Projekti 450 SEL 6.9 on muuttanut Ruotsiin elokuussa 2019

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Hage kirjoitti:Minkähänlainen operaatio on vaihtaa mailimittari kilometrimittariksi? Tullut mietittyä jo pidemmän aikaa tuota..
Olettaisin että se taustalla oleva asteikkokuva vaihdetaan. Ai niin onhan siinä niitä amerikan mittayksiköitä muualla mittaristossa...

Heh, myin nuo 15" barokit tunnissa. Yksi maili kaverille ja se oli siinä :lol: Nyt kun sais ne levipellit :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Havis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 16.03.2013 20:31

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja Havis »

Ajovalojen lisäksi saattaa ongelmaa pukata takavalojen kanssa. Saakohan tuon heittämällä leimaan noiden jenkkitakavalojen osalta? Vai onkos tuossa valmiiks eurotyylin takavalot, siis oranssit vilkut omissa lampuissaan?
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 619
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

Kyselin jo foorumilta levitettyjä 16" peltivanteita mutta myyjä ei ole vastaillut mihinkään viesteihin eikä puhelimeen :roll: . Ne olis tuohon kilpateemaan sopivat, 245/50 renkailla :P , tällaisilla esim:

http://www.camskill.co.uk/m62b0s576p124 ... se%3A_72dB" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]


mulla on tuollaiset nexenin 245/50r16 kumit ässässä takana. ovatten hyvin asialliset kumit ainakin minun mielestä :)
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Nyt kun selvisi että Suomessa on oikeasti Vannepaja mikä tekee custom peltivanteita niin aloin jo vähän suunnittelemaan.

https://sites.google.com/site/vannepaja2/" onclick="window.open(this.href);return false;

Orkkis pyöräkoko on 215/70 6.5x14 ET30 (rengas tulee asennuspinnasta 83 mm ulos)
Ison W126:n koko on taas 215/65 7x15 ET25 (rengas tulee asennuspinnasta 83 mm ulos)
Omassa SECissä on 235/45 8,5x17 ET 13 (rengas tulee asennuspinnasta 113 mm ulos)


Vertailin tällä vähän noita mittoja: http://www.rimsntires.com/specspro.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Tavoite pyöräkoko voisi olla 245/50 9x16 ET10 (rengas tulee asennuspinnasta 113 mm ulos)

Backspace orkkis 14" ja 15" vanteilla on noin 126 mm ja noilla isommilla 134 - 138 mm. Pelkään sitä että renkaan ulkoreuna ottaa sisälokariin kiinni jos ET-lukua vielä pienentää. Toisaalta tiedän että W116 6.9 voidaan rengastaa 8x16 ET34 vanteilla, meni just ja just eteen ettei ota ripustuksiin kiinni, backspace tuossa on 149 mm.

Vielä totean että SECissä oli takana 255/40 renkaat kun auton ostin niin varmaan tilaa sinne sisälokariin on vielä 5 mm.

Eli tämä 245/50 9x16 ET10 voisi olla optimi, riskillä ET lukua ehkä vähän pienemmäksi :roll:

Jos härskisti tekisi niin taakse vaikka 10" leveä vanne, pitäskö ET olla sitten se 15 varman päälle? Levitttää vaan sisälle sitten ja millainenhan kumi siihen sopisi? 275/45 ?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Oletko ottanut huomioon alustan laskemisen noilla koolla?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:Oletko ottanut huomioon alustan laskemisen noilla koolla?
Tarkoitatko pyörän pienempää ulkohalkaisijaa, vai muuttuuko ohjausgeometria kun ET muuttuu? Nuohan on melko vakion kokoisia ulkohalkaisijoiltaan.

Autohan on aika matala jo tuollaisenaan niin en välttämättä madalla, en ainakaan heti.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Lähinnä pyörän levenemistä ajattelin näin unenpöpperössä. Mutta asiaa olet kuitenkin miettinyt. Eiköhän M100-ryhmässä lie asian kanssa painittu?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:Lähinnä pyörän levenemistä ajattelin näin unenpöpperössä.
Juu sitä että mahtuu sinne pyöräholviin. Ei taida olla kukaan foorumilla tällaista tuunannut. Sergey sovitteli 17 tuumaisia satakasiin ja itsehän ajelin 6.3sta hetken 16 tuuman pentoilla. Jos sovittaisi SECin pyöriä ensin tähän, näkis ensin miten mahtuu. Ja onhan minulla kotona yhdet R129 pyörät millä mallata.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:Lähinnä pyörän levenemistä ajattelin näin unenpöpperössä. Mutta asiaa olet kuitenkin miettinyt. Eiköhän M100-ryhmässä lie asian kanssa painittu?
Tuo olikin hyvä idea :P . Jos ei löydä haulla niin voin kysyä asiaa :D

Tässä joku kilpatekele, oisko johonkin jokamiesluokan rata-ajoon; LeMons :?

Kuva

http://forum.w116.org/test-drive/300sd-race-car/" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Auto nyt pesty kunnolla. Pari kertaa liottimella ja sitten autoshampoolla. Ihan kivan oloinen. Tarvinnee osamaalauksia, mutta ei paljon; ehkä tuosta vielä MR-peli saadaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Pitäsköhän unohtaa ne ensi kesän "wannabe-race-look" haihattelut ja ostaa suoraan uudet 15 tuuman tarvikebarokit? Kyl se barokkivanne tuohon vaan sopii, ehkä jopa paremmin kuin 15 teräspölärit...

Tosiaan vois kohta alkaa kurkkia noiden gromigaarien alle. Ekaks kumminkin vaihdan termarin ja nesteet, jos joutuu vaikka pakosta välillä siirteleen ulkona autoa kun ei oo kun yksi talli :P . Sitten alan osa-alue kerrallaan duunaamaan, tosin pitää tilata vielä jenkeistä vähän osia.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Tämä on kyllä makea peli tässäkin kunnossa vaikkei vielä museoleimassa olekkaan! 8) Ei muuta kun 15 barokkia alle sopivat tuohon todella hyvin!
IG: @pyrytakkunen
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Kyllä se orkkiskuosi poislukien 15" barokit alkaa näyttää nyt tavoitteelta. Vois asentaa suoraan ne eurovalot kerran ne jenkkiumpiot ei varmaan mee katsastuksesta läpi. Takalyhdyissä on sivulle punainen heijastin, tarttee katsoa palaako siellä valo...

Tosiaan Saksan tilauksena tuli seuraavat osat, nelonen oli 380 SL termari:

Positio Artikkelin numero Tuotteen kuvaus
1. 10 90 7669 Korkki, tankintuuletus
2. V30-09-0018 Suodatin
3. 4078.87D Termostaatti, jäähdytysneste

5. 0 986 AF8 092 Polttoainesuodatin
6. H 199/1 KIT Hydrauliikkasuodatinsarja, automaattivaihteisto
7. 12151 Jäähdyttimen letku
8. 83.7704-0421.3 Jarruletku 2
9. OX 65D Öljynsuodatin 2
10. 10986 01 Jousikammio, jousitus/vaimennus 3
11. 10987 01 Jousikammio, jousitus/vaimennus 2
12. 38-0136 Jarruletku 2

Ja tuo jäähdyttimen letku eli ylävesiletku oli väärä, sen saisi ostaa pois joku kellä W1160 280 :P
Nyt pitäs alkaa väkertämään AutohausAZ:aan tilausta.

Ostin keväällä huutonetistä orkkis korjaamo-opukset W126 HPF, W116 ABS ja W116 automaatti-ilmastointiin, tuo HPF on vielä suomenkieleinen!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Mites europuskurit? Muuten älyttömän hieno kampe, mutta on noi jenkkivarusteet kyllä niin hirveitä, erityisesti puskurit... :sick:
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

H.E. von Kuusi kirjoitti:Mites europuskurit? Muuten älyttömän hieno kampe, mutta on noi jenkkivarusteet kyllä niin hirveitä, erityisesti puskurit... :sick:
No joo puskimet herättää kommentteja, niinhän niiden pitkääkin varastaa huomio :wink: . Suunnitelma on ensin kilvittää Suomeen. Nyt näyttää että MR kunto ei ole kaukana; riippuu pitkälti maalarin mahdollisuuksista tehdä osamaalauksia ja kojelaudan irtokortongin istuvuuden parantamisesta. Muu on peanuts.

Rekisteröintikatsastukseen ajattelin siis laittaa eurovalot. Mielestäni ne pitäisi mennä läpi MR tarkastuksesta koska valot kuuluu turvallisuusvarusteisiin ja niitä saa modernisoida. Nuo jenkkilamputhan ei ole täällä hyväksyttyjä... Uskon että 15 tuuman barokit läpäisee myös MR tarkastuksen, ne on ajnamukaiset varusteet vaikka ovatkin uudet (jos nyt uudet ostan).

