W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Tytär tankkas epähuomiossa bensaa.Riittääkö jos tyhjentää tankin ja vaihtaa suodattimen vai pitäiskö tehä muutakin mahdollisten vaurioiden välttämiseks?
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Eipä siinä mitään vakavempaa tarvitse tehdä. Tietty voit paineilmalla puhaltaa polttoaineen tuloputken puhtaaksi kun suodattimen irrotat (jos ei takaiskuja). Täytä uusi suodatin diiselillä ja laita paikalleen niin helpottaa käynnistämistä.
Mercedes 709 4.0 koukkulava -81
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Eli ei oo kovin yliherkkä bensalle kun sitä luultavasti on jo moottorilla asti,kun kerkes ajeleen ja alko nykimään ennenkö älys virheen.Täytyy keräillä pyttyjä ja kamppeita kun tankki on täys eikä löpöö kun vajaa varttitankki seassa ja auto on tuol maakunnassa.Mut onhan sit ruohonleikkuriin ainetta pitkäks aikaa,toivottavasti ei oo vaan mitään särkynny.
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Onhan sitä dieselin joukossa joskus vettäkin ja se on varmasti pahempi aine moottorille kuin bensa . Noista hienoista antureista en sitten tiedä että voivat jotain herjatakin ens alkuun mutta ei se bensa mitään sieltä ainakaan riko.
Mercedes 709 4.0 koukkulava -81
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
No eipä se suurempina pitoisuuksina sielä hyvää tee. Kannattaa puhdistaa järjestelmä kunnolla. Vanhoissa missä rivipumppu, ei niin tarkkaa tämän asian kanssa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Kolmenkymmenen prosentin Bensa / Diesel-seoksella voi CDI-moottoreitakin käyttää ääritilanteissa. Tässä tapauksessa on polttoaine tyhjennettävä tankista ja laitettava dieselit tilalle. Suodatintakaan ei välttämättä tarvitse vaihtaa, kun irrottaa polttoainelinjan letkun ja laittaa letkun keppuun/kanisteriin kääntää virran päälle, niin sähkösiirtopumppu hoitaa homman itsestään.
Ruohonleikkuriin ei kannata laittaa Bensa/Diesel polttoaineseosta, koska varmaa on, ettei moottori käynnisty.... tai kastelee aina tulpan. Asia muuttuu, jos on dieselkäyttöinen ruohonleikkuri.
Ruohonleikkuriin ei kannata laittaa Bensa/Diesel polttoaineseosta, koska varmaa on, ettei moottori käynnisty.... tai kastelee aina tulpan. Asia muuttuu, jos on dieselkäyttöinen ruohonleikkuri.
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
CDI:n korkeapainepumppu narskahtaa herkästi jumiin kun bensaa seassa noinkin paljon.
Bensa kun ei voitele äärimmäisen pienillä välyksillä kasattuja osia.
Bensa kun ei voitele äärimmäisen pienillä välyksillä kasattuja osia.
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Jos ei ole DPF:ää autossa, laittaisin juuri tuon korkeapainepumpun suojaksi desin tai pari 2-t öljyä sekaan.
Haittaa ei ainakaan ole, kunhan et litraa laita...
Ainoa mikä voi tykätä kyttyrää, on tuo DPF-hiukkasloukku.
Haittaa ei ainakaan ole, kunhan et litraa laita...
Ainoa mikä voi tykätä kyttyrää, on tuo DPF-hiukkasloukku.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Mika.T kirjoitti:CDI:n korkeapainepumppu narskahtaa herkästi jumiin kun bensaa seassa noinkin paljon.
Bensa kun ei voitele äärimmäisen pienillä välyksillä kasattuja osia.
Siteeraan muutama vuosi sitten käymiä keksuteluja NESTE OIL:n polttonesteistä vastaavan kemistin kanssa, jossa tuli ilmi ajoneuvoissa käytettävien polttoaineiden erilaiset koostumukset ääritilanteissa. Tuo 30 %:n bensiinin lisäys Dieselpolttoaineeseen on kutakuinkin raja-arvo, jolloin moottorille ei tapahdu vaurioita. Bensaa voi käyttää pieniä määriä myös talviaikaan parafiinikiteiden muodostumisen ehkäisemiseksi. Käynnityvyys, käyntiominaisuudet, voiteluominaisuudet ovat testattuja juttuja NESTE OIL:n moottorilaboratoriossa erilaisten polttoaineseoksien johdosta.
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Jos bensan laskee pois tankista ja tuloputkesta niin eipä sitä sinne järjestelmään paljoa mihinkään jää, totta kai tankkiin taas dieseliä, yksikään pumppu ei nalkkaa kiinni jos sieltä on desi bensaa menny läpi. Nyky dieselissäkään ei ole rasvaa joukossa enää nimeksikään että tuo 2-t öljyn käyttö on suositeltavaa vaikka joka toisen tankkauksen yhteydessä. Itse laitan aina joka toiseen tankilliseen (70l) 250ml Teboilin tuhkaamatonta perämoottori 2t:tä. Pysyy pumppu ja suuttimet kunnossa.
Mercedes 709 4.0 koukkulava -81
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Periaatteessahan polttoaineisiin ei saa lisätä omia lisäaineita, kuin vaan omalla vastuulla.ETA kirjoitti:Jos bensan laskee pois tankista ja tuloputkesta niin eipä sitä sinne järjestelmään paljoa mihinkään jää, totta kai tankkiin taas dieseliä, yksikään pumppu ei nalkkaa kiinni jos sieltä on desi bensaa menny läpi. Nyky dieselissäkään ei ole rasvaa joukossa enää nimeksikään että tuo 2-t öljyn käyttö on suositeltavaa vaikka joka toisen tankkauksen yhteydessä. Itse laitan aina joka toiseen tankilliseen (70l) 250ml Teboilin tuhkaamatonta perämoottori 2t:tä. Pysyy pumppu ja suuttimet kunnossa.
Jalostamoilla on vastuu polttoaineiden laadusta, joten niihin ei tarvitse eikä ole suotavaakaan lisätä mitään litkuja.
Jalostamoilla on laadukkaat laboratoriot, joissa testataan kattavasti polttoaineet.
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Siis matalapainepuolen letkut, suodatin ja rail, kyllä sinne sentään jää bensaa aika paljon enemmän kuin desi. Sieltä korkeapainepumpusta on mennyt läpi enemmän kuin desi siihen mennessä kun bensa on korvattu dieselillä. Voisko joku kokeilla omalla autollaan kuinka monta desiä se korkeapainepumppu kestää pelkkää bensaa?ETA kirjoitti:Jos bensan laskee pois tankista ja tuloputkesta niin eipä sitä sinne järjestelmään paljoa mihinkään jää, totta kai tankkiin taas dieseliä, yksikään pumppu ei nalkkaa kiinni jos sieltä on desi bensaa menny läpi.
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Ei saisi, kuka sen kieltää? Ja kukas tässä oli vastuuta jollekin muulle taholle siirtämässä?Mesemies89 kirjoitti:Periaatteessahan polttoaineisiin ei saa lisätä omia lisäaineita, kuin vaan omalla vastuulla.ETA kirjoitti:Jos bensan laskee pois tankista ja tuloputkesta niin eipä sitä sinne järjestelmään paljoa mihinkään jää, totta kai tankkiin taas dieseliä, yksikään pumppu ei nalkkaa kiinni jos sieltä on desi bensaa menny läpi. Nyky dieselissäkään ei ole rasvaa joukossa enää nimeksikään että tuo 2-t öljyn käyttö on suositeltavaa vaikka joka toisen tankkauksen yhteydessä. Itse laitan aina joka toiseen tankilliseen (70l) 250ml Teboilin tuhkaamatonta perämoottori 2t:tä. Pysyy pumppu ja suuttimet kunnossa.
Jalostamoilla on vastuu polttoaineiden laadusta, joten niihin ei tarvitse eikä ole suotavaakaan lisätä mitään litkuja.
Jalostamoilla on laadukkaat laboratoriot, joissa testataan kattavasti polttoaineet.
Kyllä minä lisäisin lisäaineita kumisaappaiden materiaaliinkin, eiköhän se ole selvää miksi ne sieltä puuttuvat. Jotta turkhulainenkin ymmärtäisi, niin saaste. Eiköhän sama päde polttoineisiin, paljon parempaakin voitaisiin tehdä jos ei saasterajoituksia olisi. En yhtään ihmettelisi jos 2-t öljyn lisäämisellä säästettäisiin esim. pumpun kulumista.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Pansu kirjoitti: Ei saisi, kuka sen kieltää? Ja kukas tässä oli vastuuta jollekin muulle taholle siirtämässä?
Kyllä minä lisäisin lisäaineita kumisaappaiden materiaaliinkin, eiköhän se ole selvää miksi ne sieltä puuttuvat. Jotta turkhulainenkin ymmärtäisi, niin saaste. Eiköhän sama päde polttoineisiin, paljon parempaakin voitaisiin tehdä jos ei saasterajoituksia olisi. En yhtään ihmettelisi jos 2-t öljyn lisäämisellä säästettäisiin esim. pumpun kulumista.
Niinhän sitä luulisi, että öljy on hyvä joka paikassa missä on liikkuvia osia ...mutta näin ei ole aina. Missään nimessä 2-tahtiöljyt eivät ole nykymoottoreiden polttainenejärjestelmään suositeltava öljy. Polttoaineissa on ne liukuainekset valmiina joita tarvitaan.
Saahan sitä omissa vehkeissään laittaa mitä hyvänsä tankkiin tai moottoriin jos parhaaksi näkee, mutta monesti se on turhaa ja luuloon perustuvaa ajattelua.
Sitten kun joku pistää faktaa esille, jossa todistetaan 2-tahtiöljyn vaikutus nykymoottoriin ja moottorin komponenttien kulutuskestävyyden, niin minäkin alkaan laittamaan sellaista lisäainetta.
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Aivan yhtälailla voi esittää faktoja että polttoaine on tänä päivänä niin hyvää kuin vain voi olla, myös voitelun suhteen. Ei taida vain tälläisiä faktoja löytyä
Itsehän en käytä mitään 2-t öljyjä, eli sen puolesta en ole mitään toitottanut. Mutta en usko että nykyiset polttoaineet ovat ihan täydellisillä ominaisuuksilla varustettuja, juurikin koska saaste. Kiellettiinhän se lyijykin juuri tuon takia ja varmasti monen muun aineen pitoisuudet pitää pitää minimissään, mitkä parantaisivat ominaisuuksia.
Itsehän en käytä mitään 2-t öljyjä, eli sen puolesta en ole mitään toitottanut. Mutta en usko että nykyiset polttoaineet ovat ihan täydellisillä ominaisuuksilla varustettuja, juurikin koska saaste. Kiellettiinhän se lyijykin juuri tuon takia ja varmasti monen muun aineen pitoisuudet pitää pitää minimissään, mitkä parantaisivat ominaisuuksia.
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Puuttumatta tähän tapaukseen tai tekniikkaan yleensäkään sen enempää, niin Suomessa dieselmoottorissa ei saa käyttää polttonainetta, joka on lievemmin verotettua kuin dieselöljy, eikä bensiinimoottorissa polttoainetta, joka on lievemmin verotettua kuin moottoribensiini, pl. laissa mainitut poikkeukset (traktorit, työkoneet jne tiettyjen edellytysten toteutuessa).
Siihen laki ei suoranaisesti ota kantaa, saako lisäaineita lisätä missä määrin, mutta jos sekoituksesta tulee lisäämisen jälkeen kokonaisuutena lievemmin verotettua, on se ainakin lain kirjaimen mukaan kiellettyä. Valvonta jne on sitten ihan toinen juttu.
Siihen laki ei suoranaisesti ota kantaa, saako lisäaineita lisätä missä määrin, mutta jos sekoituksesta tulee lisäämisen jälkeen kokonaisuutena lievemmin verotettua, on se ainakin lain kirjaimen mukaan kiellettyä. Valvonta jne on sitten ihan toinen juttu.
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Kyllähän se itse moottori sen bensan kestää mutta oheislaitteet ei. Eli korkeapainepumppu ja commonrail suuttimet ei kauaa suuren paineen alaista, bensan sekaista polttoainetta kestä.Mesemies89 kirjoitti:Mika.T kirjoitti:CDI:n korkeapainepumppu narskahtaa herkästi jumiin kun bensaa seassa noinkin paljon.
Bensa kun ei voitele äärimmäisen pienillä välyksillä kasattuja osia.
Siteeraan muutama vuosi sitten käymiä keksuteluja NESTE OIL:n polttonesteistä vastaavan kemistin kanssa, jossa tuli ilmi ajoneuvoissa käytettävien polttoaineiden erilaiset koostumukset ääritilanteissa. Tuo 30 %:n bensiinin lisäys Dieselpolttoaineeseen on kutakuinkin raja-arvo, jolloin moottorille ei tapahdu vaurioita. Bensaa voi käyttää pieniä määriä myös talviaikaan parafiinikiteiden muodostumisen ehkäisemiseksi. Käynnityvyys, käyntiominaisuudet, voiteluominaisuudet ovat testattuja juttuja NESTE OIL:n moottorilaboratoriossa erilaisten polttoaineseoksien johdosta.
Vanhemmat kamppeet kestää tuon 30% seoksen mukisematta. Jopa ohjekirjoissa ohjeistetaan lisäämään bensaa diiselin sekaan kovimmilla pakkasilla.
Ei CDI:ssä
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Totta kai joka paikassa sanotaan että on turhaa kipata 2t:tä polttoaineen joukkoon, eikä ole missään nimessä edes suositeltavaa. Eihän tässä maassa saa kohta edes polttaa klapeja pesässä niin miksi suositeltaisiin öljyn polttamista sylinterissä vaikka se konetta kuinka säästäisi. Täyttä ympäristö propakandaa.
Jotkut voipi kokeilla RIVIPUMPPU vehkeissä (siirrän vastuuta..) 2t:n käyttöä. Noin 30km ajon jälkeen koneen käyntiääni on pehmeämpi, ja uskokaa tai älkää, alavääntöä tuntuu tulevan lisää... Koittakaas onko luuloon perustuvaa juttua.
Ja tähän topikin aiheeseen vielä palatakseni, toivottavasti auton omistaja selvisi säikähdyksellä eikä mitään hajonnut. Ei se kone nyt ihan pelkällä bensalla käynyt eikä varmaankaan edes kamalan kauan. Mutta onhan se selvä että bensassa on huonompi voitelu kuin dieselissä.
Jotkut voipi kokeilla RIVIPUMPPU vehkeissä (siirrän vastuuta..) 2t:n käyttöä. Noin 30km ajon jälkeen koneen käyntiääni on pehmeämpi, ja uskokaa tai älkää, alavääntöä tuntuu tulevan lisää... Koittakaas onko luuloon perustuvaa juttua.
Ja tähän topikin aiheeseen vielä palatakseni, toivottavasti auton omistaja selvisi säikähdyksellä eikä mitään hajonnut. Ei se kone nyt ihan pelkällä bensalla käynyt eikä varmaankaan edes kamalan kauan. Mutta onhan se selvä että bensassa on huonompi voitelu kuin dieselissä.
Mercedes 709 4.0 koukkulava -81
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Hyvin kävi tällä kertaa.Aikaa viepä homma mut ei kovin vaikee,merkkiliikkeen pihassa ja vesisateessa.Kestää yllättävän kauan 60litraa tulla sähkö pumpun läpi ja pitää imee sekä imu että paluupuolelta kuulemma tankki kaks osanen ja autossa kans kannatta olla virrat päällä nin omakin pumppu jelppaa vähän.Tosta ei ainakaan tullu imupuolelta ku vajaa 40litraa ja loput paluupuolelta.Sanoivat merkkiliikkeen heput et noin kerran kuussa vastaavia hommia ja samanlainen tekniikka kuulemma heilläkin.Sitä en kysynny et paljonko säästin ku tein ite.Mut hyvä ettei mitään särkyny ja kone käy ihan niinku ennenkin.Kiitti hyvistä vinkeistä ja rohkasusta.
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Yhden tälläsen tapauksen olen päässyt seuraamaan lähempää ja siinä V6 CDI autoon tankattiin reilu kolmannestankki bensaa. Sen jälkeen omistaja kävi kaupassa ja ajoi auton kotipihaan. Omistaja ei huomannut mitään poikkeavaa mutta seuraavana aamuna auto ei lähtenyt enää käyntiin. Seuraavaksi korjaamo vaihtoi autoon uuden korkeapainepumpun ja kaikki suuttimet.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Tästä viestistäsi jäi puuttumaan se tärkein, eli minkälainen todellinen seossuhde diesel/bensa oli.barton kirjoitti:Yhden tälläsen tapauksen olen päässyt seuraamaan lähempää ja siinä V6 CDI autoon tankattiin reilu kolmannestankki bensaa. Sen jälkeen omistaja kävi kaupassa ja ajoi auton kotipihaan. Omistaja ei huomannut mitään poikkeavaa mutta seuraavana aamuna auto ei lähtenyt enää käyntiin. Seuraavaksi korjaamo vaihtoi autoon uuden korkeapainepumpun ja kaikki suuttimet.
Se on varmaa, jos tankki on ollut kutakuinkin tyhjä ja sitten laitettiin 20-30-litraa bensaa, niin takuuvarmasti sillä autolla ei ajeta kuin muutama kilometri, etteikö huomaisi jotakin moottorin käyttäytymisestä. Herää vaan kysymys, miksi moottori ei lähtenyt seuraavalla kerralla käyntiin, ja mikä on estänyt käyntiinlähdön ja mikä on ollut todellinen syy.
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Omistajan mukaan polttoainemittari näytti noin 2/3 osaa kun tankki täytettiin bensalla ja korjaamon mukaan korkeapainepumppu ja suuttimet kuluivat väljiksi. Ei noussut enää poltoaineen paine tarpeeksi että olisi käynnistynyt. Poltoaineputkistossa metallihilettä riittävästi.
Oikeasti CDI ei kestä sekaan yhtään bensiiniä tai mitään muutakaan ainetta jossa ei ole voiteluominaisuuksia. Jonkin verran tuurissa jos omistaja ei polje kunnolla kaasua ja paineet pysyy sadoissa baareissa mutta täyskaasulla ja 1600baaria pumpulla niin se tuhoutuu melko joutusasti.
Oikeasti CDI ei kestä sekaan yhtään bensiiniä tai mitään muutakaan ainetta jossa ei ole voiteluominaisuuksia. Jonkin verran tuurissa jos omistaja ei polje kunnolla kaasua ja paineet pysyy sadoissa baareissa mutta täyskaasulla ja 1600baaria pumpulla niin se tuhoutuu melko joutusasti.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
barton kirjoitti:Omistajan mukaan polttoainemittari näytti noin 2/3 osaa kun tankki täytettiin bensalla ja korjaamon mukaan korkeapainepumppu ja suuttimet kuluivat väljiksi. Ei noussut enää poltoaineen paine tarpeeksi että olisi käynnistynyt. Poltoaineputkistossa metallihilettä riittävästi.
Oikeasti CDI ei kestä sekaan yhtään bensiiniä tai mitään muutakaan ainetta jossa ei ole voiteluominaisuuksia. Jonkin verran tuurissa jos omistaja ei polje kunnolla kaasua ja paineet pysyy sadoissa baareissa mutta täyskaasulla ja 1600baaria pumpulla niin se tuhoutuu melko joutusasti.
Tuolla seossuhteella voi huoleti ajaa tankin tyhjäksi ilman mitään vauriota.
Dokumentaatiota erilaisten polttoaineiden käytöstä CDI:ssä löytyy keski-euroopan testauksissa runsain mitoin.NESTE OIL:n kemisti tietää myös mitä ovat moottorilaboratoriossaan kokeilleet. 30 prosentin seossuhde dieseliin ei vaikuta mitenkään voitelullisiin ja polttoaineen palamiseen liittyvissä asioissa. Syttymisennakot ja ajoitus määrää sitten mitä moottorista saadaan ulos erilaisilla seospolttoaineilla.
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Ei kannata ajella jos cdi tankissa on 70% dieseliä ja 30% bensaa.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
dealer kirjoitti:Ei kannata ajella jos cdi tankissa on 70% dieseliä ja 30% bensaa.
Ei kannatakaan, mutta jos ei ole polttoaineen kustannuksesta kysymys, mutta muuten voi vallan mainiosti.
Alkuperäiselle kysyjälle kävi hyvin, kun huomasi erehdyksessä tankaneensa bensaa...ja korjasi oikeaoppisesti asian. Hyvä näin.
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Piti ihan katsoa vm.2012 auton käyttöohjekirjasta mitä tehdas nykyään sanoo ja siellä kiellettiin erityisesti bensiinin ja petroolin lisääminen juoksevuuden parantamiseksi voitelun vaarantumisen takia. Vain tehtaan hyväksymiä juoksevuutta parantavia lisäaineita saa käyttää jos haluaa takuun säilyvän. Jopa biodieselin käyttö kiellettiin samaisen voiteluongelman takia!
Kyllä tehdas on muuttanut kantaansa tuosta vanhasta rivipumppunormista, jossa voi hetkellisesti käyttää ääritilanteessa sen 30% bensaa.
Laitatko sen Neste Oilin kemistin nimen niin soitetaan ja kysytään montako minuuttia ne koemoottorit on pyörineet noilla seoksilla.
Itse en uskaltasi laittaa moottoria lainkaan käyntiin bensatankkauksen jälkeen.
Kyllä tehdas on muuttanut kantaansa tuosta vanhasta rivipumppunormista, jossa voi hetkellisesti käyttää ääritilanteessa sen 30% bensaa.
Laitatko sen Neste Oilin kemistin nimen niin soitetaan ja kysytään montako minuuttia ne koemoottorit on pyörineet noilla seoksilla.
Itse en uskaltasi laittaa moottoria lainkaan käyntiin bensatankkauksen jälkeen.
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Tarkennus omaan viestiini; ei kannata ajella koska on todennäköistä että jotain rikkoutuu (pumppu, suuttimet).
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
barton kirjoitti:
Laitatko sen Neste Oilin kemistin nimen niin soitetaan ja kysytään montako minuuttia ne koemoottorit on pyörineet noilla seoksilla.
Itse en uskaltasi laittaa moottoria lainkaan käyntiin bensatankkauksen jälkeen.
Voit soittaa Neste Oil:iin ilman kemistin nimeäkin, sieltä osaavat opastaa oikealle henkilölle, joka tietää asiasta.
EDIT: Minä ainakin uskallan CDI Mersullani ajaa bensaseoksella samoinkuin 100 %:lla bioöljyilläkin. Tosin minun Mersut ovat ohittaneet aikapäiviä takuunalaiset kriteerit. Myös kaikki petrokemian tuotteet kelpaa CDI-moottoreihini, kunhan tietää mitä voi käyttää ja minkälaisella seossuhteella.
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Piru kun asuisin lähempänä Turkua niin voisin maksaa sen 30% osuuden bensaa siihen sun vehkeeseesi. Ei se niin väljä voi olla että toista tankillista tarvitsisi ostaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
barton kirjoitti:Piru kun asuisin lähempänä Turkua niin voisin maksaa sen 30% osuuden bensaa siihen sun vehkeeseesi. Ei se niin väljä voi olla että toista tankillista tarvitsisi ostaa.
Voithan tukea sillä 30 %:n osuudella polttoainekustannuksiani, laittamalla esim. tililleni rahaa. Kaikki kuitenkin menee mitä tankkiin laitan.....kaikki petrokemian ja biopolttonesteet kelpaavat. Polttomoottorit kun ovat suhteellisen monipolttoaine suvaitsevia voimakoneita. Täytyy vaan tietää mitä sinne polttoaineen syöttöön annostellaan.