Jarruista: B 180 ajettu 17000 km. Jarrupalat jäätyivät levyihin kiinni pakkasyönä. Sitten huomasin takajarrulevyjen ulomman pinnan hieman ruosteiseksi. Jotakin hankausjälkeä siinä sentään on. Ohjuritapit herkisteltävä?
Onko kokemusta, keinoja?
Muistuu mieleen muuan Ford Scorpion, jonka jarrut evät malttaneet olla jarruttamatta jatkuvasti. Satuloiden vaihtokin auttoi vain hetkeksi. Rustasin omatekoiset palautusjouset ja jarrut pelasi. Palat palautuivat kuitenkin hiukan liikaa ja jarru ei ottanut ihan heti. Poistin jouset ennen myyntiä.
B 180
Re: B 180
Ei olleet ohjaintapit epäherkät. Jarrulevyn ulkopinta pakkaa ruostumaan koska se on suojaton. Ei ole pölykapselia niin pesu ym. roiskeet pitävät ulkopintaa märempänä. Sisäpinnan puolella on roiskesuoja. Reilut jarrutuksethan tässä on puuttuneet.
Ajoin sitten mäkisen reitin vakkari kytkettynä asetuksella 82 km/h. Mäkien päälle tultiin nopeudella 83 km/h ja mäkien alla oli nopeus 81 km/h. Kyllä kirkasti takalevyjäkin.
Paloi sitten bensaa ja kumin pintaa ylämäkeen kiihdytyksessä. Alas tultaessa kumia, jarrulevyä ja jarrupalaa. Sitten taas kiihdytys asetusnopeuteen 82 km/h.
Älyttömän fiksua autotekniikkaa. Anteeksi tämä yksinpuhelu.
Ajoin sitten mäkisen reitin vakkari kytkettynä asetuksella 82 km/h. Mäkien päälle tultiin nopeudella 83 km/h ja mäkien alla oli nopeus 81 km/h. Kyllä kirkasti takalevyjäkin.
Paloi sitten bensaa ja kumin pintaa ylämäkeen kiihdytyksessä. Alas tultaessa kumia, jarrulevyä ja jarrupalaa. Sitten taas kiihdytys asetusnopeuteen 82 km/h.
Älyttömän fiksua autotekniikkaa. Anteeksi tämä yksinpuhelu.