Jos teen autosta eurokonversion myöhemmin pitää kaikki jenkkituntomerkit hävittää, eli siinä vaiheessa pitää olla hyvät puskurit ja mittaristo tiedossa. Mutta, kuulemani mukaan europuskuri ei mene heittämällä tuohon vaan jenkkipuskureiden takana olevien iskunvaimentimien korin puolen kiinnityksiä pitää muuttaa koriin eli ns tulitöitä tiedossa. En hoppua sen konversion kanssa siis.

Mielestäni parasta autossa on ruosteeton kori ja toimiva voimalinja, sehän on jo aika paljon :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2742
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Onkohan jenkeillä ollut joskus tarkoituksena suojella omaa autoteollisuutta säätämällä laki, joka vaatii rumentamaan tuontiautot? Ei noille puskureille oikein muuta selitystä keksi.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Oikean puiolen etuikkuna ei toimi, oikea takaikkuna vaan laskee - ei nouse :P . Tilasin varmuuden vuoksi oikean puolen ikkunoiden kytkimen... tosin ois voinut kokeilla ensin siitä oikeasta takaovesta... no 30 taalaa ei paha.

Tällaisen ostoslistan sain aikaan, lähti äsken tilaus:

1168300483 A/C Receiver Drier $16.99 1 $16.99
559807901 AC Conversion Kit; Fittings Kit For Conversion to R134A $17.75 1 $17.75
1158350072 AC Expansion Valve $16.70 1 $16.70
0010947804 Air Filter $13.99 1 $13.99
007603-010100 Auto Trans Drain Plug Seal; Aluminum Seal Ring at A/T Converter Drain Plug;;10x14x1mm; Aluminum;$0.25 1 $0.25
1162400418 Auto Trans Mount; Rear; Square Type $12.27 1 $12.27
007603-014104 Auto Trans Oil Cooler Hose Fitting Seal; 14x20x1.5mm; Aluminum; $0.25 2 $0.50
0199978182 Auto Trans Oil Cooler Hose; Left;; One Elbow and One Straight Fitting; 10.5 Inch Length; $14.67 1 $14.67
0199978082 Auto Trans Oil Cooler Hose; Straight Fittings with Spring Guard; 8.5 Inch Length $11.16 2 $22.32
0009871015 Door Seal; Door Seal Clip for Front Door Weatherstripping $1.15 10 $11.50
1167200378 Door Seal; Front Left Door Seal $34.70 1 $34.70
1167200478 Door Seal; Front Right Door Seal $34.70 1 $34.70
1167300378 Door Seal; Rear Left Door Seal $33.02 1 $33.02
1167300478 Door Seal; Rear Right Door Seal $33.02 1 $33.02
1168800288 Emblem; Blue Badge at Grille Chrome Frame $9.60 1 $9.60
1190140822A Engine Oil Pan Gasket $9.22 1 $9.22
1234700875OE Fuel Hose/Line; Fuel Exit Hose with Fitting; Tank Strainer to Damper Cage; 14mm ID x 280mm $26.40 1 $26.40
1234702075 Fuel Hose/Line; Fuel Filter to Feed Line; One Straight Fitting and One 90 Degree Elbow Fitting $23.16 1 $23.16
1109970145 Fuel Tank Screen Seal; O-Ring; $3.49 1 $3.49
1079971345 Fuel Tank Sender Seal $0.98 1 $0.98
1162034082 Heater Return Bypass at Water Pump Top Housing; 2 Different Diameters at Ends $0.83 1 $0.83
1160940282 Idle Air Control Valve Hose; Air Slide Valve to Air Flow Sensor Housing $10.08 1 $10.08
915035000025 Metal Seal Ring / Washer; Copper; 26x32mm $0.46 1 $0.46
0029973430 Oil Drain Plug; 12x1.5mm $1.02 1 $1.02
0001800409 Oil Filter $21.32 2 $42.64
1160140822 Oil Pan Gasket; Upper To Block $7.97 1 $7.97
0018215051 Power Window Switch; Front Right without Lockout; Chrome Bezel $29.98 1 $29.98
1235010215 Radiator Cap/Expansion Tank Cap; 1.2 Bar; Metal $5.82 1 $5.82
1165012582 Radiator Coolant Hose; Upper $8.54 1 $8.54
1075040112 Radiator Mount; Left $2.75 1 $2.75
1075040012 Radiator Mount; Right $2.75 1 $2.75
007603012104 Transmission/Transaxle Nuts, Bolts, Screws, Washers; Crush Washer, Aluminum, 12x18x1.5mm $0.25 1 $0.25

Parts Total: $448.32
Refundable Core Total: $0.00
Shipping & Handling: $182.34
Total Before Tax: $630.66

Hiukka tuo rahti kirpaisee mutta on nuo osat tuolla halpoja!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Ovipaneelit lähtee w126-tyylillä irti.

