Moi
Kiinnostasi facelift mallinen 220cdi, noita on paljon myynnissä 350-550tkm ajomäärällä, astuuko suoraan miinaan vai onko mahdollista vielä ajella luotettavasti paikasta toiseen kohtuullisilla huolto/korjaus kustannuksilla.
Mihin remontteihin noilla kilometreillä on syytä varautua, kuluvia osia en laske tähän.
Paljon ajettu w211 kokemuksia.
Re: Paljon ajettu w211 kokemuksia.
Star diagnoosilaite on tuollaista ostettaessa aika tarpeellinen.Esim.Sähkövastukse kunto lämmityskanavissa näkyy tuolla laitteella.bbow114 kirjoitti:Moi
Kiinnostasi facelift mallinen 220cdi, noita on paljon myynnissä 350-550tkm ajomäärällä, astuuko suoraan miinaan vai onko mahdollista vielä ajella luotettavasti paikasta toiseen kohtuullisilla huolto/korjaus kustannuksilla.
Mihin remontteihin noilla kilometreillä on syytä varautua, kuluvia osia en laske tähän.
Automaatin toiminta on se ykkösjuttu näissä.Eli toimiiko vaihdot normaalisti ilman luistoa,vaihdon venytystä,ravistusta.Koeajo kylmillä öljyillä ja onko niitä öljynvaihtoja suoritettu ollenkaan.
Alustan osien vaihto viimeistään 300 tkm .Jousitus ja kaikki etupään tukivarret .Esim reaktiotankoja menee ja niitä ei välttämättä vaihdeta ensimmäisenä(140 e kpl).Vaikuttavat ajettavuuteen aika lailla.
Suuttimia kuulemma menee ,ei ole kokemuksia.Ei ole mennyt yhdestäkään.
Nuo tuli aluksi mieleen
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Paljon ajettu w211 kokemuksia.
Itsellä noin 440 tkm mittarissa, käy ja kukkuu ihan hyvin. Alustan osia voi joutua vaihtamaan, mutta niin niitä joutuu vaihtamaan muihinkin autoihin. Itseasiassa kulumisen taso on suoraan verrannollinen edellisiin omistajiin ja siihen mitä he eivät ole tehneet. Jos se auto on siinä kunnossa että se näyttää olevan ryhdissään, ajaessa ei kuulu outoja ääniä ja kaikki toimii sekä käytät sitä starin nokassa katsot vikamuistit läpi niin se voi olla ihan hyvin soiva peli jolla on paljon kilometrejä edessä.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: Paljon ajettu w211 kokemuksia.
Ainahan noita kuluvia osia saa vaihtaa iän myötä mutta jos auto on paljon ajettu niin se ei tarkota että se on huono ja täys pommi... omalla W124 Mersulla ajettu reilu 600tkm ja hyvin pelaa joka päiväisesä ajossa.
W124 4ever
Re: Paljon ajettu w211 kokemuksia.
Huollettuna kestää hyvin. Omassa nyt 470tkm mittarissa, ja hyvin tulee telivaunukin perässä. Alustaan saa vaihdella palikoita tasaiseen tahtiin, mutta nivelien rasvaaminen lisää kestoa. Laatikko näissä lienee se kriittisin, kestää huollettuna vaikka miljoonan, mutta huoltamattomana ei varmasti puoltakaan. Oma pelasi hyvin siihen asti, kunnes jäähdyttimen putken puhkiruostumisen johdosta pari litraa öljyä pääsi kuutamolle. Sen jälkeen laatikkoa ei ole saanut vaihtamaan napakasti, venyttää ja vitkuttelee vaihtoja.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL