Sprinter w903 313cdi -00 Ei käynnisty

Raskaan (+3500 kg ja työkoneet) MB-kaluston oma osio.
hayha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 01.02.2014 07:31

Sprinter w903 313cdi -00 Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja hayha »

Rintteri nyt sitten sattui sammumaan motarilla ja ei suostu enään käynnistyy..

Oireita ollut satunnainen pätkäsy (ihan kun auto vaan sammuisi.. kesto noin 1-2 sec)

Nyt avannut suodattimen letkut ja startatessa ei tule naftaa (lisätty tankkiin polttoainetta sitä ajatellen että olisi loppu ja mittari näyttää mitä näyttää)

Tämä malli mekaanisella "pikkupumpulla" vai onko tankissa sähköinen siirtopumppu?

Huomenna Starin kanssa katsomaan autoa mutta jotkut neuvot voisi olla alustavasti kivoja että mitä kurkkia myös
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Sprinter w903 313cdi -00 Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

hayha kirjoitti:Rintteri nyt sitten sattui sammumaan motarilla ja ei suostu enään käynnistyy..

Oireita ollut satunnainen pätkäsy (ihan kun auto vaan sammuisi.. kesto noin 1-2 sec)

Nyt avannut suodattimen letkut ja startatessa ei tule naftaa (lisätty tankkiin polttoainetta sitä ajatellen että olisi loppu ja mittari näyttää mitä näyttää)

Tämä malli mekaanisella "pikkupumpulla" vai onko tankissa sähköinen siirtopumppu?

Huomenna Starin kanssa katsomaan autoa mutta jotkut neuvot voisi olla alustavasti kivoja että mitä kurkkia myös
Ei ole siirtopumppua tankissa, on vaan se mekaaninen siinä kanene etupääsä
jos siitä sen ulos tulo putkesta ei tule kun startaa niin tarkistele
suodatin, putket, orinkulat, pumpulta suodatimelle, suodatimelta tankille, tankin korvaus ilman saanti
jos ovat kunnossa niin siirto pumppu rikki tai sitten se ei pyöri
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Don Viuto
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 17.03.2015 09:00

Re: Sprinter w903 313cdi -00 Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Don Viuto »

mahtokohan tähän löytyä vikaa ?
itsellä saman laisessa autossa toi hetkellinen pätkimis propleema ja nyt on polttanut muutaman kerran ohjainlaitteen sulakkeen, vikaa en ole löytänyt.
Jos jollain on ollut samanmoista vikaan niin neuvoja otettaisiin vastaan
Avatar
Tukala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 600
Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)

Re: Sprinter w903 313cdi -00 Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Tukala »

Tuosta alkoitusviestistä ei käynyt muuten mitenkään selväksi, että vika ylopäätään on/oli polttoainepuolella.

Tähän sulakeongelmaiseen liittyen, niin tarkistaisin konehuoneen johtosarjat huolella läpikotaisin.
Omassani ei tuota ongelmaa koskaan ollut, niin enpä tietenkään nyt suorilta muista missä kohdin se "todennäköisin ja herkin" paikka on.

Muistan vaan näitä vastaavankaltaisia oireita olleen muillakin.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
unppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Su 26.05.2013 22:11

Re: Sprinter w903 313cdi -00 Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja unppi »

vasen etukulma, akun luota johtosarja
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Sprinter w903 313cdi -00 Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Jos vain vaihtelee sulaketta.....kun on kiire eikä kerkee perehtyy asiaan niin kohta loppuu se hoppu....

Nimittäin....noita sulakkern vaihto ( jopa ovat vaihtaneet isompaa sulaketta kokeeksi ) autoja tullut muuan eteen.

Siinä käy niin että tulee ECUsta savut ulos jos vikaa ei korjaa.

Yleisin paikka josta vikaa etsiä on mitä stari herjaa....eli mennä ohjeiden mukaan...mutta jos kuiten vilasee sen moottorille menevän nipun joka menee siitä akun kohdalta alas ja nousee sitten imusarjan alle sinne moottorin kylkeen....nipun puoliväli hinkkaa ittensä puhki jos yltää etuakselilta tuleviin kannatin rautoihin mitä nyt siellä törrottääkään....siitä saa piuhat oikosta naihin kun johtosarja heiluu...jos nippu sieltä ehjä niin sitten tulipellin läpimeno on vastaava oikkari paikka.

Mutta....Stari kyllä kertoo missä on häikkää ja siitä vaan sitten ohjeita noudattaen eteen päin
Vastaa Viestiin