W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Kulutus E w211 220 cdi -04 ollut 7,3-8,5 välillä (tankkaamalla todettu). Aut. farkku kyseessä, ajettu 140tkm. Renkaat 17" 235. Testerillä ilmoitti ainoastaan liian alhaiset lämmöt, tämä korjaantui uudella termarilla. Kulutus ei kuitenkaan tippunut. 30% 88km/h 70% 105km/h matka-ajossa pääsee juuri ja juuri 7l. tuntumaan. Pitäis varmaan mennä vähemmällä? Tsterissä siis kaikka arvot kunnossa, mistä päin alkaisitte syytä tonkimaan??
Viimeksi muokannut Froidir, Su 25.08.2013 08:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Kannattaisi mitata suuttimien ohivuoto ja muutenkin tarkistaa suuttimien avautumis paine
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Eikö ohivuodot ja paineet näy testerissä?
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Ei näy . Ainoastaan suuttimien korjaus arvot näkyy niistä voi kyllä päätellä suuttimien kunnon noin karkeasti
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Froidir kirjoitti:Kulutus w211 220 cdi -04 ollut 7,3-8,5 välillä (tankkaamalla todettu). Aut. farkku kyseessä. Renkaat 17" 235. Testerillä ilmoitti ainoastaan liian alhaiset lämmöt, tämä korjaantui uudella termarilla. Kulutus ei kuitenkaan tippunut. 30% 88km/h 70% 105km/h matka-ajossa pääsee juuri ja juuri 7l. tuntumaan. Pitäis varmaan mennä vähemmällä? Tsterissä siis kaikka arvot kunnossa, mistä päin alkaisitte syytä tonkimaan??
Renkaat voivat olla yksi syypää polttoaineen kulutukseen. Renkailla ja renkailla on eroja. Kaikki mikä vaikuttaa vierintävastukseen / kitkaan kasvattaa kultusta. Onko pyörän laakerit missä kunnossa, entä jarrut...vaihteisto ja voimansiirto kokonaisuudessaan.
Ilmanvastus on yksi tekijä, jos on muutettu auton geometriaa.
Suuttimen ohivuodolla ei ole merkitystä tässä tapauksessa, ylijäämä palaa takaisin kiertoon.
Onko moottorille tehty ohjelmamuutos ? Polttoaineen ruiskutuksen määrä ja balanssi on pielessä jne.
Kuljettajan ajotavalla on myös merkitystä, vaikka oletkin ilmoittanut osittaisen kumulatiivisen ajotapasi.
Vaihtoehtoja on siis paljon....vuodot polttoainejärjestelmässä tai tankkauspisteessä tankattu polttoainemäärä jne...jakelumittarin väärä kalibrointi jne. tai jos joku varastaa autostasi polttoainetta. Ajotietokoneen antama ajotieto virheellinen....asian voisi tarkistaa Gps/ navilla.
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Samasta pistoolista olen tankannut ja kilometrien mukaan laskenut useampaan kertaan. Eli todellisesta kulutuksesta kyse. Perä on vähän alhaalla ja renkaat merkkiä saksan tuonti =) Ei ole ohjelmoitu, mut tarkoitus olisi kunhan tuon kulutusasian ensin selvittää. Voisikohan ohjelmoinnista löytyä ratkaisu pulmaan?
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Katti tukossa.. egr tahrinut imusarjan tukkoon...
Noit veikkaisin..
Noit veikkaisin..
ON kalustoa jos jonkin laista..
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Ei löydy positiiviseen suuntaan. Huonommaksi menee joka tapaukseesa, vähennetään tai lisätään ruiskutusta / täytöstä.Froidir kirjoitti: Voisikohan ohjelmoinnista löytyä ratkaisu pulmaan?
ECU:ssa voi olla ohjelmavika jo nytkin, joka olisi päivitettävä kuntoon...mutta ei rupusnikkarien toimesta.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Noilla haitoilla menee helposti osittaiseen vikatilaan ja on todettavissa testerillä ( Starilla ).ClubKRP kirjoitti:Katti tukossa.. egr tahrinut imusarjan tukkoon...
Noit veikkaisin..
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Kuuluuko vihellystä esim. kaasua painellessa. Minulla putosi yli puolilitraa kun putsattiin imusarja korjattiin 1 ja 2 pytyn pohjatiiviste ja vaihdettiin ehjä pakosarjan tiiviste blokin ja pakosarjan väliin.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Pieni vihellys kuuluu. Ihmetyttää, jos imusarja ois tukossa nuilla kilometreillä.Oberland kirjoitti:Kuuluuko vihellystä esim. kaasua painellessa. Minulla putosi yli puolilitraa kun putsattiin imusarja korjattiin 1 ja 2 pytyn pohjatiiviste ja vaihdettiin ehjä pakosarjan tiiviste blokin ja pakosarjan väliin.
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Saa kyll olla hiton paskanen ja hitosti tuokossa ennen ku vikatilaan menee muutaman oon rönkkiny.. -07 ja uudempi vasta herjaa herkemmin..Mesemies89 kirjoitti:Noilla haitoilla menee helposti osittaiseen vikatilaan ja on todettavissa testerillä ( Starilla ).ClubKRP kirjoitti:Katti tukossa.. egr tahrinut imusarjan tukkoon...
Noit veikkaisin..
Niin ja ei vissiin olut staarilla katsottu?? Jollain muulla kenties??
ON kalustoa jos jonkin laista..
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Niin yleensä ton ikänen ja noin vähillä km on tukossa kun sillä ei oo ajettu kun pätkä ajoa..
Mut mistä senkään tietää 100% varmasti ennen kun auki ottaa..
Mut mistä senkään tietää 100% varmasti ennen kun auki ottaa..
ON kalustoa jos jonkin laista..
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Ei siellä tule mitään virhe ilmoituksia, alakierroksilla on väännön puutetta. Avaa suojakuori kuuntele ja katso sekä haistele suuttimien juuresta kuuluuko tsup... onko paskaista öljyä ja haiseeko diesel. Samoin kuuntele mistä vihellys kuuluu, jos se ei kuulu turbosta niin asiat on suhteellisen hyvin eikä tiedossa ole isoa rahan reikää. Tarkista ja puhdista imusarja, käytä osaavalla tekijällä Starilla kytkemässä EGR pois. Jos pidät ajaessa ilmastoinnin kompuraa päällä se on 0.1-0.3 l lisää sataselle. Rengastus ei ole vakio sen pitäisi olla 225/55/16 ja kantavuus 94 tai suurempi, matalaprofiilinen leveä rengas a) lisää vierintävastusta b) mitä matalampi sen epämukavampi. Itse käytän renkailla paineina edessä 2.6 bar ja takana 2.9 baria, lisäksi renkaiden käyttöikä pitenee ja polttoaineen kulutuspienenee. Samoin vaihteiston huuhtelu ja perän öljynvaihto jos niitä ei ole tehty saattaa olla paikallaan. Älä vai sano että kilometrejä on vain ... öljyillä on taipumus muuttua vanhenmiten ominaisuuksiltaan tervamaisiksi ajetaan sillä autolla tai ei. Minulla pyörii matka-ajossa luokkaa 5.7 - 6.2 litraa tuollaisella 85 km/h keskinopeudella. Talvella laita etusäleikön taakse viimasuoja joka peittää jäähdyttimen yläosan koko jäähdytintä ei saa peittää, sitä saa käyttää kun ilman lämpötila alkaa olla +5 asteen luokkaa. Niin ja käyntilämpötilan pitäisi olla + 85 - 90 C. Niin ja mersun sielunelämän synkkiä puolia ei saa oikein muulla selville kuin Starilla. Vaikka se luenta maksaakin osaava asentaja osaa sen perusteella vaikka suoranaista vikaa ei ilmoitettu päätellä mikä siellä ahdistaa.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Juurikin näinOberland kirjoitti:Ei siellä tule mitään virhe ilmoituksia, alakierroksilla on väännön puutetta. Avaa suojakuori kuuntele ja katso sekä haistele suuttimien juuresta kuuluuko tsup... onko paskaista öljyä ja haiseeko diesel. Samoin kuuntele mistä vihellys kuuluu, jos se ei kuulu turbosta niin asiat on suhteellisen hyvin eikä tiedossa ole isoa rahan reikää. Tarkista ja puhdista imusarja, käytä osaavalla tekijällä Starilla kytkemässä EGR pois. Jos pidät ajaessa ilmastoinnin kompuraa päällä se on 0.1-0.3 l lisää sataselle. Rengastus ei ole vakio sen pitäisi olla 225/55/16 ja kantavuus 94 tai suurempi, matalaprofiilinen leveä rengas a) lisää vierintävastusta b) mitä matalampi sen epämukavampi. Itse käytän renkailla paineina edessä 2.6 bar ja takana 2.9 baria, lisäksi renkaiden käyttöikä pitenee ja polttoaineen kulutuspienenee. Samoin vaihteiston huuhtelu ja perän öljynvaihto jos niitä ei ole tehty saattaa olla paikallaan. Älä vai sano että kilometrejä on vain ... öljyillä on taipumus muuttua vanhenmiten ominaisuuksiltaan tervamaisiksi ajetaan sillä autolla tai ei. Minulla pyörii matka-ajossa luokkaa 5.7 - 6.2 litraa tuollaisella 85 km/h keskinopeudella. Talvella laita etusäleikön taakse viimasuoja joka peittää jäähdyttimen yläosan koko jäähdytintä ei saa peittää, sitä saa käyttää kun ilman lämpötila alkaa olla +5 asteen luokkaa. Niin ja käyntilämpötilan pitäisi olla + 85 - 90 C. Niin ja mersun sielunelämän synkkiä puolia ei saa oikein muulla selville kuin Starilla. Vaikka se luenta maksaakin osaava asentaja osaa sen perusteella vaikka suoranaista vikaa ei ilmoitettu päätellä mikä siellä ahdistaa.
ON kalustoa jos jonkin laista..
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Kiitti neuvoista! Pitääpä alkaa syytä kartoittaan ohjeiden pohjalta.
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Kun olet tarkistanut tekniikan ja korjannut mahdolliset pienet viat niin sen jälkeen voisit ohjelmoida moottoria vain sen verran että se muistuttaa faceliftiä eli teoriassa 20 hp ja noin 50 nm lisää potkua. Miedolla virityksellä ajo-ominaisuudet paranivat miellyttäviksi 50 - 100 km/h:n nopeudessa. Tasainen kyyti ja sopiva kiihtyvyyden paraneminen pintakaasulla helpottaa ajamista huomattavasti. Ai niin oletko huomannut että sadekelillä polttoaineen kulutus nousee. SBC jarrut jarruttavat omia aikojaan kuivattaakseen levyt kun pyyhkimet tai pyyhinautomatiikka on käytössä. Myöskin jos talvella ajaa huonommissa olosuhteissa voi vakavasti harkita talvirenkaille kokoa 205/60/16 ajo-ominaisuuksien parantamiseksi.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Vertailun vuoksi: Mulla muuten samanlainen, mutta 4 v nuorempi ja vähän enemmän ajettu. Kulutusmittari nollattu 2 v sitten, kulutus sinä aikana 7,2. Sisältää enimmäkseen melko lyhyttä työmatka-ajoa muutamia pidempiä reissuja lukuunottamatta. Matka-ajossa (Hki-Viitasaari-Hki) pääsee 6,2. Kesärenkaat Continental ja nyt Nokian 245/45-17 ja talvirenkaat Nokian seiskat 225/50-16.Froidir kirjoitti:Kulutus E w211 220 cdi -04 ollut 7,3-8,5 välillä (tankkaamalla todettu). Aut. farkku kyseessä, ajettu 140tkm. Renkaat 17" 235. Testerillä ilmoitti ainoastaan liian alhaiset lämmöt, tämä korjaantui uudella termarilla. Kulutus ei kuitenkaan tippunut. 30% 88km/h 70% 105km/h matka-ajossa pääsee juuri ja juuri 7l. tuntumaan. Pitäis varmaan mennä vähemmällä? Tsterissä siis kaikka arvot kunnossa, mistä päin alkaisitte syytä tonkimaan??
E220 CDI (S211) Avantgarde -08
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Laitetaan vertailun vuoksi tämäkin... -04 mallinen 220 farkku, sisäänajettu (515 tkm). Tämän vuoden kulutus 6,99 l. Kilometrejä kertynyt tälle vuotta 49371 kpl. Tuikutettu noin 70 tkm sitten, ja olisikohan desin pienentynyt kulutus. Ajotietokone on näyttänyt aina noin 0,5 l liian vähän.
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Matka-ajo on suhteellinen käsite. Todella pieniin kulutuslukemiin päästään ehkä vasta yli sadan kilometrin
ajon jälkeen. Yksi hyvä indikaattori on k-arvo, kävin itse tänään katsastuksessa, joka jos moottori on iskussaan pitäisi olla alle 1. Itselläni on 4 katsastuksessa ollut 2,5 - 2,8 ja nyt suuttimien pohjatiivisteiden ja pakosarjan tiivisteen uusimisen jälkeen 0,77.
ajon jälkeen. Yksi hyvä indikaattori on k-arvo, kävin itse tänään katsastuksessa, joka jos moottori on iskussaan pitäisi olla alle 1. Itselläni on 4 katsastuksessa ollut 2,5 - 2,8 ja nyt suuttimien pohjatiivisteiden ja pakosarjan tiivisteen uusimisen jälkeen 0,77.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
imusarjan kunnon näkee kun otaa egr venttiilin pois ja kurkkaa painekoteloon.ClubKRP kirjoitti:Katti tukossa.. egr tahrinut imusarjan tukkoon...
Noit veikkaisin..
parin kolmen millin karstakerros ei meinaa vielä mittään kulutuksen kannalta.
Jos on enempi niin sitten kyllä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Tuota jos katsotaan imusarjan tilavuusvirtaa niin se on poikkileikkauksien neliöden suhteessa joten suhteellisen pienikin karstakerros voi vaikuttaa paljonkin varsinkin jos se on kohdassa jossa virtaus kuristuu.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: W211 220CDI Kuluttaa liikaa, ei vikakoodeja
Nyt kulutukset kohdillaan. Leveät renkaat olivat yksi syy. Lisäksi poistettiin partikkelisuodatin tms. ja ohjelmoitiin egr pois. Samalla vaivalla väännöt ja hevoset kohilleen sekä kaasupolkimen kartta paremmaksi.
Tulipas eri auto. Matka-ajossa 88kmh pääsee nyt lähelle 6l./100km. Ja tankkaamalla mitattuna. Kaupunkiajossa menee nätisti pintakaasulla ja ohittaessa ei tarvitse odotella et kaasupoljin tottelee =)
Tulipas eri auto. Matka-ajossa 88kmh pääsee nyt lähelle 6l./100km. Ja tankkaamalla mitattuna. Kaupunkiajossa menee nätisti pintakaasulla ja ohittaessa ei tarvitse odotella et kaasupoljin tottelee =)