W201 2.0 8V -> 2.8 24V MS2 V3.0
W201 2.0 8V -> 2.8 24V MS2 V3.0
Terve! Laitetaan omastakin projektista aihetta pystyyn. Lähtökohtana oli kutakuinkin tämännäköinen laitos
Elikkäs vuoden 1989 190 kaasarikoneella, ilman kattia (jälkeenpäin poistettu), kohtalaisen hyvässä kunnossa. EI vähäpäästöinen vielä Auto oli tehnyt peuran kanssa tuttavuutta, vaihtoon meni umpiot, flekti, syyläri ja konepelti. Kaikki nuo sai 130 euron hintaan tutulta. Jonkinnäköinen konepelti oli pakko saada, joten siksi musta, vaihdan kun toinen osuu saataville. Kolarin jälkeen kerkesi noin kuukauden seistä ennen omistajan vaihdosta.
Vanteet lähti ensimmäisenä. Nykyään tällaiset.
Näiden pakollisten jälkeen alkoi itseni ruoskiminen ja kiusaaminen. Kaikki listat auki, jotta saadaan mahd. ruosteettomaksi koko biili. Kun nenästä verta kaivaa niin saattaa tippa tai kaksi tulla...
Hantin etulokari, nykyään jo uusi tilalla
Kuskinpuolen takapyöräkotelo
Sama jokseenkin rälläköitynä, oli muuten tukalaa pää pyöräkotelossa
Etuoven hiontaa
Spoilerin jarruvalon alta puttui jo jonkin verran peltiä
Takakontti valmiina
Kuvaa kuskinpuolen ovista valmiina
Ja hantin
Yritetty leimata 13.1.2014. Leimalle piti vaihtaa etuiskari kuskin puolelle, ja hoitaa takajarrut kuntoon (toinen puoli tehoton, toinen alkoi vuotamaan nestettä kun katsuri polkaisi) Reiät meni kehotuksella, koska on jo aloitettu tekemään. 3 päivää myöhemmin uusi yritys ja leima tuli.
Vielä laitettavaa/tehtävää:
-Reiät, viikonlopun homma kun asiakseen vain ottaisi. -Tehty-
-Listat kiinni, uudet kiinnikkeet pitää hommata. -Tehty-
-Kesävanteiden kiillotus (aloitettu jo, tätä menoa ovat vuonna 2020 valmiina) -Maalattu-
-Kardaanin tukilaakeri vaihtoon -Tehty-
-Kaarien mankelointi (ei mahdu kesäpallot ilman ) -Mahtui-
-Etupenkit vaihtoon, takapenkit vielä arvoitus -Tehty-
-Sisustaa muutenkin paremman näköiseksi -Tehty-
-Megasquirt kaasarin tilalle. Tätä varten on jo iso osa vermeistä hommattu. -Valmis -
Ideoita on liikaa, rahaa liian vähän. Lokakuuksi pitäisi olla valmis joten kiirettä ei ole. - On -
EDIT:Kuvat uusiksi
EDIT2:Kuvat uusiksi
EDITX:Kuvat uusiksi
Elikkäs vuoden 1989 190 kaasarikoneella, ilman kattia (jälkeenpäin poistettu), kohtalaisen hyvässä kunnossa. EI vähäpäästöinen vielä Auto oli tehnyt peuran kanssa tuttavuutta, vaihtoon meni umpiot, flekti, syyläri ja konepelti. Kaikki nuo sai 130 euron hintaan tutulta. Jonkinnäköinen konepelti oli pakko saada, joten siksi musta, vaihdan kun toinen osuu saataville. Kolarin jälkeen kerkesi noin kuukauden seistä ennen omistajan vaihdosta.
Vanteet lähti ensimmäisenä. Nykyään tällaiset.
Näiden pakollisten jälkeen alkoi itseni ruoskiminen ja kiusaaminen. Kaikki listat auki, jotta saadaan mahd. ruosteettomaksi koko biili. Kun nenästä verta kaivaa niin saattaa tippa tai kaksi tulla...
Hantin etulokari, nykyään jo uusi tilalla
Kuskinpuolen takapyöräkotelo
Sama jokseenkin rälläköitynä, oli muuten tukalaa pää pyöräkotelossa
Etuoven hiontaa
Spoilerin jarruvalon alta puttui jo jonkin verran peltiä
Takakontti valmiina
Kuvaa kuskinpuolen ovista valmiina
Ja hantin
Yritetty leimata 13.1.2014. Leimalle piti vaihtaa etuiskari kuskin puolelle, ja hoitaa takajarrut kuntoon (toinen puoli tehoton, toinen alkoi vuotamaan nestettä kun katsuri polkaisi) Reiät meni kehotuksella, koska on jo aloitettu tekemään. 3 päivää myöhemmin uusi yritys ja leima tuli.
Vielä laitettavaa/tehtävää:
-Reiät, viikonlopun homma kun asiakseen vain ottaisi. -Tehty-
-Listat kiinni, uudet kiinnikkeet pitää hommata. -Tehty-
-Kesävanteiden kiillotus (aloitettu jo, tätä menoa ovat vuonna 2020 valmiina) -Maalattu-
-Kardaanin tukilaakeri vaihtoon -Tehty-
-Kaarien mankelointi (ei mahdu kesäpallot ilman ) -Mahtui-
-Etupenkit vaihtoon, takapenkit vielä arvoitus -Tehty-
-Sisustaa muutenkin paremman näköiseksi -Tehty-
-Megasquirt kaasarin tilalle. Tätä varten on jo iso osa vermeistä hommattu. -Valmis -
Ideoita on liikaa, rahaa liian vähän. Lokakuuksi pitäisi olla valmis joten kiirettä ei ole. - On -
EDIT:Kuvat uusiksi
EDIT2:Kuvat uusiksi
EDITX:Kuvat uusiksi
Viimeksi muokannut Mighty190, Su 04.12.2022 15:14. Yhteensä muokattu 19 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: W201 vm. 89
mielenkiitonen projekti Koputtele takakelkan etukiinnitykset vielä ruosteen varalta, ne on todennäkösesti pehmeät.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: W201 vm. 89
Olenko ihan väärässä jos olen nähnyt tämän tänään parkissa Raumalla?
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: W201 vm. 89
Takapään kuntoa on jo jonkinverran kartoitettu mutta täytynee noi vielä katsoa! Hyvinkin mahdollista, syvärauman suunnalla on tällä hetkellä
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: W201 vm. 89
Asutko ihan raumalla vai käymässä vaan? meinaan siinä missä minä tänään puoleltapäiviltä auton näin niin asun siittä noin 2-300 metriä eteenpäin kohti lahteaMighty190 kirjoitti:Takapään kuntoa on jo jonkinverran kartoitettu mutta täytynee noi vielä katsoa! Hyvinkin mahdollista, syvärauman suunnalla on tällä hetkellä
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: W201 vm. 89
pake1 kirjoitti:Asutko ihan raumalla vai käymässä vaan? meinaan siinä missä minä tänään puoleltapäiviltä auton näin niin asun siittä noin 2-300 metriä eteenpäin kohti lahteaMighty190 kirjoitti:Takapään kuntoa on jo jonkinverran kartoitettu mutta täytynee noi vielä katsoa! Hyvinkin mahdollista, syvärauman suunnalla on tällä hetkellä
Juu ihan raumalla asun, ja kotopihalta auton bongasit Nonniin, kiva tietää että muita mersuharrastajia on lähettyvillä Millä kokoonpanolla ajelet?
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: W201 vm. 89
Ittellä on w201 190D ja varaosaautona 2.0 bensa jos jottai osii tarviit nii siitä niitä saa ostaa poisMighty190 kirjoitti:pake1 kirjoitti:Asutko ihan raumalla vai käymässä vaan? meinaan siinä missä minä tänään puoleltapäiviltä auton näin niin asun siittä noin 2-300 metriä eteenpäin kohti lahteaMighty190 kirjoitti:Takapään kuntoa on jo jonkinverran kartoitettu mutta täytynee noi vielä katsoa! Hyvinkin mahdollista, syvärauman suunnalla on tällä hetkellä
Juu ihan raumalla asun, ja kotopihalta auton bongasit Nonniin, kiva tietää että muita mersuharrastajia on lähettyvillä Millä kokoonpanolla ajelet?
Tuossa on oma topic mun sataysikympille http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: W201 vm. 89
Pariin kertaan tuonkin lukaissut mutten koskaan huomannut kuvien olevan raumalta Ja pidetään mielessä!
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: W201 vm. 89
Kuva ei projektin etenemiseen liity muttei paljoa ole lähipäivinä edennytkään Viimeistään ensi kuun alussa kun rahaa tulee niin projekti edistyy taas Listan kiinnikkeitä tarttis ostaa, mistä sais halvimmalla?
Viimeksi muokannut Mighty190, La 24.07.2021 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: W201 vm. 89
Päivitystä taas. Mittarin vaihto-operaatio herätettiin tänään henkiin siinä määrin, että otettiin omasta mittari pois ja purettiin tuo W124 mittaristo. Näyttää siltä, että mittaristot ovat identtisiä, paitsi omassa ei ole kierroslukumittaria eikä ABS-jarruja joten ei ABS-valoakaan.
Kierroslukumittarin pohja näyttää tältä
Ja edestä tältä
Pienen selvityksen jälkeen kävi ilmi että kello ei toimiakseen muuta vaadi kun tuon +12V (maadoittaa mittariston runkoon), ja jenkamittarille tuodaan samainen +12V ja TD-signaali. Samalla vaihtuu mittariston valot. Tästä toivottavasti kuvaa huomenissa. Oma mittarini ei myöskään kilometrejä rullaa, joten sillekin pitää jotain tehdä. Toinen mittari näyttää ~320tkm ja oma 370tkm, mutta kusetusmahdollisuutta ei hyödynnetä koska eihän mersussa kilometrit tunnu
Kierroslukumittarin pohja näyttää tältä
Ja edestä tältä
Pienen selvityksen jälkeen kävi ilmi että kello ei toimiakseen muuta vaadi kun tuon +12V (maadoittaa mittariston runkoon), ja jenkamittarille tuodaan samainen +12V ja TD-signaali. Samalla vaihtuu mittariston valot. Tästä toivottavasti kuvaa huomenissa. Oma mittarini ei myöskään kilometrejä rullaa, joten sillekin pitää jotain tehdä. Toinen mittari näyttää ~320tkm ja oma 370tkm, mutta kusetusmahdollisuutta ei hyödynnetä koska eihän mersussa kilometrit tunnu
Viimeksi muokannut Mighty190, Su 04.12.2022 15:18. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: W201 vm. 89
Mittaristo valmis! Valot vaihdettu ja kierrokset näkyy. Edistystä se pienikin
Seuraavaksi menee vaihtoon kardaanin tukilaakeri, kolissut jo jonkin aikaa.
Seuraavaksi menee vaihtoon kardaanin tukilaakeri, kolissut jo jonkin aikaa.
Viimeksi muokannut Mighty190, Su 04.12.2022 15:18. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: W201 vm. 89
Sopiko toi w124 kiekkamittari ihan suoriltaan paikoilleen?
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: W201 vm. 89
Ei sopinut Hieman piti taivutella tota taustapeltiä että sai mittarin asettumaan paikoilleen Kellon säätötikku ja "koneisto" lähti myös. Kellosta ryöstettiin jenkamittarille jännite, mutta tätä kokoonpanoa ei sulake kestänyt Lopputuloksena se, että kello jätettiin jännitteettömäksi. Turhaanhan se siinä rullais kun ei helposti saa säädettyä Yllättävän tarkkaan kyllä nuo sulakkeet mitoitettu, sulakeboksin kannen mukaan siinä oli vaikka mitä vitkutinta saman sulakkeen takana. Esim. tavaratilan valo, radio, sisätilan valaistus, ja jotain muuta mitä kääntäjä ei suostunut kertomaanpake1 kirjoitti:Sopiko toi w124 kiekkamittari ihan suoriltaan paikoilleen?
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: W201 vm. 89
Päivitystä taas! Tallille kun vaivauduttiin tänään niin pitihän siellä jotakin tehdä Kummatkaan etupenkit ei liikkuneet suuntaan sun toiseen, joten päätettiin niitä hieman ihmetellä. Noh, penkit irti ja kiskoja kattelemaan.
Ei ole tainnut marsu saada kunnon pesua vähään aikaan. Työn tohinassa löytyi jopa 3 euroa ja 10 senttiä joten voitollehan tästäkin päivästä jäätiin Penkeistä sen verran, että kun kiskoja vähän öljysi niin oli paremmat kuin uudet. Tai no, pelkääjän penkki ainakin Kuskin penkissä oli omat ongelmansa. Penkissä on siis kahdet kiskot, jotka tekee jakkaralle liikkumavaraa aika paljon. Yksi näistä neljästä kiskosta ei suostunut yhteistyöhön, mutta muut kolme pelasivat öljyämisen jälkeen. Kiskosta oli lähtenyt jokin tikku ja kouru elämään omaa elämäänsä ja näin haittasi liikkuvuutta. Näillehän ei mitään voinut siihen hätään joten lyötiin takaisin kiinni ja todettiin öljyämisen tehneen tehtävänsä Kuskin penkki vaihtunee muutenkin, on sen verran jo olkipaalilla
Ei ole tainnut marsu saada kunnon pesua vähään aikaan. Työn tohinassa löytyi jopa 3 euroa ja 10 senttiä joten voitollehan tästäkin päivästä jäätiin Penkeistä sen verran, että kun kiskoja vähän öljysi niin oli paremmat kuin uudet. Tai no, pelkääjän penkki ainakin Kuskin penkissä oli omat ongelmansa. Penkissä on siis kahdet kiskot, jotka tekee jakkaralle liikkumavaraa aika paljon. Yksi näistä neljästä kiskosta ei suostunut yhteistyöhön, mutta muut kolme pelasivat öljyämisen jälkeen. Kiskosta oli lähtenyt jokin tikku ja kouru elämään omaa elämäänsä ja näin haittasi liikkuvuutta. Näillehän ei mitään voinut siihen hätään joten lyötiin takaisin kiinni ja todettiin öljyämisen tehneen tehtävänsä Kuskin penkki vaihtunee muutenkin, on sen verran jo olkipaalilla
Viimeksi muokannut Mighty190, Su 04.12.2022 15:19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: W201 vm. 89
Mulla olisi musta sisusta jos kiinnostaa ostella, ehjä penkit, liikkuvat myös ovipahveja ja etupenkkien takasuojia ei enää oo, muuten kaikki löytyy. Mut noi sun penkkien takapahvit käy noihin ja niihin vaan uus tekonahka päälle ja noit ovipahveja on maailma pullollaan http://www.nettivaraosa.com/varaosa-ja- ... ot/1693397" onclick="window.open(this.href);return false; tuosta löytyy yksi kuva millaisista on kyse ja kaikki lattiamatot ym. löytyy kanssa aattelin nyt tarjota kun kerran melkein naapureita ollaanMighty190 kirjoitti:Päivitystä taas! Tallille kun vaivauduttiin tänään niin pitihän siellä jotakin tehdä Kummatkaan etupenkit ei liikkuneet suuntaan sun toiseen, joten päätettiin niitä hieman ihmetellä. Noh, penkit irti ja kiskoja kattelemaan.
[ http://aijaa.com/img/b/00922/13037051.jpg ]
Ei ole tainnut marsu saada kunnon pesua vähään aikaan. Työn tohinassa löytyi jopa 3 euroa ja 10 senttiä joten voitollehan tästäkin päivästä jäätiin Penkeistä sen verran, että kun kiskoja vähän öljysi niin oli paremmat kuin uudet. Tai no, pelkääjän penkki ainakin Kuskin penkissä oli omat ongelmansa. Penkissä on siis kahdet kiskot, jotka tekee jakkaralle liikkumavaraa aika paljon. Yksi näistä neljästä kiskosta ei suostunut yhteistyöhön, mutta muut kolme pelasivat öljyämisen jälkeen. Kiskosta oli lähtenyt jokin tikku ja kouru elämään omaa elämäänsä ja näin haittasi liikkuvuutta. Näillehän ei mitään voinut siihen hätään joten lyötiin takaisin kiinni ja todettiin öljyämisen tehneen tehtävänsä Kuskin penkki vaihtunee muutenkin, on sen verran jo olkipaalilla
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: W201 vm. 89
Kuulostaa houkuttelevalta Jatketaan yksityiselläMulla olisi musta sisusta jos kiinnostaa ostella, ehjä penkit, liikkuvat myös ovipahveja ja etupenkkien takasuojia ei enää oo, muuten kaikki löytyy. Mut noi sun penkkien takapahvit käy noihin ja niihin vaan uus tekonahka päälle ja noit ovipahveja on maailma pullollaan http://www.nettivaraosa.com/varaosa-ja- ... ot/1693397" onclick="window.open(this.href);return false; tuosta löytyy yksi kuva millaisista on kyse ja kaikki lattiamatot ym. löytyy kanssa aattelin nyt tarjota kun kerran melkein naapureita ollaan
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: W201 vm. 89
Tuossa tuli enemmän ihmeteltyä tuon auton papereita. Silmään iski huoltolappu missä näkyy mitä on tehty ja missä kilometreissä. Lapussa lukee että voimansiirto (käsittääkseni perä ja vaihteisto, auto ja paperit on toisaalla atm joten ei voi asiaa tarkistaa. Muistaakseni oli implikoitu että vaihteisto olisi vaihtunut myös) vaihdettu 08 kun mittarissa oli ~350tkm Kysymys kuuluu että onkohan sinne laitettu kokonaan uudet osat vai jotkin vähän ajetut?
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: W201 vm. 89
Nonniin taas päivittelyä. Auton hitsaus jouduttiin ulkoistamaan, kun ei paikkaa eikä välineitä ole hitsata Pelkäsin pahinta, että menee ihan kuralle koko auto
Noh ohessa parit kuvat
Kuskinpuolen takapyörän kaari
Kuskin ovi (huomatkaa punainen vana maalia joka menee listan päälle )
Samaten tuon takapyörän kaaren kanssa, oven kun avaa niin on ihan maalia täynnä. Turhaa työtä täytyy taas tehdä.
Sitten iloisiin uutisiin
Penkit saapuivat, kiitos pake1!
Vanhoista penkeistä ei kuvaa ole, mutta hirvittävässä kunnossa oli, ainakin kuskin penkki. Ei nämäkään uudet ole, mutta paljon paremmat Jatketaan...
Noh ohessa parit kuvat
Kuskinpuolen takapyörän kaari
Kuskin ovi (huomatkaa punainen vana maalia joka menee listan päälle )
Samaten tuon takapyörän kaaren kanssa, oven kun avaa niin on ihan maalia täynnä. Turhaa työtä täytyy taas tehdä.
Sitten iloisiin uutisiin
Penkit saapuivat, kiitos pake1!
Vanhoista penkeistä ei kuvaa ole, mutta hirvittävässä kunnossa oli, ainakin kuskin penkki. Ei nämäkään uudet ole, mutta paljon paremmat Jatketaan...
Viimeksi muokannut Mighty190, Su 04.12.2022 15:21. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: W201 vm. 89
voi mahoton. onko tohon kaareenkin hitsattu vaan päälle uutta peltia? eihän tota saa millään tosta näkymättömiin ilman rälläkkää ja uudelleen hitsuuttelua. ei varmaan kittiäkään kehtaa noin paksulti alkaa laittaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W201 vm. 89
Hyvällehän nuo näyttää Nyt sitten ankarasti säästämään loppuihin mustiin sisustan osiinMighty190 kirjoitti:Penkit saapuivat, kiitos pake1! Vanhoista penkeistä ei kuvaa ole, mutta hirvittävässä kunnossa oli, ainakin kuskin penkki. Ei nämäkään uudet ole, mutta paljon paremmat Jatketaan...
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: W201 vm. 89
Jep. En taida samalle kaverille viedä tehtäväksi toista kertaa. Yritetään saada häivytettyä ilman kiloa paklaapera8x kirjoitti:voi mahoton. onko tohon kaareenkin hitsattu vaan päälle uutta peltia? eihän tota saa millään tosta näkymättömiin ilman rälläkkää ja uudelleen hitsuuttelua. ei varmaan kittiäkään kehtaa noin paksulti alkaa laittaan.
Niin tekee Wurthin cleaneri teki kyllä terää noille, näyttää lähes uusilta! Jää nähtäväksipake1 kirjoitti:Hyvällehän nuo näyttää Nyt sitten ankarasti säästämään loppuihin mustiin sisustan osiinMighty190 kirjoitti:Penkit saapuivat, kiitos pake1! Vanhoista penkeistä ei kuvaa ole, mutta hirvittävässä kunnossa oli, ainakin kuskin penkki. Ei nämäkään uudet ole, mutta paljon paremmat Jatketaan...
Sitten asiasta toiseen. Tuli tuo kardaanin tukilaakeri vaihdettua, kolisee silti hieman.
Aluksi ei pitänyt mitään ääntä, mutta ~2km matkan jälkeen kolisi lähes samaan tapaan kuin ennen vaihtoa. Kardaani on oikeassa asennossa (katsottu merkeistä). Kolisee enemmän oikealle käännyttäessä Onko vika jossain muualla?
Ja tuli tuossa kesävanteitakin fiilisteltyä
Ja on tunkin päällä, renkaissa niin vähän ilmaa ettei kehdannut kuvaa varten niiden päälle laskea
Sitten vielä! Lämppärin kytkinet purettu kabiinista, vaihtoon menee valot ja nopeuden säädin (en tiedä miten tai miksi, mutta säädin on mennyt rikki )
Viimeksi muokannut Mighty190, Su 04.12.2022 15:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: W201 vm. 89
Lämppäri korjattu! Kiitokset taas Pakelle osasta Ja eihän kaikki voi mennä putkeen, koska se olisi liian helppoa. Radion on joku joskus kiinni viritellyt, jokainen johto on eri pitunen ja väärän värinen ja antennijohtoa ei saa kiinni muuta kautta kun tuhkakupin kohdalta Siinä temmeltäessä radion miinusjohto otti itseensä ja radio mykkeni Noh, vedetään uusiksi jossain vaiheessa, viimeistään uuden radion saapuessa.
Kuva ei todellakaan ole hyvä, mutta näkee että toimii
Kuva ei todellakaan ole hyvä, mutta näkee että toimii
Viimeksi muokannut Mighty190, La 24.07.2021 11:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: W201 vm. 89
Listan kiinnikkeitä löytyi! Suomalaiset kaupat pyytävät noin 1-3 euroa kappaleelta, joten käännyin Ebayn puoleen. Tuossa on tosiaan 20kpl kotiin tuotuna kuudella eurolla. Saman setin kun tilaa suomesta, tekee noin 30e ja sekin pitää postista hakea Muita kiinnikkeitä ei rikki mennytkään kun noita.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: W201 vm. 89
Jatketaan yksinpuhelua
Kuvan mukainen "heräteostos" saapui kiinasta Hintaa paketille kotiin tuotuna noin 15$ joten ei päätä huimaa.
Ominaisuudet:
Remotely lock and unlock your car
Direction light flashing
LED indicator
Central door lock automatically
Remote car location
Remote trunk release
Rising power window
Universal for any cars
Takaluukun avausta en erikseen tarvitse, joten nousee idea kaukokäynnistyksestä Näillä jatketaan, ja päivitystä tulee kuvien kanssa toivottavasti torstaina
Kuvan mukainen "heräteostos" saapui kiinasta Hintaa paketille kotiin tuotuna noin 15$ joten ei päätä huimaa.
Ominaisuudet:
Remotely lock and unlock your car
Direction light flashing
LED indicator
Central door lock automatically
Remote car location
Remote trunk release
Rising power window
Universal for any cars
Takaluukun avausta en erikseen tarvitse, joten nousee idea kaukokäynnistyksestä Näillä jatketaan, ja päivitystä tulee kuvien kanssa toivottavasti torstaina
Viimeksi muokannut Mighty190, Su 04.12.2022 15:24. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: W201 vm. 89
Saatiin kaukolukitus asennettua, tosin ilman vilkkuja jotka asennetaan huomenna.
Eli sininen johto poikki ja palikkaa väliin. Pumpun puoleiseen johtoon kun syöttää plussaa -> ovet aukeaa ja kun miinusta -> ovet sulkeutuu. Boksin sisäiset releet sijoitettiin niin, että alkuperäinen keskuslukitus toimii avaimesta. Asentamiseen meni noin 4h + tauot ja hermosauhut Ei ollut lähes mitään ohjeita (ainakaan selkeitä sähkömiehen luettavaksi ) mukana, joten lähestulkoon kaikki piti mitata ja ihmetellä. Jännitteen kaukolukitusboksille otin pumpun syötöstä, ja maadotus laitettiin pultin alle pumpun läheisyyteen.
Lukitus toimii mainiosti, epätarkan mitoituksen jälkeen todettiin toimivuus ~60 metrin päästä ilman esteitä. Ja toimii molempiin suuntiin, ei tullut videota kuvatessa huomattua kokeilla kiinni
Eli sininen johto poikki ja palikkaa väliin. Pumpun puoleiseen johtoon kun syöttää plussaa -> ovet aukeaa ja kun miinusta -> ovet sulkeutuu. Boksin sisäiset releet sijoitettiin niin, että alkuperäinen keskuslukitus toimii avaimesta. Asentamiseen meni noin 4h + tauot ja hermosauhut Ei ollut lähes mitään ohjeita (ainakaan selkeitä sähkömiehen luettavaksi ) mukana, joten lähestulkoon kaikki piti mitata ja ihmetellä. Jännitteen kaukolukitusboksille otin pumpun syötöstä, ja maadotus laitettiin pultin alle pumpun läheisyyteen.
Lukitus toimii mainiosti, epätarkan mitoituksen jälkeen todettiin toimivuus ~60 metrin päästä ilman esteitä. Ja toimii molempiin suuntiin, ei tullut videota kuvatessa huomattua kokeilla kiinni
Viimeksi muokannut Mighty190, Ma 22.02.2016 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: W201 vm. 89
mistä tilasit ton keskuslukituksen? kun ittellä 190E ja on defan keskuslukitus muttei oikein tahdo toimia :/
MB 190E 2.0 -85
Re: W201 vm. 89
Jusp33 kirjoitti:mistä tilasit ton keskuslukituksen? kun ittellä 190E ja on defan keskuslukitus muttei oikein tahdo toimia :/
Ebay Tuossa linkki tarkalleen samaan laitteeseen. Saapui noin kolmessa viikossa
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: W201 vm. 89
ei varmaan ollut hirveen vaikee asentaa? ja ne on tällä hetkellä loppu :/
MB 190E 2.0 -85
Re: W201 vm. 89
Kunhan pääsi selville miten releet vetää ja mikä laitetaan mihin Näitä on Ebay pullollaan. Tämän ainakin yksi kaveri pisti tilaukseen ja odottelee vesi kielellä sen saapumista Ei nuo varmaan toisistaan paljoa eroa. Tässä ainut huono puoli oli se, ettei mistään selvinnyt miten releet toimii (Mikä on aukeutuva ja mikä sulkeutuva ). Vilkkujen kytkemistä ei ole selvennetty kovin hyvin. Kokeilemalla ja mittaamalla noista selvittiin. Perustiedolla sähköistä ja niiden vetämisestä pärjää varmasti
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0