V8 124:een??
V8 124:een??
Päivää Lajitoverit!
Yritin hauilla tuloksetta löytää täältä ja muualtakin... onko ollu juttua/tietoa/kokemuksia V8:n sovittamisesta esim w124 Coupeen tai miksei sedaniinkin?? Konehan voi olla MB tuote tai kevyt Rover/buick 3,5L V8.
Yritin hauilla tuloksetta löytää täältä ja muualtakin... onko ollu juttua/tietoa/kokemuksia V8:n sovittamisesta esim w124 Coupeen tai miksei sedaniinkin?? Konehan voi olla MB tuote tai kevyt Rover/buick 3,5L V8.
Ei se satu eikä siinä syvää ole...
Re: V8 124:een??
Johan niihin on saanu tehtaalta V8 konetta? Coupeen ei taida olla? mutta eikai tuossa mitään ongelmaa ole? Sedania saanu ainakin 5L V8 koneella.
Eli kone vaa keulille ja kovaa ajoa!
Eli kone vaa keulille ja kovaa ajoa!
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: V8 124:een??
Kyllä 124-korista on V8 saanut. Ollut 4,2l ja 5,0l. Onhan niitä sitten muitakin kokoja vielä, mutta ei kaiken kansan saatavilla. esim AMG on tehnyt 6,0l.
500E tai E500 on sitten ihan omaa luokkaansa jos vertaa 400E tai E420 ja nämä siis 124-korisia. Mallimerkintä vähän muuttuu vuosimallin mukaan.
Jos vaikka 300E alkaa laittamaan V8 niin uusiksi taitaa mennä jarrut, jouset ja tukivarret ainakin. Tuossa 500E taitaa olla sitten vielä toista luokkaa nuo tukivarret, jarrut ym. Muistaisin että 500E on koriakin jäykennetty jos tarkkaan alkaa tutkimaan asiaa. Se on sitten eriasia mitä katsuri sanoo ja tietää.
500E tai E500 on sitten ihan omaa luokkaansa jos vertaa 400E tai E420 ja nämä siis 124-korisia. Mallimerkintä vähän muuttuu vuosimallin mukaan.
Jos vaikka 300E alkaa laittamaan V8 niin uusiksi taitaa mennä jarrut, jouset ja tukivarret ainakin. Tuossa 500E taitaa olla sitten vielä toista luokkaa nuo tukivarret, jarrut ym. Muistaisin että 500E on koriakin jäykennetty jos tarkkaan alkaa tutkimaan asiaa. Se on sitten eriasia mitä katsuri sanoo ja tietää.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: V8 124:een??
Jäsen Jube taisi kerran suunnitella moista hommaa, olikohan jo elimenluovuttajakin hankittu. Osoittautui sen verran isoksi rojektiksi että ei vienyt sitä läpi. Kardaanitunneli on konehuoneesta lähtien eri levyinen muiden "palikoiden" lisäksi. Se taisi olla se suurin este hommalle.jupehalm kirjoitti:Jos vaikka 300E alkaa laittamaan V8 niin uusiksi taitaa mennä jarrut, jouset ja tukivarret ainakin. Tuossa 500E taitaa olla sitten vielä toista luokkaa nuo tukivarret, jarrut ym. Muistaisin että 500E on koriakin jäykennetty jos tarkkaan alkaa tutkimaan asiaa.
Vakio E420 kunnossa ollessaan liikahtaa ihan riittävästi, eikä ne ole (kuulemma) edes kalliita enää . Voihan sitä sitten tuunata jos ropata haluaa...
Tampereella voisi olla viriputkilla oleva 500E myynnissä, kuulin eilen...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: V8 124:een??
jos sinne kasin laittaa niin miks ihmeessä laittaa mersun oma kasi tai etenkään rangen nuhasta pikku kasia. 124 kun saa vielä kilvitettyä isommilla jenkkikaseillakin, esim 6.0 vortec joka löytyy cadillacista ja hummerista. siitä saa vaparina jo irti ihan mukavasti löylyä eikä varmaan luulis olevan sen kummempi homma kuin mersun kasi sinne laittaa. sitä en tosin tiedä että onko w124 coupe ja w124 sedan rinnastettavissa toisiinsa jolloin voi käyttää w124 500 verrokkina leimalla.
mielummin tekee edes vähän eksoottisemman heti sensijaan että pitäis sen ihan perus tekniikanvaihto hässäkkänä, silloin kun tulee järkevämmäksi ja mahdollisesti jo halvemmaksi ostaa alkuperäinen v8 mb. ainakin toi 6 litranen vortec on hankintahinnaltaan varmasti halvempi kuin mersun kasit ja niitä on myynnissä vähintäänkin riittävästi
mielummin tekee edes vähän eksoottisemman heti sensijaan että pitäis sen ihan perus tekniikanvaihto hässäkkänä, silloin kun tulee järkevämmäksi ja mahdollisesti jo halvemmaksi ostaa alkuperäinen v8 mb. ainakin toi 6 litranen vortec on hankintahinnaltaan varmasti halvempi kuin mersun kasit ja niitä on myynnissä vähintäänkin riittävästi
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: V8 124:een??
jos haluaa m119 coupeen niin jiutuu vaihtaa 2kpl tulipelti käikäleitä. ja apurunko. 400/420 tai 500 sta.
kardaanitunnelissa on ahasta pakoputkien kanssa mutta ei mahdotonta.
http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... 400ce.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kardaanitunnelissa on ahasta pakoputkien kanssa mutta ei mahdotonta.
http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... 400ce.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: V8 124:een??
Jos katsastus onnistuu ja puhtia ja rahaa riittää, niin mikäs siinä. Yksi vaihtoehto on alkupään W210 tuolla M119-kasilla, niitä saa Saksasta suht. edullisesti.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: V8 124:een??
Chevyn pikkulohkoswappi. Todellista eksotiikkaalassi-s kirjoitti: mielummin tekee edes vähän eksoottisemman heti sensijaan että pitäis sen ihan perus tekniikanvaihto hässäkkänä, silloin kun tulee järkevämmäksi ja mahdollisesti jo halvemmaksi ostaa alkuperäinen v8 mb. ainakin toi 6 litranen vortec on hankintahinnaltaan varmasti halvempi kuin mersun kasit ja niitä on myynnissä vähintäänkin riittävästi
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: V8 124:een??
coupessa se o ongelmana että ei välttämättä saa lupia kunnon V8 kun suurin vertailukelpoinen kone on 3.2l/220hv. Erikoisluvan joutuu jokatapauksessa anomaan. Luultavasti sen saa koska mitään eroa sedaniin ei käytännös ole. Mutta sellaisenaan se ei ole mahollista tehdä normaalisääntöjen puitteissa paitsi noilla wanhoilla mersun tai roverin paska V8 koneilla. Pelti tai kangasmattotyöt ei ole ongelma kenelläkään, isoin ongelma on se lupien saanti, paperityööt tuntuu olevan kaikille vähä hankalia.
Parashan se olisi chevyn tekniikalla tehä kun osat on halpoja ja niitä saa jokapaikasta.
Parashan se olisi chevyn tekniikalla tehä kun osat on halpoja ja niitä saa jokapaikasta.
Viimeksi muokannut Sergey, Ma 20.05.2013 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: V8 124:een??
Minun mielestä ottais E420 kopan ja laittaisi sinne E500 koneen. Saisiko sitä jollain lastu- tms systeemillä piristettyä? ja avarammat putket. Olisi oikea sleeper ihan 215/55R16 pyörillä ilman mitään levikkeitä.Juha_M117 kirjoitti:Chevyn pikkulohkoswappi. Todellista eksotiikkaalassi-s kirjoitti: mielummin tekee edes vähän eksoottisemman heti sensijaan että pitäis sen ihan perus tekniikanvaihto hässäkkänä, silloin kun tulee järkevämmäksi ja mahdollisesti jo halvemmaksi ostaa alkuperäinen v8 mb. ainakin toi 6 litranen vortec on hankintahinnaltaan varmasti halvempi kuin mersun kasit ja niitä on myynnissä vähintäänkin riittävästi
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: V8 124:een??
Mikäs siitä Roverin koneesta niin p....n tekee?Sergey kirjoitti:... Mutta sellaisenaan se ei ole mahollista tehdä normaalisääntöjen puitteissa paitsi noilla wanhoilla mersun tai roverin paska V8 koneilla.
Re: V8 124:een??
ei suorastaan mikään, viittasin sillä lähinnä ko. vehkeiden ikään ja saatavuuteen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: V8 124:een??
Ajatuksena olisikin V8:n laittamisella tehdä autosta luppoisa cruisingpeli, kesäajan käyttöpeli mukavalla kasin kohtuullisella murinalla eikä missään tapauksessa tehonlisäys tai muu hitekkikikkailu joten vortekit saapi unhoittaa ja Chevyn pikkulohkokin kun on niin painava... Roverin 3,5L alumiini kasi olis painon ja ulkoisen koon puolesta oiva vaihtoehto ja tuttu tuote kahdesta edesmenneestä katsastusmiehen kauhustani, 2D roadster Volvo Amazon V8 aut ja Volvo 242 V8 Getrak.
Sitä tässä kartoitan jos joku olis moisen swäpin tehnyt 124:een ja varsinkin ko. homman lupapuoli ynnä katsastus nykypäivänä kun kaikki kiva pyritään kieltämään.
Sitä tässä kartoitan jos joku olis moisen swäpin tehnyt 124:een ja varsinkin ko. homman lupapuoli ynnä katsastus nykypäivänä kun kaikki kiva pyritään kieltämään.
Viimeksi muokannut Hardrock, Ke 22.05.2013 08:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei se satu eikä siinä syvää ole...
Re: V8 124:een??
Valmistusmaa? Merkki?Andreas kirjoitti:Mikäs siitä Roverin koneesta niin p....n tekee?Sergey kirjoitti:... Mutta sellaisenaan se ei ole mahollista tehdä normaalisääntöjen puitteissa paitsi noilla wanhoilla mersun tai roverin paska V8 koneilla.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: V8 124:een??
Ei kumpikaan.
Re: V8 124:een??
Todellista eksotiikkaa.... Moottorihan lienee maailman valmistetuin ja on kehitetty jo heti toisen maailmansodan jälkeen... Fiilis ja saundi yhdistettynä tyylikkääseen ajoneuvoon, lienee aika monen autoharrastajan haave. Kyseessä kun on harraste peli, jonka haluaa erottuvan perus massasta. Museomiehet, tietenkin erikseen. Kaikki kunnioitus joka tyylisuunnan harrastajalle, mukavaa ja mielenkiintoista puuhaa anyhau!!Juha_M117 kirjoitti:Chevyn pikkulohkoswappi. Todellista eksotiikkaalassi-s kirjoitti: mielummin tekee edes vähän eksoottisemman heti sensijaan että pitäis sen ihan perus tekniikanvaihto hässäkkänä, silloin kun tulee järkevämmäksi ja mahdollisesti jo halvemmaksi ostaa alkuperäinen v8 mb. ainakin toi 6 litranen vortec on hankintahinnaltaan varmasti halvempi kuin mersun kasit ja niitä on myynnissä vähintäänkin riittävästi
Re: V8 124:een??
Suosittelen ehdottomasti chevyn pikkulohkoa!! Saat stroukattuna uuden sellaisen 5-6000 Eskoa esim. Us-partsin kautta. Omastani oli dynottu Suomessa 414 hepoo ja 660 nyyttonii. Nyt ahtimen ja nykyaikaisen moottorinohjauksen kanssa toivottavasti enemmän.... on SEC melkoisen seksikkään oloinen uudella sydämellä!!
Re: V8 124:een??
Ehottomasti Ryövärin hauskasti putputtava 8-sylinterinen voimapakkaus. Pieni kulutus väljillä römppäsillä ja Land Rover versiossa 90 hp, helppo leimata.
No huhhuh.
No huhhuh.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+