Tekniikanvaihto 220D->CDI

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Tekniikanvaihto 220D->CDI

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Onko kukaan tehnyt vastaavaa C:hen tai väyryseen, eli 220D koneen tilalle 200CDI mylly?

Kohde olisi C220D -98 automaatti ja tekniikanluovuttaja C200CDI -99 myös automaatti.
Lähinnä mietityttää tuo ASR kun sitä ei tuossa toisessa ole, ja että onko kova homma saada perälle asti kahdet ABS:n anturin johdot kun nyt perässä on vain yksi ABS:n anturi. CDI:n perässä on ilmeisesti kahdet.

Muuten voisi olettaa ettei hommassa mitään ylitsepääsemätöntä ole kun löytyy vielä kolmas liikenteessä oleva auto mistä voi ottaa mallia kun menee sormi suuhun?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Tekniikanvaihto 220D->CDI

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tota ...aika homma kun saat vaihtaa koko johtosarjan ecuineen ,virtalukkoineen.
Mutta tiukka ilme naamaan ja tekemään niin eiköhäs se onnistu.
TM vai mikäköhän lehti se laittoi tenavaan CDI tekniikan kokeeksi vai oliko se mersun tehdas ja kuulemma kokeilu mielessä ja oli kuulemma siinäkin aika homma.

tossa joskus tuli mieleen jos vaihtaisi cdi koneen ja olisi vielä megasqruit jolla ohjaisi moottori ohjauksen kun sehän on sähköinen täysin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Re: Tekniikanvaihto 220D->CDI

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Joo, tuo ajonesto on toinen mikä askarruttaa. Moottorin johtosarja nyt pitää ilman muuta vaihtaa, mutta kai siinä selviää hyvässä lykyssä vaan tökkimällä liittimet kiinni, ettei tartte kojelaudan sisälle kajota?

Ja virtalukko ja avain ilmeisesti pitää olla luovuttaja-autosta, mittaristo oli tarkoitus vaihtaa muutenkin vaikka ei varmaan olisi pakko?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Tekniikanvaihto 220D->CDI

Viesti Kirjoittaja atlas »

Onkos tohon nyt pakko sitten laittaa sitä asr:ää?
Jättää pois tai sitten ....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Junnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ma 10.11.2003 21:30
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Tekniikanvaihto 220D->CDI

Viesti Kirjoittaja Junnu »

Tainnut joku Suomen maassa istutaa CDI koneen W201:n nokalle.
Naapuri foorumilla tarinaa siitä enemmän.
Helppo homma siis, kun tietää mitä tekee :)

Toisaalta: Mikä järki tuossa. Kohtuuhintaan löytyy "valmiita" tuollasia.

Mikäpä minä järjestä kenellekkään puhumaan. Ite suunnittelen CDI 124:sta.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Tekniikanvaihto 220D->CDI

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Oulusta löytyy CDI koneinen W201.

Mutta oikeasti. W202:seen tuskin on "järkeä" alkaa tekniikkaa vaihtamaan CDI:ksi. Vanha myyntiin ja tilalle valmis CDI peli.
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Re: Tekniikanvaihto 220D->CDI

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

No tuollaista pumppuvikaista 220D:tä tuskin kovin moni haluaa, vaikka onkin "vaan" vähän päälle 300tkm ajettu ja elegance.
Ja toiseksi pihasta löytyy purkuun menevä 200CDI niin sillä vaan tuota suunnittelin.

Eikä tuolla ASR:llä nyt muuten mitään tee, mutta mun käsityksen mukaan sen mukana tulee se toiminto että auto jarruttelee sutivaa pyörää mikä tekee sellaisen lievän lukkoperä-efektin.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Tekniikanvaihto 220D->CDI

Viesti Kirjoittaja atlas »

220d:en voisi laittaa boschin mutta kun se on automaatti niin ei taida onnistua.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Starglazer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38

Re: Tekniikanvaihto 220D->CDI

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Eikös tuo Boschin vaihtokin maksa teetettynä about 1500 euroa, se on aika kova investointi noin vanhaan autoon. Jos on CDI mylly pihalla ylimääräisenä niin sehän ei maksa muuta kuin vaivaa :thumbup:

Edit: Tietenkin on vaihtoehto itse värkkäillä Bosch jolloin hintaa ei tule lähellekään noin paljon. Automaatilla vaan ei tosiaan taida onnistua.
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto :)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Tekniikanvaihto 220D->CDI

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tapio89 omistaa tosissaan W201 200CDI:n mesellä kirjotellu enemmän aiheesta. Se oli melkee kokonaan bolt-on toimintaa tenavaan, joten w202 se on vielä helpompi temppu? Eiku tekemään jos rojut ja intoa löytyy.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Re: Tekniikanvaihto 220D->CDI

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

200D:n pumppu olis varmaan jo laitettu jos ei olisi tuota sähkölaatikkoa, eikä jaksa sen takia manuaaliksi muuttaa.

Mutta pitääpä käydä lueskelemassa kun kerkiää.
Starglazer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38

Re: Tekniikanvaihto 220D->CDI

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Tuossa suora linkki topikkiin. Erittäin mielenkiintoista luettavaa!
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto :)
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2351
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Tekniikanvaihto 220D->CDI

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

P. Lanttola kirjoitti:Onko kukaan tehnyt vastaavaa C:hen tai väyryseen, eli 220D koneen tilalle 200CDI mylly?

Kohde olisi C220D -98 automaatti ja tekniikanluovuttaja C200CDI -99 myös automaatti.
Lähinnä mietityttää tuo ASR kun sitä ei tuossa toisessa ole, ja että onko kova homma saada perälle asti kahdet ABS:n anturin johdot kun nyt perässä on vain yksi ABS:n anturi. CDI:n perässä on ilmeisesti kahdet.

Muuten voisi olettaa ettei hommassa mitään ylitsepääsemätöntä ole kun löytyy vielä kolmas liikenteessä oleva auto mistä voi ottaa mallia kun menee sormi suuhun?

Eräs helppo vaihtoehto tuohon on olemassa kun myy molemmat rikkinäiset autot ja ostaa samanikäisen ehjän Mercedes-Benzin suunnitteleman, testaaman ja valmistaman kokonaisuuden jossa autoon on jo laitettu cdi-tekniikka.

Tarvitsee vain istahtaa kuskin penkille ja lähteä ajamaan.

Tuo on kaikkein helpoin tapa toteuttaa tavoite. Ja halvin.
Vastaa Viestiin