Tilasin ensi viikolle ajan Motomeristä (Autoasi Espoo, Nyökkiön alueella) ML 320CDI (vm. 2008) neste-etuiskareiden vaihtoon. Vaihtotyö maksaa n. 400-500€, riippuen kuinka tiukassa kalut ovat jumissa. Korjaamo on ollut kovin uskollinen luvatuille ajoille, ja uskon heitä. Hyvää työtä, aina. Mutta siltikin kaksi iskaria, ja n. 4h tuntuu pitkältä ajalta pariin iskunvaimentimeen. Kukapa teistä tietää paljonko W164 on purettavaa ennen kuin iskaritolpat lähtevät irti? Ns. perusautoissa iskarin irrottaminen, kun auto on ylhäällä ja renkaat irti, ei pitäisi mennä juuri puolta tuntia kauempaa per puoli. Eli onko todella niin että ML:n rakenteissa edestä on purettavaa sen verran että 2h saa palamaan per puoli?
Jos aikaikkuna on varmuudella heitetty yläkanttiin ja luotettava osaaja kertoo minulle ettei ole vaikea homma, tiedän mitä koetan tehdä isänpäivänä.
W164 etuiskunvaimentimien vaihto - mitä tulee tehdä?
Re: W164 etuiskunvaimentimien vaihto - mitä tulee tehdä?
itellä kokemusta vain airmatic tolpan vaihdosta. se oli helppo vaihtaa kun oli jousipusssi räjähtänyt niin sai kohtuu helposti nostettua tolpan alapään vetarin yli. siellä on sellainen "haarukka" mikä menee vetoakselin ohitte molemmilta puolin.Temekki kirjoitti:Tilasin ensi viikolle ajan Motomeristä (Autoasi Espoo, Nyökkiön alueella) ML 320CDI (vm. 2008) neste-etuiskareiden vaihtoon. Vaihtotyö maksaa n. 400-500€, riippuen kuinka tiukassa kalut ovat jumissa. Korjaamo on ollut kovin uskollinen luvatuille ajoille, ja uskon heitä. Hyvää työtä, aina. Mutta siltikin kaksi iskaria, ja n. 4h tuntuu pitkältä ajalta pariin iskunvaimentimeen. Kukapa teistä tietää paljonko W164 on purettavaa ennen kuin iskaritolpat lähtevät irti? Ns. perusautoissa iskarin irrottaminen, kun auto on ylhäällä ja renkaat irti, ei pitäisi mennä juuri puolta tuntia kauempaa per puoli. Eli onko todella niin että ML:n rakenteissa edestä on purettavaa sen verran että 2h saa palamaan per puoli?
Jos aikaikkuna on varmuudella heitetty yläkanttiin ja luotettava osaaja kertoo minulle ettei ole vaikea homma, tiedän mitä koetan tehdä isänpäivänä.
ylätukivarren joutui muistaakseni ottaan pois että sai vielä lisää tilaa.
sinullahan ilmeisesti rautajousilla? jos on rautajousilla niin jos hyvät jousipuristimet löytyy niin mikäs siinä, vaihtaa itte. mutta luulen että rautajousimallissa joutuu purkaan koko navan ja vetarin pois edestä, ellei sitä jousta saa puristettua siellä pyörän kotelossa ihan pohjaan?
en pidä kyllä tuota vaihtotyön hintaa kovinkaan kovana, on siinä kuitenkin hommaa.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Re: W164 etuiskunvaimentimien vaihto - mitä tulee tehdä?
Kyllä, joutuu purkamaan vetarin ym. pois. Sanoisin että pari tuntia puolelleen on OK.
wiimax.fi
Re: W164 etuiskunvaimentimien vaihto - mitä tulee tehdä?
joo. aikaa tietysti voi mennä vaikka kuinka riippuen tekijästä. omaani siis rautajousiseen taannoin vaihdoin eibach jouset ja käy helposti. ylätukivarren nivel auki ja vetarin mutteri pois että saa navan liikkumaan sen verran että haarukka tulee suojakumin kohdalta yli. on melko piukka mutta tulee kyllä. ja tietysti yläpään mutterit auki. siinä kaikki. en maksaisi tollasta hintaa vaikka olis löysää rahaa kuinka.
Re: W164 etuiskunvaimentimien vaihto - mitä tulee tehdä?
No, ke vien pajalle. Oikeasti on niin monta hanketta päällä etten nyt tallittomana ala puljata tihkusateessa. Kiitos paljon vastanneille!
Re: W164 etuiskunvaimentimien vaihto - mitä tulee tehdä?
en minäkään maksaisi. tarkoitin omalla kommentillani että hinnassa ei mitään ihmeellistä ole, normaali korjaamo hinnat.terokoo kirjoitti: en maksaisi tollasta hintaa vaikka olis löysää rahaa kuinka.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011