V8 124:een??

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Hardrock
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 25.08.2010 19:34
Paikkakunta: Kymenlaakso

V8 124:een??

Viesti Kirjoittaja Hardrock »

Päivää Lajitoverit!
Yritin hauilla tuloksetta löytää täältä ja muualtakin... onko ollu juttua/tietoa/kokemuksia V8:n sovittamisesta esim w124 Coupeen tai miksei sedaniinkin?? Konehan voi olla MB tuote tai kevyt Rover/buick 3,5L V8.
Ei se satu eikä siinä syvää ole...
Exami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24

Re: V8 124:een??

Viesti Kirjoittaja Exami »

Johan niihin on saanu tehtaalta V8 konetta? Coupeen ei taida olla? mutta eikai tuossa mitään ongelmaa ole? Sedania saanu ainakin 5L V8 koneella.

Eli kone vaa keulille ja kovaa ajoa!
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: V8 124:een??

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Kyllä 124-korista on V8 saanut. Ollut 4,2l ja 5,0l. Onhan niitä sitten muitakin kokoja vielä, mutta ei kaiken kansan saatavilla. esim AMG on tehnyt 6,0l.

500E tai E500 on sitten ihan omaa luokkaansa jos vertaa 400E tai E420 ja nämä siis 124-korisia. Mallimerkintä vähän muuttuu vuosimallin mukaan.

Jos vaikka 300E alkaa laittamaan V8 niin uusiksi taitaa mennä jarrut, jouset ja tukivarret ainakin. Tuossa 500E taitaa olla sitten vielä toista luokkaa nuo tukivarret, jarrut ym. Muistaisin että 500E on koriakin jäykennetty jos tarkkaan alkaa tutkimaan asiaa. Se on sitten eriasia mitä katsuri sanoo ja tietää.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: V8 124:een??

Viesti Kirjoittaja karra »

jupehalm kirjoitti:Jos vaikka 300E alkaa laittamaan V8 niin uusiksi taitaa mennä jarrut, jouset ja tukivarret ainakin. Tuossa 500E taitaa olla sitten vielä toista luokkaa nuo tukivarret, jarrut ym. Muistaisin että 500E on koriakin jäykennetty jos tarkkaan alkaa tutkimaan asiaa.
Jäsen Jube taisi kerran suunnitella moista hommaa, olikohan jo elimenluovuttajakin hankittu. Osoittautui sen verran isoksi rojektiksi että ei vienyt sitä läpi. Kardaanitunneli on konehuoneesta lähtien eri levyinen muiden "palikoiden" lisäksi. Se taisi olla se suurin este hommalle.

Vakio E420 kunnossa ollessaan liikahtaa ihan riittävästi, eikä ne ole (kuulemma) edes kalliita enää :D . Voihan sitä sitten tuunata jos ropata haluaa...

Tampereella voisi olla viriputkilla oleva 500E myynnissä, kuulin eilen...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: V8 124:een??

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

jos sinne kasin laittaa niin miks ihmeessä laittaa mersun oma kasi tai etenkään rangen nuhasta pikku kasia. 124 kun saa vielä kilvitettyä isommilla jenkkikaseillakin, esim 6.0 vortec joka löytyy cadillacista ja hummerista. siitä saa vaparina jo irti ihan mukavasti löylyä eikä varmaan luulis olevan sen kummempi homma kuin mersun kasi sinne laittaa. sitä en tosin tiedä että onko w124 coupe ja w124 sedan rinnastettavissa toisiinsa jolloin voi käyttää w124 500 verrokkina leimalla.

mielummin tekee edes vähän eksoottisemman heti sensijaan että pitäis sen ihan perus tekniikanvaihto hässäkkänä, silloin kun tulee järkevämmäksi ja mahdollisesti jo halvemmaksi ostaa alkuperäinen v8 mb. ainakin toi 6 litranen vortec on hankintahinnaltaan varmasti halvempi kuin mersun kasit ja niitä on myynnissä vähintäänkin riittävästi
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: V8 124:een??

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

jos haluaa m119 coupeen niin jiutuu vaihtaa 2kpl tulipelti käikäleitä. ja apurunko. 400/420 tai 500 sta.
kardaanitunnelissa on ahasta pakoputkien kanssa mutta ei mahdotonta.
http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... 400ce.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: V8 124:een??

Viesti Kirjoittaja tomant »

Jos katsastus onnistuu ja puhtia ja rahaa riittää, niin mikäs siinä. Yksi vaihtoehto on alkupään W210 tuolla M119-kasilla, niitä saa Saksasta suht. edullisesti.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1003
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: V8 124:een??

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

lassi-s kirjoitti: mielummin tekee edes vähän eksoottisemman heti sensijaan että pitäis sen ihan perus tekniikanvaihto hässäkkänä, silloin kun tulee järkevämmäksi ja mahdollisesti jo halvemmaksi ostaa alkuperäinen v8 mb. ainakin toi 6 litranen vortec on hankintahinnaltaan varmasti halvempi kuin mersun kasit ja niitä on myynnissä vähintäänkin riittävästi
Chevyn pikkulohkoswappi. Todellista eksotiikkaa :lol:
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: V8 124:een??

Viesti Kirjoittaja Sergey »

coupessa se o ongelmana että ei välttämättä saa lupia kunnon V8 kun suurin vertailukelpoinen kone on 3.2l/220hv. Erikoisluvan joutuu jokatapauksessa anomaan. Luultavasti sen saa koska mitään eroa sedaniin ei käytännös ole. Mutta sellaisenaan se ei ole mahollista tehdä normaalisääntöjen puitteissa paitsi noilla wanhoilla mersun tai roverin paska V8 koneilla. Pelti tai kangasmattotyöt ei ole ongelma kenelläkään, isoin ongelma on se lupien saanti, paperityööt tuntuu olevan kaikille vähä hankalia.

Parashan se olisi chevyn tekniikalla tehä kun osat on halpoja ja niitä saa jokapaikasta.
Viimeksi muokannut Sergey, Ma 20.05.2013 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: V8 124:een??

Viesti Kirjoittaja karra »

Juha_M117 kirjoitti:
lassi-s kirjoitti: mielummin tekee edes vähän eksoottisemman heti sensijaan että pitäis sen ihan perus tekniikanvaihto hässäkkänä, silloin kun tulee järkevämmäksi ja mahdollisesti jo halvemmaksi ostaa alkuperäinen v8 mb. ainakin toi 6 litranen vortec on hankintahinnaltaan varmasti halvempi kuin mersun kasit ja niitä on myynnissä vähintäänkin riittävästi
Chevyn pikkulohkoswappi. Todellista eksotiikkaa :lol:
Minun mielestä ottais E420 kopan ja laittaisi sinne E500 koneen. Saisiko sitä jollain lastu- tms systeemillä piristettyä? ja avarammat putket. Olisi oikea sleeper ihan 215/55R16 pyörillä ilman mitään levikkeitä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: V8 124:een??

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Sergey kirjoitti:... Mutta sellaisenaan se ei ole mahollista tehdä normaalisääntöjen puitteissa paitsi noilla wanhoilla mersun tai roverin paska V8 koneilla.
Mikäs siitä Roverin koneesta niin p....n tekee?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: V8 124:een??

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei suorastaan mikään, viittasin sillä lähinnä ko. vehkeiden ikään ja saatavuuteen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Hardrock
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 25.08.2010 19:34
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: V8 124:een??

Viesti Kirjoittaja Hardrock »

Ajatuksena olisikin V8:n laittamisella tehdä autosta luppoisa cruisingpeli, kesäajan käyttöpeli mukavalla kasin kohtuullisella murinalla eikä missään tapauksessa tehonlisäys tai muu hitekkikikkailu joten vortekit saapi unhoittaa ja Chevyn pikkulohkokin kun on niin painava... Roverin 3,5L alumiini kasi olis painon ja ulkoisen koon puolesta oiva vaihtoehto ja tuttu tuote kahdesta edesmenneestä katsastusmiehen kauhustani, 2D roadster Volvo Amazon V8 aut ja Volvo 242 V8 Getrak.

Sitä tässä kartoitan jos joku olis moisen swäpin tehnyt 124:een ja varsinkin ko. homman lupapuoli ynnä katsastus nykypäivänä kun kaikki kiva pyritään kieltämään.
Viimeksi muokannut Hardrock, Ke 22.05.2013 08:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei se satu eikä siinä syvää ole...
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5249
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: V8 124:een??

Viesti Kirjoittaja S202 »

Andreas kirjoitti:
Sergey kirjoitti:... Mutta sellaisenaan se ei ole mahollista tehdä normaalisääntöjen puitteissa paitsi noilla wanhoilla mersun tai roverin paska V8 koneilla.
Mikäs siitä Roverin koneesta niin p....n tekee?
Valmistusmaa? Merkki?
S124 300TE
S211 E500
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: V8 124:een??

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Ei kumpikaan.
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: V8 124:een??

Viesti Kirjoittaja autojh »

Juha_M117 kirjoitti:
lassi-s kirjoitti: mielummin tekee edes vähän eksoottisemman heti sensijaan että pitäis sen ihan perus tekniikanvaihto hässäkkänä, silloin kun tulee järkevämmäksi ja mahdollisesti jo halvemmaksi ostaa alkuperäinen v8 mb. ainakin toi 6 litranen vortec on hankintahinnaltaan varmasti halvempi kuin mersun kasit ja niitä on myynnissä vähintäänkin riittävästi
Chevyn pikkulohkoswappi. Todellista eksotiikkaa :lol:
Todellista eksotiikkaa.... :D Moottorihan lienee maailman valmistetuin ja on kehitetty jo heti toisen maailmansodan jälkeen... :D Fiilis ja saundi yhdistettynä tyylikkääseen ajoneuvoon, lienee aika monen autoharrastajan haave. Kyseessä kun on harraste peli, jonka haluaa erottuvan perus massasta. Museomiehet, tietenkin erikseen. Kaikki kunnioitus joka tyylisuunnan harrastajalle, mukavaa ja mielenkiintoista puuhaa anyhau!! :D
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: V8 124:een??

Viesti Kirjoittaja autojh »

Suosittelen ehdottomasti chevyn pikkulohkoa!! Saat stroukattuna uuden sellaisen 5-6000 Eskoa esim. Us-partsin kautta. Omastani oli dynottu Suomessa 414 hepoo ja 660 nyyttonii. Nyt ahtimen ja nykyaikaisen moottorinohjauksen kanssa toivottavasti enemmän.... ;) on SEC melkoisen seksikkään oloinen uudella sydämellä!! :D :lol:
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: V8 124:een??

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Ehottomasti Ryövärin hauskasti putputtava 8-sylinterinen voimapakkaus. Pieni kulutus väljillä römppäsillä ja Land Rover versiossa 90 hp, helppo leimata.

No huhhuh.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Vastaa Viestiin