Projekti 450 SEL 6.9 on muuttanut Ruotsiin elokuussa 2019
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Unohtui tilata AutohauzAZ:sta hydraulijousituksen suodatin, oli alle 10 taalaa siellä. Yllätys, osanumerolla A002 184 55 01 olevaa filtteriä saa merkkiliikkeestä, Helsingin päässä on hyllyssä hintaan € 13,40 miinus klubialennus . Kyseinen suodatin sijaitsee konehuoneessa öljysäiliön sisällä, nousee sen keskihökötyksen mukana ulos varaosakuvan mukaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Sama osa kuin 123:n tasonsäädössä.karra kirjoitti:Unohtui tilata AutohauzAZ:sta hydraulijousituksen suodatin, oli alle 10 taalaa siellä. Yllätys, osanumerolla A002 184 55 01 olevaa filtteriä saa merkkiliikkeestä, Helsingin päässä on hyllyssä hintaan € 13,40 miinus klubialennus . Kyseinen suodatin sijaitsee konehuoneessa öljysäiliön sisällä, nousee sen keskihökötyksen mukana ulos varaosakuvan mukaan.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Auto käyttäytyy sillä lailla että virrat päällä puhaltaa vain DEF asennossa eli tuulilasille. Kun laittaa koneen käyntiin niin toimii puhallus muillakin asennoilla. Mutta ei tule lämmintä eikä kylmääkään, eli kompressori ei lähde päälle. Jenkeissä kylmäkone oli vielä toiminut mutta trukilla keulaan päin täräytys on saattanut rikkoa joitain.barton kirjoitti:Jos lämmintä ei tule yhtään, niin kuuntele sitä mustaa möykkyä apumiehen rintapellissä, että pyöriikö siellä sisällä pieni sähkömoottori sen jälkeen kun virrat on katkaistu.
Sen pitäisi ajaa itsensä nolla-asentoon kun avain on käännetty offille.
Jos sitä ei tapahdu niin se säätömöykky voi olla jumissa, joka aiheuttaa taas sen, että ohjainyksiköstä palaa yksi transistori. Ohjainboksi on hansikaslokeron takana.
Jos taas lämmintä tulee heikosti niin voi olla , että pelkkä sähköinen vesipumppu on sökö tai jumissa.
Säätömöykyn voi purkaa, mutta ajatus kannattaa olla kirkkaana kun hommaan ryhtyy.
Voisiko akun purkautuminen olla tuohon "möykkyyn" yhteydessä? Sieltä ei kuulu mitään kun virtoja sammuttelee, tai laittaa päälle. Voin toki laittaa auton käyntiin vielä, ja kuunnella sammutuksen jälkeen.
Milloin kv-pumpun pitäisi pyöriä?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Kyselin Atoy/Osaset tarvikeliikkeestä piruuttani. Heidän tukkurit ei tunne tuota suodatinta aika outoa.JOHe kirjoitti:Sama osa kuin 123:n tasonsäädössä.karra kirjoitti:Unohtui tilata AutohauzAZ:sta hydraulijousituksen suodatin, oli alle 10 taalaa siellä. Yllätys, osanumerolla A002 184 55 01 olevaa filtteriä saa merkkiliikkeestä, Helsingin päässä on hyllyssä hintaan € 13,40 miinus klubialennus . Kyseinen suodatin sijaitsee konehuoneessa öljysäiliön sisällä, nousee sen keskihökötyksen mukana ulos varaosakuvan mukaan.
Ostin sieltä perään Liquid Moly Hypoid Gear Oil (GL 5) SAE 85W-90 LS: http://www.hemimotors.fi/tuote/liqui-mo ... 5w-90-2001" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa ei ole mersun luokitusta mutta isot pojat kertoi netissä että parempi mineraalipohjainen kuin synteettinen. Marmoritiskillä litra mersun LS lukkoperäöljyä maksaa vähän yli 70 euroa!
Ostin vielä pari 5 litran kannua Valvolinen maxlifea SECin moottoriin kun se maksoi 29,90 kannu, Motonetissä sama 33,90 .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Puhallus toimi mullakin muistaakseni juuri noin, mutta vaikuttaa siltä että se möykky on juminut ja tehnyt mykän siitä ohjainyksiköstä jos sulakkeet on ehjiä. Vikamahdollisuuksiahan on muitakin, mutta todennäköisesti noista kannattaisi aloittaa.karra kirjoitti: Auto käyttäytyy sillä lailla että virrat päällä puhaltaa vain DEF asennossa eli tuulilasille. Kun laittaa koneen käyntiin niin toimii puhallus muillakin asennoilla. Mutta ei tule lämmintä eikä kylmääkään, eli kompressori ei lähde päälle. Jenkeissä kylmäkone oli vielä toiminut mutta trukilla keulaan päin täräytys on saattanut rikkoa joitain.
Voisiko akun purkautuminen olla tuohon "möykkyyn" yhteydessä? Sieltä ei kuulu mitään kun virtoja sammuttelee, tai laittaa päälle. Voin toki laittaa auton käyntiin vielä, ja kuunnella sammutuksen jälkeen.
Milloin kv-pumpun pitäisi pyöriä?
Kiertovesipumppu pyörii ainakin silloin kun pyydät lämpöä kabiiniin sillä säätöpyörällä kojelaudassa. (Auto tietenkin käynnissä.)
Toivotaan, että siellä on vaan joku pikkuvika...
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Nyt auto on pukeilla ja alla käyty ryömimässä . En nuohonnut koko pohjaa suurennuslasin kanssa mutta vaikuttaa hyvältä ja melko ruosteettomalta. Auto on oikea kumiletkujen keidas; tutkin automaattilaatikon jäähdytyksen systeemin ja ei se oikein minulle avautunut. Siellä on 4 letkua prässätyillä päillä jotka hankin USAsta, lisäksi yhtä kovaa putkea on jatkettu kumiletkulla, se tarttee tutkia. Pitää ottaa se auxiliary pump pöydälle jotta saa sen vuotavan stefan vaihdettua, ellei koko pumppu ole halki tms koska hihnapyörä on ajettu ruttuun. Sinne laatikolle menee konee kupeista 3 putkea, onhan outo juttu .
Sekä tasonsäädön että ohjaustehostimen paluupuolelle on tehty "cooleri" tehtaan toimesta eli kovat putket kiertää etuhelman suojissa edestakaisin. Tähän härdelliin liittyy 4 kumiletkua jotka on klemmareilla kiinni, paineeton paluupuoli siis kyseessä.
Kaikki letkut ja putket on kosteana öljystä, flekti on saattanut heittää punaista öljyä sinne tänne mutta pitää nuo kaikki letkut uusia kerralla, metritavarasta siis.
Purin koko bensapumppupaketin irti ja nostin pöydälle. Olin saanut USAsta juuri oikeat letkut eli tankin ja pumppuhässäkän välisen imuletkun joka oli autostani siis poikki ja jatkettu kupariputken tumpilla. Uudessa letkussa on jopa mersun tähtilogo eli orkkisosa. Sekä ostin jenkeistä suodattimen ja auton korin välisen paineletkun jossa prässätyt päät. Koska aion uusia suodattimenkin niin pitää laittaa kaikki kumiletkut uusiksi; siinä painevaraajahässäkässä on T-muotoinen letkuzydeemi jota aion kysyä merkkiliikkeestä. Siinäkin on prässättyjä päitä niin parempi käyttää OEM osia.
Sumutin ruosteenirroityssprayta kaikkiin jousipallojen liittimiin sekä jarrletkujen liitoksiin.
Töitä on tiedossa mutta selkeää ja mukavaa hommaa .
Sekä tasonsäädön että ohjaustehostimen paluupuolelle on tehty "cooleri" tehtaan toimesta eli kovat putket kiertää etuhelman suojissa edestakaisin. Tähän härdelliin liittyy 4 kumiletkua jotka on klemmareilla kiinni, paineeton paluupuoli siis kyseessä.
Kaikki letkut ja putket on kosteana öljystä, flekti on saattanut heittää punaista öljyä sinne tänne mutta pitää nuo kaikki letkut uusia kerralla, metritavarasta siis.
Purin koko bensapumppupaketin irti ja nostin pöydälle. Olin saanut USAsta juuri oikeat letkut eli tankin ja pumppuhässäkän välisen imuletkun joka oli autostani siis poikki ja jatkettu kupariputken tumpilla. Uudessa letkussa on jopa mersun tähtilogo eli orkkisosa. Sekä ostin jenkeistä suodattimen ja auton korin välisen paineletkun jossa prässätyt päät. Koska aion uusia suodattimenkin niin pitää laittaa kaikki kumiletkut uusiksi; siinä painevaraajahässäkässä on T-muotoinen letkuzydeemi jota aion kysyä merkkiliikkeestä. Siinäkin on prässättyjä päitä niin parempi käyttää OEM osia.
Sumutin ruosteenirroityssprayta kaikkiin jousipallojen liittimiin sekä jarrletkujen liitoksiin.
Töitä on tiedossa mutta selkeää ja mukavaa hommaa .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Ihan inhimillisiä hintoja marmoritiskillä. T:n muotoinen bensaletkuhässäkkä pumpun ja painevaraajan yhteyteen noin 45 euroa, saa saksasta muutamassa päivässä. Tankin pohjasihti, vaikka sieltä aika vauhdilla bensat haalarin hihaan syöksyi, noin 24 euroa, saa Helsingistä. Lisäksi kysyin hapertuneita polttoaineletkuja konehuoneeseen, ne kun vaihtaa niin kaikki kumiosat bensapuolella on sitten uusittu. Hintaa niillä noin 70 euroa per kappale; pahaksi onneksi painepuolen letkun saatavuus nolla mutta paluupuolta saa. Tarttee tehdä itse ne letkut jos ei kerran sitä tärkeämpää saa enää. Voi toki kysyä M100 foorumilta vinkkiä. Ruiskun määräjakajan liittimen sihti on myös ostettu, tuli siis jenkeistä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
M100 foorumilla Classic Center USA kirjoitti että konehuoneen painepuolen bensaletku löytyy W126 mersusta, osanumerolla A126 470 36 75, laitoin kyselyn marmoritiskille hinnasta ja saatavuudesta. Tankin sihti on siis tämä, ei noitakaan näytä oikein varaosaputkissa olevan.
http://www.sls-hh-shop.de/280-500SL-C-R ... -m-Di.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sls-hh-shop.de/280-500SL-C-R ... -m-Di.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Tuo sihtihän on ihan pestävää mallia, jos se nyt ei sitten ole riekaleina.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Juu, ja läpäisyhän on testattu . Ostin jo o-renkaan valmiiksi jos olisin sen vanhan ensin tarkistanut.unski kirjoitti:Tuo sihtihän on ihan pestävää mallia, jos se nyt ei sitten ole riekaleina.
Timppa
Tilasin konehuoneeseen polttoaineletkut myös, painepuoli W126 numerolla 87,50 ja paluupuoli omalla W116 numerolla 67 euroa (en saanut numeroa siitä).
Noita osia odotellessa ajattelin jos vaihtais öljyt ohjaustehostimeen, suodatin samalla uusiksi ja ne oudot paluupuolen "cooleriin" liittyvät letkut. Sitten laatikon tyhjennys ja aux öljypumpun irroitus pöydälle stefan vaihtoon. Pitää sen akselin suoruus kellottaa koska se hihnapyörä on tössitty länään jossain, onneksi on heittokello vannehommia varten kotona .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Voisi tuosta jonkun idean saada... Kauppamiehenä Kent tietysti kauppaa omia tuotteitaan, mutta mikäpä siinä.
https://m.youtube.com/watch?v=67HNizxcIJ0" onclick="window.open(this.href);return false;
Muuten vaan asiaa:
https://m.youtube.com/watch?v=-paXXASfxcU" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
https://m.youtube.com/watch?v=67HNizxcIJ0" onclick="window.open(this.href);return false;
Muuten vaan asiaa:
https://m.youtube.com/watch?v=-paXXASfxcU" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Töytyy katsoa Kentin pätkät paremmalla ajalle. Meillä oli eilisen päivän ja koko illan Soneran kaapelinetti poikki, telkku onneksi näkyi.
Tässä kaaviota tuosta auxiliary pumpusta. Otin sen irti ja pöydälle kun onnistuin pudottamaan lattialle imupuolelta jousen ja kuulan, avattuani ko. liittimen alumiiniprikan vaihtoa varten. Onneksi mitään ei hävinnyt, mutta kuulan asennus ei onnistu jousen päälle kuin pystyasennossa. Tuli sitten putsattua ja maalattua pumppu samalla, ja oikaisin hieman tuota hihnapyörän reunan ruttua.
Kävin aamulla ostamassa yhden 10 mm Ermeto jatkokappaleen kun minulla on poikki tuo putki nro 2, siinä oli letkua välissä.
Tässä kaaviota tuosta auxiliary pumpusta. Otin sen irti ja pöydälle kun onnistuin pudottamaan lattialle imupuolelta jousen ja kuulan, avattuani ko. liittimen alumiiniprikan vaihtoa varten. Onneksi mitään ei hävinnyt, mutta kuulan asennus ei onnistu jousen päälle kuin pystyasennossa. Tuli sitten putsattua ja maalattua pumppu samalla, ja oikaisin hieman tuota hihnapyörän reunan ruttua.
Kävin aamulla ostamassa yhden 10 mm Ermeto jatkokappaleen kun minulla on poikki tuo putki nro 2, siinä oli letkua välissä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Tässä bensapumppupaketti:
Tässä joutilaaksi jääneitä osia; tuosta imuletkun nipasta saisi tehtyä valmiiksi varalle imuletkun jonka sitten kerralla vaan vaihtaa, jos joku tarvis tuollaista...
Näkymää konehuoneesta syylari nyt kunnolla kiinnitettynä:
Aux pumppu altapäin, letkut jo irti:
Pumppu siistittynä:
Oljypohjan alta kulkevan ilmastoinnin putken kannakkeesta puuttui M10 pultti. Laitoin siihen uuden pultin niin ei värise putki. Altapäin kuvissa näkyy vasemmalla puolella kuvaa katkottu öljyputki ja siinä letkunnysä. Ermeto tulee siihen.
Tässä joutilaaksi jääneitä osia; tuosta imuletkun nipasta saisi tehtyä valmiiksi varalle imuletkun jonka sitten kerralla vaan vaihtaa, jos joku tarvis tuollaista...
Näkymää konehuoneesta syylari nyt kunnolla kiinnitettynä:
Aux pumppu altapäin, letkut jo irti:
Pumppu siistittynä:
Oljypohjan alta kulkevan ilmastoinnin putken kannakkeesta puuttui M10 pultti. Laitoin siihen uuden pultin niin ei värise putki. Altapäin kuvissa näkyy vasemmalla puolella kuvaa katkottu öljyputki ja siinä letkunnysä. Ermeto tulee siihen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
USA-versioissa ei ole moottoriöljyn jäähdytintä, no onhan tuossa kuivasumpun öljysäiliö joka näkyy pyöränaukosta hyvin, se kait jäähdyttää oljyä kun on iso pinta-ala.
Itse asiassa ensimmäisissä USA versioissa 1977 se cooleri oli mutta jenkkilässä havaittiin ylikuumenemista Classic Center USAn mukaan. Sitten sinne vaihdettiin isompi (ainakin leveämpi) syylari joka paranti tilannetta. Arvio oli että USAssa ajettiin eri tavalla kuin Saksassa eli kuumassa ilmastossa hitaasti kun taas Saksassa viileässä ilmastossa nopeasti. Olisiko autobahn-ajo moottoriöljylle kriittisempää ajoviiman hoitaessa nesteen jäähdytyksen ja taasen pakahduttavassa helteessä 8 kaistaa madellen tilanne siis päinvastoin
Itse asiassa ensimmäisissä USA versioissa 1977 se cooleri oli mutta jenkkilässä havaittiin ylikuumenemista Classic Center USAn mukaan. Sitten sinne vaihdettiin isompi (ainakin leveämpi) syylari joka paranti tilannetta. Arvio oli että USAssa ajettiin eri tavalla kuin Saksassa eli kuumassa ilmastossa hitaasti kun taas Saksassa viileässä ilmastossa nopeasti. Olisiko autobahn-ajo moottoriöljylle kriittisempää ajoviiman hoitaessa nesteen jäähdytyksen ja taasen pakahduttavassa helteessä 8 kaistaa madellen tilanne siis päinvastoin
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Juu nuo videothan selvensi asiaa paljon.unski kirjoitti:Voisi tuosta jonkun idean saada... Kauppamiehenä Kent tietysti kauppaa omia tuotteitaan, mutta mikäpä siinä.
https://m.youtube.com/watch?v=67HNizxcIJ0" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
Tarttee avata tuo servopaketti ja jos sen saisi herkistettyä toimivaksi niin hanskalokeron takaa se "vahvistin" sitten myös remontiin.barton kirjoitti:Puhallus toimi mullakin muistaakseni juuri noin, mutta vaikuttaa siltä että se möykky on juminut ja tehnyt mykän siitä ohjainyksiköstä jos sulakkeet on ehjiä. Vikamahdollisuuksiahan on muitakin, mutta todennäköisesti noista kannattaisi aloittaa.
