C124 260E MEGASQUIRT HX35W + käyttisten rakentelua ->

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

joku on vielä enemmän pihalla, kuin minä :) eikai virranjakajajalla mitään hukkakipinöitä tule?
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Jos imusarja on kerran alkuperäinen niin miten kaasuläpän asentoanturi on toteutettu megaa varten?
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Ei ole toistaiseksi lainkaan. Katotaan mitä siitäkin tulee. Varmaan mitsun läppä pitää sitten hoitaa jos sellasen laitan, pitäisi sopia suoraan pulttijaoltaan. Tänään sain jo käymään paremmin, kun oli vikaa vakio B-pumpun releessä. Kävin hakemassa perus 40 A tarvikereleen ja virtalukolta katkasuvirta. En saanut megan kautta toimimaan :o Auto ei tosin enää lähde käymään, luulen että meni tulppa/ tulppia, kun taisi käydä melko rikkaalla sillon kun sain käymään. Lambdakaan ei toimi enää, megassa näyttää tod.näk oikeita lukemia, mutta plx:n mittarissa vaan tulee alkuruudut ja sen jälkeen pimenee! :thumbdown: Täytyy soittaa sinne futurezille...
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

Joo minä tein johtosarjan ja megan asennuksen ja annoin suosiolla säätämisen ammattilaiselle. :) Muuta ei lisätty ku imuilmanlämpöanturi. kaasuläpänanturi jätettiin pois. Joskus oon kuullu, että nuo mersun opat kaasuläpät on huonoja olevinaa. :) Plx:n lambdan mittari pimeni meilläkin :D kuulemma ollu laajemalti ongelmana. Minkälaisella myrkyllä laitoit nuo suutinholkit kiinni? Mietin ite samanlaisia mutta alumiinista ja tigillä kiinni.
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Jotain ihan loctiten tiivisteliimaa se oli, eihän ne oo missään tekemisissä bensan kanssa niin pitäisivät kestää. En nyt tiedä mikä noissa mersun läpissä niin huonoa olisi, aikakaan vesi ei mennyt läpi läpän ollessa kiinni, kun imusarjaa pesin. Millai ne TPS:n piuhat muuten pitäis vetää jos ei oo tps:ää olleenkaan? Mulla on ne nyt irrallaan ja megatune näyttää throtthle 100%, eikös tämä vaikuta jollain lailla käynnistyvyyteen?
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

Mietin sitä että ku imusarja lämpenee ja ovat eri metallia että miten ne pitkälle ajateltuna elää. :) Jokune vuotava suutinasennus tehty nii pistää noita miettimään :) En siis tyrmää tuota koska taidan tehä itekkin noin :D Mulla on tps:n johdot nipussa hanskalokerossa.
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

sotahiiri kirjoitti:joku on vielä enemmän pihalla, kuin minä :) eikai virranjakajajalla mitään hukkakipinöitä tule?
Siis millanen setuppi sul tässä on, ohjaatko megalla 1 puolaa ja siitä virranjakalle?
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Megassa sytkäkivi ekas lähdös ja sillä ohjataan vakiopuolaa, siitä eteenpäin vakiosetit. Eikös mersuissa ole yleensä sillai, että pitää olla häiriösuojaamattomat tulpat, kun hatuissa/ johdoissa itessään on jo suojaus? Oli meinaan R-tulpat paikoillaan... Se tiivisteliima mitä käytin oli sellasta silikonimaista melko elastista. imuvuotojahan siitä tulee jos ne holkit tuolta karkaa. Sitten siellä vakio suuttimen kolossa on pohjalla o-rengas ja se suutinholkki painaa sen kasaan sinne väliin. Jos liima pettää pitäis bensatukin silti pystyä painamaan se o-rengas läjään. Nähdään, miten toimii! :D

PS. futureziltä ei vastattu puhelimeen. on kyllä niin paska firma ettei mikään.. lambdan postiin laittaminen kesti yli viikon vaikka piti olla hyllyssä ja nyt tämä.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

sotahiiri kirjoitti:Megassa sytkäkivi ekas lähdös ja sillä ohjataan vakiopuolaa, siitä eteenpäin vakiosetit. Eikös mersuissa ole yleensä sillai, että pitää olla häiriösuojaamattomat tulpat, kun hatuissa/ johdoissa itessään on jo suojaus? Oli meinaan R-tulpat paikoillaan... Se tiivisteliima mitä käytin oli sellasta silikonimaista melko elastista. imuvuotojahan siitä tulee jos ne holkit tuolta karkaa. Sitten siellä vakio suuttimen kolossa on pohjalla o-rengas ja se suutinholkki painaa sen kasaan sinne väliin. Jos liima pettää pitäis bensatukin silti pystyä painamaan se o-rengas läjään. Nähdään, miten toimii! :D

PS. futureziltä ei vastattu puhelimeen. on kyllä niin paska firma ettei mikään.. lambdan postiin laittaminen kesti yli viikon vaikka piti olla hyllyssä ja nyt tämä.
On joo mutten kuvitellu että joku rakentaa sillain myös megan varsinkaan turbo vehkeeseen...
Kun hukkakipuna palikat maksa mitn hyötyyn nähen. Mulla tais 8 koneeseen tulla jopa halvemmaks, siis 2x lähetys saarnaaja +2x virranjakaja versus 2x hukkakipinä puolat. Tulpat ja johdot ois pitäny uusia joka tapauksessa. Neki sai näin halvemmat tarvikkeet.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Eikös megaa olla väännetty aikapäiviä edis6. on halpa ja yhteensopiva megan kanssa.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

No se nyt on siellä ja hyvin tuntuis rokkaavan, AUTOLLA AJETTU TÄNÄÄN! Lambda rupes toimimaan resetoinnin jälkeen. Kaikki kolme kosketusnappia yhtäaikaa pohjaan ja toimii. Seokset ja sytkä vielä aikapäin helvettiä, mutta kait se siitä! :P Vielä ei viittinny kauheesti repiä, ettei herää koko kylä tuolla suoralla putkella.. metelit on järkyttävät! :lol: :shh:

Kuva
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Käykö tälläinen sellaisenaan bensakiskoksi M103 ja M104 konrisiin?

http://www.ebay.de/itm/Railrohr-Einspri ... 3cb747997d" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

M.K kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:VHT:n kupariliimalla pahvi kiinni.
Omassa kans on tuolla liimalla kansnahka kiinni.
Mutta jos on MLS tyypin kansitiiviste, niin silloin ei missään nimessä mitään ylimääräistä väliin. Ja blaanaukset mielellään peiliksi.
Normi Reintsi siellä mulla on.
No mulla varmasti tossa kokeillessa poikii toi kansipahvi...?
Et mennään sit iliman liimoo kun tarvii uutta laittaa.

Millasilla tulpilla oot muuten menny tällä laitteella?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

mega jostain syystä nollailee itteään, tänäänkin sammu kesken ajon ja kipinä katos, ajoin koodin uusiks ja taas mennään! Kauheesti ei oo uskaltanu polkee, kartat pielessä ja rikkaalla käy älyttömästi. Silti kickdownin saattelemana 80-110 kiihdytyksessä logista luin 0.28 bar @2950 rpm.. eli ihan kelpo arvot ahtimen koon ja pakosarjan huomioon ottaen. Tuossakin rötäs ja paukku putkessa, afr tais olla jotain 10.5 eli varaa on.

E: tuo ebayn kisko on nimenomaan m104 kisko, jollainen on itellänikin. Leikkaa noi päätykiinnikkeet pois ja taittelee vähän keskikiinnikettä niin jo istuu! 14mm suuttimille eli valikoimaa löytyy, eikä itellä ainakaan vuoda vaikka onkin heppoisasti kiinni...
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Taas on pikkusen hipistelty! Mittaripaneeli etenee kivasti, vedin bensapumpun kytkimen siihen, kun en saanut megan bensapumpunohjausta toimimaan... :evil: Samalla tuli laitettua tupakansytytin ja hahmoteltua tulevan ahtomittarin paikkaa. Auto tuli myös pestyä ja hiukan hierottua karttoja paremmaksi :clap:

Kuva


Kuva
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Saako lisää kuvia miten vedit Megasquirtin johtosarjan ja mihin sijoitit boksin?
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Vedin koko johtosarjan kutistesukkaan ja pistin akun takaa mersun omasta läpiviennistä, boksi apukuskin jalkatilaan.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Alkaa säädöt löytyä! Hukkaportin ahtoletku suli poikki ja ahdot kävi 1.2 bar ja kyllä linkos! Ahdot alkaa siinä 3500 nousemaan ja 4000 tulee kunnon nykäsy! :lol: Tosin vetarikin päätti antautua... Mistä ASD-vetoakseli?
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
^ArZka^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 22.11.2012 21:53
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja ^ArZka^ »

Käyköhän 124 farkun asd vetari? mulla löytys pari.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!

W201 3.0TURBO Projekti


^ArZka^
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Eikös forumilla ollut jossain vaiheessa myynnissä Billet ASD vetareita??
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Miten tälläisessä on jarrujen kanssa jos tätä yrittää tehdä katulaillisen ja katsastaa turbolle?
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Sharedoc kirjoitti:Miten tälläisessä on jarrujen kanssa jos tätä yrittää tehdä katulaillisen ja katsastaa turbolle?
Täytyy laittaa ns. "isot jarrut" eli 24v mallista, niin saa käyttää vertailuautona 220hp + 20%.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 381
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:13. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Näin on. Riippuu täysin mitä teholappu sanoo sen mukaan pitää olla jarrut ym.

Jos penkittää vakio koneen tehojen alle niin ei tarvi tehä mitään.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

320 jarrut tulee jos jotkut... hmmm jos penkittäisi vakiotehojen alle :think:
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Tuli uudet vetarit! uudet 32mm paksut, vanhat 25mm... järjetön ero paksuudessa, pitäis kestää :thumbup: myös 60cm pitkän vapaavirtaustakapöntön sain askarreltua paikoilleen ja metelit tippuivat siedettävälle tasolle! Hukkaportin ohjauspaineletku edelleen uusimatta, kävin äsken vähän rauhallisemmin vedättämäs ja tuntuu liikkuvan kivasti. Huomenna ahtopainemittari kiinni ja uus paineletku, tälläkertaa alumiiniteipin sisään.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
H2Ko_83
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 13.05.2014 10:39

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja H2Ko_83 »

Löytyhän täältä topicci mitä on ettiny!! Itellä heräs himo 260E:n ahtamisesta ja 103 motti näyttäs lappujen mukaan olevan, mites tuo juoma puoli autossa, ootko aatellu pitäytyä bensassa vai askarrella etanolille? (saako näitä vanhoja tähtikeuloja edes alkoholisoitua?)
kaikki alkoin mersusta w123 200D, sitten kokeiltu pallon ympäri kulkineita ja palattu w124 260E:n kanssa takasin tähti kaartiin...

projektina: Oldsmobil CustomCruiser -89 307+TH200R ja
Honda CBR 600F -88 vapaampaan olemiseen...
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Bensassa pitäydytään, 95sella ajan niin ei ehkä ole niin nakutusherkkä. Auto tuntuu toimivan koko ajan paremmin, joskin kone huohottaa melkoisesti ja huohotusputken lähtö on tällähetkellä avonaisena ja räkii konehuoneeseen... Ahtopainemittarin sain askarreltua, hukkiksen toimiessa max ahdot n. 0,55-0,6 bar. Pitää vielä tarkistaa megalta mittarin paikkansapitävyys. Mittari mallia motonetin halvin... :roll:
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

sotahiiri kirjoitti:Bensassa pitäydytään, 95sella ajan niin ei ehkä ole niin nakutusherkkä
Mitens mä oon ymmärtänny että RE85 on juuri parempaa, eikä nakuta niin nerkästi vs. E10 tai E5
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Oikein olet ymmärtänyt. Kyllä se 95 on kaikkein herkin nakuttamaan. Sitten tulee 98 ja E85 on oktaaniluvultaan selvästi yli 100. Eli jos säädät auton viimeisen päälle penkissä 98:lla niin saattaa hyvinkin täyskiihdytyksessä tehdä reijän mäntään 95:lla.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin