Väyrysen sulka.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Väyrysen sulka.

Viesti Kirjoittaja Tape »

Mulla oli väykyssä Valeon sulka ja en ollu tyytyväinen. Kalvoa, sumeaa, raitaa, you name it. Varsinkin pimeällä tilanne oli tympeä. Pesin lasin kahdesti liuottimella ja kahdesti fairylla, eikä auttanut asiaan. Jos olisi ollut jotain ainejäämiä, mutta ei näemmä. Ostin motonetisa uuden uuden samanlaisen, ja tilanne parani noin 70%. Vieläkin silti vähän raitaa.

Että mit vit? :evil:

Tuohon kapistukseen ei saa ku Bossin tai Valeon, Bossia en ota.... Mitä muut väyrysmiehet on sulista mieltä? Entä muut lasikikat, miten sais tilannetta parannettua?
E.Koskinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Pe 11.10.2013 11:40

Re: Väyrysen sulka.

Viesti Kirjoittaja E.Koskinen »

Samaa kironnut! Talven aikana 3. boschin sulka menossa (muun merkkisiä ole kohdalle osunut). Itse varsi on kunnossa eli jousipaine ok eikä lasissa ole mitään raidan aiheuttajaa. Silti jokainen sulka on jättänyt niitä heti uutena ja lähes samaan kohtaan eli keskelle näkökenttää! Muutenkin siivousjälki on korkeintaan kohtalainen.

Ostin jo 5sateesta-pullon mutta käsittelyä en ole vielä ehtinyt tehdä.
E 270 CDI T Elegance -00
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: Väyrysen sulka.

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Tape kirjoitti:Mulla oli väykyssä Valeon sulka ja en ollu tyytyväinen. Kalvoa, sumeaa, raitaa, you name it. Varsinkin pimeällä tilanne oli tympeä. Pesin lasin kahdesti liuottimella ja kahdesti fairylla, eikä auttanut asiaan. Jos olisi ollut jotain ainejäämiä, mutta ei näemmä. Ostin motonetisa uuden uuden samanlaisen, ja tilanne parani noin 70%. Vieläkin silti vähän raitaa.

Että mit vit? :evil:

Tuohon kapistukseen ei saa ku Bossin tai Valeon, Bossia en ota.... Mitä muut väyrysmiehet on sulista mieltä? Entä muut lasikikat, miten sais tilannetta parannettua?
Itse olen omissa autoissani käyttänyt Biltema Standard sulkia, pituushan niissä ratkaisee että sopiiko, muuten sulkien pitäin olla ns.yleismallisia :) Testasin kerran miten Biltema vs. Bosh meni w124 mallissa (samanlainen pyyhkijä ku väyrysessä) Molemmilla pääsin 20tkm kunnes olivat sellaiset molemmat että oli hyvä vaihtaa vaikkei vielä ihan järkyttävät olleetkaan.

Ainoo ero noissa kahdessa oli se että Biltema maksoin 5e ja bosch 30e :D Biltema näyttääkin vielä samalta eli et paljastu vaikka sellaisen ostatkin. Eikä sen kokeileminen ole kovin suuri investointi :)

Biltema ei ihan oikeasti oo mun tuulilaseihin raitoja jättänyt :) Voin suositella :thumbup:

Tässä vielä linkki sulkaan bilteman sivuille, hinta näemmä vähän noussut mutta ei vieläkään ole paha :) http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... DES-58805/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Matkamalli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ke 28.10.2009 11:21

Re: Väyrysen sulka.

Viesti Kirjoittaja Matkamalli »

Taitaa olla mallin tyyppiongelma. Tosi herkkä sulan suhteen. Itse pyyhkinyt säännöllisesti lasinpesunesteellä sulan ja turvaurat on myös autossa. Pyyhkii ihan kohtuullisesti. Lieneekö myös lasinpesunesteellä vaikutusta asiaan. Boschin sulkia olen myös käyttänyt.
Avatar
Kardaaniveto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Väyrysen sulka.

Viesti Kirjoittaja Kardaaniveto »

Juu kannattaa puhdistaa sulka lasinpesunesteellä säännöllisesti sekä laimentaa lasinpesunesteseos, vahva seos tai pelkkä pesuneste jättää pintaan kalvon, joten vettä mukaan säiliöön. (paitsi tietenkin kovilla pakkasilla)

E: Ja itse olen todennut kaikkein parhaaksi sulaksi SWF:fät. Mutta väykkyyn niitä ei taida saada...
C 200 CDI Elegance (W204)

"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6284
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Väyrysen sulka.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Eikös SWF oo samaa puljua ku valeo, ja oon niitäkin joskus mennävuosina väykyyn nähnyt (muistelen että mulla olis yks ollut).

Samaa kuin edellä, liian vahvan pesuseoksen ainakin väitetään jättävä kalvoa, ja eroa tuntui vähän olevan eri pesuaineiden välillä. Itse käytän valeon sulkia, enkä muuten ole eroa huomannut paitsi tuon W211n sadetunnistimen kanssa.

Bilteman rungottomista ei ole kokemusta mutta rungolliset piti ainakin ihan stananmoisen metelin vrt. merkkisulka, pyyhintäjäljessä ei eroa ollut.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Väyrysen sulka.

Viesti Kirjoittaja RH »

SWF/valeota käyttänyt nyt loppuviimeksi. Ei mulla ainkaan pahaa sanottavaa. Molemmissa paavoissa tosin melko tuore lasi. Kaikki Boschin sulat, joita aiemmin sitkeästi yrittänyt käyttää, pitäneet julmettua jurnutusta lasin pinnassa tai pomppineet pitkin pintaa pyyhkiessään. No more Bosch.
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Väyrysen sulka.

Viesti Kirjoittaja simoks »

valeon sulka tosiaan itelläkin, uutena oli hyvä mutta nyt jo yli vuoden vanhana vähän niin ja näin. boschia en suosittele kyllä kenellekkään, aivan p*aska suoraan sanottuna.
W210 E320cdi
Avatar
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ti 14.08.2012 14:06

Re: Väyrysen sulka.

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Kokeilkaas pyyhkiä se sulka tinnerillä, pehmentää sulkaa ja parempi pyyhintäjälki.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Väyrysen sulka.

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

270w210 kirjoitti:Kokeilkaas pyyhkiä se sulka tinnerillä, pehmentää sulkaa ja parempi pyyhintäjälki.
Joskus kuulin joltain huimalta semmoisen neuvon, että käyttäis jarrunestettä tuohon samaan operaatioon. En ole itse uskaltanut kokeilla...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vastaa Viestiin