Laturin hiilien vaihto CDI,kuvia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Laturin hiilien vaihto CDI,kuvia

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Eli tuommoinen homma tuli tehtyä,kustansi minulle n.motonetin
irtohiilien hinnan eli muutaman euron.

Siitä syystä että VEHO oli myynyt mulle VÄÄRÄN hiilisillan,jolloin
jouduin vaihtamaan pelkät hiilet jotka onneksi oli varastossa valmiina.

Täytyy reklamoida kyseistä firmaa. :evil: Se ei ole mikään ihanuus huomata
osien sopimattomuus puolen aikaan yöllä parkkipaikalla,osat purettuina.
Mutta tarkistakaa omanne,kuvasta näkyy suunnilleen oikea alkuperäinen
osa jossa teksti BOSCH.
Erittäin helppo tehdä,laturin irroitus ensikertalaisena n.1,5 tuntia.Sama
kiinnittäessä.
Menee suunnilleen seuraavasti:Jäähdyttimen tuuletin irti parilla klipsillä+
johdot+närhenmunat pois tieltä.
Kiilahihna pois.
Oikea etupyörä tunkilla ylös,pyörä pois,moottoritilasta se muoviläpyskä
laturin vierestä/lokasuojasta parilla peltiruuvilla irti.
Ja sieltä paljastuu laturin 4 torx kiinnityspulttia,kun katsoo pyöräkotelosta.
Tieltä irti ahtoilmajäähdytysputki siis se muoviosa,mikä on kiinni laturissa
(tämä on vaikein pala,ahdasta,mutta onnistuu) :wink: Ja laturi on irti.
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

jone2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 01.09.2004 14:33

Viesti Kirjoittaja jone2 »

[quote="Miljoona(tuntia)"]Niin kuvat löytyy:
http://fi.msnusers.com./mersuforum[/quote]



Moi !


Voi vilttihattu, mikä homma.

124:ssa hiilten vaihto sujuu muutamassa minuutissa.

-Kaapeli irti, laturin liitin irti. 2 ruuvia auki laturin takaa ja lataussäädin on kynsissä!
Juotokset auki, hiilet paikalleen, juotokset kiinni.
Säädin paikalleen ja liitin ja -kaapeli kiinni.

Näyttäis olevan aika lailla avonaisempi tuo laturi kuin 124:ssä, toivottavasti on myös kestävämpi.

Paljonko ajoit ennen hiilten vaihtoa ?

t jone
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Kilsoja oli 375 000 kun syttyi laturin merkkivalo,ajoin sen jälkeen noin
20 kilsaa,poka kyydissä sanoin naiselle et ei hätiä,tuli illaks tekemistä :lol:
Muuten se liukurengas ,sisempi niistä oli kulunut aikalailla vinoon,eli
toispuoleisesti,"sorvasin" sen siinä paikoillaan,käyttäen neulaviilaa ja
pyörittäen käsin roottoria,tuli aika hyvä.
Ja ne vanhat hiilet saa parhaiten pois niin että ohuella rautasahalla n.5mm.
levyisellä sahaa juotoksen kohdalta poikki.
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Kiitos laadukkaista kuvista. :lol:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Eipä kestä,valokuvat kertovat vaan helpommin sen asian monesti,vaikka
ovatkin otettu vähän hätäisesti kesken projektin,mutta pääasia että
jollekkin saattaa olla näistä apuja :!:
Seuraavaksi taidan ottaa lupaamani Webaston piirilevyn tutkittavaksi+
kuvia siitä tänne.
ejla
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 17.06.2004 00:29

Viesti Kirjoittaja ejla »

Miljoona(tuntia) kirjoitti: Muuten se liukurengas ,sisempi niistä oli kulunut aikalailla vinoon,eli
toispuoleisesti,"sorvasin" sen siinä paikoillaan,käyttäen neulaviilaa ja
pyörittäen käsin roottoria,tuli aika hyvä.
Hyväksi koettu kotisorvivinkki, jos laturi on auki.
Jätä toinen pääty paikalleen ja siitä kiinni ruuvipenkkiin. Porakone kiinni akselin päähän ja eikun varvit ylös. Sitten litteällä viilalla varovaoisesti (vaatii hiukan kättä ja silmää ettei tule vino) . Lopuksi näyttää hieman hiomakangasta (smärgelduk på svenska) niin jopas tuli tasainen ja hyvä!

Eki
P.S Onnistuu kyllä parkkipaikallakin jos on akkuporakone :D
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Lisäys vielä tähän aiheeseen:
Pistäkää CDI miehet kommentteja tänne jossain vaiheessa omista
laturiremonteista ja ajetuista kilometreistä.
:idea: :idea: Itselleni kun aina sanottiin monessa paikassa ettei nykylatureita
voi korjata,mutta samanlaisiahan nuo ovat kuin ennenkin.Ja tehdas-
korjatut hoituu samalla metodilla. :wink:
Kysymys: Onko jollain tietoa mistä saisi liukurenkaita esim. tuohon
laturiin?
Vastaa Viestiin