Kromireunus lukon kohdalta pois
ikkunan karmi B-pilarin kohdalta ruuvilla irti
Sisäkahvan musta lista irti+ruuvi takaa.
Kyynärnojassa kaksi ruuvia

Ja paneeli nostamalla irti. En mielestäni unohtanut mitään.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Jeps, katellaan jos ovipahveja tarttee irroitella :P .

Puhdistustema jatkui, tänään imuroin auton ja pesin penkit Bilteman nahkasaippualla. Seuraaavaksi on nahkapenkeille varattu vielä puhdistavaa geeliä sekä lopuksi elvyttävää ja pehmentävää geeliä, tilasin netistä satsin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Seniorikansalainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 20.05.2010 11:00

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja Seniorikansalainen »

"Pitäsköhän unohtaa ne ensi kesän "wannabe-race-look" haihattelut"

No ei todellakaan! Sehän on ehdottomasti kokeilun arvoinen homma, autonhan voi palauttaa takaisin parissa illassa. Pienellä? vaivalla saisi nascar-Mersulla nostatettua verenpainetta sekä Mersu- että jenkkiharrastajien piirissä puhumattakaan alkuperäfundamentalisteista. Ja sitten museoon jenkkiversiona. Euroversioita on ihan tarpeeksi.

ISO peukku race-lookille!

toivoo vanha ystävä Kehä ykkösen sisäpuolelta
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Seniorilla oli hyvä pointti jenkkimallista. Se tuo autoon hivenen maskuliinisuutta lisää ja on hieman poikkeavampi näky myös liikenteessä. Eli täältä kanssa ääni jenkkinä pitämisele.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Katsotaan nyt vielä tuota ralli/ratateemaa. Mielestäni Nascar-autoista ei löydy oikein hyvä värityksiä/teemoja mitä googlella katselin. Tuo Panamericana on parempi ja se liittyy mersuun oikeasti :D .

Kävin katsastusasemalla kyselemässä. Jenkkivalot hyväksytään edessä ja takana, edessä pitää otta keltaiset parkit pois ja asentaa valkoiset parkit. Takana seivulle näyttävä heijastin saa jäädä paikoilleen koska se on osa valaisinta eikä ole erillinen. Valoa se ei kai saa näyttää sivulle kumminkaan, mielestäni siinä ei ole valoa. Muuten ihan kuin muutkin mersut, ei vaadita mitään todistuksia ynnä muita.

Olen viikolla hoitanyt penkkejä, aika hyvin pehmeni nahka kunnon aineilla. Purkin pohjalla on vielä vähän ja aion levittää kaikki, uusin käsittelyn niihin huonompiin kohtiin että eivät vaan ala murtua käytössä.

Ostin Saksasta Gorgona 5-puolavanteet koossa 8,5 x17 ET 35. 20 mm spacereilla ET olisi 15, tarttee mallata noita ihan piruuttaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2742
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

karra kirjoitti:Katsotaan nyt vielä tuota ralli/ratateemaa. Mielestäni Nascar-autoista ei löydy oikein hyvä värityksiä/teemoja mitä googlella katselin. Tuo Panamericana on parempi ja se liittyy mersuun oikeasti :D .

Kävin katsastusasemalla kyselemässä. Jenkkivalot hyväksytään edessä ja takana, edessä pitää otta keltaiset parkit pois ja asentaa valkoiset parkit. Takana seivulle näyttävä heijastin saa jäädä paikoilleen koska se on osa valaisinta eikä ole erillinen. Valoa se ei kai saa näyttää sivulle kumminkaan, mielestäni siinä ei ole valoa. Muuten ihan kuin muutkin mersut, ei vaadita mitään todistuksia ynnä muita.

Olen viikolla hoitanyt penkkejä, aika hyvin pehmeni nahka kunnon aineilla. Purkin pohjalla on vielä vähän ja aion levittää kaikki, uusin käsittelyn niihin huonompiin kohtiin että eivät vaan ala murtua käytössä.

Ostin Saksasta Gorgona 5-puolavanteet koossa 8,5 x17 ET 35. 20 mm spacereilla ET olisi 15, tarttee mallata noita ihan piruuttaan.
Mitä ainetta käytit penkkeihin?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

tahtoomersun kirjoitti:Mitä ainetta käytit penkkeihin?
Tällaista suositeltiin minulle: http://www.gliptone.com/leather_care.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ensin Bilteman nahkasaippua, sitten Gliptone cleaner ja sen jälkeen conditioner. Oli muuten jännän hajuista; ihan wanhan ajan nahan haju. Ajatelin vielä käsitellä Bilteman nahkaöljyllä kunhan tuo Gliptone on imeytynyt.

Tilasin netistä, muutaman euron postikulut vaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Kyllä on inspiraatio kateissa. Eilen suunnittelin koko päivän talliin menoa, en saanut aikaiseksi eikä tullut edes juopoteltua :D .

Tänään sain vähäsen aikaiseksi, etsin mihin virrat katoaa; 0.45 A kuluttaa vaikka mitään ei ole päällä - otin irti sulakkeet yksi kerrallaan ja virtaa vaan menee...

No sain apparin puolen sähkölasit pelaamaan, en tehnyt mitään vaan luottoasentaja kävi tallissa pyhien aikana, taisi jenkkimersu säikähtää häntä :P takaoven kiinni pamautus riitti elvyttämään lasit.

Purkasin vanhan sähköantennin irti. Aah niin hienossa kunnossa takakontin vasen sivukaukalo - täysin ruosteeton :) . Ebaysta ostamani tarvikeantenni sopii mersun omaan antennipiuhaan heittämällä. Putsasin antennin reiän reunasta alkavan ruosteen ja laitoin ruosteensyöjää siihen. Pitää maalata paikkamaalipensselillä se ennen kun laittaa uuden antennin paikoilleen. Testasin tätä tarvikeantennia; hyvin pelaa ja kuuluu.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Uusi sähvöantenni paikoillaan, kiinalainen tarvike mutta antenniliitos sopi suoraan! Autoon rakennettu edellisen tarvikeantennin alakiinnikeraudan jatke piti poistaa niin tämä uusi istui prikulleen siihen missä orkkis oli kait ollut. Ja toimii!

Mielenkiintoinen huomio; sähköisen kattoluukun manuaalisen käytön pultti on 15 mm kannalla ja sen vieressä oli muovikiinnikeiden varassa adapteri joka mahdollistaa kattoluukun liikuttamisen tulppa-avaimella, eli reilut 20 mm onko se nyt 20.8 mm. Tuo kuusiokanta siinä adapterissa oli tasan 20 mm. Miksi ei tehty suoraan akselinpäätä 20 mm taikka 17 mm kokoon jolloin pyöränpulttiavain sopisi?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja tango »

Eikös tuo adapteri ole siksi, että se pyörittää sitä kattoluukun moottorissa olevaa mutteria sekä akselia samanaikaisesti. Ainakin noissa 126 kattoluukun moottoreissa on sellainen "muoviholkki" tuota varten.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

pitää paikkansa :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Vuoden 2014 Kulttuuriteko: poistin GromiGaaret :D

Pettymys, helpotus, pettymys ja helpotus. Vasemman etusiiven oma kaari oli mennyt mutkalle kuljetuksen aikana ja maali muuten täysin siististä, ehjästä ja luonnollisesti ruosteettomasta kaaresta on murtunut, vaatii maalauksen. Vasen takakaari on ehjä, oikea taka on kolhaistu johonkin koska maalissa vaurioita, pellin muoto ehjä. Oikea etusiipi virheetön.

Eli noilta(kin) osilta ruosteeton. Tutkailin ratin vaihtamista koska omasta puuttuu pala, annan se olla kumminkin siksi aikaa kun remonttia tehdään ettei uusi siisti turhaan likaudu rasvanäpeistä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä penkit:

Kuva

Kuva

Tässä lokarinkaaret:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Uusi antenni:

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja RH »

Tää on varmaan pyörinyt täällä ennenkin, mutta tuli noista "jakkaroista" vaan mieleen:
https://www.youtube.com/watch?v=HRzISErcHRk" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin