S211 642 viritys
Re: S211 642 viritys
Moro,
Mistäs sen nyt ottaa selvää, onnistuuko tuohon mun 280cdi:n ohjelmointi portin kautta vaiko purkamalla ecu?
Auto on S211, 280 cdi, -08
Mistäs sen nyt ottaa selvää, onnistuuko tuohon mun 280cdi:n ohjelmointi portin kautta vaiko purkamalla ecu?
Auto on S211, 280 cdi, -08
Re: S211 642 viritys
.
Ei tartte purkaa , korkeintaan reikä.
Nelivedot aina portista.
Takavetokin silloin, jos tekijöillä on jo bdm-luku ko ohjaimesta valmiina, yksi kaapeli, cmd kirjoittaa se sitten portista, mutta ei siis lue kokonaan.
Varmin tapa on pieni reikä pohjaan ja luku sitä kautta piirilevyltä suoraan.
Ei ehken kannata välittää siitä, miten ohjelma laitetaan, ecu menee kyllä hyvään piiloon, ei se paikka näy.
Tunterinen, ei sen kauempaa.
Minullakin on kyllä ko kaapeli, mutten ole yhtäkään tällaista 280,ä tehnyt sillä.
Bdm luvussa kun tulee bacuppi tiedosto ikäänkuin automaattisesti, ongelmatilanteessa se varmistaa kuitenkin onnistumisen.
Ei tartte purkaa , korkeintaan reikä.
Nelivedot aina portista.
Takavetokin silloin, jos tekijöillä on jo bdm-luku ko ohjaimesta valmiina, yksi kaapeli, cmd kirjoittaa se sitten portista, mutta ei siis lue kokonaan.
Varmin tapa on pieni reikä pohjaan ja luku sitä kautta piirilevyltä suoraan.
Ei ehken kannata välittää siitä, miten ohjelma laitetaan, ecu menee kyllä hyvään piiloon, ei se paikka näy.
Tunterinen, ei sen kauempaa.
Minullakin on kyllä ko kaapeli, mutten ole yhtäkään tällaista 280,ä tehnyt sillä.
Bdm luvussa kun tulee bacuppi tiedosto ikäänkuin automaattisesti, ongelmatilanteessa se varmistaa kuitenkin onnistumisen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: S211 642 viritys
Jep, ei tarvi enään aukaista / reijittää poxia.janneja kirjoitti:Moro,
Mistäs sen nyt ottaa selvää, onnistuuko tuohon mun 280cdi:n ohjelmointi portin kautta vaiko purkamalla ecu?
Auto on S211, 280 cdi, -08
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: S211 642 viritys
.
Siinä on EDC17xx - ohjainlaite, jotka täytyy irroittaa aukaista, mersussa kaikki.versiot.
Siinä on EDC17xx - ohjainlaite, jotka täytyy irroittaa aukaista, mersussa kaikki.versiot.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 642 viritys
Olikos kellään tarkkaa tietoa että mistä löytyy om642 koneeseen jäykempää venttiilinjousta sellaista mallia että voi ilman koneistuksia vaihtaa paikalleen? Tai edes alkuperäisen mittoja että vois kysellä vaihtoehtoja?
W221 320 CDI
Re: S211 642 viritys
Heps, täälläkin voisi olla kiinnostusta joskus jouset vaihdella omaan om642:een, eli onko jousinumeroita millä niitä tilailla tiedossa??jopi73 kirjoitti:Olikos kellään tarkkaa tietoa että mistä löytyy om642 koneeseen jäykempää venttiilinjousta sellaista mallia että voi ilman koneistuksia vaihtaa paikalleen? Tai edes alkuperäisen mittoja että vois kysellä vaihtoehtoja?
Vai haluaako joku myydä ja asentaa sellaiset jouset paikoilleen ??
Ja liekkö niistä mitattua faktaa kenelläkään paljonko tehoa on jemmassa niiden takia
Omasta autosta romahtaa ahdot n. 3700 rpm jälkeen, löysät pakojousetko sen voisi tehdä???
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Re: S211 642 viritys
Tuntuu olevan salaista tietoa tai sitten sitä vain ei ole ja huhupuheita!
W221 320 CDI
Re: S211 642 viritys
.
Entäpä, jos näkisi itse vähän vaivaa.
Vakion jousen saa malliksi vaikka ihan Veholtakin.
Ja loppuviimein tarvikemotista sitten tilaa satsin.
Entäpä, jos näkisi itse vähän vaivaa.
Vakion jousen saa malliksi vaikka ihan Veholtakin.
Ja loppuviimein tarvikemotista sitten tilaa satsin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 642 viritys
Onko kukaan tutustunut tämmöisen pajan turboihin AVD turbo http://www.turbo-upgrade.com/categorii/ ... -vklr/114/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: S211 642 viritys
.
En koskisi tikullakaan.
Kompurasiipiä on vaihdeltu ihan päin honkia.
Ei saa kukaan kunnolla pelaamaan.
En koskisi tikullakaan.
Kompurasiipiä on vaihdeltu ihan päin honkia.
Ei saa kukaan kunnolla pelaamaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 642 viritys
Oliko kukaan vielä modannut downpipea?
Re: S211 642 viritys
Monikin ja esim nimimerkki ptracing tekee tilauksesta
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: S211 642 viritys
Moro
Tämä oli kyllä yksi foorumin parhaita viestiketjuja! Kiitos ja kumarrus kunnon säätäjille!
Takana on itsellä Eemeli ja Ärrä tuolla 642 vV6 koneella ja niissä menty softalla/DPF poistolla.. hyvin pelannut.
Nyt tuli Italian ässä palelemaan pohjanmaalle. W221 2009 4 matic 320 CDI ja siihen laitetaan sopivat modaukset..
Tavoite n 300hv ja herkkyyttä/nopeutta kaasuvasteeseen.
Seuraava koontia noista ketjun tiedoista tähän pakettiin... korjatkaa/neuvokaa kiitos
Jos aloittaa imusarjasta niin Y-haaralle eikä filttreille ei tarvitse tehdä mitään. >OK
Turbo tässä 235hv mallissa on nyt mikä malli? ja mitä eros siihen 224hv versioon? ymmärsin että vakiolla pääsee n 300hv kunhan ei pakopuolella ahista. OK ?
Imusarjan läppämoottori on poistettu eli auki koko ajan > OK ?
EGR on poistettu softalla nyt. Tuolla puhuttiin EGR putken sahaamisesta pois?? Tulppaaminen eri asia kuin softalla poisto?
Pakopuolella oli juttua että ML ja S malleissa olisi vähän paremmat putkistot? Onko? DPF on nyt pois.. Muita helpohkoja muutoksia?
Miten Catin mahdollisen ahistuksen saisi tietää ? Ottamalla. pois tietty.. Muita?
Parempi välijäähdin tuntuu olevan kaikissa tapauksissa pelkkää plussaa.. OK Onkohan tietoa mikä sopisi tuohon w221 helposti?
Eli kun putkesta pois DPF/ ja muut ahdistukset + parempi välijäähdytin + softa niin mihin pääsee ?
Pakosarjan hapertumisista oli myös juttua.. Onkohan tässä mallissa millainen versio?
Tähän vinkkiä ja neuvoa kiitos!
Kiitos hyvästä keskustelusta!
t Max
ps. myös alustaa saisi laskea jos Vaasan lähistöltä löytyisi siihen apua..
Tämä oli kyllä yksi foorumin parhaita viestiketjuja! Kiitos ja kumarrus kunnon säätäjille!
Takana on itsellä Eemeli ja Ärrä tuolla 642 vV6 koneella ja niissä menty softalla/DPF poistolla.. hyvin pelannut.
Nyt tuli Italian ässä palelemaan pohjanmaalle. W221 2009 4 matic 320 CDI ja siihen laitetaan sopivat modaukset..
Tavoite n 300hv ja herkkyyttä/nopeutta kaasuvasteeseen.
Seuraava koontia noista ketjun tiedoista tähän pakettiin... korjatkaa/neuvokaa kiitos
Jos aloittaa imusarjasta niin Y-haaralle eikä filttreille ei tarvitse tehdä mitään. >OK
Turbo tässä 235hv mallissa on nyt mikä malli? ja mitä eros siihen 224hv versioon? ymmärsin että vakiolla pääsee n 300hv kunhan ei pakopuolella ahista. OK ?
Imusarjan läppämoottori on poistettu eli auki koko ajan > OK ?
EGR on poistettu softalla nyt. Tuolla puhuttiin EGR putken sahaamisesta pois?? Tulppaaminen eri asia kuin softalla poisto?
Pakopuolella oli juttua että ML ja S malleissa olisi vähän paremmat putkistot? Onko? DPF on nyt pois.. Muita helpohkoja muutoksia?
Miten Catin mahdollisen ahistuksen saisi tietää ? Ottamalla. pois tietty.. Muita?
Parempi välijäähdin tuntuu olevan kaikissa tapauksissa pelkkää plussaa.. OK Onkohan tietoa mikä sopisi tuohon w221 helposti?
Eli kun putkesta pois DPF/ ja muut ahdistukset + parempi välijäähdytin + softa niin mihin pääsee ?
Pakosarjan hapertumisista oli myös juttua.. Onkohan tässä mallissa millainen versio?
Tähän vinkkiä ja neuvoa kiitos!
Kiitos hyvästä keskustelusta!
t Max
ps. myös alustaa saisi laskea jos Vaasan lähistöltä löytyisi siihen apua..
Re: S211 642 viritys
Ei oikein lähtenyt keskustelu liikkeelle mutta Vaasassa sain erinomaista palvelua Carpowerilta + Tuikun softaa + Turbon vaihdon kera on edetty savutuksen rajoille ja ihan vähän ylikin... Sopiva intercooleria edelleen hakusessa... Wagner vähän kallis jos edullisempi löytyisi? Auto on kuitenkin sen verran painava ettei niskat vielä pauku.. lisää haetaan. Herkkyyttä on selvästi enemmän normiajossa! Kiitokset vaan Carpowerin poijille ja Tuikulle! Hyvää työtä!
Re: S211 642 viritys
Tuollainen istutettiin omaani, palkkia tosin joutui hieman leikkelemään.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Re: S211 642 viritys
Omasta w211 om642 poistettiin dpf pari päivää sitten, mutta nyt antaa tietyn resonointiäänen. Onko porukka tehnyt sinne sisälle minkälaisia virityksiä, vai hitsataanko sinne ihan suora rosteri ettei anna ääntä? vai onko minulla jäänyt joku liitos vaan huonosti? Tekisi mieli vaan jättää tuo pöntön ulkokuori kiltisti paikallee koristeeksi.
Auto on nyt lastutettu jonnekkin luokkaan 290hp, kulkine siis ihan jokapäiväisessä työmatka käytössä, tuo tehotaso riittää liikkumiseen, mutta kannattaako tuonne tehdä vielä jotain muutoksia että olisi huolettomia kilometrejä tiedossa. coolerikin tekisi mieli vaihtaa, mutta ei kehtaisi ruveta isommin purkamaan, eli pitäisi mennä melkein suoraan vakio coolerin tilalle...
Pihasta löytyy myös w164 samalla koneella ja periaatteessa mieli tekisi sitäkin vielä piristää siihen on laitettu ihan normaali 264hp lastu, kun kärrin vetoautona säännöllisesti, siellä on myös kaikki normaalit lisälaitteet paikallaan.
Auto on nyt lastutettu jonnekkin luokkaan 290hp, kulkine siis ihan jokapäiväisessä työmatka käytössä, tuo tehotaso riittää liikkumiseen, mutta kannattaako tuonne tehdä vielä jotain muutoksia että olisi huolettomia kilometrejä tiedossa. coolerikin tekisi mieli vaihtaa, mutta ei kehtaisi ruveta isommin purkamaan, eli pitäisi mennä melkein suoraan vakio coolerin tilalle...
Pihasta löytyy myös w164 samalla koneella ja periaatteessa mieli tekisi sitäkin vielä piristää siihen on laitettu ihan normaali 264hp lastu, kun kärrin vetoautona säännöllisesti, siellä on myös kaikki normaalit lisälaitteet paikallaan.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: S211 642 viritys
Jos cooleri on vakio niin ei ole mitään syytä tyhjentää pöntöäkääntomppa-90 kirjoitti:Omasta w211 om642 poistettiin dpf pari päivää sitten, mutta nyt antaa tietyn resonointiäänen. Onko porukka tehnyt sinne sisälle minkälaisia virityksiä, vai hitsataanko sinne ihan suora rosteri ettei anna ääntä? vai onko minulla jäänyt joku liitos vaan huonosti? Tekisi mieli vaan jättää tuo pöntön ulkokuori kiltisti paikallee koristeeksi.
Auto on nyt lastutettu jonnekkin luokkaan 290hp, kulkine siis ihan jokapäiväisessä työmatka käytössä, tuo tehotaso riittää liikkumiseen, mutta kannattaako tuonne tehdä vielä jotain muutoksia että olisi huolettomia kilometrejä tiedossa. coolerikin tekisi mieli vaihtaa, mutta ei kehtaisi ruveta isommin purkamaan, eli pitäisi mennä melkein suoraan vakio coolerin tilalle...
Pihasta löytyy myös w164 samalla koneella ja periaatteessa mieli tekisi sitäkin vielä piristää siihen on laitettu ihan normaali 264hp lastu, kun kärrin vetoautona säännöllisesti, siellä on myös kaikki normaalit lisälaitteet paikallaan.
Mökkillä
'
'
Re: S211 642 viritys
no siis pönttö on jo tyhjä, ja oli liki kokonaan tukossa. autosta laukesi aikaisemmin turbo ja päästi runsaasti öljyä läpi, eli varmaan se on tuon vähän pilannut.
Eli siis itse asiaan, millainen tuonne sisälle kannattaa laittaa?
Eli siis itse asiaan, millainen tuonne sisälle kannattaa laittaa?
Re: S211 642 viritys
Vaikkei olisi cooleria ollenkaan niin pöntön tyhjäys on hyväksi. Oikeastaan vaikka olis mikä mitenkäkin niin dpf:än tyhjäyksestä on hyötyä. Auton katsastus ja tieliikennekelpoisuus on sitten ihan asia erikseen.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S211 642 viritys
Virtauksen kannalta olisi hyvä olla putki siellä tyhjän dpf:n sisällä.
Taikka reikäputki ja villat ympärille, hyvä virtaus ja ääni hiljenisi ja katsuri ei huomaisi tyhjäksi.
Taikka reikäputki ja villat ympärille, hyvä virtaus ja ääni hiljenisi ja katsuri ei huomaisi tyhjäksi.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: S211 642 viritys
Semoisiakin nähty tehtävän että putki sisään kipsiä valettu tyhjäväli täyteen,
koputelessa kuulostaa samalta kuin täysi pönttö, sitähän sekään ei poista että putken päästä pyhkäistessä
nokea tulee
koputelessa kuulostaa samalta kuin täysi pönttö, sitähän sekään ei poista että putken päästä pyhkäistessä
nokea tulee
Mökkillä
'
'
Re: S211 642 viritys
No mut ainahan sitä sormeen nokea jää oli dpf tai ei. Eikä sitä pönttöä pakko ole tyhjätä kun ei käytä takaisinkierrätystä, ei täyty pönttö niin äkkiä.
Re: S211 642 viritys
.
Minun mielestäni ehjää ei kannata korjata.
Miettii sitten, mitä tekee, kun/jos on sen aika.
Minun mielestäni ehjää ei kannata korjata.
Miettii sitten, mitä tekee, kun/jos on sen aika.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 642 viritys
Kyllä dpf auton pakoputkenpää on ihan kirkas sisältäMJPfin kirjoitti:No mut ainahan sitä sormeen nokea jää oli dpf tai ei. Eikä sitä pönttöä pakko ole tyhjätä kun ei käytä takaisinkierrätystä, ei täyty pönttö niin äkkiä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S211 642 viritys
eikös se juurikin täytä sitä pönttöä jossei takaisinkierrätystä ole käytössä koska kaikki menee sinne suoraan eikä uudelleen poltettavaksiMJPfin kirjoitti:No mut ainahan sitä sormeen nokea jää oli dpf tai ei. Eikä sitä pönttöä pakko ole tyhjätä kun ei käytä takaisinkierrätystä, ei täyty pönttö niin äkkiä.
Re: S211 642 viritys
No omalla kohdalla ratkaisu oli lopulta se että laitoin tuohon reikäpellistä lieriön sisälle ja puolisen kiloa vaimennus villaa. Kaikki ongelmat poistuivat.
Re: S211 642 viritys
Itselläni tulossa juurikin operaatio DPF tyhjennys ihan huvin ja urheilun vuoksi, laitan vaikka kuvia kun valmis.
COOLERI; itselläni w219 ja nyt olen mittaillut että Golf R mallin cooleri olisi paras (upgrade siis, ei mikään alkuperäne) . paksu pidempi ja sitä rataa. Katsotaan kun tulee ebaystä. Laitan vaikka kuvia miten istuu.
Kaiken tämän jälkeen softelia.
COOLERI; itselläni w219 ja nyt olen mittaillut että Golf R mallin cooleri olisi paras (upgrade siis, ei mikään alkuperäne) . paksu pidempi ja sitä rataa. Katsotaan kun tulee ebaystä. Laitan vaikka kuvia miten istuu.
Kaiken tämän jälkeen softelia.
Re: S211 642 viritys
Heips! Laitellaas tänne ketjuun.. Onko tietoa meneekö tuosta uudemmasta LS moottorista suuttimet tähän vanhempaan Om642 versioon? Pumppua alunperin kaavailin vaihdettavaksi kun soppa loppuu kesken, mutta ilmeisesti jossakin suuttimessa myös vikaa kun savuttaa kitkerästi niin sais tämän ongelman samalla kuntoon. Onko nuossa suuttimissa edes eroja, saako nuosta uudemmista enemmän soppaa läpi? 350hp ja ei savua, ilmeisesti olisi vielä potentiaalia kovemmalla pumpulla kuin vakio 1600bar
Re: S211 642 viritys
.
Pumppu ja suuttimet riittää kyllä neljään sataan, mihin moottorikin.
350 tasosta edetään vastakun on vaihdettu jäykemmät venttiilin jouset.
Pumppu ja suuttimet riittää kyllä neljään sataan, mihin moottorikin.
350 tasosta edetään vastakun on vaihdettu jäykemmät venttiilin jouset.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5