unski kirjoitti:En tiedä onko autolla ajettu se 32000 mailia vai 132000 mailia, mutta ainakin ilmajousien osat olivat kuin uudet sisältäpäin. Jousi kun oli kädessä, meni 15 min irrottaa toisesta palje, osat irtosivat nätisti. Alakartio pitää vielä repäistä irti. Palkeetkin olivat ihan virheettömät sisältä, mutta ulkoapäin näkyivät jo ensimmäisen kerroksen kudokset...
Periaatteessa saman näköiset minullakin, myös sisältä; jousipurnukka virheetön kuten myös kumikin.
Noissa jousipurnukoissa on 6 pulttia per laippa. Edessä kolme niistä näyttää siltä että pultin pituudella ei ole merkitystä, minulla oli 30 mm kierremitta ja kolmea joutui lyhentämään jotta sai mahtumaan sinne. Muttereiksi valitsein matalat mallit, normaali ei sinne mahdu ainakaan jousiprikan kanssa.
Vasenta jousipurnukkaa asentaessa huomasin että kolmesta lyhentämättömästä pultista kaksi eli etummainen ja takimmainen osuu apurunkoon - keskimmäisellä on tilaa. Ei kun ilmajousi irti ja rautasahalla 5 mm pultteja lyhyemmäksi. Sitten huomasin että en saa sitä alakartiota menemään paikoilleen. Otin purnukan vielä kerran irti ja asettelin kartion siihen huulelle ja muljautin molemmat yhtaikaa sisään. Sitten ylämutterit kiinni.
Oikea puoli meni kuin korjaamokäsikirjasta lukien, sain sen alakartion sinne vaikka jousipurnukka oli jo paikoillaan.
Unskilla toki helpottaa hommaa kun on koko etuakselisto irti
.