistään huonosti tehdyistä hommista. Toisaalta sinne on niin pitkät jonot, ettei ole mitään mahdollisuuksia viedä autoa sinne. En nimittäin odota kolmea viikkoa auton korjausta.

Rehellisyys (tai sen puute) on toki jo ihmisen perusluonteessa, joten kannattaa olla tarkkana. Minä säästin toista tuhatta markkaa kun olin. Olisi tuosta K&K:sta muutakin pahaa sanottavaa, mutta vanhojen kaivelusta ei ole mitään hyötyä. Kyllä ne siellä hoitaa ne hommat jotka vastaan ottavat.

Yksi hyvä huolto on Mape, Kajaanin varaosan takana. Se hoitaa perushommat hyvin ja usein melko edullisestikin. Kerran tuli sanomista kun säätivät mersusta aurauskulmat, vaikka apusimpukka todella väljä (aurauskulmat ovat silloin mitä sattuu) . Katsastuksessa siitä tulikin hylsy. Korjasin simpukan ja kävin mapella mainitsemassa asiasta, aurauskulmat sääsdettiin uudestaan ja homma oli selvä. Ei mitään yritystä venkuilla asiassa, todettiin yhteistuumin, että takuuhomahan se on. Eli vastuupuolikin pelaa.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Perttu K kirjoitti: Kaksi kertaa olen siellä käynyt kyselemässä. Ensimmäinen kerta oli 2002, kun vein sinne suuttimet tarkisettavaksi. Tiesin nimittäin, että niihin oli vaihdettu uudet kärjet muutama tuhat kilometirä sitten, mutta sitten oli mennyt kansi ja koko moottori päätynyt minulle. Vein sitten suuttimet, varmuuden vuoksi, tarkisettavaksi. 60 mk:n tulos oli, että minulle sanottiin viiden suuttimen kusevan ja yhden olevan totaalisen sökö. Tiedusteltiin, sitten että pannanko uudet kärjet. Se oli niin selvä kusetusyritys (tiesinhän suuttimissa olevan jo uudet kärjet), etten kehdannut edes vastaan sanoa, maksoin ja poistuin.

Vein sitten suuttimet Meriläisen korjaamolle n. 67km Kajaanista. Kuinkas ollakaan, samat suuttimet olivatkin ihan kunnossa, yhden suuttimen avautumispaine oli tosin pitänyt säätää uudestaan.

k&K on kuitenkin ilmeisen hyvä paikka. En ole kuullut mistään huonosti tehdyistä hommista. Toisaalta sinne on niin pitkät jonot, ettei ole mitään mahdollisuuksia viedä autoa sinne. En nimittäin odota kolmea viikkoa auton korjausta.

Rehellisyys (tai sen puute) on toki jo ihmisen perusluonteessa, joten kannattaa olla tarkkana. Minä säästin toista tuhatta markkaa kun olin. Olisi tuosta K&K:sta muutakin pahaa sanottavaa, mutta vanhojen kaivelusta ei ole mitään hyötyä. Kyllä ne siellä hoitaa ne hommat jotka vastaan ottavat.

Yksi hyvä huolto on Mape, Kajaanin varaosan takana. Se hoitaa perushommat hyvin ja usein melko edullisestikin. Kerran tuli sanomista kun säätivät mersusta aurauskulmat, vaikka apusimpukka todella väljä (aurauskulmat ovat silloin mitä sattuu) . Katsastuksessa siitä tulikin hylsy. Korjasin simpukan ja kävin mapella mainitsemassa asiasta, aurauskulmat säädettiin uudestaan ja homma oli selvä. Ei mitään yritystä venkuilla asiassa, todettiin yhteistuumin, että takuuhomahan se on. Eli vastuupuolikin pelaa.
Jep, itse arvostan juurikin suoraselkäisyyttä. Kun saa reilua palvelua ilman turhan rahastamisen makua, niin asiointi on mieluisaa. Ihan sillä periaatteella odotin sen yli kolme viikkoa kun oon kuullu että kyllä ne tekee hyvää jälkeä ja itsellä on liikaa muuta puuhaa että joutais rassaamaan. Kaikille annan mahdollisuuden näyttää ammattitaito. Jos sitten joku juttu jää kaivelemaan, niin jaloilla oon äänestänyt. Mapen toiminta kuulosti hyvältä, omat pikku mokat pitää vänkäämättä hoitaa = silloin jää sellainen maku suuhun että reilu peli.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Perttu K kirjoitti: Yksi hyvä huolto on Mape, Kajaanin varaosan takana. Se hoitaa perushommat hyvin ja usein melko edullisestikin. Kerran tuli sanomista kun säätivät mersusta aurauskulmat, vaikka apusimpukka todella väljä (aurauskulmat ovat silloin mitä sattuu) . Katsastuksessa siitä tulikin hylsy. Korjasin simpukan ja kävin mapella mainitsemassa asiasta, aurauskulmat sääsdettiin uudestaan ja homma oli selvä. Ei mitään yritystä venkuilla asiassa, todettiin yhteistuumin, että takuuhomahan se on. Eli vastuupuolikin pelaa.
Joo tuohon yhdyn kyl, että mapella homma pelaa, meinas jo unohtuu koko korjaamo :oops: Siellä on kyl aina ollu asiallista palvelua, onpa nyt tullu käytettyy kenen autoo vaan. Ja minusta siellä on hinta/laatu suhde kohdallaan.
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jep, K&K:lla kävi tenavatähti tutkittavana. Koeajon ja nosturilla ollessa pöryyttelyn seurauksena katsoivat perän öljyt ja vaihtoivat laakerin vasemmalle taakse.

Itsekkin kuuntelin mitä nyt nuhan tukkimilla ropeleilla kuulin, niin ei kyllä oikein osannut sanoa mistä se ulina tuli. Perääkin siinä epäiltiin ja siksi sitten katsottiin öljyt (ei ollut tietoa milloin vaihdettu, piti katsoa jo kesällä mitä siellä on, mutta enhän minä oo kerennyt senvertaa), että onko ollenkaan tai löytyykö metallihiukkasia. Kardaania kanssa ihmeteltiin ja laakeri ja ristikko joutui syyniin kanssa. Lopputuloksena sitten pyörän laakeri vaihtoon. Öljyt oli kyllä aika hyvän näköiset, ei metallihiukkasia, mutta sama vaihtaa, niin tietää sitten että se puoli on ainakin kunnossa.

Mitä nyt töihin ja takaisin ajelin niin ei oikeastaan kuulu enää pahempia ääniä (nastat tietty ropisee ja huutaa omaa ääntänsä). Pitäis oikeastaan laittaa kesärenkaat takas alle jotta vois kunnolla kuulostella. Vaan ei taida jaksaa. Tulis kuitenkin 10cm lunta niskaan jos niin tekis.

Edit. Kokeilin kuitenkin suvikumeilla... Ei ulise, ainakan sisälle asti ei kuulu entisestä poikkeavaa ääntä eli suhina on suurin ääni.

Lysti maksoi 122e ja se oli pari kymppiä alle arvion, mukana siis laakeri, öljy ja työ. Ei voi sanoa kalliiksi, sopivalta kuulosti.

Mielellään käyn toistekkin kyseisessä paikassa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No joo

Ei ollut kyllä terkoitus sitä vehon ammattitaitoa kehuakkaan.
Ei mulla ole moitittavaakaan, en ole kyllä sitä vielä tarvinnut.

Varaosista ei kyllä taida rahallakaan saada tavaraa ulos.

Heti silloin uutena yritin sport- mallin iskarit ja jouset ostaa, sekä asennuttaa, ja vähän myöhemmin amg,n suuttimia. Kumpiakaan en sieltä saanut, onneksi, näin jälkeenpäin ajatellen. Osat on nyt sitten hankittu muuta kautta edullisemmin.

Tinkaaminen on siellä vähän vaikeaa, kun kattovat kun neekeriä jos edes yrittää.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin