Päivitetääs tilannetta!
Nyt ollaan päästy ratkaisuun missä molemmat osapuolet on jollain tapaa "tyytyväisi".
Iso kiitos Tuikulle, että viitsii muiden romujen takia nähdä vaivaa!
Ahdin nyt jää minulle kuitenkin ja katsotaan tulevaisuudessa mitä saadaan aikaiseksi.
Mutta teholukemat varmaan tulee jäämään sinne 310-320, tai mitä sinne sitten tuleekaan. Tämä on kuitenkin käyttöauto jolle kilometrejä tulee vuodessa "kohtalaisesti" joten hakusassa on paketti johon voi luottaa, eikä niin että joku komponentti viedään tietoisesti selvästi sen rajojen yli, varsinkin kun kyseessä on jo "viripalikka".
Eli johtopäätökset nyt tähän ahdin pulmaan.
Ton gt2056vk ahtimen kuoriin ei varsinaisesti, hyvää ratkaisua ole jos tavoite on siellä 350hv.
Billet imusiiven tuohon saa mutta tällä mennään tavallaan ojasta allikkoon, koska tällä ahdin sakkaa helposti. Säätäminen vaikeaa ja ajamisesta voi tulla "taidetta", eli yhden miehen/naisen ajettava auto. Ei hyvä yhtälö käyttöautossa.
Tähän liittyi vielä pieni sivujuoni. Tämä tuli yllätyksenä vähän kaikille.
Eli kun vanha ahdin kaivettiin pois konehuoneesta, niin ahtimessa lukeekin mallina GT2259v.
Tätä selviteltiin ja ilmeisesti alkupään v6 näitä voi löytyä! Ahtimessa on ilmeisesti hieman isommat siivet kun vakio gt2056vk. Mutta tuskin mersulla on huonompi ahdin tilalle vaihdettu, joten gt2056vk varmasti selitys löytyy siipien profilista.?
(jos jollain kiinnostus heräsi tuosta ahtimesta GT2259v niin se on myynnissä)
Tähän loppuun vielä pieni avautuminen:
Eli ei ole ollut tarkoitus millään tapaa mustamaalata Finturboa, vaikka pientä turhautumista ehkä aikaisemmissa viesteissä on havaittavissa.
Homma hoidettiin asiallisesti loppuun asti! Tässä tietenkin niin kuin monessas muussakin kaupankäynnissä, olisi hyvä ostajan ymmärtää ostettavasta asiasta hieman. Mutta omalla kohdalla tietämys näistä "hyrristä" on hyvinkin rajallinen.
Muille v6:sen päivittäjille, niin vastaus onneen varmaan löytyy sieltä gt2260vk puolelta ja sen päivittämisestä!