Mielenkiintoinen toteutus, olen aivan noviisi näiden kanssa mutta ideaa koitan kuitenkin ymmärtää. ilmeisesti on tarkoitus esiahtaa isolla puhaltimella ja korottaa paine pienemmällä. Samalla helpottaa pienemmän ahtimen paineen tuottoa ja mahdollistaa kovemmat paineet, kun painesuhde ei ole niin iso kun ois pelkällä vntllä.
Odottelen tuloksia
Paawo kakkonen - OM648
Re: Paawo kakkonen - OM648
En löytänyt Tuikku sinun ML420cdi -lankaa, niin jos tässä kysyn.
Ostin juuri vm 2007 ML 420 cdi:n, 240tkm ajettu, johon maanantaina vaihdetaan perä- ja laatikkoöljyt sekä jos hyödylliseksi nähdään, irrotetaan turbot ja lähetetään ne esim Murolalle.
Jos huollatan turbot, niin kannattaako nykyisten tietojen valossa laittaa myös billet kompressori-siipi (montako siipinen?) ja 2056:n pakosiipi viistettynä? Vai onko nuo ihan turhaa?
Sinun ohjelman haluan autoon, kun on sen aika.
Joskus kauan aikaa sitten olit kirjoittanut:
"billetti imusiivet /exteded tip ~54mm) ja em mersun 2056,n pakosiivet. Ei toimi, ahtaa siivet selälläänkin, syöttöjä oli pakko laskea johonkin 1100/450 tasoon"
Mutta nyt myöhemmin olet saanut uusia tuloksia ilmeisesti vakio turboilla?:
"My personal ML420cdi Without dpf, otherwise still stock engine ~455hp/1100nm torq" ja aiempien sivujen kommentit.
En ole pitkään aikaan lukenut mersuforumia, siksi kysymys on ajankohtainen.
Ostin juuri vm 2007 ML 420 cdi:n, 240tkm ajettu, johon maanantaina vaihdetaan perä- ja laatikkoöljyt sekä jos hyödylliseksi nähdään, irrotetaan turbot ja lähetetään ne esim Murolalle.
Jos huollatan turbot, niin kannattaako nykyisten tietojen valossa laittaa myös billet kompressori-siipi (montako siipinen?) ja 2056:n pakosiipi viistettynä? Vai onko nuo ihan turhaa?
Sinun ohjelman haluan autoon, kun on sen aika.
Joskus kauan aikaa sitten olit kirjoittanut:
"billetti imusiivet /exteded tip ~54mm) ja em mersun 2056,n pakosiivet. Ei toimi, ahtaa siivet selälläänkin, syöttöjä oli pakko laskea johonkin 1100/450 tasoon"
Mutta nyt myöhemmin olet saanut uusia tuloksia ilmeisesti vakio turboilla?:
"My personal ML420cdi Without dpf, otherwise still stock engine ~455hp/1100nm torq" ja aiempien sivujen kommentit.
En ole pitkään aikaan lukenut mersuforumia, siksi kysymys on ajankohtainen.
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
Joo, se ahdinmuutos on ongelmallinen edelleen.
En suosittele ollenkaan.
Vakioilla osilla, ilman dpf:ää se noin 450/1100
Joo, se ahdinmuutos on ongelmallinen edelleen.
En suosittele ollenkaan.
Vakioilla osilla, ilman dpf:ää se noin 450/1100
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Paawo kakkonen - OM648
Kiitoksia nopeasta vastauksesta.
Jospa teetän pelkän huollon turboille, ettei ala reistailemaan.
Jospa teetän pelkän huollon turboille, ettei ala reistailemaan.
Re: Paawo kakkonen - OM648
Moro, millä mallilla iso mese on?
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
Kumpaisenkaan en ole ehtinyt mitään tehdä.
ML,ssä ei oikein ajo-ominaisuudet riitä nykytehollekkaan - ei tarvi lisää.
Sellainen noin 450/1100 siinä on.
Kyllä se mahtaa ihan käyttökulkineeksi jäädä ja tuohon malliin - tykkään autosta kovasti.
Kasi on kyllä hienon tuntuinen moottori.
Kumpaisenkaan en ole ehtinyt mitään tehdä.
ML,ssä ei oikein ajo-ominaisuudet riitä nykytehollekkaan - ei tarvi lisää.
Sellainen noin 450/1100 siinä on.
Kyllä se mahtaa ihan käyttökulkineeksi jäädä ja tuohon malliin - tykkään autosta kovasti.
Kasi on kyllä hienon tuntuinen moottori.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Paawo kakkonen - OM648
Joo varmasti on,munki 400cdi eteenee omiks tarpeiks