Projekti 450 SEL 6.9 on muuttanut Ruotsiin elokuussa 2019

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Mitä ne nuo siniset viivat ovat ympäriinsä?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
hdemk1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 10.05.2014 22:34

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja hdemk1 »

RH kirjoitti:Tää on varmaan pyörinyt täällä ennenkin, mutta tuli noista "jakkaroista" vaan mieleen:
https://www.youtube.com/watch?v=HRzISErcHRk" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikuttaa varsin järkevältä käyttöentisöintiin soveltuvalta keinolta. Sivistymätön arvaukseni on, että tuolla konstilla kuvien nahkapenkkien ilme muuttuisi oikein pirteäksi ja suhteellisen sopivalla investoinnilla.
W108/109 kiinnostaa...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Ere866 kirjoitti:Mitä ne nuo siniset viivat ovat ympäriinsä?
Amerikkalaista taidetta ovat, maalaamalla tehty. Ei taida saada myllyttämällä pois...

Mattosarjat Saksasta kahteen erilaiseen SEL:liin saapui tässä äskettäin, kimppatilaus. Oikeastaan kolmeen SEL:llin mutta W126 matot ei olleet minulle.

AutoHausAZ:n paketti tuli tänään kotiovelle; uudenvuodenpäivänä maksoin nettitulliin. Purin tämän ja saksan paketin vasta nyt hyllyihin kun olen saanut autotallin varastoon hiukan lisätilaa chevyn rengassarjan ja muiden letukan osien poistuttua vahvuudesta :P .

Jatkoin tänään takakontin siistimistä; pikku putsaushommaa varapyöräkotelossa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 859
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Hieno SEL :thumbup:
Jos nuo viivat on jälkeenpäin tehtyjä pinstripe viivoja ni saa pois kyllä varovasti partaterällä/vesihionta/myllytys :)
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Avatar
300cd
Mersumies
Mersumies
Viestit: 556
Liittynyt: Ti 14.08.2012 19:01
Paikkakunta: Joroinen

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja 300cd »

Hage kirjoitti:Minkähänlainen operaatio on vaihtaa mailimittari kilometrimittariksi? Tullut mietittyä jo pidemmän aikaa tuota..
En tiedä 116sta mutta olen vaihtanut 126seen pelkän taulun ja 123seen keskimmäisen mittarin, nou problem. Tietty Jos vaihtaa pelkän taulun niin matkamittari on edelleen maileina.
Diesel, ainut vaihtoehto

W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex

W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Avatar
300cd
Mersumies
Mersumies
Viestit: 556
Liittynyt: Ti 14.08.2012 19:01
Paikkakunta: Joroinen

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja 300cd »

karra kirjoitti:
H.E. von Kuusi kirjoitti: Rekisteröintikatsastukseen ajattelin siis laittaa eurovalot. Mielestäni ne pitäisi mennä läpi MR tarkastuksesta koska valot kuuluu turvallisuusvarusteisiin ja niitä saa modernisoida. Nuo jenkkilamputhan ei ole täällä hyväksyttyjä... Uskon että 15 tuuman barokit läpäisee myös MR tarkastuksen, ne on ajnamukaiset varusteet vaikka ovatkin uudet (jos nyt uudet ostan).
Voihan noista vaihtaa pelkät umpiumpiot, h4 euro umpiohin(viissiin). Ja parkit oikeille sijoille. Silleen meinasin laittaa jenkki123seen..
Diesel, ainut vaihtoehto

W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex

W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja tango »

