w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Kuinkas se alareunan pokkaus, siis pintapelti joka on käännetty sisäpellin päälle, onko sinne väliin kuinka ruoste tunkeutunut?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
En ole sitä saumaa mennyt vielä taittamaan, mutta näyttää ainakin päällepäin terveiltä ja korikitit vielä tukevasti peltien välissä, eikä havaittavissa samanlaista pistekorroosiota kuten noissa pintapelleissä. Ja noissakin pääsyyllisenä on kait se ala lista ja sen kiinnikkeet joista sitten lähtenyt kukkimaan.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Jees, nyt ei enää putoa kontista tavarat maantielle, kun vihdoin on kontin pohja umpinainen. Pitää vielä tehdä veden poisto reikä kunhan saan hommattua sen läpiviennin ja tietää sitten sen reijän mitat. Tänään myös liimasin ulkopellin sisäpyöränkaareen. Pitäs lainata joltain kaarimankeli, jotta saa noi pokkaukset taivutettua kivasti sisään. Piti myös uusia peltiä äänenvaimentimen takakannakkeen kiinnityskohtaan kun pelti oli sieltä kadonnut
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Tuttua hommaa. Minäkin olen noita 123:sia kymmenkunta korjannut. Näihin saa melkoisen määrän korjauspeltejä, ettei kaikkia tarvitse suorasta pellistä muokata.
Tässä viimeisin projekti: 200D vm. 1981. Ajettu 103000 km.
Tässä viimeisin projekti: 200D vm. 1981. Ajettu 103000 km.
Viimeksi muokannut rokka65, Ma 02.02.2015 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Siistin näköinen satakakskolmonen siulla! Itellä on vielä matkaa että saan ton oman auton tollasen kuntoon kuin siulla, vaikka en alkuperäistä lookkia haekkaan. Juu tiedossa on, että korjauspeltien tarjonta on hyvää. Itseasiassa juuri tilailinkin korjauspaloja oviin, joista saa sitten leikattua oikeanmalliset palat paikattaviin kohtiin. Pikkuhiljaa tää tästä valmistuu. Kunhan nyt saan noi pellit kasaan niin sitten pitäs käydä alustan kimppun ja vaihtaa puslat, iskarit ja jouset. Sekä tukivarret lähtee puhallettavaksi ja maalattavaksi.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Et saa tuosta romusta ikinä yhtä siistiä autoa, kuin tuo minun asiakkaan Mersu. Tietysti, jos vaihdat siihen ehjän korin, sisustan ja paljon muutakin uutta osaa.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Ei tosta kyllä saakkaan eikä se ole tavoiteenakaan, auton ostin lähinnä harjoittelua varten kun sattu olemaan niin halvalla tarjolla. Ja autot on tehty ajetaviksi joten 33-vuotta kovaa ajoa näitä suomen suolateitä ei varmasti ole ainakaan parantanut autoani. Tollaiset jonkun papan vanhat vain pyhäpäivinä ajetut autot on kyllä tosi harvinaisia. Tossakunnossa olevasta w123 mersusta kuin siun asiakkaalla saa köyhtyä jo sellaisen tukun setelirahoja, että tästä ruosteisesta romustakin saa rakentaneen helposti om606 ST:n. Ja sellaisella kurvailen kesällä paljon mielummin kun museopelillä.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
IiroS kirjoitti:Tossakunnossa olevasta w123 mersusta kuin siun asiakkaalla saa köyhtyä jo sellaisen tukun setelirahoja, että tästä ruosteisesta romustakin saa rakentaneen helposti om606 ST:n. Ja sellaisella kurvailen kesällä paljon mielummin kun museopelillä.
Diesel, ainut vaihtoehto
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Ehkä vähän asiallisempaan sävyyn vois kommentoida, tai sitten olla kommentoimatta.rokka65 kirjoitti:Et saa tuosta romusta ikinä yhtä siistiä autoa, kuin tuo minun asiakkaan Mersu. Tietysti, jos vaihdat siihen ehjän korin, sisustan ja paljon muutakin uutta osaa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Pikkuhiljaa valmistuu, kohtahan tässä pääsee maalaushommiin. Piti taas käyttää vähän mielikuvitusta kun ton taka-akselin ylityksen korjaili, kun vieraitten nurkissa noita vehkeitä laittelee, niin pitäs pitää auto mielellään ajokuntoisena suurimman osan ajasta tai ainakin rullaavana, että muutkin pääsevät nosturia käyttämään. Mutta hyvinhän toi homma onnistu pyöränkaaren puoleltakin, vaikka ois varmasti ollut helpompi jos ois takakelkan tiputtanut alas. Lisäksi viikonloppuna aloin hiomaan ovia pellille, vähentääkseni kiehumisen riskiä kun tossa oli jo kolmas pintamaalikerros menossa Ja muutenki jos päälle vaan maalailis niin alkas olemaan sen verta paksusti maalia ja kittiä, että hirvittäs se, että jo jostain pienestä lommosta tai iskusta maali lohkeilisi pois.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Onse hyvä, kun toiselle puolelle ekaks harjoittelee, miten ei kannata tehdä, niin toinen puoli onnistuu jo huomattavasti helpommin ja vähän siistimmällä lopputuloksella
Huomenna voiskin aloittaa takalasin irroituksen ja kartoittaa vähän, että kuinka laajat ruostevauriot siellä hattuhyllyn ja takalasin nurkassa on, reikähän sielä on, mutta kuinka suuri Parit kuvat tän päivän aikaansaannoksista.
Huomenna voiskin aloittaa takalasin irroituksen ja kartoittaa vähän, että kuinka laajat ruostevauriot siellä hattuhyllyn ja takalasin nurkassa on, reikähän sielä on, mutta kuinka suuri Parit kuvat tän päivän aikaansaannoksista.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Semmosii ruostekasoi nää ykskakskolmoset on.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Jep, se on tullu huomattua. Eipähän voi ainakaan valittaa, että tekeminen loppuisi kesken
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
mää en sanois noin, ellei ole kristallipalloa. on niitä "ihmeitä" nähty ennenkin. toiset loihtii uskomattomalla osaamisellaan romusta timantin.rokka65 kirjoitti:Et saa tuosta romusta ikinä yhtä siistiä autoa, kuin tuo minun asiakkaan Mersu. Tietysti, jos vaihdat siihen ehjän korin, sisustan ja paljon muutakin uutta osaa.
no, hieno seurata projektia.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Vielä piti takakontin pohjaan paikka laittaa. Tuli takalasi irroitettua ja tarkasteltua missäs kunnossa se tiivisteen peltireunus on, hyvässä maalissahan se oli, mutta sitten kuskinpuolen alanurkassa oli kait päässyt vesi tiivisteen ja pellin väliin ja siinä tehnyt tuhojaan. Kaipa tuonkin saa paikattua mutta se jää ensi viikonlopulle. Olipahan päässyt ruoste leviämään hattuhyllyyn saakka
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Perhanahan perhana, kun meni suojakaasu loppumaan ja jäi ovien hitsaus kesken Onneksi sain kuitenki takaikkunan alalaidan reijän paikkailtua ja ainakin omaa silmää miellytti, vaikka aluksi mietittyttikin, että tuleekohan tästä yhtään mitään. No ens viikolla sitten pullon täyttö ostoslistalle ja jos sitä pääsis viikonloppuna paikkaamaan vielä loput ovet.
Vanhan mestarin paikkojen alta löytyy yllätyksiä
Pitää tuohon listan kiinnityksen kohtaan puhkasta reijät vielä.
Vanhan mestarin paikkojen alta löytyy yllätyksiä
Pitää tuohon listan kiinnityksen kohtaan puhkasta reijät vielä.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Hvän näköinen tuli tuosta lasin alareunan paikasta. Liekkö tuo reikä tehnyt sen että vesi on päässyt siitä pois jos loput alareunasta oli ehjää Mulla ei näkynyt ulospäin mitään mutta kun lasin otti pois niin koko matkalta aika ruosteessa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Kiitos. Jaa a, voihan se olla, että ne on sitä päässy lirittämään sisälle ja ei ole siinä lasin alareunassa sen enempää tuhoa tehneet, kun toi alareuna on muualta ihan tehtaan maalissa ja hyvässä kunnossa. Mutta on tosta reijästä ollu haittaakin kun vesi on menny takakonttiin ja siellä sitten mätinyt huolella, mutta jos nyt sais kopin tiiviiksi, ettei auto olis vesisateella akvaario
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Tänä viikonloppuna selvis tänkin projektin kohtalo ja rakentelusuunnitelmat, kun jäi AVK:lta huutokaupasta tommonen 300TDT Väykkä käsiin . Ei ole kovin pahasti mällätty, vain etupuskuri, konepelti ja toinen lokari mutkalla. Jos jollain on osille tarvetta, niin mielellään myyn niitä sopuhintaan, kun ite en hyödynnä muuta kuin moottorin ja vaihteiston. Eli pakosarja, turbo, jarruosat, sisusta (musta kangas, kuskin penkissä pneumatiikalla säätöjä), webasto ajastimella ja kaukosäädöllä, etc, myytävänä. Kaikki tuntu pelaavan hienosti kun tänään kävin värkkiä kokeilemassa, auto vissiin seisonut pitemmän aikaa ja polttoainejärjestelmään oli päässyt ilmaa, ilmauksen jälkeen toimi moitteitta ja ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä koneesta ja vedotkin tuntui vielä olevan tallella kun suht kevyesti isoa ruhoa liikutteli.
Pitäs vissiinki alkaa harkita merkin vaihtoa, kun tää on jo neljäs kerta vuoden sisään kun lantikalla pitää kulettaa mersua joka ei kulje omin avuin no ei vaisinkaan, hyvä trailerin vetoauto toi landcruiser.
Pitäs vissiinki alkaa harkita merkin vaihtoa, kun tää on jo neljäs kerta vuoden sisään kun lantikalla pitää kulettaa mersua joka ei kulje omin avuin no ei vaisinkaan, hyvä trailerin vetoauto toi landcruiser.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
piti itsekkin tuosta tarjota, mutta olikin mennyt aikasemmin kaupaksi mitä luulin.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Juu itekkin huomasin ton vasta viime torstai-iltana ja perjantai aamuna oli huutokauppa jo sulkeutumassa.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
On taas aikaa kulunut kun viimeiksi oon päässyt auton kimppuun, motivaatio olisi kova, mutta kaikennäköistä vastaiskua on tullut. Nyttenkin olisi pitänyt viikonlopuna saada ovet hitsatua, mutta kun suojakaasun vaihdon kanssa tuli ongelmia, niin venyy sen saaminen parinviikon päähän. Onneksi kaveri lainas omaa suojakaasupulloaan sen verta, että sain korjattua lattiasta vielä viimeiset reijät kaasupolkimen alta ja apukuskin jalkatilasta, jotka löyty kun hioin lattiaa maalaamista varten. Maalasin lattian teollisuusköyttöön tarkoitetulla 2k epoksipohjamaalilla, ensviikonloppuna ois tarkotus pohjamaalata pohja, sekä pyöränkaaret ja vetää lattiaan epoksi pintamaali. Tuli myös irroitettua tuulilasi, kattoverhoilu sekä kattoluukku. Kattoluukun alla oleva vesiallas, josta lähtee räännit oli suht tervepeltinen, pintaruostetta havaittavissa siitä puhaltelin ruosteet pois sekä muistakin kattoluukun kiskoista, joissa pintaruostetta oli. Mutta kattoluukun kunto oli kyllä yllätys, aattelin että siinä on vain vähän pintaruostetta, siinähän oli kolme läpireikää mieti siinävaiheessa että kyllä tää värkki on niin läpimätä paska ettei mitää järkee, reikiä löytyy aina vaan lisää, mutta kait tää on pakko loppuunsaakka kasalle parsia kun on alotettukkii, mokoma tilkkutäkki. Mitenhän toi kattoluukku ois paras korjata, saattaa mennä iha perseelleen jos tota alkaa hitsailemaan, niin voiskohan vain koritinalla tilailla reijät umpeen? Hiekkapuhaltas vaan ekaks ihan puhtaaks, samalla täyttys ne korroosion aiheuttamat kuopat pellissä
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Edistymisen merkkejä havaittavissa! sisätilaan pintamaalit vetästy, maalinä käytin 2k epoksi pintamaalia, millä maalaavat pyöräkuormaajien kauhoja yms. niin luulis tossa lattiassa kestävän . Useamman tunnin rälläköinnin jälkeen alkoi pohjakin olemaan maalausta vaille valmis, en maalannut koko pohjaa, vaan paikat, paikkojen ympäristön ja kohdat joissa oli pintaruostetta taikka massa irti, sitten loppuikin epoksiohenne niin en saanut tänään maalattua pintamaalia pohjaan mutta ens viikonloppuna sitten. Eipä keltään tullut mitään parempaakaan ehotusta siihen kattoluukun tinaukseen, niin menin ja ostin tinat ja pohjusteet. Tänään tuli sitten niitten kanssa tuhrattua ja harjoiteltua. Ei oo kyllä mitään helppoa hommaa, mutta onpahan nyt reijät ummessa ja pahemmin pinnasta montuille syöpyneisiin kohtiin laitoin kanssa sitä tinaa, niin ei tarvii sitten kitata niin paljoa. Vielä pitäs luukku hioa pellille kokonaan ja pohjamaalata.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Tuota oon kans miettinyt, että voisko silla tinalla täyttää sellasta syvälle kuopalle ruostunutta peltiä, jossa ehkä joku pieni reikäkin. Äkkiseltään en näe siinä mitään ongelmaa, kunhan sen tinan vaan saa tarttumaan siihen. Kun ei sekään aina alkuperäisen veroinen ole se hitsattu paikka, tulee pitkästi saumaa jota on usein vaikea/mahdoton maalata ja siistiä sisäpuolelta.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Miusta ainakin tohon kattoluukkuun välttää toi tinaus mainiosti, kun se ei kuitenkaan ole mitään "kantavaa" rakennetta. Tina tarttuu ihan ok, kun on hiekkapuhaltanut pinnan ihan puhtaaksi ja polttaa sen pohjustusaineen siihen pintaan valmiiksi. Tällei yhen kerran kokeilun jälkeen voin sanoa, että onhan se tinaus vaivalloista ja hidasta, mutta kait siinäkin kehittyy, jos enemmän tinailisi (peltiä ).
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Niin ruosteen päälle ei kannata tinata. Ei pysy.
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Siisti auto pilattu mustilla kilvillärokka65 kirjoitti:Et saa tuosta romusta ikinä yhtä siistiä autoa, kuin tuo minun asiakkaan Mersu. Tietysti, jos vaihdat siihen ehjän korin, sisustan ja paljon muutakin uutta osaa.
oulaistenliikenne.fi
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
dealer kirjoitti:Siisti auto pilattu mustilla kilvillärokka65 kirjoitti:Et saa tuosta romusta ikinä yhtä siistiä autoa, kuin tuo minun asiakkaan Mersu. Tietysti, jos vaihdat siihen ehjän korin, sisustan ja paljon muutakin uutta osaa.
Niimpä onkin
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Juu omastakin mielestä mustiin kilpiin loppuu kaikki hauska autoharrastamisesta Pyhät lusittu ja hallilla vietetty reilusti aikaa, toki piti vähän käydä kattomassa uusia ideoita isolla kirkolla perjantaina. Pohja ja pyöränkaaret nyt maalattu ja hitsisaumat ja ylimääräiset raot tiivistetty korikitillä. Ohjauksessa ollut klappikin väheni huomattavasti kun laitoin uudet raidetangot ja apusimpukan korjaussarjan. Vielä se vähän klappaa, mutta välys tulee ohjaus simpukasta, eipä yli 30v vanhasta autosta uutta saa. Kaikki tukivarret maalasin myös ja kasailin uusilla puslilla ja pallonivelillä, ylätukivarret on kokonaan uudet. Toki homma vielä siltäosin vaiheessa, kun eka alapallonivel meni harjoittelukappaleeksi, kun kierre otti itteensä paikalleen prässätessä, niin se pitää vielä vaihtaa. Keula mataloitu huomattavasti kun halusin säästää tuoretta maalipintaan, etten heti ole naarmutamassa sitä, niin vejin laikalla jousista 1/3 pois niin menivät päälle ilman jousenpuristimia. Nyt on sellasta 80-luvun hottentotti meininkiä . Vanhat jouset ja iskarit paistaa vieä rumasti silmiin tuolta, mutta uudet iskarit ja madallusjouset ovat tulossa tuotapikaa. Heitin myös kiinni noi w126 faceliftin 300mm jäähdytetyt jarrut paikoilleen. Eipä sekään menny niinku strömsössä, kun tiesin että pitää ola 15" vanne että mahtuvat sisään, mutta eipäs se 124:sen vanne mahukkaan pyörimään kun ottaa raidetangon päähän kiinni, eipä auttanut muu kuin ottaa käyttis CLK:sta 30mm limput takanta ja heittää satakakskomoseen, että sai pyörät päälle
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto
Pysyykö hopeanvärisenä?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561