Nokkien hionta OM605/606

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kaveri soitteli eilen R-koneistukselle nokkien hionnasta, olivat kuulemma tehneet monivenojen nokkia sekä hydraulisille että koville nostajille!
Näitä nokkia siis varmasti löytyy myös foorumilaisten moottoreista, kuinka suuri on käytännön ero hydraulisille nostajille tehdyillä nokilla verrattuna vakioihin tai vaparin nokkiin eli kannattaako teettää?
Moottoreita on tarkoitus kierrättää 6500-7000rpm välille...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Jube kirjoitti:Kaveri soitteli eilen R-koneistukselle nokkien hionnasta, olivat kuulemma tehneet monivenojen nokkia sekä hydraulisille että koville nostajille!
Näitä nokkia siis varmasti löytyy myös foorumilaisten moottoreista, kuinka suuri on käytännön ero hydraulisille nostajille tehdyillä nokilla verrattuna vakioihin tai vaparin nokkiin eli kannattaako teettää?
Moottoreita on tarkoitus kierrättää 6500-7000rpm välille...

Jos ja kun nokkia hiotaan, ei sillä ole merkitystä onko perinteiset jousikuomitteiset vai hydrauliset.
Nokkien hionnalla muutetaan astelukua suuntaan tai toiseen.
Nokkien hionnalla on vain yksi tarkoitus...eli saadaan kasvatettua täytöstä ja huuhteluvälin aikaa.
+358 18B8FE99
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Kyllä sillä vain on merkitystä on hydrauliset vai mekaaniset, vai meinaako Kulmala että mennään samoilla spekseillä oli kumpi hyvänsä?

Jupe keskittyy pyöriviin.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

jeemu kirjoitti:Kyllä sillä vain on merkitystä on hydrauliset vai mekaaniset, vai meinaako Kulmala että mennään samoilla spekseillä oli kumpi hyvänsä?

Jupe keskittyy pyöriviin.

Ei merkitystä venttiilin konstruktiolla. Jos tai kun moottoria viritetään, nokka-akselilta vaaditaan tietyt toimintaedellytykset tapaus kohtaisesti. Niistä mainitsin osan edellisessä kirjoituksessani.
+358 18B8FE99
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja pera8x »

J.Kulmala kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Kyllä sillä vain on merkitystä on hydrauliset vai mekaaniset, vai meinaako Kulmala että mennään samoilla spekseillä oli kumpi hyvänsä?

Jupe keskittyy pyöriviin.

Ei merkitystä venttiilin konstruktiolla. Jos tai kun moottoria viritetään, nokka-akselilta vaaditaan tietyt toimintaedellytykset tapaus kohtaisesti. Niistä mainitsin osan edellisessä kirjoituksessani.
niin vaaditaan nostajaltakin.
W201 250DT 20V
w201 190E
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

pera8x kirjoitti:
J.Kulmala kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Kyllä sillä vain on merkitystä on hydrauliset vai mekaaniset, vai meinaako Kulmala että mennään samoilla spekseillä oli kumpi hyvänsä?

Jupe keskittyy pyöriviin.

Ei merkitystä venttiilin konstruktiolla. Jos tai kun moottoria viritetään, nokka-akselilta vaaditaan tietyt toimintaedellytykset tapaus kohtaisesti. Niistä mainitsin osan edellisessä kirjoituksessani.
niin vaaditaan nostajaltakin.
Ei vaadita jos ei täytöstä ole liikaa, eli noin 5 bar ylipainetta.
+358 18B8FE99
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ei v*ttu, unohtakaa koko juttu :|
On se jumalauta kumma että tältä pastalta ei saada yhtä häirikköä pihalle :thumbdown:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eikös se mene niin, että hydraulinen nostaja toimii nopeammin, kuin normi jouset jos ei ole todella jäykät jotka kerkeää mukaan noihin kierrokssiin.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

arska10 kirjoitti:Eikös se mene niin, että hydraulinen nostaja toimii nopeammin, kuin normi jouset jos ei ole todella jäykät jotka kerkeää mukaan noihin kierrokssiin.
Jousikuormitteiset venttiilinjouset ovat viritysmielessä antiikkia. Hydraulisilla nostimilla voidaan skaalaa muuttaa halutulla tavalla.
Viritysmielessä antiikki moottoreilla tässä puuhastellaankin. Kunkkumoottorit ja sen sukupolven tekeleet ovat väsyneitä vanhuksia.
+358 18B8FE99
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja mpower »

J.Kulmala kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Eikös se mene niin, että hydraulinen nostaja toimii nopeammin, kuin normi jouset jos ei ole todella jäykät jotka kerkeää mukaan noihin kierrokssiin.
Jousikuormitteiset venttiilinjouset ovat viritysmielessä antiikkia. Hydraulisilla nostimilla voidaan skaalaa muuttaa halutulla tavalla.
Viritysmielessä antiikki moottoreilla tässä puuhastellaankin. Kunkkumoottorit ja sen sukupolven tekeleet ovat väsyneitä vanhuksia.
Meinaakos Kulmala laittaa desmodromisen (=pakko-ohjatun)venttiilikoneiston Mersuun niinkuin Ducatin prätkissä,vai? Sitten ei oo jousikuormitteinen! :lol:
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Rintakari lapualla on kans tehny kaiken näkösiä keppejä. Pitäs ittekki saada astelukuja tietoon ja nostoja kun ei tullu mitattua sillon kun oli kone auki.teetättäisin kans nokat mut noilla hydraulisilla nostimilla. Riittää meidän kierrätyksiin ja jousten jäykkyyksiin.
värit väreihin ja loput maihin.
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

masa201 kirjoitti:Rintakari lapualla on kans tehny kaiken näkösiä keppejä. Pitäs ittekki saada astelukuja tietoon ja nostoja kun ei tullu mitattua sillon kun oli kone auki.teetättäisin kans nokat mut noilla hydraulisilla nostimilla. Riittää meidän kierrätyksiin ja jousten jäykkyyksiin.
Tapaus kohtaisesti nokkien asteluku on määritettävissä, tärkeintä on saavuttaa hyvä täytös ja huuhteluväli. Nostolla on vähäinen merkitys, kunhan nosto on mitoitettu venttilin koon mukaan.
http://www.autowiki.fi/index.php/Venttiilinajoitus" onclick="window.open(this.href);return false;
+358 18B8FE99
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja Jube »

masa201 kirjoitti:Rintakari lapualla on kans tehny kaiken näkösiä keppejä. Pitäs ittekki saada astelukuja tietoon ja nostoja kun ei tullu mitattua sillon kun oli kone auki.teetättäisin kans nokat mut noilla hydraulisilla nostimilla. Riittää meidän kierrätyksiin ja jousten jäykkyyksiin.
Jäärata-autoon hiotutin Rintakarilla nokan ja olihan se sekä törkeän näköinen että hemmetin karhea pintainen!
R-koneistuksen jälki "hieman" eri planeetalta :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Keltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Ke 23.11.2011 20:29
Paikkakunta: kurikka

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

eiköhän Rintakari oo keskittynyt jokkis ynm.vehkeisiin,niillä kun ei tuu käyttötunteja paljon.joskus asconan nokka teetettiin sillä ja katuautoon vielä :D ei se kauaa mennyt,kun oli nokat valmiit.mutta on se ukko tehnyt semmosia moottoreita että oksat pois 8) onkos joku muukin nähnyt sen ukon tehopenkin :D laski norttiaskin kanteen tehon,oli kuulemma alakanttiin..no mukavasti sen säätämät koneet toimi silti.
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja masa201 »

tämä oli hyvä tietää eli ei sinne :)
värit väreihin ja loput maihin.
Trac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ke 25.02.2009 20:11
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja Trac »

Kylmäkosken Erikoismoottori , Mauri Virtanen. 03-5451440.
Ei paljon mainostele itseään, mutta tekee hyvää "jälkeä" nokille.
Saattaa vain olla jonoa toimituksissa ?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pyydä jube R-koneistukselta nitraus niihin nokkiin, ei maksa paljon lisää, ja käyttöönotossa oikeanlainen sisäänajo nokille.

Typetyksessä (pitkä nitraus) kappale kuumennetaan ammoniakkialtaassa ja jäähdytetään hitaasti huoneen lämpötilaan. Ammoniakiin hajaantuessa vapautuva typpi tunkeutuu teräksen pintaan ja muodostaa kovan ja kulutusta kestävän pintakerroksen.

Pyydä myös että mahdolliset kierteet nokassa on suojattu nirtauksen ajan, mulla meni nokka-rattaan kierre vähän tukkoon tuossa yhteydessä, piti ajaa kierretapilla puhtaaksi.

Kuva

Lähde: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 44#p664944" onclick="window.open(this.href);return false;

Muutoin ei oikein voi ottaa kantaa tarvitsetko hydraulisten nostajien tilalle kovat, kun asiaan vaikuttaa venttiilin paino ja jousien voimat. Kyllä hydraulisilla nostajilla on tehty moottoreita jotka kiertävät yli 7000 rpm. Mersun nostajien toimivuudesta en osaa sanoa mitään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja masa201 »

nuitten nostajien toimivuuteen vaikuttaa se öljynpaine aika radikaalisti,ja ei vanhoilla väleillä nostinkupeilla kannata haaveilla kierrätyksiä.mihinkähän asti tuo turbon ö-pumppu riittää?saako erimallien osien sekottelulla tehokkaampaa pumppua? :)
värit väreihin ja loput maihin.
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

veskola kirjoitti:Pyydä jube R-koneistukselta nitraus niihin nokkiin, ei maksa paljon lisää, ja käyttöönotossa oikeanlainen sisäänajo nokille.

Typetyksessä (pitkä nitraus) kappale kuumennetaan ammoniakkialtaassa ja jäähdytetään hitaasti huoneen lämpötilaan. Ammoniakiin hajaantuessa vapautuva typpi tunkeutuu teräksen pintaan ja muodostaa kovan ja kulutusta kestävän pintakerroksen.

Pyydä myös että mahdolliset kierteet nokassa on suojattu nirtauksen ajan, mulla meni nokka-rattaan kierre vähän tukkoon tuossa yhteydessä, piti ajaa kierretapilla puhtaaksi.

[ http://www.skg.fi/tile002/w638/pic/p0741.jpg ]

Lähde: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 44#p664944" onclick="window.open(this.href);return false;

Muutoin ei oikein voi ottaa kantaa tarvitsetko hydraulisten nostajien tilalle kovat, kun asiaan vaikuttaa venttiilin paino ja jousien voimat. Kyllä hydraulisilla nostajilla on tehty moottoreita jotka kiertävät yli 7000 rpm. Mersun nostajien toimivuudesta en osaa sanoa mitään.

Ainahan sitä joudutaan muokatun kone-elimen, tässä tapauksessa nokka-akselin kulutuspinta pintakarkaisemaan, oli se sitten nitraus tai muu karkaisutekniikka ( sähkö / liekki / plasmaruiskutus ) jne. Koneistuksessa luulisi kaikilla koneistamoilla olevan RA-pinnanlaatu tiedossa.
+358 18B8FE99
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Nyt menee taas todella ot ja pyydän anteeks jo näin etukäteen. mutta löytys noi liekkipinnotus vehkeet iteltä ja pussillinen eri jauhe pinnotuksia eli happi aseyteliini poltin jauheen syötöllä lisäsuuttimella +letkut oiskohan 6 purkkia noita pinnotus aineita + kirja niihin. ois myynnissä jos jollain tarvetta. tälläsiä mömmöjä olis.utp ha8ss x3 500g kpl ja bronzocrome 10185 x1 noin 1.5kg ,cuprotec 10180 525 g :)
värit väreihin ja loput maihin.
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja mamu »

Sori, että tungen hiukan aihetta sivuuttavalla kyssärillä. Poistakoon ylläpito, jos ei ole hyvä.

Asia koskee hydraulisia nostajia. Niitähän näyttäisi olevan kahta kokoa 24mm ja 26mm korkeita. Minkälainen ero näillä on ja voiko niitä vaihtaa päikseen? Onko vuosimallin mukaan vaihtuva? Turbossa/vaparissa eri? Onko kukaan muu huomannut tätä juttua?

Omassa motissa 26mm nostajat ja tarjolla olisi edukas setti 24mm nostajia ilman palautusoikeutta...
190D 2.5 -89
C230K -97
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

täs viestejä lukies tuli miäleen ku ittellä on rintakarin hioma nokka m102ses nii kuinkaha kauvan nokalla kestää hioontuo mukavan pyöriäksi ja vaikuttaako rintakarin fosforoonti sen kestoon mitenkää
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja masa201 »

mamu kirjoitti:Sori, että tungen hiukan aihetta sivuuttavalla kyssärillä. Poistakoon ylläpito, jos ei ole hyvä.

Asia koskee hydraulisia nostajia. Niitähän näyttäisi olevan kahta kokoa 24mm ja 26mm korkeita. Minkälainen ero näillä on ja voiko niitä vaihtaa päikseen? Onko vuosimallin mukaan vaihtuva? Turbossa/vaparissa eri? Onko kukaan muu huomannut tätä juttua?

Omassa motissa 26mm nostajat ja tarjolla olisi edukas setti 24mm nostajia ilman palautusoikeutta...
eikös ne ole saman kokosia kaikissa monivenoissa? Mulla ainakin omassa on 16kpl vaparin jokunen tonni ajettuja kuppeja ja 4kpl uusia kyllä ne saman moiset oli 220d ja 605 turbo.
värit väreihin ja loput maihin.
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja mamu »

masa201 kirjoitti:
mamu kirjoitti:eikös ne ole saman kokosia kaikissa monivenoissa? Mulla ainakin omassa on 16kpl vaparin jokunen tonni ajettuja kuppeja ja 4kpl uusia kyllä ne saman moiset oli 220d ja 605 turbo.
Kyllä ne koneistamolla tarjosi kahta kokoa. Listoilla kyllä pyöri konekoodit OM605 ja OM604. Toinen malli oli poistuva tuote tjsp? Niin oli nämä varaosaliikkeenkin nostajat. Heidän rosyyrissä luki "leveys 35mm, paksuus 24mm" Korkeuttahan ne nyt sillä tarkoittivat..
190D 2.5 -89
C230K -97
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Eli mitta oli paininkupin pohja asennosta lakeen? Siinä tapauksessa laittasin ne matalemmat ei ainakaan venat kanna. Ei mulle ilmoteltu mittään tuollasia mittoja luulin et ois samanmoisia :) no ei ainakaan vielä ole ollu ongelmaa oisin laittanu ilmanmuuta matalemmat itekki. No jos seuraavaan 605 pannuun sitten :)
värit väreihin ja loput maihin.
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja mamu »

Erikoiset tuntuu olevan nämä 26mm nostajat. Ebay kahlattu läpi ja 24mm tarjoaa ainoastaan. Noo, koneistamolta lähtee tilaukseen oikeanlaiset...

Asiasta toiseen. Lueskelin tuolta vastaheiton foorumilta, että eräästä OM605 pannusta lähti melkein imunokan hammaspyörä irti. Nehän ovat jollain puristesovitteella kiinni.. Millä tavoin ne lukitaan?
190D 2.5 -89
C230K -97
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

mamu kirjoitti:Erikoiset tuntuu olevan nämä 26mm nostajat. Ebay kahlattu läpi ja 24mm tarjoaa ainoastaan. Noo, koneistamolta lähtee tilaukseen oikeanlaiset...

Asiasta toiseen. Lueskelin tuolta vastaheiton foorumilta, että eräästä OM605 pannusta lähti melkein imunokan hammaspyörä irti. Nehän ovat jollain puristesovitteella kiinni.. Millä tavoin ne lukitaan?


Eikös Jeemu porannut reiän nokka-akselin ja rattaan väliin ja laittanut lukitustapin sinne? Jotain tällasta muistelisin.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja veskola »

No minkäslaiset nokat se Jube hommasi ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja Jube »

veskola kirjoitti:No minkäslaiset nokat se Jube hommasi ?
Vaparin nokat on omassa 605:ssa edelleen paikallaan, 606:n nokat lähtee R-koneistukselle annahan kun saadaan kone ensin pois Väyrysen nokalta :wink:
Meinaa työ ja kolme pientä lasta vähän hidastaa harrastuksia mutta onhan tässä loppuelämä aikaa :thumbup:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: Nokkien hionta OM605/606

Viesti Kirjoittaja mamu »

MarkusJVainio kirjoitti:Eikös Jeemu porannut reiän nokka-akselin ja rattaan väliin ja laittanut lukitustapin sinne? Jotain tällasta muistelisin.
Juu, tän tyylisestä ratkaisusta kaverin kanssa puhuttiin tänään.
190D 2.5 -89
C230K -97
Vastaa Viestiin