Laturin hiilien vaihto CDI,kuvia
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Laturin hiilien vaihto CDI,kuvia
Eli tuommoinen homma tuli tehtyä,kustansi minulle n.motonetin
irtohiilien hinnan eli muutaman euron.
Siitä syystä että VEHO oli myynyt mulle VÄÄRÄN hiilisillan,jolloin
jouduin vaihtamaan pelkät hiilet jotka onneksi oli varastossa valmiina.
Täytyy reklamoida kyseistä firmaa. Se ei ole mikään ihanuus huomata
osien sopimattomuus puolen aikaan yöllä parkkipaikalla,osat purettuina.
Mutta tarkistakaa omanne,kuvasta näkyy suunnilleen oikea alkuperäinen
osa jossa teksti BOSCH.
Erittäin helppo tehdä,laturin irroitus ensikertalaisena n.1,5 tuntia.Sama
kiinnittäessä.
Menee suunnilleen seuraavasti:Jäähdyttimen tuuletin irti parilla klipsillä+
johdot+närhenmunat pois tieltä.
Kiilahihna pois.
Oikea etupyörä tunkilla ylös,pyörä pois,moottoritilasta se muoviläpyskä
laturin vierestä/lokasuojasta parilla peltiruuvilla irti.
Ja sieltä paljastuu laturin 4 torx kiinnityspulttia,kun katsoo pyöräkotelosta.
Tieltä irti ahtoilmajäähdytysputki siis se muoviosa,mikä on kiinni laturissa
(tämä on vaikein pala,ahdasta,mutta onnistuu) Ja laturi on irti.
irtohiilien hinnan eli muutaman euron.
Siitä syystä että VEHO oli myynyt mulle VÄÄRÄN hiilisillan,jolloin
jouduin vaihtamaan pelkät hiilet jotka onneksi oli varastossa valmiina.
Täytyy reklamoida kyseistä firmaa. Se ei ole mikään ihanuus huomata
osien sopimattomuus puolen aikaan yöllä parkkipaikalla,osat purettuina.
Mutta tarkistakaa omanne,kuvasta näkyy suunnilleen oikea alkuperäinen
osa jossa teksti BOSCH.
Erittäin helppo tehdä,laturin irroitus ensikertalaisena n.1,5 tuntia.Sama
kiinnittäessä.
Menee suunnilleen seuraavasti:Jäähdyttimen tuuletin irti parilla klipsillä+
johdot+närhenmunat pois tieltä.
Kiilahihna pois.
Oikea etupyörä tunkilla ylös,pyörä pois,moottoritilasta se muoviläpyskä
laturin vierestä/lokasuojasta parilla peltiruuvilla irti.
Ja sieltä paljastuu laturin 4 torx kiinnityspulttia,kun katsoo pyöräkotelosta.
Tieltä irti ahtoilmajäähdytysputki siis se muoviosa,mikä on kiinni laturissa
(tämä on vaikein pala,ahdasta,mutta onnistuu) Ja laturi on irti.
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Niin kuvat löytyy:
http://fi.msnusers.com./mersuforum
http://fi.msnusers.com./mersuforum
[quote="Miljoona(tuntia)"]Niin kuvat löytyy:
http://fi.msnusers.com./mersuforum[/quote]
Moi !
Voi vilttihattu, mikä homma.
124:ssa hiilten vaihto sujuu muutamassa minuutissa.
-Kaapeli irti, laturin liitin irti. 2 ruuvia auki laturin takaa ja lataussäädin on kynsissä!
Juotokset auki, hiilet paikalleen, juotokset kiinni.
Säädin paikalleen ja liitin ja -kaapeli kiinni.
Näyttäis olevan aika lailla avonaisempi tuo laturi kuin 124:ssä, toivottavasti on myös kestävämpi.
Paljonko ajoit ennen hiilten vaihtoa ?
t jone
http://fi.msnusers.com./mersuforum[/quote]
Moi !
Voi vilttihattu, mikä homma.
124:ssa hiilten vaihto sujuu muutamassa minuutissa.
-Kaapeli irti, laturin liitin irti. 2 ruuvia auki laturin takaa ja lataussäädin on kynsissä!
Juotokset auki, hiilet paikalleen, juotokset kiinni.
Säädin paikalleen ja liitin ja -kaapeli kiinni.
Näyttäis olevan aika lailla avonaisempi tuo laturi kuin 124:ssä, toivottavasti on myös kestävämpi.
Paljonko ajoit ennen hiilten vaihtoa ?
t jone
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Kilsoja oli 375 000 kun syttyi laturin merkkivalo,ajoin sen jälkeen noin
20 kilsaa,poka kyydissä sanoin naiselle et ei hätiä,tuli illaks tekemistä
Muuten se liukurengas ,sisempi niistä oli kulunut aikalailla vinoon,eli
toispuoleisesti,"sorvasin" sen siinä paikoillaan,käyttäen neulaviilaa ja
pyörittäen käsin roottoria,tuli aika hyvä.
Ja ne vanhat hiilet saa parhaiten pois niin että ohuella rautasahalla n.5mm.
levyisellä sahaa juotoksen kohdalta poikki.
20 kilsaa,poka kyydissä sanoin naiselle et ei hätiä,tuli illaks tekemistä
Muuten se liukurengas ,sisempi niistä oli kulunut aikalailla vinoon,eli
toispuoleisesti,"sorvasin" sen siinä paikoillaan,käyttäen neulaviilaa ja
pyörittäen käsin roottoria,tuli aika hyvä.
Ja ne vanhat hiilet saa parhaiten pois niin että ohuella rautasahalla n.5mm.
levyisellä sahaa juotoksen kohdalta poikki.
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Hyväksi koettu kotisorvivinkki, jos laturi on auki.Miljoona(tuntia) kirjoitti: Muuten se liukurengas ,sisempi niistä oli kulunut aikalailla vinoon,eli
toispuoleisesti,"sorvasin" sen siinä paikoillaan,käyttäen neulaviilaa ja
pyörittäen käsin roottoria,tuli aika hyvä.
Jätä toinen pääty paikalleen ja siitä kiinni ruuvipenkkiin. Porakone kiinni akselin päähän ja eikun varvit ylös. Sitten litteällä viilalla varovaoisesti (vaatii hiukan kättä ja silmää ettei tule vino) . Lopuksi näyttää hieman hiomakangasta (smärgelduk på svenska) niin jopas tuli tasainen ja hyvä!
Eki
P.S Onnistuu kyllä parkkipaikallakin jos on akkuporakone
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Lisäys vielä tähän aiheeseen:
Pistäkää CDI miehet kommentteja tänne jossain vaiheessa omista
laturiremonteista ja ajetuista kilometreistä.
Itselleni kun aina sanottiin monessa paikassa ettei nykylatureita
voi korjata,mutta samanlaisiahan nuo ovat kuin ennenkin.Ja tehdas-
korjatut hoituu samalla metodilla.
Kysymys: Onko jollain tietoa mistä saisi liukurenkaita esim. tuohon
laturiin?
Pistäkää CDI miehet kommentteja tänne jossain vaiheessa omista
laturiremonteista ja ajetuista kilometreistä.
Itselleni kun aina sanottiin monessa paikassa ettei nykylatureita
voi korjata,mutta samanlaisiahan nuo ovat kuin ennenkin.Ja tehdas-
korjatut hoituu samalla metodilla.
Kysymys: Onko jollain tietoa mistä saisi liukurenkaita esim. tuohon
laturiin?