Kysymys polttoaineletkuista OM605
Kysymys polttoaineletkuista OM605
Käyntihäiriöitä tukiessani löysin ilmaa polttoaineletkusita. Osaisiko kukaan sanoa missä vuoto mahdollisesti on jos ilmakuplia kulkee moottorin käydessä runsaasti punaisen nuolen ja ajoittain myös vihreän nuolen osoittamaan suuntaan?
Ilmeisesti vihreällä merkitty letku on polttoaineen tuloletku joka kulkee kuvassa näkyvän polttoaineen esilämmittimen kautta?
https://www.dropbox.com/s/ylvmmx0gngu9g ... 190234.jpg
Auto takkuaa ajoittain, lähinnä tasakaasulla ajettaessa vähän nopeampaa. Auto siis -95 c250d.
Ilmeisesti vihreällä merkitty letku on polttoaineen tuloletku joka kulkee kuvassa näkyvän polttoaineen esilämmittimen kautta?
https://www.dropbox.com/s/ylvmmx0gngu9g ... 190234.jpg
Auto takkuaa ajoittain, lähinnä tasakaasulla ajettaessa vähän nopeampaa. Auto siis -95 c250d.
Re: Kysymys polttoaineletkuista OM605
En muista näkyykö esilämmitin tuossa mutta esisuodatin ainakin näkyy. Tämä on niitä perushuoltoja näihin 90 luvun lopun dieselmersuihiin (esikammiomoottorit) eli mikä tahansa noista muovisista liittimistä voi vuotaa. Jotkut ostavat uuden letkusarjan, mutta yhtähyvin voi vaihdella niitä O-renkaita noihin liittimiin, kunhan ne ei vuoda tai ala vuotaa liittimen ja muoviputken välistä. Nuo muoviputket voi myös korvata "kumi"letkuilla (polttoaineletku, joka kestää dieseliä). Muoviputket voi vestellä mattopuukolla irti ja tilalle klemmarilla kunnon polttoaineletkua.
Haulla löytynee jopa se O renkaan mittatieto, liittyy yleensä OM606 tai OM605 käyntihäiriöihin.
Haulla löytynee jopa se O renkaan mittatieto, liittyy yleensä OM606 tai OM605 käyntihäiriöihin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Kysymys polttoaineletkuista OM605
Kiitos viestistä. Vaikuttaisi siltä, että ilmavuoto tapahtuu esisuodattimen kohdalla, joten ne o-renkaat tulee ainakin vaihtaa. Esisuodatinhan on ilmeisesti juuri tuo systeemi jonka kautta nuolet kulkevat kuvassa. En saanut vielä hakemalla selville o-renkaiden kokoja, niitä on ilmeisesti useampiakin kokoja noisssa letkuissa.
Re: Kysymys polttoaineletkuista OM605
Esisuodatin on juurikin se suodatinjalan sisällä oleva pötkäle, joka tulee esiin kun irroittaa sen 10mm kannalla olevan pultin, se missä on musta muovikaulus. Siinä näytti O rengs olevan luokkaa 14mm kun muissa se on noin millin pienempi.
Miltei kannattaa vaikka KL:stä soitella ja kysellä niin saa juuri oikeat O renkaat.
Miltei kannattaa vaikka KL:stä soitella ja kysellä niin saa juuri oikeat O renkaat.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Kysymys polttoaineletkuista OM605
Mä olen omastani ohittanut koko esisuodatin+lämmitinhässäkän (kannessa oleva mötikkä) vetämällä putken suoraan lokasuojan liitoksesta (mikä sekin voi vuotaa, huono klmemmari rautaputkessa) syöttöpumpun kylkeen, musta mötikkä (sammutin?), josta aine menee DSL-suodattimelle. Jää monta mahdollista vuotavaa liitosta välistä pois. Mitää eroa en ole huomannu autossa, kun nuo mötikät ohittaa. Vaihdan suodattimen kuitenkin vuosittain ja talvidiesel suodattuu ilman esilämmitystäkin.
Re: Kysymys polttoaineletkuista OM605
Vihreän nuolen letku menee esisuotimelle
Siellä parikin vaihdettavaa o-rengasta
Kaikkiin putkiin kannattaa vaihtaa O-renkaat (2 eri kokoa)
lisäksi kannattaa huolellisesti tarkistaa kumiletkujen kunto linjastossa, myös paluuletkut
Autossasi vaikuttaa liittimet olevan parempaa mallia
Muovikynsimallissa kynnet tahtovat katketa ja siksi parempi vaihtaa koko putki
Omassa autossa polttoaineputkien O-renkaat ovat 6019970445 ja 6019970345. Karkeasuodattimen O-rengas on 6019970148
Siellä parikin vaihdettavaa o-rengasta
Kaikkiin putkiin kannattaa vaihtaa O-renkaat (2 eri kokoa)
lisäksi kannattaa huolellisesti tarkistaa kumiletkujen kunto linjastossa, myös paluuletkut
Autossasi vaikuttaa liittimet olevan parempaa mallia
Muovikynsimallissa kynnet tahtovat katketa ja siksi parempi vaihtaa koko putki
Omassa autossa polttoaineputkien O-renkaat ovat 6019970445 ja 6019970345. Karkeasuodattimen O-rengas on 6019970148
autodidakti
Re: Kysymys polttoaineletkuista OM605
Vaihtelin esisuodattimen alla olevan tiivisteen, esisuodattimelle tulevien liittimien tiivisteet ja muutaman polttoainesuodattimelle tulevan tiivisteen. Nyt hieman vähemmän ilmaa järjestelmässä! Hyytyilykin on vähentynyt, vaikkei kuitenkaan kokonaan postunut. Lampun kanssa kun katselin pimeässä (näkee muuten hyvin!), niin huomasin että ilma tulee yhä samaa reittiä esilämmittimen kautta. Pitänee seuraavaksi laittaa se musta tuloletku uusiksi ja esilämmittimen tiivisteet!
Hartikaiselta löytyi tiivisteitä kahta kokoa, ja kaikille oli käyttöä! Liittimissä on kahta eri kokoa kuten mainittua ja ulospäin ei pysty sanomaan kumpaa kokoa sisällä on ennen kuin asian tarkistaa.
Jännä homma muuten että tuonne mustaan sammutinmutikkaan menee ilmaa, mutta siitä viereisestä palaavasta letkusta ei löydy ilmaa vaikka kuinka katselisi. Tämä nyt ei liity kuitenkaan varsinaisesti aiheeseen
Hartikaiselta löytyi tiivisteitä kahta kokoa, ja kaikille oli käyttöä! Liittimissä on kahta eri kokoa kuten mainittua ja ulospäin ei pysty sanomaan kumpaa kokoa sisällä on ennen kuin asian tarkistaa.
Jännä homma muuten että tuonne mustaan sammutinmutikkaan menee ilmaa, mutta siitä viereisestä palaavasta letkusta ei löydy ilmaa vaikka kuinka katselisi. Tämä nyt ei liity kuitenkaan varsinaisesti aiheeseen
Re: Kysymys polttoaineletkuista OM605
Niin kun se ilma menee sinne pumpun sisälle häiritsemään toimintaa. Minä joskus tuosta piirtelin kuvan miten ne putket ja aineet siinä mustassa mötikässä menee, kun aika moinen härdelli se on. Jostakin se kuvakin varmaan löytyy...
Mikäli edelleen löytyy häiriöitä niin voi alkaa epäilemään onko pienen pieni halkeama siinä mötikässä, joka sitten muuten maksaa uutena yllättävän paljon. Siinähän on polttoaineen lämpötila-anturi samassa.
Mikäli edelleen löytyy häiriöitä niin voi alkaa epäilemään onko pienen pieni halkeama siinä mötikässä, joka sitten muuten maksaa uutena yllättävän paljon. Siinähän on polttoaineen lämpötila-anturi samassa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Kysymys polttoaineletkuista OM605
Kokeile takaa tulevan metalli putken liitosta josta se muuttuu kumiletkuksi ..oli yhdessä ihan irti löystynyt puristeliitos.
Voihan auton allakin olevat liitokset ruostuneet tai löystyneet .
Voihan auton allakin olevat liitokset ruostuneet tai löystyneet .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-