G13_51_R4_D_1.jpg
Vaihtelin taas nuita nostimia ja huomasin, että kolmospytyn laakeripukissa oli halkeama. Ajattelin tietysti ostaa kokonaan uuden laakeripukin keinuvipuineen, mutta onkohan tuo kuinka akutti? Että hajoaako kohta aivan pirstaleiksi tuonne ja mistähän moinen halkeama olisi voinut saada alkunsa?M102.963 laakeripukissa halkeama?
M102.963 laakeripukissa halkeama?
Vaihtelin taas nuita nostimia ja huomasin, että kolmospytyn laakeripukissa oli halkeama. Ajattelin tietysti ostaa kokonaan uuden laakeripukin keinuvipuineen, mutta onkohan tuo kuinka akutti? Että hajoaako kohta aivan pirstaleiksi tuonne ja mistähän moinen halkeama olisi voinut saada alkunsa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
Aika tsägä käy jos saat käytetyn pukin suoraan tuohon tilalle kun noi on aarporattu jokainen ja omalla paikallaan muuten tulee pykälä kun ne ei ole pareja.
Voi olla että voi suht lähelle löytyäkin.
Olikos se kannen puolella vai se irroitettavassa ylä osassa.
Halkeama miten se nyt siellä on ei välttämättä ole vaarallinen mutta jos pukki pääsee katkeamaan voi nokka akseli katketa.
Muuten öljyn painekaan ei vällttämättä karkaa jostain pikku halkeamasta kun laakerien kupeelta se ennemmin purkautuu.
Saisiko paremman kuvan pukista ja halkeamasta?
Voi olla että voi suht lähelle löytyäkin.
Olikos se kannen puolella vai se irroitettavassa ylä osassa.
Halkeama miten se nyt siellä on ei välttämättä ole vaarallinen mutta jos pukki pääsee katkeamaan voi nokka akseli katketa.
Muuten öljyn painekaan ei vällttämättä karkaa jostain pikku halkeamasta kun laakerien kupeelta se ennemmin purkautuu.
Saisiko paremman kuvan pukista ja halkeamasta?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
Tuolla kapealla kohdalla se on halki siihen asti missä se levenee. Yritin kattoa kun oli toinen pari kädessä, niin ei ole öljykanavia, eikä sieltä halkeamasta ole mitään pulpunnutkaan. Yritän etsiä vielä toisenlaista kuvaa, olisi tieten pitänyt kuvata se halkeama, mutta alkoi jo ärsyttämään kun sain yhden niistä nostajien levyista putoamaan öljykanavaan
Mutta eikö se jos saan vain uuden laakeripukki parin keinuvipuineen pitäisi käydä ihan tuohon?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
Siis voihan se käydä mutta jos nokka laakeri linja on ensin valettu..katkaistupukit ja raakapukit kasattu ja aarporattu eli linjaansa että nokka pyörii ja linjaston reikä on keskellä on jokaisella pukilla paikkansa muuten menee jokin ylä osa eri linjastoon eli siihen laakeriin tulee pykälä ja nokka ei enää pyörikään.
Ja voi olla että hyvälllä onnella saat siihen suht lähelle olevan pukin..sinun pitäisi päästä kokeilemaan monta pukkia että löydät sen oikean laisen ja laakeri reikä olisi täysin kynnyksetön.
Ja voi olla että hyvälllä onnella saat siihen suht lähelle olevan pukin..sinun pitäisi päästä kokeilemaan monta pukkia että löydät sen oikean laisen ja laakeri reikä olisi täysin kynnyksetön.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
Aivan, nyt ymmärsin.
Luulen että se murtuma ei jatka matkaansa aivan siihen laakerireiän luo. Pitää tässä kun jossain välissä taas alkaa nostajia ääntämään, niin vaihdon yhteydessä tarkastella sitä murtumista.
Luulen että se murtuma ei jatka matkaansa aivan siihen laakerireiän luo. Pitää tässä kun jossain välissä taas alkaa nostajia ääntämään, niin vaihdon yhteydessä tarkastella sitä murtumista.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
Onko tuo ihan varmaa tietoa vai mutua, että ne laakeripukit on aarporattu? Kun nuita laakeripukkeja kuitenkin myydään ja kai niitä vaihdellaankin sitten. Koska minusta nuo pukit näyttää siltä, että niitä ei ole katkaistu tuosta samasta valusta. Vaikka mistäpä minä tiedän mitäänatlas kirjoitti:Siis voihan se käydä mutta jos nokka laakeri linja on ensin valettu..katkaistupukit ja raakapukit kasattu ja aarporattu eli linjaansa että nokka pyörii ja linjaston reikä on keskellä on jokaisella pukilla paikkansa muuten menee jokin ylä osa eri linjastoon eli siihen laakeriin tulee pykälä ja nokka ei enää pyörikään.
Ja voi olla että hyvälllä onnella saat siihen suht lähelle olevan pukin..sinun pitäisi päästä kokeilemaan monta pukkia että löydät sen oikean laisen ja laakeri reikä olisi täysin kynnyksetön.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
Valettu irrallaan mutta kyllä ne on koneistettu suoraan linjaan kiinni pultattuna.
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
kyllä ne on toisiinsa porattu. säkällä voit saada sellasen, mikä sopii kohtuullisesti, mutta toiminnasta ei ole takeita. joskus ostin diiselikoneiseen kannen ilman noita nokka-akselin pukkeja ja kun niitä pukkeja sitten vanhasta kannesta alkoi sovitteleen paikoilleen, niin ihan selvä pykälä siihen jäi. pistin silti kasaan ja kokeilin, että nokka-akseli pyörii jouheesti. ei muutakun kovaa ajoa. mitenkään suositeltavaa tällänen ei ole ja riskinä saattaa olla nokan ja pukkien laakeripintojen lärvähtäminen, tai kiinnileikkaantuminen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
Voi paska, eli kun/jos tuo laakeripukki nyt sit murtuu kokonaan on sama hankkia uusi kansi...
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
Ei se aarporaus nyt ole kaiketi kovin kallis..kysy koneistamolta eli kaikkia pukkeja mataloitetaan vähän ja sitten ajetaan linja ja reiät tulee oikeaan mittaan...joutuu kyllä kannen irroittamaan.
Toisaalta ehjiä koneita voi saada samaan hintaa kun toi työ kaikkinen kannen tiiviste vaihtoineen...mutta jos nyt orastavaa pahvivuotoa ulospäin niin sekin olisi muutenkin edessä.
Toisaalta ehjiä koneita voi saada samaan hintaa kun toi työ kaikkinen kannen tiiviste vaihtoineen...mutta jos nyt orastavaa pahvivuotoa ulospäin niin sekin olisi muutenkin edessä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
Miten onnistuisikohan se hitsata tuo halkeama? Ottaisi irti ja veisi jonnekkin hitsattavaksi.
Toisaalta ei ole paha tai kallis ratkaisu ostaa käytetty kansi, jonka laittelis uuden kansipahvin kera.
Toisaalta ei ole paha tai kallis ratkaisu ostaa käytetty kansi, jonka laittelis uuden kansipahvin kera.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
Voithan sen kokeillakin hitsata.
Mietit myös millaisen tuhon tekee jos se katkaisee pukin?
Jengat korkkaa ehkä ..nokka katkeaa..no tällöin venat mäntään tai sitten että koko nokka korkkaa ylös..ei kai mutta öljyn paine romahtaa kyllä yläpäässä jos se yksi pukki alkaa valskaamaan..nokka leikkaa ja katkeaa...toisaalta pukki löystyy pelkästään ja vääntää nokkaa ja voi sitten katketa.
Eli tällöin koko kone vaihtoon.
Mietit myös millaisen tuhon tekee jos se katkaisee pukin?
Jengat korkkaa ehkä ..nokka katkeaa..no tällöin venat mäntään tai sitten että koko nokka korkkaa ylös..ei kai mutta öljyn paine romahtaa kyllä yläpäässä jos se yksi pukki alkaa valskaamaan..nokka leikkaa ja katkeaa...toisaalta pukki löystyy pelkästään ja vääntää nokkaa ja voi sitten katketa.
Eli tällöin koko kone vaihtoon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
Toisaalta voi kestää tuollaisena loputtomiin.
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
Tätä nyt pitää vain seurata ja katsoa jatkuu se halkeama kohta sinne laakeripintaan asti. Kun se tuon tekee, niin saksasta kunnostettu kansi ja vaihto homma onkin jo sitten tuttu.
Katsoin jo valmiiksi, että kunnostettu kansi maksaa tuohon 799+ rahdit saksasta. Voi tietenkin olla, että halvemmalla pääsis jos ostaisi käytetyn kannen ja itse kunnostaisi sen (venttiilivarren kumet, venttiilit hio jne.)
Toivoa nyt vain, että se ei tässä lähipäivinä tule tuo nokka koneesta pihalle. Toisaalta olisihan se hurjan näköinen tienvarressa kun nokka tulisi konepellistä läpi
No joo, vähän liiottelua mutta kuitenkin..
Katsoin jo valmiiksi, että kunnostettu kansi maksaa tuohon 799+ rahdit saksasta. Voi tietenkin olla, että halvemmalla pääsis jos ostaisi käytetyn kannen ja itse kunnostaisi sen (venttiilivarren kumet, venttiilit hio jne.)
Toivoa nyt vain, että se ei tässä lähipäivinä tule tuo nokka koneesta pihalle. Toisaalta olisihan se hurjan näköinen tienvarressa kun nokka tulisi konepellistä läpi
No joo, vähän liiottelua mutta kuitenkin..
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
Mulla oisi vähän ajettu kansi kaasari 200 mutta yhdellä jakoketjulla eli onkohan samanlainen kansi että tuplaketju mahtuu...luulen että käy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
Kyllähän se nokkapyörä menee sinne ketjuineen tuplana, mutta kuulema kannessa on ruisku vehkeessä pienehkö lovi suutinten takia. Tämä tieto siis tuolta jenkkifoorumilta.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
Muistelen että jotakin eroja oli mutta varmistan...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
melkeinpä ajaa vaan, eikä välitä. taikka jos asia alkaa häiritteen yö unia, niin viet sen pukin jonnekkin, missä osataan hitsata ja se on sillä selvä. kasauksessa vaan kattot, että akseli pyörii hyvin. ja jos nahistaa, niin voi sitä vaikka hiekkapaperilla vähän avittaa. ei toi nyt omasta mielestäni sellanen asia ole, että kannattaisi ekana olla ostamassa mitään yli 800 euron kansia hankkia. pikkujutuillahan tollasia vanhoja moottoreita on korjailtu. vähän ehkä liiottelua, että kaiken tarvii aina olla just, eikä melkein. jos oikein karkeesti ajattelee, niin toi moottori varmaan toimis ihan hyvin ilman sitä yhtä pukkiakin, jos ei öljynkierto vaan menis sekasin sen takia.
turha ressata. hitsuutat sen jossain, taikka annat mennä vaan.
turha ressata. hitsuutat sen jossain, taikka annat mennä vaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
Joo olihan tuo hieman jo liiottelua yhden halkeaman takia, tulin siihen johtopäätökseen että otan sen irti lähipäivinä ja käytän jossakin hitsattavana.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
Nokka-akseliin laakerointihan ei juurikaan pukkia edes rasita koska venttiilijouset painavat keinujen välityksellä nokkaa alas. Joten ainoa mitä halkeama pahentuessaan aiheuttaa on että keinu aksila repeää pukista irti. Toisaalta jos se halkeama on pukissa kiinnityspultin nokan puolella ni aika pieni mahdollisuus, ja sitäkin pystyy vähentämään kun tekee peltilevyn pulttien alle puolelta toiselle estämään pukin leviämisen.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
Se halkeama on n. 1cm pultista tuolla kapealla kohdalla, ja nyt kun on mulkannut nuita pukin kuvia niin en usko että se enää halkeaa enempää. Ajellaan menemään ja säästellään rahoja megasquirtiin.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
onks toi toinen (2.) kuva sun autosta? jos on, niin onhan siellä vähän jo puurot ja vellit sekaisin?
vai näänkö väärin
vai näänkö väärin
Re: M102.963 laakeripukissa halkeama?
Ei suinkaan ole omasta, en sitä silloin honksannut kuvata.
Ton toisen kuvan tarina meni kutakuinkin niin, että kansirempassa jenkki laittanut tuon öljyputken pukkien pääle väärin ja ykkösen keinut ei saanut tarpeeksi voitelua ja se öljy vissiin vaahtoutu siihen jotenkin.
Ton toisen kuvan tarina meni kutakuinkin niin, että kansirempassa jenkki laittanut tuon öljyputken pukkien pääle väärin ja ykkösen keinut ei saanut tarpeeksi voitelua ja se öljy vissiin vaahtoutu siihen jotenkin.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88