Om642 turbo kiire!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Om642 turbo kiire!!

Viesti Kirjoittaja NRajis »

auto huollossa ja tuomio että turbo rikki, säädin myös rikki ja turbo kuulemma kavitoi. Tehdas uusi 1490€ ja ilman vanhan palautusta 1800€. Onko ehdotuksia mistä halvemmalla? Korjaaja kysyy vielä kunnostettua ahdinta.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: Om642 turbo kiire!!

Viesti Kirjoittaja NRajis »

Eetyzk kirjoitti:Turbon säätimen korjaa joku elektroniikka-äijä muutamalla kympillä. Sieltä on kummiskin katki johtimet mitkä nousevat piirilevyltä -> sähköpistokkeelle. (Juotetaan uudestaan kiinni ja jos hyvä haluaa niin nämä hyppylenkit vaihdetaan monisäikeiseen johtoon)
Turbo ny tuskin on hajalla jos ei oo ajettu yli 400tkm...

http://www.malliauto.fi/mb-varaosat
Jos kiire on niin tuolta mää kysyisin vähän ajettua käytettyä ahdinta. :eh:

Jos vaihdat turbon ja se vanha jää pyöriin sulle nurkkiin, niin mää voisin lunastaa sen pikkuhinnalla omakseni. Saisin tutkia mitä sieltä on rikki. :think:
Kiitos nopeasta vastauksesta. Mitäs tollasesta vanhasta ahtimesta sitten voisi saada?
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Om642 turbo kiire!!

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jos ahdin sakkaa, niin ei se välttämättä ole edes rikki, syy voi olla siinä säätimessä, korjuuta se ensin vaikka hevosvoima.com/Anton Murola.
Varmaan voit sinne laittaa koko paketin ja hän katsoo sen ahtimenkin läpi, vaikka suunnilleen kaikki olis sökönä, taitaa kustannus jäädä alle tonniin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: Om642 turbo kiire!!

Viesti Kirjoittaja NRajis »

Tilasivat sinne nyt sitten tehdashuolletun turbon 24kk takuulla hintaan 900€. Vanha menee sinne mutta ajoin kysyä mitä maksaa extraa jos otankin vanhan itselleni.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Om642 turbo kiire!!

Viesti Kirjoittaja illinois »

Millä km- määrällä tämä vaurio tuli ?
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: Om642 turbo kiire!!

Viesti Kirjoittaja NRajis »

illinois kirjoitti:Millä km- määrällä tämä vaurio tuli ?
220tkm
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17268
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Om642 turbo kiire!!

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eetyzk kirjoitti:Turbon säätimen korjaa joku elektroniikka-äijä muutamalla kympillä.
Tämäpä se ei aina menekään näin helpolla / halvalla.

Eilen vaihdoin yhteen 280:iin kunnostetun säätimen, 390tkm mittarissa. Läppämoottori oli jo aiemmin laitettu lukkopeltiin vipuaan heiluttelemaan.
Kilometrit millä nuo osat hajoilee vaihtelee 100000->
wiimax.fi
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: Om642 turbo kiire!!

Viesti Kirjoittaja NRajis »

Nonniin, auto oli päivän kunnossa, yksi kunnon kiihdytys ja taas turboton. Vikavalo ei vielä syttynyt, mutta mihinkään ei kulje. Tuo säädin turbon vieressä, pitäisikö siinä tuo vipu liikkua kun kaasuttelee jos kaikki kunnossa? Ja noin tyhjäkäynnillä pitäisikö siinä vivussa käsin koittamalla olla klappia vähän joka suuntaan?
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Om642 turbo kiire!!

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joka tilanteessa siinä pitäis olla vähän klappia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: Om642 turbo kiire!!

Viesti Kirjoittaja NRajis »

tuikku kirjoitti:.
Joka tilanteessa siinä pitäis olla vähän klappia.
Okei. Täytyy huomenna käydä kysymässä turbon vaihtaneella korjaamolla, että mitäs nyt tehdään. Turbossa 24kk takuu, mutta en millään tahdo uskoa että se taas olisi rikki. Yhden kiihdytyksen turbo oli taas mukana startin jälkeen kun kävin testaamassa. 1400€ tiivisteineen töineen maksoin turhasta?
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: Om642 turbo kiire!!

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Jos Imusarjojen läppiä kääntelevä moottori on alkuperäisessä paikassa eli siinä turbon imuputken alla, niin käskeppä korjaamolla testata testerillä (STAR, Autocom toimii myös) jotta tämä katkaisumoottori toimii.
Aikoinaan vaihdettiin turbo ihan turhan takia, koska viallinen katkaisumoottori antoi vikakoodin ahtopaineensäädöstä. Tämä siis merkkihuollossa STAR-testerillä. Uusi ahdin autoon ja tuloksena vikavalo palaa. Seuraavaksi pitää vaihtaa sitten imusarjat kun niissä olevien läppien akseleissa kulumaa. Tehtiin imusarjojen vaihto toisella korjaamolla, jossa selvisi, että ainoa vika oli tosiaan imusrjan katkaisumoottori. Tämä todettiin Autocomin testerillä.
Vanha turbo meni vaihdossa paikkaan mistä uusi hankittiin ja sieellä sitä oli testipenkisssä ajettu puoli tuntia ilman minkäänlaista vikaa itse turbon säätimessä.

Autoon siis vaihdettiin 1400 euron uusi turbo+työ, Uudet imusarjat uudella katkaisumoottorilla 1100 euroa+työt ja lisäksi noin. 150 eurolla tiivisteitä ym. tarviketta.
Auto olisi tullut kuntoon vaihtamalla pelkästään uusi n. 250 euroa maksava imusarjan katkaisumoottori jos merkkiliike olisi tehnyt työnsä testaamalla em. läppämoottorin toiminnan (vie alle 5min.) eikä vain tuijottanut pikatestin ilmoittamaa ahtopaineensäädöstä tullutta vikakoodia ja ilmoittanut että turbo vaihtoon.
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: Om642 turbo kiire!!

Viesti Kirjoittaja NRajis »

RikuK kirjoitti:Jos Imusarjojen läppiä kääntelevä moottori on alkuperäisessä paikassa eli siinä turbon imuputken alla, niin käskeppä korjaamolla testata testerillä (STAR, Autocom toimii myös) jotta tämä katkaisumoottori toimii.
Aikoinaan vaihdettiin turbo ihan turhan takia, koska viallinen katkaisumoottori antoi vikakoodin ahtopaineensäädöstä. Tämä siis merkkihuollossa STAR-testerillä. Uusi ahdin autoon ja tuloksena vikavalo palaa. Seuraavaksi pitää vaihtaa sitten imusarjat kun niissä olevien läppien akseleissa kulumaa. Tehtiin imusarjojen vaihto toisella korjaamolla, jossa selvisi, että ainoa vika oli tosiaan imusrjan katkaisumoottori. Tämä todettiin Autocomin testerillä.
Vanha turbo meni vaihdossa paikkaan mistä uusi hankittiin ja sieellä sitä oli testipenkisssä ajettu puoli tuntia ilman minkäänlaista vikaa itse turbon säätimessä.

Autoon siis vaihdettiin 1400 euron uusi turbo+työ, Uudet imusarjat uudella katkaisumoottorilla 1100 euroa+työt ja lisäksi noin. 150 eurolla tiivisteitä ym. tarviketta.
Auto olisi tullut kuntoon vaihtamalla pelkästään uusi n. 250 euroa maksava imusarjan katkaisumoottori jos merkkiliike olisi tehnyt työnsä testaamalla em. läppämoottorin toiminnan (vie alle 5min.) eikä vain tuijottanut pikatestin ilmoittamaa ahtopaineensäädöstä tullutta vikakoodia ja ilmoittanut että turbo vaihtoon.
Tätä mä itseki pelkäsin. Kun vein autoa sinne sanoin, että oma epäilys on, että läppämoottori rikki ja jos näin on niin jättäkää läpät auki ja siirtäkää uusi moottori pois öljysateesta.

On niin helvetin huono kun Porissa ei ole harrastajilla tuota staria, Pekka S:llä oli joskus mutta enpä ole saanut häntä kiinni.

Töiden jälkeen käyn kysymässä korjaamolla, että mitäs nyt tehdään ja epäilys on, että menee heidän ehdotus juuri kuten sinulla on tuo homma mennyt. :thumbdown:


E: jollain tietoa missä korjaamossa Porissa autocom testeri?
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: Om642 turbo kiire!!

Viesti Kirjoittaja NRajis »

Säädin jumissa. Takuuseen tulee uus, katsellaan mitä sitten tapahtuu
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Toperi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 06.06.2017 20:18

Re: Om642 turbo kiire!!

Viesti Kirjoittaja Toperi »

Hei

Lienee säädin vika minullakin.
Säätimen vipu ei liiku lainkaan, ei käynnistäessä tai kaasuttaessa.

Voiko em kaltaista vikaa tehdä jokin muu kuin säätimen vika. Esim swirl?
Vastaa Viestiin