300cd kirjoitti:
Hage kirjoitti:Minkähänlainen operaatio on vaihtaa mailimittari kilometrimittariksi? Tullut mietittyä jo pidemmän aikaa tuota..
En tiedä 116sta mutta olen vaihtanut 126seen pelkän taulun ja 123seen keskimmäisen mittarin, nou problem. Tietty Jos vaihtaa pelkän taulun niin matkamittari on edelleen maileina.
Mikä tässä on esteenä vaihtaa koko mittaria?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

tango kirjoitti:
300cd kirjoitti:
Hage kirjoitti:Minkähänlainen operaatio on vaihtaa mailimittari kilometrimittariksi? Tullut mietittyä jo pidemmän aikaa tuota..
En tiedä 116sta mutta olen vaihtanut 126seen pelkän taulun ja 123seen keskimmäisen mittarin, nou problem. Tietty Jos vaihtaa pelkän taulun niin matkamittari on edelleen maileina.
Mikä tässä on esteenä vaihtaa koko mittaria?
Minulla se että 6.9 mittareita ei varmaan ole kovin paljoa tarjolla. En ala tekemään mitään eurokonversioita ennen kuin auto on museorekisterissä. Katsotaan sitten :D .

Niin, tilasin uudet 15" barokit tähän, merkkiä MaxiLite, ebaysta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Täällähän on esitteitä ja speksejä: http://www.m-100.co/6point9/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä USA-versiossa on siis 250 hp @ 4000 rpm ja 516 Nm @ 2500 rpm jos oikein ymmärsin. Eli aika tarkkaan euro-6.3:n arvot identisillä pyörintänopeuksilla.

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Millekä ne matot näyttää, oletko passaillut verhoiluun? Ja ovatko muotoon käypäiset?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:Millekä ne matot näyttää, oletko passaillut verhoiluun? Ja ovatko muotoon käypäiset?
En ole vielä kokellut, pitäs varmaan putsailla niitä omia verhoiluita ensin. Tarttee varmaan jatkaa sillä hommalla, koska:

Sain kaksi samankätistä syylärin kiinnikekumia. Ei onnistu asennus ei. Syylari on jo irti ja nesteet (pääosin vedet) lattiakaivossa. Reklamoin Autohausiin äsken ja pyysin että lähettävät yksi tai kaksi oikeankätistä heidän piikkiin, maksan kyllä osat (USD 2,75 kappale). Katsotaan mitä vastaavat.

Nythän voi putsata sitten paikat paremmin kun on aikaa, jos vaihtelis nuo lootan öljyletkut mitkä tuli jenkeistä. Tarttee vaan nostaa auto ylös, no oli ajatus kokeilla toimiiko korkeudensäädössä eri asennot - jää nyt kokeilematta. Perkele.

Tai teen sillei että lukitsen jousituksen, testaan lukitusasentoa tunkkaamalla keulan ylös. Kun auto on käyntikunnossa lasken alas ja testaan jousituksen nostamista yläasentoon. Pitäähän sitä käytellä kuumaksi kun termarikin tulee uusi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Otinkin sitten kunnon haalarisulkeiset enkä jatkanut työtakkilinjalla :P . Pesin keulan ja moottorin/moottoritilan etuosan liuottimella ja kuumalla vedellä. Kivempi alkaa inssaamaan. Syylarin sivuilla olevien kumien jäänteiden alta oli vähän pintaruosteessa, alaosastaan.

Ruostetta en sitten muualta löytänytkään; sen sijaan löysin kuivasumpun öljypropun, moottorin öljypohjan propun, 4 kpl automaattilaatikon lauhdutinpiirin letkuja sekä sitä öljyä kierrättävän pumpun joka saa käyttövoimansa ilmastoinnin hihnasta. Sen stefa menee vaihtoon kuten ne kaikki letkut.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Sen lisäksi että Amerikan Joe oli puhkonut haarukkatrukin sorkilla syylarin alasäiliön ja rutannut etuhiekkapellin on myös puskurin alla olevan ilmanottoritilän vasen puolisko tiessään. Jos kellä on vasenta puolta tai koko ritilää saa tarjota minulle yyveellä.

Varapyöräkaukalo sai mustaa maalia niskaansa kun vararengas oli hangannut maalia pois. Ruoste - mitä se on :D .

Kuva

No joo oli kahden läpivientitulpan ympärillä pikkuisen alkavaa ruostetta mutta tuo rosoisuus on jotain massaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti:Sen lisäksi että Amerikan Joe oli puhkonut haarukkatrukin sorkilla syylarin alasäiliön ja rutannut etuhiekkapellin on myös puskurin alla olevan ilmanottoritilän vasen puolisko tiessään.
Ja syylaria kiinni pitävät peltiset pokkaukset taikka pellistä tehdyt kiinnikeurat oli molemmilta puolilta taipuneet sisälle. Jonkun verran on ollut voimaa kun auton keulaan on tökätty että ne soirot oli oienneet 45 asteen kulmaan. Kolmenkokoisilla lukkopihdeillä, parilla jakoavaimella, vasaralla ja tuurnalla sain ne naputeltua oikeaan muotoon jotta syylarin saa napakasti kiinni.

Aktiivihiilikanisterille menevä kova putki oli joutunut sinne ahdinkoon ja ei istunut vaan oli jännityksessä. Siksi kai se koko kanisteri lensi vauhdissa hittoon Ahveniston radalla, melkein Caruson jalkojen juureen kun hän oli siinä mutkassa kuvaamassa :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1206
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja petri »

Saitko mitään korvauksia huolintaliikkeeltä aiheutuneista vaurioista?

Niin ja myöhästyneet onnittelut täältäkin hienosta hankinnasta :thumbup:
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

petri kirjoitti:Saitko mitään korvauksia huolintaliikkeeltä aiheutuneista vaurioista?

Niin ja myöhästyneet onnittelut täältäkin hienosta hankinnasta :thumbup:
Kiitti Petri! Olen reklamoinut sinne mutta ei ole vastausta kuulunut. Auton osto ja paperien hankinta kesti sen verran ja aiheutti välittäjälle harmaita hiuksia joten luulen että hän ei enää tule vastaan asiassa. Välittäjä taikka se "junailija" oli tutun tuttu niin on vähän hankala asia. Kun ei eka viesteihin vastannut niin ajattelimme että antaa olla.

Ei onneksi mitään korvaamatonta ole mennyt.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja Nozki »

karra kirjoitti:
petri kirjoitti:Saitko mitään korvauksia huolintaliikkeeltä aiheutuneista vaurioista?

Niin ja myöhästyneet onnittelut täältäkin hienosta hankinnasta :thumbup:
Kiitti Petri! Olen reklamoinut sinne mutta ei ole vastausta kuulunut. Auton osto ja paperien hankinta kesti sen verran ja aiheutti välittäjälle harmaita hiuksia joten luulen että hän ei enää tule vastaan asiassa. Välittäjä taikka se "junailija" oli tutun tuttu niin on vähän hankala asia. Kun ei eka viesteihin vastannut niin ajattelimme että antaa olla.

Ei onneksi mitään korvaamatonta ole mennyt.
Hö, onpas dorkaa touhua, että tuolla tavalla kohdellaan toisten omaisuutta. Vaikka se onkin "vain vanha mersu", kuten moni ns. kadunmies voisi helposti ajatella. Ammattimainen ahtaaja kyllä varmasti saa auton pakattua konttiin niin, ettei siinä nyt ainakaan useassa eri paikassa ole kolhuja. Eikä varsinkaan niin, että auto ensin rikotaan ja sen jälkeen piilotetaan konttiin, eikä vahingossakaan mainita kenellekään mitään.

Onkohan toi muuten kovinkin yleistä, että autot eivät tule ehjänä perille? Joku aika sitten luin jostakin amerikkalaisesta tyypistä, joka oli laivannut vanhan muskeliauton, joka ei sitten enää siirron jälkeen ollut käynyt kunnolla, eikä käynnistynyt kunnolla. Vissiin olivat jotenkin saaneet moottorista jotakin hajalle revittelemällä autolla sitä siirrettäessä satamassa. Kuminpaloja oli kuulemma takalokasuojissa sen verran, ettei ollut epäilystä siitä, onko suditeltu vai ei...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 991
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Nozki kirjoitti: Onkohan toi muuten kovinkin yleistä, että autot eivät tule ehjänä perille?
Mitä olen lukenut, kuullut ja nähnyt niin valitettavan yleistä.
Autojen päällä kävellään, vedetään kiinnitys- ja hinausliinoja tai -köysiä miten sattuu, hajotetaan trukilla paikkoja niinkuin karran tapauksessa, käyntikuntoisella autolla rällätään kuin varastetulla autolla yms. Puhumattakaan siitä että kontti vuotaa jotain sinne sisään tai päällä oleva auto vuotaa jos autoja on päällekkäin kontissa.

Puolensa siinäkin että auton ostaa Suomesta, taikka edes Saksasta
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
300cd
Mersumies
Mersumies
Viestit: 556
Liittynyt: Ti 14.08.2012 19:01
Paikkakunta: Joroinen

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja 300cd »

No ilmankos on coupessakin takatilan lattia lommolla ylöspäin!
Diesel, ainut vaihtoehto

W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex

W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Eilen tuli syylarin kiinnikekumi takuuseen, viikon kesti reklamaatiosta. Tän näköisiä ne on:

KuvaKuva

Lisäksi tuli vielä yksi automaatin lauhduttimen letku, niitä nyt 4 kpl, toivottavasti laskin oikein viimeimmäksi auton alla...

KuvaKuva

Syylari on nyt paikallaan ja vanhat öljyletkut nyt ensi alkuun. Täytän ensin vedellä ja katson ettei mikään vuoda. Termostaatin koppa teetti hieman töitä, oli aika jumissa. Lähti se sitten ilman kohtuutonta voimaa mutta tiukassa oli. Ruuvit aukes hyvin kun olin niitä pitkin syksyä liottanut irroitusöljyllä.

Amerikan Joe oli iskenyt termostaattiinkin; 75 asteiseen Behr-Thomsoniin oli porattu 9 kpl noin 4 mm reikiä - ilmankos auto lämpesi aika hitaasti, vasta ajossa... toivotaan ettei ole muuta vikaa vedenkierrossa trms mutta olisihan ongelma tullut esille jo Ahveniston ratakierroksilla. Nyt sinne menee 87 asteinen Wahler.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja barton »

Älä vaan päästä jäätymään sitä lämmönsäätöventtiiliä. Menee kerrasta paskaksi jos niin käy.
Se on muutenkin aika herkkä systeemi. :cry:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

barton kirjoitti:Älä vaan päästä jäätymään sitä lämmönsäätöventtiiliä. Menee kerrasta paskaksi jos niin käy.
Se on muutenkin aika herkkä systeemi. :cry:
Juu ei, tallissa duunataan :D .

Vedet sisälle, meni 10 litraa eli 8 litraa olisi ennestään siellä sisällä vaikka alavesiletku oli irti.

Käytin kuumaksi, ei ongelmia. Uudella termostaatilla lämpenee aika nopeasti ja lämpömittari nousi vähän yli 175 F kun termari aukesi.

Väsäsin katsastus- eiku europarkit :oops: . Kutsutaan näitä vaikka nyt Lahti-parkeiksi kun ennenvanhaan oli piilofarmareissa niitä tampere-takapenkkejä esimerkiksi :P .

Kuva

Kuva

Kattoluukku muutes toimii, uskalsin kokeilla 8) . Ai niin hydraulialusta ei nosta lossia ylös :think: vaikka nupista vedin niin kovaa että se nuppikin jäi käteen :lol:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja barton »

Vaihdoin aikoinaan omaan vastaavakeulaiseen vermeeseen uloimpiin umpioihin H4, joissa parkit ja sisemmissä sitten pelkät pitkät.
Sillä sai ihan hyvät valot ja meni heittämällä paikoilleen. Merkiltään muistaakseni Boschilaiset. Katsissa ei mitään ongelmia, tosin se tuli muuttoautona silloin.