Varmaan jos ei muu auta niin upgreidaan tuon paketin elektroniseksi:
https://mercedessource.com/store/acc-ii ... ic-upgrade" onclick="window.open(this.href);return false;
Kävin kyykkimässä etupuskurin alla, muuta ei ole nyt vkl aikana tapahtunut:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Samannäköinen paketti kun 500SE W126. Vaihdoin kesällä suodattimen itselle, niin ainakin KL:n opukset tarjoaa väärää suodatinta. On himpun verran paksumpi, ei mahdu tuohon telineeseen.karra kirjoitti:Tässä bensapumppupaketti:
[url=http://s194.photobucket.com/user/karra_ ... k.jpg.html].
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Pitääkin muuten tarkastaa että sain sopivan suodattimen. Joka tapausessa ajattelin tänään purkaa tuon paketin, yksi letku vielä uupuu merkkiliikkeen saksantilauksesta. Kasasin eilen automaattilaatikon coolerin viimeisen putken ja täytin lootaa hyvin_suodatetulla_öljyllä jotta näen koekäytössä että vuotaako vielä. Vasta sitten vaihdan öljyt.tango kirjoitti:Samannäköinen paketti kun 500SE W126. Vaihdoin kesällä suodattimen itselle, niin ainakin KL:n opukset tarjoaa väärää suodatinta. On himpun verran paksumpi, ei mahdu tuohon telineeseen.karra kirjoitti:Tässä bensapumppupaketti:
[url=http://s194.photobucket.com/user/karra_ ... k.jpg.html].
Laskin eilen tehostajan öljyt pois, kun käänteli rattia niin tuli vielä reilusti sielä "coolerin" imulinjasta siis, yhteensä varmaan 6 desiä öljyä. Vaihdoin pari mehivää letkua sinne "coolerin" linjaan ja sain saman verran uutta öljyä sinne täytettyä, rattia taas kääntelemällä. Suodatin oli silmämääräisesti uudenveroisessa kunnossa, samoin öljy - se oli aivan kirkasta eli varmaan hiljattain vaihdettu. Filtterin alla eikä säiliössä ollut juurikaan mitään likaisuutta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Kävin sulkapalloa pelaamassa ja kotiin saavuttuani kaveri oli odottelemassa kun tilasin hänelle osia ebaysta. Juotiin sitten purkit Saarenmaata tallissa mersuun nojaten.
Yks kaks oli tuo automaatti-ilmastoinnin servomoottori purettuna tallin pöydällä, eli miehestä (tai sen puutteesta ) se oli kiinni . Summa summarun; kotelo halki, glykolit sisällä, hammaspyörästö ruostunut/hapettunut/eltaantunut ja jumissa. Putsauksen jälkeen rattaisto ja moottori lähti liikkumaan; ajoimme moottoria akkulaturilla. Aikansa ajettuamme siitä alkoi tulla toimintasavut ulos vaikka se ontuen vielä toimiikin.
Sankyon valmistaman miniatyyrisähkömoottorin saattaisi vielä jostain saada (numerot oli luettavissa) mutta tuo kotelo on murtunut useasta kohdasta ja joku kaunis päivä jäähdytysneste voi karata sen legendaarisen viimeisen kerran sieltä kotelosta ulos.
Eli ostanko tällaisen korvaavan pömpelin vaiko tekisin täydellisen elektronisen upgreidauksen?
http://www.perfanalysis.com/climate-con ... version-i/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://mercedessource.com/store/acc-ii ... ic-upgrade" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo parannettu billet-alumiinitötsä sisältää edelleen muovisen venttiilin, kuten tuo digiaikainen ihmetyskin. Äänet on nyt 2-2; itse ja yksi museotarkastaja puoltaa elektronista kun taas näppärä- ja nopeasorminen asentajakaverini sekä toinen museotarkastaja originalty-policea...
Yks kaks oli tuo automaatti-ilmastoinnin servomoottori purettuna tallin pöydällä, eli miehestä (tai sen puutteesta ) se oli kiinni . Summa summarun; kotelo halki, glykolit sisällä, hammaspyörästö ruostunut/hapettunut/eltaantunut ja jumissa. Putsauksen jälkeen rattaisto ja moottori lähti liikkumaan; ajoimme moottoria akkulaturilla. Aikansa ajettuamme siitä alkoi tulla toimintasavut ulos vaikka se ontuen vielä toimiikin.
Sankyon valmistaman miniatyyrisähkömoottorin saattaisi vielä jostain saada (numerot oli luettavissa) mutta tuo kotelo on murtunut useasta kohdasta ja joku kaunis päivä jäähdytysneste voi karata sen legendaarisen viimeisen kerran sieltä kotelosta ulos.
Eli ostanko tällaisen korvaavan pömpelin vaiko tekisin täydellisen elektronisen upgreidauksen?
http://www.perfanalysis.com/climate-con ... version-i/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://mercedessource.com/store/acc-ii ... ic-upgrade" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo parannettu billet-alumiinitötsä sisältää edelleen muovisen venttiilin, kuten tuo digiaikainen ihmetyskin. Äänet on nyt 2-2; itse ja yksi museotarkastaja puoltaa elektronista kun taas näppärä- ja nopeasorminen asentajakaverini sekä toinen museotarkastaja originalty-policea...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Daimler-Chrysler oli jo 70-luvulla vaikka ne ei sitä tajunneet
http://automotivemileposts.com/autobrevity/atc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.imperialclub.com/~imperialcl ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.imperialclub.com/~imperialcl ... ochure.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://automotivemileposts.com/autobrevity/atc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.imperialclub.com/~imperialcl ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.imperialclub.com/~imperialcl ... ochure.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Kannnattaa varmaan miettiä mikä on prioriteetti, käyttö vai ulkonäkö? Mikäli käyttö, ottaisin parannetun version ja päinvastoin.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Totta, siksi itse pidän parempana elektronista upgreidausta. Jos auto joskus museoidaan niin ei tuo alumiinista tehty pömpelikään ole enää alkuperäisen kaltainen.unski kirjoitti:Kannnattaa varmaan miettiä mikä on prioriteetti, käyttö vai ulkonäkö? Mikäli käyttö, ottaisin parannetun version ja päinvastoin.
Timppa
Sen verran tulee kustannuksia että pitoauto tästä taitaa tulla . Pari toimintatonnia mennyt välittömiin korjauksiin sekä tilattuihin varaosiin ja nyt ei tonni riittänyt kun tilasin uudet 15" barokit ja niihin päälle kietaistavaksi michelinit. Neljäs dona menee veroihin ja katsastukseen jos riittää ja viides varmaan maalarille (joskus sitten)
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Tämä autohan on CA-auto joka ilmenee varustekoodista 494. Tässä on vielä tiukemmat saastesysteemit kuin yleensä US-versioissa . US-versioissa on puskurien kiinnityksen lisäksi korissa muutoksia mm etumatkustajien lattioissa, jenkkipellissä on kolot/pahkurat katalysaattoreille. En ole omastani vielä tutkinut niitä kumpuja.
Kun ropasin konehuonessa (tehostimen pumpun vieressä) vasemmassa sisälokarissa oleva muovinen alipainesysteemi mureni osiin, sitä oli Amerikan Joe jo yrittänyt liimailla kasaan. Taisi kolme letkua sinne mennä, lähtiköhän siitä pakosarjan kierrätysventtiiliin vielä kumiletku. Tarttee katsoa saisko nuo kaikki hitoille sieltä...
Kun ropasin konehuonessa (tehostimen pumpun vieressä) vasemmassa sisälokarissa oleva muovinen alipainesysteemi mureni osiin, sitä oli Amerikan Joe jo yrittänyt liimailla kasaan. Taisi kolme letkua sinne mennä, lähtiköhän siitä pakosarjan kierrätysventtiiliin vielä kumiletku. Tarttee katsoa saisko nuo kaikki hitoille sieltä...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Hain osia niin pääsee kasaamaan pumppupakettia.
Suodatin on jo irti ja hain siihenkin uudet kupariprikat banjoliittimen alle.
Suodatin on jo irti ja hain siihenkin uudet kupariprikat banjoliittimen alle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Paljon CA-versiossa on tehot, jos normi-US-mallissa on 250 hv?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Projektina 450 SEL 6.9
M-100 foorumilla ei ollut puhetta vaikutuksesta tehoon. Ainoastaan laitteiston monimutkaisuuteen viitattiin.Timo L. kirjoitti:Paljon CA-versiossa on tehot, jos normi-US-mallissa on 250 hv?
Saksassakin on todettu orkkis ilmastoinnin servopurnukan kesto noin kolmeksi vuodeksi ja ilmeisimmin Aralditilla niitä kasaan liimailevat:
http://becker-maschinenbau.com/download ... omatik.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tsägällä huomasin että bensapumpun painepuolen nippa oli löysällä, jätin sen kovan putken paikoilleen vaikka suodattimen irroitinkin. Pakettia puhdistettaessa huomasin että sehän on löysä. Tarttee hakea huomenna taas lisää kupariprikkoja...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Projektina 450 SEL 6.9
sullakin taitas olla jo tällänen tarpeen, itte ostin niitä pari rasiaa
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/1954 ... lma-115kpl
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/1954 ... lma-115kpl
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Kävi mielessä. Tosin tuossa sarjassa ei ole 12x18 kokoa mitä tässä hommassa meni eniten. Löysin kotoa yhden uuden 12x16 tms mutta sopivan pumpun painelähdön "korkkiin" ja kävin sitten ostamassa lisää isompia, otin muutaman varalle. Kotona sitten huomasin että Bosch-polttoaineensuodattimen laatikossa oli juuri 2 sopivaa kupariprikkaa .touhottaja kirjoitti:sullakin taitas olla jo tällänen tarpeen, itte ostin niitä pari rasiaa
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/1954 ... lma-115kpl
Siisti siitä tuli. Eikä ole raudat ja liittimet ruosteessa
Pumppu on paikoillaan, kaikki letkut siellä ympäristössä uutta OE kamaa paitsi yksi suora 16 mm tumppi metritavarasta. Laitoin tankkiin 35 litraa gasoa ja ei näytä mistään vuotavan. Huomenna koekäyttö .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Projektina 450 SEL 6.9
maalaa ihmeessä tuo sankarauta sekä polttoainnen jakoputki ja mielellään kaikki mikä vähänki haisee mustalle raudalle ja rasvaa kaikki kiinnitys ruuvit reilulla rasvalla, se ei mene hukkaan nimimerkillä, on tullut muutama purettua
tuossa olis kaiketi myös sitä kaivattua kokoa ja vähän muutakin
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/1852 ... elajitelma
tuossa olis kaiketi myös sitä kaivattua kokoa ja vähän muutakin
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/1852 ... elajitelma
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Projektina 450 SEL 6.9
Joo se noiden liitosten ym rasvaus on vissiin old skool hommaa , omassa SECissä oli vaseliininokareet joka paikassa ja suht hyvin lähti auki kun suodattimen vaihdoin. Saksassa vetäisty se vaseliinihoitotouhottaja kirjoitti:maalaa ihmeessä tuo sankarauta sekä polttoainnen jakoputki ja mielellään kaikki mikä vähänki haisee mustalle raudalle ja rasvaa kaikki kiinnitys ruuvit reilulla rasvalla, se ei mene hukkaan nimimerkillä, on tullut muutama purettua
Mustaa rautaa ei ole vaan sinkittyä/passivoitua. Osa pinnoitteesta on himmentynyt, tummunut, mutta ruostetta ei ollu. En viitsi maalailla, kesäauto ja pidän mielellään orkkiksena nuo...
Koekäyttö osoitti että suodattimen banjoliitin vuoti, tiukkasin nyt oikein kunnolla; aika paljon saa voimaa käyttää, se kupari siellä puristuu kasaan nii kait se jonkin verran voimaa tarvii. Voihan nyt nuo voidella, kun ovat koeponnistettu.
Moottoritilaan tuli jo paluuletku tai siis -putki merkkiliikkeestä, sehän olikin sellainen metka, kuten SECissä, että kumiletku on vaan vetäisty rautaputken päälle ilman klemmareita tai puristusholkkeja. Kumissa oli tarra missä kerrottiiin että ei saa taittaa... jotain erikoisletkua siis on. Muistelen että painepuolellakaan ei ole klemmareita/puristusholkkeja, se oli jäänyt pois saksantilauksesta joten sitä odotellessa.
Määräjakajan päähän on hankittuna vielä se pieni sihti jonka olemassaoloa ei edes näe, se on siinä liitosholkissa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Projektina 450 SEL 6.9
juu se sihti asia tarvii tietää, itte olen sen sihtin pessy räkleenillä ja puhallellu sen ilimalla joka suuntaan minkä hintanen se sihti saksassa
mullon pelkkiä romuja vaan