W114 Coupe M104 3,2L...
Re: W114 Coupe M104 3,2L. Ahveniston jälkeen...
Tervehdys Johannes.
Oliko noi sun recarot nahkaa? Jos on niin tossa olis yksi vaihtoehto verhoilulle. http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php ... 0&start=75" onclick="window.open(this.href);return false; Omat "pystärin penkit on tällä hetkellä saamassa uutta mustaa pintaan.
P.S. Huonosti etenee se siirtymistä nopeuttava homma.
Oliko noi sun recarot nahkaa? Jos on niin tossa olis yksi vaihtoehto verhoilulle. http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php ... 0&start=75" onclick="window.open(this.href);return false; Omat "pystärin penkit on tällä hetkellä saamassa uutta mustaa pintaan.
P.S. Huonosti etenee se siirtymistä nopeuttava homma.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: W114 Coupe M104 3,2L. Ahveniston jälkeen...
Golffin penkit on sitten aika kapeat, ja minusta aivan liian lyhyt istuin, etureuna jää liian kauas polvitaipeesta. Audi s-line varustettu 2004 tms. On hyvät penkit ja a3 kippaavat
https://www.dropbox.com/s/va35hkqrn0470 ... 5.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/va35hkqrn0470 ... 5.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L. Ahveniston jälkeen...
Moi A,A kirjoitti:Tervehdys Johannes.
Oliko noi sun recarot nahkaa? Jos on niin tossa olis yksi vaihtoehto verhoilulle. http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php ... 0&start=75" onclick="window.open(this.href);return false; Omat "pystärin penkit on tällä hetkellä saamassa uutta mustaa pintaan.
P.S. Huonosti etenee se siirtymistä nopeuttava homma.
hyvä vinkki jos sattuisi olemaan nahkaiset. Ovat sitä Bemarin "kauniinvihreää" plyshiä Mä olen ruvennut tutkimaan tuota "siirtymistä nopeuttavaa hommaa" muutenkin. Ilmoittele jos jotain rupeaa tapahtumaan...
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L. Ahveniston jälkeen...
Hyvä huomio. Bemarin Recaroissahan on se liikuteltava "pala", josta pystyy säätämään penkin istumapituutta. Pitää tutkia noita S-linen penkkejä.Sergey kirjoitti:Golffin penkit on sitten aika kapeat, ja minusta aivan liian lyhyt istuin, etureuna jää liian kauas polvitaipeesta. Audi s-line varustettu 2004 tms. On hyvät penkit ja a3 kippaavat
https://www.dropbox.com/s/va35hkqrn0470 ... 5.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L. Ahveniston jälkeen...
Uusi rengastus 16" vanteilla. Lähikuva myös takarenkaan ja kaaren toleranssista. Autoa on ainoastaan työntäen liikuteltu, joten toleranssi tod.näk. kasvaa kun pyörät asettuvat ajossa.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L. Ahveniston jälkeen...
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L. Ahveniston jälkeen...
Jarrujen jäähdytys paranee huomattavasti jarrukilpien poistolla.
Onneksi tuli huomattua myös tämä. Olen autoa nostaessa asettanut lankun väärään kohtaan kynnyspalkkia. Bensaputki on painunut lähes poikki sauman kohdalta. Onneksi paluulinja, joten melko alhainen paine ja pystyy korjaamaan kumiletkulla ja klemmareilla.
Onneksi tuli huomattua myös tämä. Olen autoa nostaessa asettanut lankun väärään kohtaan kynnyspalkkia. Bensaputki on painunut lähes poikki sauman kohdalta. Onneksi paluulinja, joten melko alhainen paine ja pystyy korjaamaan kumiletkulla ja klemmareilla.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupe M104 3,2L. Ahveniston jälkeen...
Nyt joutuu etsimään koneeseen lisää tehoa kun renkaat levenee ja bensalinja ahistaa
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L. Ahveniston jälkeen...
Hehheh... Suunnitelmia on...slsl77 kirjoitti:Nyt joutuu etsimään koneeseen lisää tehoa kun renkaat levenee ja bensalinja ahistaa
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L. Ahveniston jälkeen...
Takalokasuojien kaaria joutuu muokkaamaan. Rengas ottaa kiinni syvemmässä joustossa. Simuloin joustoa nostamalla autoa iskarin alakiinnityksen kohdalta ja ylimmässä kohdassa oli rengas kaaressa kiinni.
Kaarimankelilla ei ilmeisesti tee mitään, lokasuojat ovat enemmänkin suorakaiteen muotoiset kuin kaarevat. Mikä olisi paras tapa saada suhtkoht siistiä jälkeä aikaan?
Kaarimankelilla ei ilmeisesti tee mitään, lokasuojat ovat enemmänkin suorakaiteen muotoiset kuin kaarevat. Mikä olisi paras tapa saada suhtkoht siistiä jälkeä aikaan?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L. Ahveniston jälkeen...
Olen pohdiskellut näitä perän välityksiä. Tekniikkahan on alunperin ollut kiinni 3,06 perässä ja nyt autossa on 3,69.
ZF 717.450 vitosvaihde on suora ja yhdessä tiheän perän ja alhaisen painon kanssa (n. 1300 kg) tekee autosta todella vikkelän. Niin vikkelän, että 1. vaihdetta ei tarvitse lainkaan. Moottoritienopeudessa kierrokset ovat tietty hieman korkealla. Maantieohjusta tuosta ei tarvitse tulla mutta kun Timpalla (slsl77) sattuu olemaan 3,46 perä ylimääräisenä, niin rupesin pohtimaan sen mielekkyyttä käytännön suorituskyvyn kannalta.
Muutama laskelma näytti, että lopputulos ei ehkä olisi tarpeeksi mielekäs ottaen huomioon hankinnan ja suurehkon työmäärän. 100 km/h vauhdissa keirrokset putoaisivat 3,46 perällä vain vajaat 200rpm. Tässä muutama simulaatio:
3,06
3,46
3,69
Täältä löytyy käyttämäni laskuri: http://www.advanced-ev.com/Calculators/ ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ZF 717.450 vitosvaihde on suora ja yhdessä tiheän perän ja alhaisen painon kanssa (n. 1300 kg) tekee autosta todella vikkelän. Niin vikkelän, että 1. vaihdetta ei tarvitse lainkaan. Moottoritienopeudessa kierrokset ovat tietty hieman korkealla. Maantieohjusta tuosta ei tarvitse tulla mutta kun Timpalla (slsl77) sattuu olemaan 3,46 perä ylimääräisenä, niin rupesin pohtimaan sen mielekkyyttä käytännön suorituskyvyn kannalta.
Muutama laskelma näytti, että lopputulos ei ehkä olisi tarpeeksi mielekäs ottaen huomioon hankinnan ja suurehkon työmäärän. 100 km/h vauhdissa keirrokset putoaisivat 3,46 perällä vain vajaat 200rpm. Tässä muutama simulaatio:
3,06
3,46
3,69
Täältä löytyy käyttämäni laskuri: http://www.advanced-ev.com/Calculators/ ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
No joo, täytyy sanoa, että tässä on vielä kilsoja edessä sertifioiduksi auton säätäjäksi. Etupyörä tuntui pikkasen väljältä ja rupesin kiristämään laakeria. Kiristin pari kierrosta ja vieläkin oli välystä. Pari kierrosta lisää, sama juttu. Jotenkin kumma homma. Tallipäällikkö tuli paikalle ja koulutetun musiikkikorvansa ansiosta paikallisti glappiäänen tulevan ylätukivarsien puslien kiinnityksestä. Ja kuinka ollakaan, siellähän oli jäänyt pulttien kireys tarkastamatta. Löysällä oli, molempi puoli
Ei välystä enää. Ja ehkä se loppusyksystä ilmennyt lievä ohjauksen veteleminen ei ollutkaan kiinni pelkästään väljästä ohjausiskarista
Ei välystä enää. Ja ehkä se loppusyksystä ilmennyt lievä ohjauksen veteleminen ei ollutkaan kiinni pelkästään väljästä ohjausiskarista
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Tuning-kärpänen toi alumiiniputkea ilmanottoon. Paljon tukevampi kuin aikaisempi tuning-haitari ja ennenkaikkea ilman poimuja.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Parempien etupenkkien kanssa on tullut vatvottua edestakas. Hyllyssä olevat Recarot olisivat vaatineet verhoilun, budjetti vain karkasi käsistä. Olin alunperin ajatellut käyttää korkeussäädettävää BMW E24 kiskoa koska uskoin sen olevan hyvä juttu. Sitähän se kylläkin on mutta vaaka kertoi yhden puolen kiskorakennelman painavan +10kg. Recaron penkki 10kg. Alkuperäinen Coupen penkki painaa +20kg.
Sain frendiltä sopuisasti penkin, joka painoi kiskoineen 10kg. Kaupan päälle tuli vielä selkäosan groovy logo "Designer 2000".
Olen etsinyt tietoa tästä "Designer 2000" penkistä koska toinenkin olisi kiva. Jotkut lähteet kertovat sen olevan Recaron 80-luvun lopun tai 90-luvun alun no-name tuotantoa . Ilmeisesti aikoina kun Keiper oli juuri ostanut Recaron.
Voi hyvinkin pitää paikkansa sillä penkki muistuttaa melko tarkasti esim. vanhempien Opeleiden Recaroita. Nyt siis pitäisi löytää vielä toinen.
Sain frendiltä sopuisasti penkin, joka painoi kiskoineen 10kg. Kaupan päälle tuli vielä selkäosan groovy logo "Designer 2000".
Olen etsinyt tietoa tästä "Designer 2000" penkistä koska toinenkin olisi kiva. Jotkut lähteet kertovat sen olevan Recaron 80-luvun lopun tai 90-luvun alun no-name tuotantoa . Ilmeisesti aikoina kun Keiper oli juuri ostanut Recaron.
Voi hyvinkin pitää paikkansa sillä penkki muistuttaa melko tarkasti esim. vanhempien Opeleiden Recaroita. Nyt siis pitäisi löytää vielä toinen.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
...ilmeeltään sopii kuin nenä päähän !
...ilmetty recaro
...jotenkin vaan näkis sisustan sellaisena että olis pelkkä kuskin penkki ei molemmat
...ilmetty recaro
...jotenkin vaan näkis sisustan sellaisena että olis pelkkä kuskin penkki ei molemmat
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Kiitti vaan Tässä vaiheessa joutuu menemään tuolla yhdellä. Katsotaan sitten mitä tulee kulman takana vastaan...cuuno kirjoitti: ...ilmeeltään sopii kuin nenä päähän !
...ilmetty recaro
...jotenkin vaan näkis sisustan sellaisena että olis pelkkä kuskin penkki ei molemmat
Viimeksi muokannut hismajestics, La 28.03.2015 23:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
On ollut tuon sinällään siistin ja tyyliin sopivan kierroslukumittarin kanssa koko ajan pientä säätöä. Ei lue kierroslukuja . Ainakaan luotettavasti. Paneuduin asiaan pitkän kaavan mukaan ja opin sen verran, että aftermarket mittarit ovat pääsääntöisesti yhden puolan/12V systeemeille. Niin kutsutuissa Coil on Plug ja/tai DIS systeemeissä ne eivät luotettavasti toimi. Löysin ja hankin sitten tällaisen:
Toimii induktio-menetelmällä.
"Just think of the things you can easily accomplish with our GMR Pickup! This little device simply attaches, with no splicing or cutting, to a current carrying wire and turns that information into a 12 volt rpm signal. This signal can be used to activate a shift light, rpm activation switch or a tachometer. One example is to connect the GMR, which stands for Giant Magnetoresistive, to a diesel injector current wire. This will produce a signal that can be used to trigger a tachometer or shift light! Another example is on late-model engine equipped with a coil-on-plug ignition system. One of the coil's primary current wires is simply routed into the pickup clip and GMR converts this pulsing into a 12 volt signal for a shift light!"
Toimii induktio-menetelmällä.
"Just think of the things you can easily accomplish with our GMR Pickup! This little device simply attaches, with no splicing or cutting, to a current carrying wire and turns that information into a 12 volt rpm signal. This signal can be used to activate a shift light, rpm activation switch or a tachometer. One example is to connect the GMR, which stands for Giant Magnetoresistive, to a diesel injector current wire. This will produce a signal that can be used to trigger a tachometer or shift light! Another example is on late-model engine equipped with a coil-on-plug ignition system. One of the coil's primary current wires is simply routed into the pickup clip and GMR converts this pulsing into a 12 volt signal for a shift light!"
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Terve !
Todella komeaa hommaa pojat ! Toivottavasti tämä tulisi nähtyä livenä jossakin karkeloissa tänä kesänä
PS. meillä muuten tuommoinen moottori jouten jos kiinnostaa esim. varamoottoriksi
Todella komeaa hommaa pojat ! Toivottavasti tämä tulisi nähtyä livenä jossakin karkeloissa tänä kesänä
PS. meillä muuten tuommoinen moottori jouten jos kiinnostaa esim. varamoottoriksi
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Kiitti, hehe, pitää pitää mielessä
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Onko joku tietoinen löytyykö näistä M104-koneista kierrosluvun rajoitin?
Silmään ja kojelautaan hyvin sopiva nykyinen kierroslukumittari ei tietenkään käytännössä ole kovin hyödyllinen. Kooltaan liian pieni. Hommasin tällaisen, vapaavalintaiselle kierrosluvulle säädettävä vaihteen vaihtovalo. Muodikas punainen led-valo. Ehkä ei liikaa voi tolla hinnalla odottaa, mutta näyttää kuvissa ja spekseissä pirun samanlaiselta kuin esim. Summit Racingin oma lamppu. Se vaan on 8x kalliimpi.
http://www.ebay.co.uk/itm/Black-Housing ... 0793702116" onclick="window.open(this.href);return false;?
Silmään ja kojelautaan hyvin sopiva nykyinen kierroslukumittari ei tietenkään käytännössä ole kovin hyödyllinen. Kooltaan liian pieni. Hommasin tällaisen, vapaavalintaiselle kierrosluvulle säädettävä vaihteen vaihtovalo. Muodikas punainen led-valo. Ehkä ei liikaa voi tolla hinnalla odottaa, mutta näyttää kuvissa ja spekseissä pirun samanlaiselta kuin esim. Summit Racingin oma lamppu. Se vaan on 8x kalliimpi.
http://www.ebay.co.uk/itm/Black-Housing ... 0793702116" onclick="window.open(this.href);return false;?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Sain juuri tiedon, että pääsen mukaan BMW Racingin ratapäiville Näitä on pari jo ensi kuussa ja muutama vielä kesän aikana. Hyvä homma varsinkin nyt kun MB-Klubi on onnistunut puristamaan vuoden ainoan ratapäivän vappu- ja Lahden Classic -viikonloppuun. Höh...
Brcf-tietoa kiinnostuneille http://www.brcf.fi/rataharjoittelu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brcf-tietoa kiinnostuneille http://www.brcf.fi/rataharjoittelu/" onclick="window.open(this.href);return false;
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: To 02.04.2015 10:23
- Paikkakunta: skavaböle
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Täytyy myöntää, siisti sliipperi
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Kiitossleepercooler kirjoitti:Täytyy myöntää, siisti sliipperi
Oli aikomus ottaa auto liikenteeseen tänään/huomenna, mutta pieleen meni suunnitelma. Tuli sen sijaan ruuvattavaa.
Aiemmin vaihtamani tiiviste ja tiivistys ei onnistunut. Hetken koekäytön jälkeen rupesi öljyä tihkumaan siitä perinteisestä paikasta. Helvetet... Tehtyäni homman luin jostain, että kuvan vihreä tiiviste tulee ensin liimata paikoilleen. Ei tullut liimattua, ei. Gör om, gör rätt.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Kylläpä on hieno kampe ja varmasi hyvä ajettava. Peukkua
2008 Octavia Combi vRS tdi cr+dsg6 170hp
ex 2010 Skoda Octavia Combi 1.6tdi cr+dsg7 105hp
ex 2008 Seat Altea XL 2.0tdi+dsg6 140hp
ex 2009 Skoda Octavia Combi 1.9tdi+dsg6 105hp
ex 2006 Skoda Octavia vRS Combi 2.0tdi manuaali 170hp
ex 2002 Skoda Octavia Hb 1.9tdi manuaali 90hp
ex 2010 Skoda Octavia Combi 1.6tdi cr+dsg7 105hp
ex 2008 Seat Altea XL 2.0tdi+dsg6 140hp
ex 2009 Skoda Octavia Combi 1.9tdi+dsg6 105hp
ex 2006 Skoda Octavia vRS Combi 2.0tdi manuaali 170hp
ex 2002 Skoda Octavia Hb 1.9tdi manuaali 90hp
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Kiitos, kiitos Ajettavuudesta kohta lisää.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Terveisiä Ahvenistolta, Bimmer Tuning ratapäiviltä. Hyvä meininki
Jäsenenä pääsee ajamaan myös erimerkkisillä. Yleensä ajopäivän viimeisellä tunnilla. Tänään siis 17-18. Tulin paikalla klo 16 jälkeen ja vaikutti olevan hyvin tilaa. Olin ainut ei-merkkinen. Ilmoittautuminen, jäsenyyden todistaminen ja ohjaajakokouksen allekirjoitus. Auton katsastus; pakoäänten mittaus (kuulemma tasan sallittu 95dB ), takakontin, moottoritilan ja ohjaamon tarkistus. Kypärä päähän ja pääsin heti radalle. Kypärä päässä tuli olo, että this time it's for real.
Noh, luulot karisivat jo heti ensimmäisellä kierroksella kun M-bemareita singahteli ohi oikealta ja vasemmalta. Turbolla tai ilman. On ne muuten vakionakin hemmetin nopeita vehkeitä noissa E30 ja E36 kuosissa. 6-koneiset. Yksikin jahtasi meikäläistä oikein urakalla ja viimein rinnalle päästyään huikkasi "sulta vuotaa bensaa!". Kiitti vaan vinkistä ja eiku varikolle. Eka kierroksella siis. Olin unohtanut, että meillä oli Timpan kanssa viime syksyn ajoissa sama fiilis, bensaa vuotaa jostain. Osoittautui olevan tankin "huohotin", joka oli päässyt irti takakonttiin menevästä muoviletkusta. Käänsi letkutumpin yöspäin. Silleen toimi.
On se vaan pelottavan nopea peli 43 v. iässä. Suolenkin parilla lyhkäisellä suoralla on äkkiä 120 km/h lasissa jos ei ole varovainen. Huomasi, että kuski ei oikein luottanut itseensä tai autoonsa kun pääsuoralla nopeus oli "vain" 150 km/h ennen jarrutusta. Siinä olisi helposti mennyt vaikka kuinka kovaa. Ei uskaltanut. Se on jostain syystä mulle pikkasen kinkkinen suora, en tiedä miksi enkä vielä osaa mennä. Viimeksikin meinasin vetää ulos maaliviivan kohdalla
Hauskaa kesti tovin ja sitten yhdestä sairaan nopeasta ja selkeästi vaikeasti ajettavasta M3 Turbosta tuli nesteet varikkosuoralle ja auto liukasteli renkaat käryten melkein kaiteeseen. Palokunta paikalle ja autot pois radalta. Siinähän sitten saneerattiin ja harjattiin käytännössä koko varikkosuora puhtaaksi öljystä. Aikaa meni. Puoli tuntia jäi kuitenkin vielä ajettavaa.
Eturengas kulunut melko tasaisesti.
Takarenkaassa ollut ehkä pikkasen liian vähän ilmaa.
Jäsenenä pääsee ajamaan myös erimerkkisillä. Yleensä ajopäivän viimeisellä tunnilla. Tänään siis 17-18. Tulin paikalla klo 16 jälkeen ja vaikutti olevan hyvin tilaa. Olin ainut ei-merkkinen. Ilmoittautuminen, jäsenyyden todistaminen ja ohjaajakokouksen allekirjoitus. Auton katsastus; pakoäänten mittaus (kuulemma tasan sallittu 95dB ), takakontin, moottoritilan ja ohjaamon tarkistus. Kypärä päähän ja pääsin heti radalle. Kypärä päässä tuli olo, että this time it's for real.
Noh, luulot karisivat jo heti ensimmäisellä kierroksella kun M-bemareita singahteli ohi oikealta ja vasemmalta. Turbolla tai ilman. On ne muuten vakionakin hemmetin nopeita vehkeitä noissa E30 ja E36 kuosissa. 6-koneiset. Yksikin jahtasi meikäläistä oikein urakalla ja viimein rinnalle päästyään huikkasi "sulta vuotaa bensaa!". Kiitti vaan vinkistä ja eiku varikolle. Eka kierroksella siis. Olin unohtanut, että meillä oli Timpan kanssa viime syksyn ajoissa sama fiilis, bensaa vuotaa jostain. Osoittautui olevan tankin "huohotin", joka oli päässyt irti takakonttiin menevästä muoviletkusta. Käänsi letkutumpin yöspäin. Silleen toimi.
On se vaan pelottavan nopea peli 43 v. iässä. Suolenkin parilla lyhkäisellä suoralla on äkkiä 120 km/h lasissa jos ei ole varovainen. Huomasi, että kuski ei oikein luottanut itseensä tai autoonsa kun pääsuoralla nopeus oli "vain" 150 km/h ennen jarrutusta. Siinä olisi helposti mennyt vaikka kuinka kovaa. Ei uskaltanut. Se on jostain syystä mulle pikkasen kinkkinen suora, en tiedä miksi enkä vielä osaa mennä. Viimeksikin meinasin vetää ulos maaliviivan kohdalla
Hauskaa kesti tovin ja sitten yhdestä sairaan nopeasta ja selkeästi vaikeasti ajettavasta M3 Turbosta tuli nesteet varikkosuoralle ja auto liukasteli renkaat käryten melkein kaiteeseen. Palokunta paikalle ja autot pois radalta. Siinähän sitten saneerattiin ja harjattiin käytännössä koko varikkosuora puhtaaksi öljystä. Aikaa meni. Puoli tuntia jäi kuitenkin vielä ajettavaa.
Eturengas kulunut melko tasaisesti.
Takarenkaassa ollut ehkä pikkasen liian vähän ilmaa.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Nyt on ollu kumit hyötykäytössä, sen verran vaakakulumaa pitkittäisen sijaan . Seuraatko miten paineita kun oot ajopäivillä? Mä tykkäsin että ihan perus renkaan täyttöön tarkoitettu "ilmantäyttölaite mittarilla" on helppo ja kätevä olla mukana. Voi päästellä ylimääräset ulos. Ja kun on aina sama mittari, tulee samoja tuloksia.. Radan kompuralla voipi yleensä täytöt tehdä.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Pitääpä ottaa opiksi. Tällä kertaa en edes saanut lisättyä painetta suunnitelmien mukaan koska ABC:n mittari ei ollut yhteensopiva auton venttiilien kanssa. Ei tiivistynyt venttiiliin Muualta en mittaria löytänyt. Onko radalla mittari... mennyt kyllä ihan ohi.kuokka12 kirjoitti:Nyt on ollu kumit hyötykäytössä, sen verran vaakakulumaa pitkittäisen sijaan . Seuraatko miten paineita kun oot ajopäivillä? Mä tykkäsin että ihan perus renkaan täyttöön tarkoitettu "ilmantäyttölaite mittarilla" on helppo ja kätevä olla mukana. Voi päästellä ylimääräset ulos. Ja kun on aina sama mittari, tulee samoja tuloksia.. Radan kompuralla voipi yleensä täytöt tehdä.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Alastarolla ainakin on ilmapiste, siinä kun tullaan varikolle, het oikealla. Mutta täytyy myöntää, etten Ahvenistolla ole vielä millään kamppeella ajanut joten ei tietoa missä siellä on ilmaa tarjolla - jos on. Ehkä korjaan tuon puutteen tänäkesänä. Itse otin viimeksi (turhaan) 25ltr "satkun" kompuran mukaan (täynnä ilmaa) jotta sai säädeltyä ratakumit oikeille paineille.
Joskin aluksi lähdin pienillä paineilla liikkeelle, ajoin viis kiekkaa - tarkistin paineen nousut. Etuvetoisessa takarenkaat ei juuri lämmenneet, joten nostin niissä paineita. Eturenkaissa oli noussut 0.3 bar paineet, mutta renkaat (205/45R16) näyttivät taittuvan puoleen kumiin asti alle - lisäsin painetta noin 2.6 tuntumaan.
Noiden paineiden säätely on kuiten mielestäni pieni, mutta merkittävä osa ajamisen mukavuutta.
Joskin aluksi lähdin pienillä paineilla liikkeelle, ajoin viis kiekkaa - tarkistin paineen nousut. Etuvetoisessa takarenkaat ei juuri lämmenneet, joten nostin niissä paineita. Eturenkaissa oli noussut 0.3 bar paineet, mutta renkaat (205/45R16) näyttivät taittuvan puoleen kumiin asti alle - lisäsin painetta noin 2.6 tuntumaan.
Noiden paineiden säätely on kuiten mielestäni pieni, mutta merkittävä osa ajamisen mukavuutta.