Se automaattisäätöinen lämmityssysteemi tuli melko tutuksi, ei mikään järin toimintavarma aparaatti, mutta hatunnoston arvoista tekniikkaa siihen aikaan.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

barton kirjoitti:Vaihdoin aikoinaan omaan vastaavakeulaiseen vermeeseen uloimpiin umpioihin H4, joissa parkit ja sisemmissä sitten pelkät pitkät.
Sillä sai ihan hyvät valot ja meni heittämällä paikoilleen. Merkiltään muistaakseni Boschilaiset. Katsissa ei mitään ongelmia, tosin se tuli muuttoautona silloin.

Se automaattisäätöinen lämmityssysteemi tuli melko tutuksi, ei mikään järin toimintavarma aparaatti, mutta hatunnoston arvoista tekniikkaa siihen aikaan.
Pysyttäydyn nyt jenkkivaloissa, kun ne kuulemma kelpaavat. Sain mopar ebodyharrastajalta pahvilaatikolisen vanhoja umpioita joista sain yhden toimivan ajovalon kunhan juotin pari katkennutta liitintä mitkä purin rikkinäisestä umpiosta. Ulommat ajovalot on nyt merkkiä Wagner ja sisemmät apupitkät merkkiä General Electric. Lisäksi jäi varalle yksi toimiva apukaukovalo...

Tarttee tuohon lämmönsäätimeen perehtyä kun saa tärkeimmät asiat alta pois, se ei tunnu pelaavan; ainakaan lämmintä ei saa tupaan.

Kysyin merkkiliikkeestä virta-avainta. Sen saa Saksan tilauksena hintaan 37 euroa. Edellinen vastaava avaintilaus tehty (Lappeenrannan merkkiliikkeestä ? ) vuonna 2004. Taidan käydä lukkoliikkeessä, ainoa avain näyttää melko hyvältä - eiköhän mallin mukaan saa tehtyä. Tai josko odottais Essenin rompetorille jos siellä olisi mersun tähtilogolla olevia aihioita myynnissä, nykyisessä avaimessakin on mersun logo nimittäin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja barton »

karra kirjoitti: Pysyttäydyn nyt jenkkivaloissa, kun ne kuulemma kelpaavat. .
Tarkoitatko, että ne sealed beam-umpiot on katulailliset?

Nuo Boschilaiset, oliko jotain 5 ja 3/4`` kokoiset, mulla ne kävi suoraan samoihin kiinnikkeisiin kun otti ne sealed beamit pois. Ulkonäkö pysyi täysin jenkkimallina, joka oli pyrkimyksenäkin.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

karra kirjoitti:
barton kirjoitti: Kysyin merkkiliikkeestä virta-avainta. Sen saa Saksan tilauksena hintaan 37 euroa. Edellinen vastaava avaintilaus tehty (Lappeenrannan merkkiliikkeestä ? ) vuonna 2004. Taidan käydä lukkoliikkeessä, ainoa avain näyttää melko hyvältä - eiköhän mallin mukaan saa tehtyä. Tai josko odottais Essenin rompetorille jos siellä olisi mersun tähtilogolla olevia aihioita myynnissä, nykyisessä avaimessakin on mersun logo nimittäin.
Onko 37 euroa Mersulogollisesta avaimesta siis paljon? Se tullee myös oikeanlaisella kannalla?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja make280s »

Tuo ikäisessä autossahan saa valot kahdentaa, uudet Hellan tai Boschin 5 3/4" umpiot,saa 4kpl lyhyttä ja pitkää
valoa niin on hyvät valot ja sisimmäiset puolet katkaisijan taakse ettei päivällä turhaan pala.
MB W-210 200cdi vm 99
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:
karra kirjoitti:
barton kirjoitti: Kysyin merkkiliikkeestä virta-avainta. Sen saa Saksan tilauksena hintaan 37 euroa. Edellinen vastaava avaintilaus tehty (Lappeenrannan merkkiliikkeestä ? ) vuonna 2004. Taidan käydä lukkoliikkeessä, ainoa avain näyttää melko hyvältä - eiköhän mallin mukaan saa tehtyä. Tai josko odottais Essenin rompetorille jos siellä olisi mersun tähtilogolla olevia aihioita myynnissä, nykyisessä avaimessakin on mersun logo nimittäin.
Onko 37 euroa Mersulogollisesta avaimesta siis paljon? Se tullee myös oikeanlaisella kannalla?
Ei toki :oops: . Mutta siinä oli joku outo juttu, ei ollu varaosamyyjä siinä tiskillä vaan korjaamion puolen "sisäinen varaosamyyjä". Ensin kone näytti että avainta ei saa mutta sitten sieltä löytyi joku toinen osanumero tms en ole varma. Jotain epävarmuutta siinä kumminkin oli, kun se kaveri sanoi että jos tilaat avaimen niin sillä ei ole palautusoikeutta :D . Ihan kun sen tarvisi palauttaa :?: .

Minulla on tuttu ammattilukkoseppä täällä. SL:ään avaimet maksoi 0 euroa, 2 kpl 8) . En vaan tavoittanut kaveriani tänään kun hän oli keikalla niin jätin avaimen sinne arvioitavaksi koska tiskillä ollut kaveri ei löytänyt tuolle avaimelle aihiota. Ajattelin jos otan avaimen mukaan Esseniin niin toinen avain olisi oltava kotona varmuuden vuoksi.

Kiire ei ole.
barton kirjoitti:Tarkoitatko, että ne sealed beam-umpiot on katulailliset
Kävin katsastusasemalla kysymässä. Ei ollu se tuttu katsastusmies tuolloin paikalla vaan kolmas heistä jolla on valtuudet tehdä maahantuontikatsastuksia ja niin hän sanoi että ne kelpaa 1980 malliseen autoon :shock: . Niillä nyt edetään.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja barton »

Jos lämmintä ei tule yhtään, niin kuuntele sitä mustaa möykkyä apumiehen rintapellissä, että pyöriikö siellä sisällä pieni sähkömoottori sen jälkeen kun virrat on katkaistu.
Sen pitäisi ajaa itsensä nolla-asentoon kun avain on käännetty offille.
Jos sitä ei tapahdu niin se säätömöykky voi olla jumissa, joka aiheuttaa taas sen, että ohjainyksiköstä palaa yksi transistori. Ohjainboksi on hansikaslokeron takana.
Jos taas lämmintä tulee heikosti niin voi olla , että pelkkä sähköinen vesipumppu on sökö tai jumissa.
Säätömöykyn voi purkaa, mutta ajatus kannattaa olla kirkkaana kun hommaan ryhtyy.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projektina 450 SEL 6.9

Viesti Kirjoittaja karra »

make280s kirjoitti:Tuo ikäisessä autossahan saa valot kahdentaa, uudet Hellan tai Boschin 5 3/4" umpiot,saa 4kpl lyhyttä ja pitkää
valoa niin on hyvät valot ja sisimmäiset puolet katkaisijan taakse ettei päivällä turhaan pala.
Totta. Niin kuin vanhaan hyvään aikaan :wink: . Jos jätän nuo jenkkivalot sitten lopullisesti teen varmaan sillei että H4 umpiot parkeilla sisimmät, ja niiden ajovalot aktivoituu eriilisestä kytkimestä ja uloimmat koko ajan aktiiviset H4 ajovalot ilman parkkeja.

Kiitos barton vinkistä, saatan tässä tuonkin tutkia vielä pikapuoliin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin