w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 17.10.2010 10:17
w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Lämmityslaite puhaltaa vain haaleaa ilmaa sisään. Moottorinlämmöt on yli 80 ja ylävesiletku on kylmä joten termostaatti on kunnossa. Vesiventtiilit on puhdistettu ja kokeiltu toista toimivaa osaa tilalle, mutta ei vaikutusta puhalluslämpöön. Kokeiltu on myös ilman vesiventtiilien johtoa paikoillaan josko tulisi kuumempaa mutta ei vaikutusta. Vesiventtiili on neljällä lähdöllä oleva 0018307884. Olen myös testannut sulkemalla kennon ohitusletkun lukkopihdeillä että kaikki virtaama menisi kennon kautta (vesiventiilin ylempi letku). Ei vaikuta puhalluslämpötilaan. Sähköinen kiertovesipumppu toimii. Sementtiä tms. ei ole laitettu syyläriin ainakaan viimeiseen 100 000km jotka olen itse ajanut autolla. Aiempina talvina on kyllä puhaltanut kuumaa sisään. Webaston käytöllä ei ole vaikutusta sisäänpuhalluslämpötilaan = aina haaleaa
Olisiko teillä antaa neuvoja mitä voisi kokeilla tai tehdä.
Itse ajattelin että voiko vesipumppu menettää pumppaustehonsa siten että se ei jaksa kierrättää nesteitä lämmityslaitteen kennon kautta riittävällä virtauksella?
Kun ramauttaa kiekat yli 4000 rpm:ään kova veto päällä niin saattaa puhaltaa vähän aikaa lämmintä.. voisko viitata vesipumpun pumppaustehon heikkouteen normaali kierroksilla?
Olisiko teillä antaa neuvoja mitä voisi kokeilla tai tehdä.
Itse ajattelin että voiko vesipumppu menettää pumppaustehonsa siten että se ei jaksa kierrättää nesteitä lämmityslaitteen kennon kautta riittävällä virtauksella?
Kun ramauttaa kiekat yli 4000 rpm:ään kova veto päällä niin saattaa puhaltaa vähän aikaa lämmintä.. voisko viitata vesipumpun pumppaustehon heikkouteen normaali kierroksilla?
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Kokeile ensin vaikka kaikki mahdolliset suuttimien asennot ,eikö missään asennossa tule yhtään lämmintä ? Jotenki ei tulis vesipumppu mieleen.e-manageri kirjoitti:Lämmityslaite puhaltaa vain haaleaa ilmaa sisään. Moottorinlämmöt on yli 80 ja ylävesiletku on kylmä joten termostaatti on kunnossa. Vesiventtiilit on puhdistettu ja kokeiltu toista toimivaa osaa tilalle, mutta ei vaikutusta puhalluslämpöön. Kokeiltu on myös ilman vesiventtiilien johtoa paikoillaan josko tulisi kuumempaa mutta ei vaikutusta. Vesiventtiili on neljällä lähdöllä oleva 0018307884. Olen myös testannut sulkemalla kennon ohitusletkun lukkopihdeillä että kaikki virtaama menisi kennon kautta (vesiventiilin ylempi letku). Ei vaikuta puhalluslämpötilaan. Sähköinen kiertovesipumppu toimii. Sementtiä tms. ei ole laitettu syyläriin ainakaan viimeiseen 100 000km jotka olen itse ajanut autolla. Aiempina talvina on kyllä puhaltanut kuumaa sisään. Webaston käytöllä ei ole vaikutusta sisäänpuhalluslämpötilaan = aina haaleaa
Olisiko teillä antaa neuvoja mitä voisi kokeilla tai tehdä.
Itse ajattelin että voiko vesipumppu menettää pumppaustehonsa siten että se ei jaksa kierrättää nesteitä lämmityslaitteen kennon kautta riittävällä virtauksella?
Kun ramauttaa kiekat yli 4000 rpm:ään kova veto päällä niin saattaa puhaltaa vähän aikaa lämmintä.. voisko viitata vesipumpun pumppaustehon heikkouteen normaali kierroksilla?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 17.10.2010 10:17
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Ei tule missään sisäilmansuuttimen asennossa kuumaa. Autossa on semiautomaatti ilmastointi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Olisiko sieltä kiertovesipumppu antautunut? Tai sitten lämppärin kenno tukossa?
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Sähköinen kiertovesipumppu viallinen + kenno alkaa olla tukossa , niinpä...
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 17.10.2010 10:17
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Sähköinen kiertovesipumppu on ehjä kun on vasta alta vuoden vanha ja kuulee kyllä kun hyrrää.
Kun vesiventtiilit oli irti niin pääsin puhaltamaan kennolla kiertävään letkuun . Ihan helposti nesteet pulppusi kennon läpi joten en usko senkään olevan tukossa nestepuolelta. Raitisilmasuodattimenkin otin pois kokonaan että varmasti riittää puhallusnopeus ilmalle.
Kun vesiventtiilit oli irti niin pääsin puhaltamaan kennolla kiertävään letkuun . Ihan helposti nesteet pulppusi kennon läpi joten en usko senkään olevan tukossa nestepuolelta. Raitisilmasuodattimenkin otin pois kokonaan että varmasti riittää puhallusnopeus ilmalle.
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Epäilisin myös kennon pinttymistä. Kennonhan ei tarvitse olla tukossa.
Hyviä kokemuksia kennon vaihdosta. Ei kylläkään mb.stä.
Hyviä kokemuksia kennon vaihdosta. Ei kylläkään mb.stä.
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Pojan autossa taas oli sisätilan lämpöanturi viallinen niin kesällä alkoi satunnaisesti työntämään kuumaa (helteellä) Ilmastointi itsessään pelasi moitteettomasti. Eri auto tosin.e-manageri kirjoitti:Ei tule missään sisäilmansuuttimen asennossa kuumaa. Autossa on semiautomaatti ilmastointi
Eikö usko lämmön säätö nappeja /rulliakaan.Missään mahdollisissa asennoissa ?
Veden kierto on ilmeisesti kunnossa mutta joku säätö "rele" tai anturi siellä nyt kai tekee kiusaa.
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Samanlaista murhetta mulla, eri merkin auto kylläkin. Kierroksilla (+4500rpm) antoi lämpöö, muuten haaleaa tai jopa ihan kylmää. Järjestelmän pumput ja venttiilit oli kunnossa, syylliseksi osoittautui sitkeä ilmakupla systeemissä. Huolellinen ilmaus ja oikea määrä jäähdytysnestettä. Ongelma katosi. Auto oli siis E39 540...
MB W124 260E
Volvo Amazon
3 x Ford Mustang
3 x BMW
Volvo Amazon
3 x Ford Mustang
3 x BMW
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Yksi ääni myös ilmalle ! Sopis hyvin sekin "taudin kuvaan" ! !Make67 kirjoitti:Samanlaista murhetta mulla, eri merkin auto kylläkin. Kierroksilla (+4500rpm) antoi lämpöö, muuten haaleaa tai jopa ihan kylmää. Järjestelmän pumput ja venttiilit oli kunnossa, syylliseksi osoittautui sitkeä ilmakupla systeemissä. Huolellinen ilmaus ja oikea määrä jäähdytysnestettä. Ongelma katosi. Auto oli siis E39 540...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 17.10.2010 10:17
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Sisälämpötila-anturi ja lämmönsäätönupikka ongelmat olen sulkenut pois irrottamalla vesiventtilien sähköpistokkeen irti. Tällöin venttiilin jouset pistää venttiilin karat siihen asentoon että neste kiertää kennon kautta. Jos johto on paikallaan ja nupit vääntään max siniselle niin alkaa tulla jääkylmää. Eli vesiventtiilin karat menee kennon ohitusasentoon.
Miten ilmausta voisin vielä tehostaa.
Olen jo kokeillut ajaa lämäpohjassa lukkkopihdit kennon ohitusletkussa sillä toivolla että iso virtaus kennon läpi toisi ilmat pois kennosta. Termarikotelolta paisunta-astiaan tuleva pikkuletku on kuuma ja sieltä neste virtaa paisunta-astiaan. Tämän pikkuletkun tarkoitus on mitä ilmeisemmin päästää ilmat pois kannesta.
Kävi mielessä että vetaisin hyppyjohdolla sähköiselle kirtovesipumpulle jatkuvan virran niin ei mikään automaatti ohjais pumpun toimintaa. Lisäksi webaston kiertopumppu päälle ja hurtta pohjaan ajoa ennen kuin termostaatti aukeaa niin eiks tällöin olisi hyvä mahdollisuus saada kennolle kunnon virtaus
Miten ilmausta voisin vielä tehostaa.
Olen jo kokeillut ajaa lämäpohjassa lukkkopihdit kennon ohitusletkussa sillä toivolla että iso virtaus kennon läpi toisi ilmat pois kennosta. Termarikotelolta paisunta-astiaan tuleva pikkuletku on kuuma ja sieltä neste virtaa paisunta-astiaan. Tämän pikkuletkun tarkoitus on mitä ilmeisemmin päästää ilmat pois kannesta.
Kävi mielessä että vetaisin hyppyjohdolla sähköiselle kirtovesipumpulle jatkuvan virran niin ei mikään automaatti ohjais pumpun toimintaa. Lisäksi webaston kiertopumppu päälle ja hurtta pohjaan ajoa ennen kuin termostaatti aukeaa niin eiks tällöin olisi hyvä mahdollisuus saada kennolle kunnon virtaus
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
e-manageri kirjoitti:Sisälämpötila-anturi ja lämmönsäätönupikka ongelmat olen sulkenut pois irrottamalla vesiventtilien sähköpistokkeen irti. Tällöin venttiilin jouset pistää venttiilin karat siihen asentoon että neste kiertää kennon kautta. Jos johto on paikallaan ja nupit vääntään max siniselle niin alkaa tulla jääkylmää. Eli vesiventtiilin karat menee kennon ohitusasentoon.
Miten ilmausta voisin vielä tehostaa.
Olen jo kokeillut ajaa lämäpohjassa lukkkopihdit kennon ohitusletkussa sillä toivolla että iso virtaus kennon läpi toisi ilmat pois kennosta. Termarikotelolta paisunta-astiaan tuleva pikkuletku on kuuma ja sieltä neste virtaa paisunta-astiaan. Tämän pikkuletkun tarkoitus on mitä ilmeisemmin päästää ilmat pois kannesta.
Kävi mielessä että vetaisin hyppyjohdolla sähköiselle kirtovesipumpulle jatkuvan virran niin ei mikään automaatti ohjais pumpun toimintaa. Lisäksi webaston kiertopumppu päälle ja hurtta pohjaan ajoa ennen kuin termostaatti aukeaa niin eiks tällöin olisi hyvä mahdollisuus saada kennolle kunnon virtaus
Öööö. Onko sulla varsinaisen vesipumpun ja Webaston kiertovesipumpun (joka on sähköinen)lisäksi vielä joku muukin sähköinen kiertovesipumppu?
Itsellä (ymmärtääkseni) normi vesipumpun lisäksi vain webaston yhteydessä oleva sähköinen kiertovesipumppu.Joka pyörii myös
kun REST päällä. Autoni w210e270cdi-00 elegance.
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Ei siellä ilmaa ole, on kyse mersusta eikä bemarista. Jos on ilmaa niin sitten sitä tulee viallisen kannentiivisteen / kannen vuoksi jatkuvasti. Mitään ilmauskonsteja ei tarvita kunhan kertaalleen kiertää kennolle saakka.
wiimax.fi
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Epäilenpä vaan, että kenno tukossa eikä luovuta lämpöä tarpeeksi. Koita panna konetiski ainetta paisariin ja ejelet päivän sen jäleen huuhtelet paikat ja uudet vedet syylääriin ja ajat taas mootorin kuumaksi tyhjennys ja kennon huuhtelu. Luulisi auttavan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 17.10.2010 10:17
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Unique387 kirjoitti: Öööö. Onko sulla varsinaisen vesipumpun ja Webaston kiertovesipumpun (joka on sähköinen)lisäksi vielä joku muukin sähköinen kiertovesipumppu?
Itsellä (ymmärtääkseni) normi vesipumpun lisäksi vain webaston yhteydessä oleva sähköinen kiertovesipumppu.Joka pyörii myös
kun REST päällä. Autoni w210e270cdi-00 elegance.
Jälkiasenteinen webasto jossa siis oma kiertopumppunsa.
Ongelma ei kuitenkaan johdu tästä koska olen jo koittanut puhaltaako kuumempaa kytkemällä webaston pois kokonaan vesikierrosta = ei vaikutusta
Tein kennon pesurin kierrättämällä konetiskiaine vettä sähköisellä kiertovesipumpulla kennon kautta. Pesuveden otto ja paluu on erillisessä glykoli törpössä jonka tallista löysin. Kennon läpi virtaa nesteet tällä mersun omalla sähköisellä kiertopumpulla n. 2-3 l/minuutti vauhdilla. Pettymyksekseni ei nesteen väri muuttunut mihinkään.. Olisin toivonut että sieltä kennolta olis jotain moskaa tullut ulos.
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Entäs jos se kenno 'kasvaa sammalta' siellä ilmakanavapuolella ja siks ei siirrä lämpöö? Silloin tietty luulis tuloilman tuoksahtavan ulolta... oliko paisarin korkki kunnossa että saa painetta järjestelmään ja sillai ilmat ehkä paremmin pois (en tiä onko oikeesti merkitystä)?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 17.10.2010 10:17
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Raitisilmasuodattimen poistin nyt talvella varmistaakseni riittävän ilmavirtauksen kennon kautta ja virtaahan se ilma niin että silmäluomet lepattaa. Jos olis sammaleessa niin ei ilma kulkis
Niin ja ilmausta olen koittanut korkki kiinni ja korkki auki. Ilmeisesti tämä paineenrajoituskorkki toimiessaan nostaa vesiglykolin kiehuntapistettä, mutta keittämisestähän tässä ongelmassa ei ole kyse
Niin ja ilmausta olen koittanut korkki kiinni ja korkki auki. Ilmeisesti tämä paineenrajoituskorkki toimiessaan nostaa vesiglykolin kiehuntapistettä, mutta keittämisestähän tässä ongelmassa ei ole kyse
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Mielessä vaan että konstilla tai toisella täytys päässä irrottamaan kennolta pois lähtevä letku ja oikein silmällä nähdä että nimenomaane-manageri kirjoitti:Raitisilmasuodattimen poistin nyt talvella varmistaakseni riittävän ilmavirtauksen kennon kautta ja virtaahan se ilma niin että silmäluomet lepattaa. Jos olis sammaleessa niin ei ilma kulkis
Niin ja ilmausta olen koittanut korkki kiinni ja korkki auki. Ilmeisesti tämä paineenrajoituskorkki toimiessaan nostaa vesiglykolin kiehuntapistettä, mutta keittämisestähän tässä ongelmassa ei ole kyse
se sähköpumppu työntää sitä vettä läpi kennon.
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Paa sinne paisunta säiliöön 2kpl kone tiskiaine tabletteja ja kuumalla moottrorilla noin 50km ja systeemin tyhjennys. Täyttö vedellä
ja 50km ajoa. Tyhjennys ja glykoolit sisään niin pitäisi olla puhdas, jos siellä on paskaa. Noin oon saanut toimimaan tukkeutuneen järjestelmän.
ja 50km ajoa. Tyhjennys ja glykoolit sisään niin pitäisi olla puhdas, jos siellä on paskaa. Noin oon saanut toimimaan tukkeutuneen järjestelmän.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 17.10.2010 10:17
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Tääl on 20 astetta pakkasta niin en kyllä ala pelkällä vedellä ajamaan. Syyläri jäätyy varmasti. Kesällä oisin tehnytkin niin.
Jos tää pumpulla pesu ei auta niin sit pitää odotella plussakelejä
Jos tää pumpulla pesu ei auta niin sit pitää odotella plussakelejä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 17.10.2010 10:17
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Huuhtelin kennon vastavirtaan kuskin- ja vänkärinpuoli vuorotellen suurella virtaamalla niin sain tulemaan ulos kivettynyttä moskaan kohtuu paljon.
Tein sen näin.
Otin vesiventtiilin irti, ja poistin ekaks vänkärinpuolen venttiilinkaran ja kasasin venttiilin uudelleen ilman toista karaa. Sit venttiili takas paikalleen.
Otin kolmen litran glykoliastian ja porasin sen korkkiin 22mm reijän, josta survoin vesiventtiilin alemman letkun läpi (se joka menee sähköiselle kiertopumpulle) Sit porasin astiaan 5,5mm reijän josta survoin 6mm halkaisijaltaan olevan paineilmapistoolin läpi. Rajoitin kompuran paineen 1,5 bar suurempian poksahdusten välttämiseksi.
Sitten vielä suljin moottorin takaa lämppärin kennolle menevän letkun lukkopihdeillä ettei virtaama kierrä moottorin kautta.
Sit astia täyteen kuumaa vettä ja korkki (venttiilille lähtevä letku) alaspäin tuuttasin paineilmaa astiaan joka pusersi paineella veden kennon läpi virtaamalla kolme litraa kymmenessä sekunnissa. Kennolta palaava vesi tulee kennon ohitusletkusta ulos (rautaputki rintapellissä) Tein näin kaksi kertaa molemmille puolille.
Kuskin puoli huuhdellaan laittamalla vesiventtiilin kara paikoilleen vänkärinpuolen venttiiliin ja poistamalla kara kuskinpuoleisesta ventiilistä.
Lopuks molemmat karat paikolleen niinkuin aluperin on ja uudet glykoolit koneeseen ja avot..puskee sisälle niin kuumaa että sormenpäitä kipristää kun pitää kättä puhallusaukon kohdalla..
Aikaa tähän meni about pari tuntia ja oli helppo tehdä
Toivottavasti tämä vinkki säästää jonkun toisenkin kennon vaihdolta, koska se olisi melko iso savotta
Tein sen näin.
Otin vesiventtiilin irti, ja poistin ekaks vänkärinpuolen venttiilinkaran ja kasasin venttiilin uudelleen ilman toista karaa. Sit venttiili takas paikalleen.
Otin kolmen litran glykoliastian ja porasin sen korkkiin 22mm reijän, josta survoin vesiventtiilin alemman letkun läpi (se joka menee sähköiselle kiertopumpulle) Sit porasin astiaan 5,5mm reijän josta survoin 6mm halkaisijaltaan olevan paineilmapistoolin läpi. Rajoitin kompuran paineen 1,5 bar suurempian poksahdusten välttämiseksi.
Sitten vielä suljin moottorin takaa lämppärin kennolle menevän letkun lukkopihdeillä ettei virtaama kierrä moottorin kautta.
Sit astia täyteen kuumaa vettä ja korkki (venttiilille lähtevä letku) alaspäin tuuttasin paineilmaa astiaan joka pusersi paineella veden kennon läpi virtaamalla kolme litraa kymmenessä sekunnissa. Kennolta palaava vesi tulee kennon ohitusletkusta ulos (rautaputki rintapellissä) Tein näin kaksi kertaa molemmille puolille.
Kuskin puoli huuhdellaan laittamalla vesiventtiilin kara paikoilleen vänkärinpuolen venttiiliin ja poistamalla kara kuskinpuoleisesta ventiilistä.
Lopuks molemmat karat paikolleen niinkuin aluperin on ja uudet glykoolit koneeseen ja avot..puskee sisälle niin kuumaa että sormenpäitä kipristää kun pitää kättä puhallusaukon kohdalla..
Aikaa tähän meni about pari tuntia ja oli helppo tehdä
Toivottavasti tämä vinkki säästää jonkun toisenkin kennon vaihdolta, koska se olisi melko iso savotta
Re: w210 cdi lämmityslaitteen tehon menetys
Loistavaa!
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01