Om642 turbo kiire!!
Om642 turbo kiire!!
auto huollossa ja tuomio että turbo rikki, säädin myös rikki ja turbo kuulemma kavitoi. Tehdas uusi 1490€ ja ilman vanhan palautusta 1800€. Onko ehdotuksia mistä halvemmalla? Korjaaja kysyy vielä kunnostettua ahdinta.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: Om642 turbo kiire!!
Kiitos nopeasta vastauksesta. Mitäs tollasesta vanhasta ahtimesta sitten voisi saada?Eetyzk kirjoitti:Turbon säätimen korjaa joku elektroniikka-äijä muutamalla kympillä. Sieltä on kummiskin katki johtimet mitkä nousevat piirilevyltä -> sähköpistokkeelle. (Juotetaan uudestaan kiinni ja jos hyvä haluaa niin nämä hyppylenkit vaihdetaan monisäikeiseen johtoon)
Turbo ny tuskin on hajalla jos ei oo ajettu yli 400tkm...
http://www.malliauto.fi/mb-varaosat
Jos kiire on niin tuolta mää kysyisin vähän ajettua käytettyä ahdinta.
Jos vaihdat turbon ja se vanha jää pyöriin sulle nurkkiin, niin mää voisin lunastaa sen pikkuhinnalla omakseni. Saisin tutkia mitä sieltä on rikki.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: Om642 turbo kiire!!
.
Jos ahdin sakkaa, niin ei se välttämättä ole edes rikki, syy voi olla siinä säätimessä, korjuuta se ensin vaikka hevosvoima.com/Anton Murola.
Varmaan voit sinne laittaa koko paketin ja hän katsoo sen ahtimenkin läpi, vaikka suunnilleen kaikki olis sökönä, taitaa kustannus jäädä alle tonniin.
Jos ahdin sakkaa, niin ei se välttämättä ole edes rikki, syy voi olla siinä säätimessä, korjuuta se ensin vaikka hevosvoima.com/Anton Murola.
Varmaan voit sinne laittaa koko paketin ja hän katsoo sen ahtimenkin läpi, vaikka suunnilleen kaikki olis sökönä, taitaa kustannus jäädä alle tonniin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Om642 turbo kiire!!
Tilasivat sinne nyt sitten tehdashuolletun turbon 24kk takuulla hintaan 900€. Vanha menee sinne mutta ajoin kysyä mitä maksaa extraa jos otankin vanhan itselleni.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: Om642 turbo kiire!!
Millä km- määrällä tämä vaurio tuli ?
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: Om642 turbo kiire!!
220tkmillinois kirjoitti:Millä km- määrällä tämä vaurio tuli ?
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: Om642 turbo kiire!!
Tämäpä se ei aina menekään näin helpolla / halvalla.Eetyzk kirjoitti:Turbon säätimen korjaa joku elektroniikka-äijä muutamalla kympillä.
Eilen vaihdoin yhteen 280:iin kunnostetun säätimen, 390tkm mittarissa. Läppämoottori oli jo aiemmin laitettu lukkopeltiin vipuaan heiluttelemaan.
Kilometrit millä nuo osat hajoilee vaihtelee 100000->
wiimax.fi
Re: Om642 turbo kiire!!
Nonniin, auto oli päivän kunnossa, yksi kunnon kiihdytys ja taas turboton. Vikavalo ei vielä syttynyt, mutta mihinkään ei kulje. Tuo säädin turbon vieressä, pitäisikö siinä tuo vipu liikkua kun kaasuttelee jos kaikki kunnossa? Ja noin tyhjäkäynnillä pitäisikö siinä vivussa käsin koittamalla olla klappia vähän joka suuntaan?
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: Om642 turbo kiire!!
.
Joka tilanteessa siinä pitäis olla vähän klappia.
Joka tilanteessa siinä pitäis olla vähän klappia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Om642 turbo kiire!!
Okei. Täytyy huomenna käydä kysymässä turbon vaihtaneella korjaamolla, että mitäs nyt tehdään. Turbossa 24kk takuu, mutta en millään tahdo uskoa että se taas olisi rikki. Yhden kiihdytyksen turbo oli taas mukana startin jälkeen kun kävin testaamassa. 1400€ tiivisteineen töineen maksoin turhasta?tuikku kirjoitti:.
Joka tilanteessa siinä pitäis olla vähän klappia.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: Om642 turbo kiire!!
Jos Imusarjojen läppiä kääntelevä moottori on alkuperäisessä paikassa eli siinä turbon imuputken alla, niin käskeppä korjaamolla testata testerillä (STAR, Autocom toimii myös) jotta tämä katkaisumoottori toimii.
Aikoinaan vaihdettiin turbo ihan turhan takia, koska viallinen katkaisumoottori antoi vikakoodin ahtopaineensäädöstä. Tämä siis merkkihuollossa STAR-testerillä. Uusi ahdin autoon ja tuloksena vikavalo palaa. Seuraavaksi pitää vaihtaa sitten imusarjat kun niissä olevien läppien akseleissa kulumaa. Tehtiin imusarjojen vaihto toisella korjaamolla, jossa selvisi, että ainoa vika oli tosiaan imusrjan katkaisumoottori. Tämä todettiin Autocomin testerillä.
Vanha turbo meni vaihdossa paikkaan mistä uusi hankittiin ja sieellä sitä oli testipenkisssä ajettu puoli tuntia ilman minkäänlaista vikaa itse turbon säätimessä.
Autoon siis vaihdettiin 1400 euron uusi turbo+työ, Uudet imusarjat uudella katkaisumoottorilla 1100 euroa+työt ja lisäksi noin. 150 eurolla tiivisteitä ym. tarviketta.
Auto olisi tullut kuntoon vaihtamalla pelkästään uusi n. 250 euroa maksava imusarjan katkaisumoottori jos merkkiliike olisi tehnyt työnsä testaamalla em. läppämoottorin toiminnan (vie alle 5min.) eikä vain tuijottanut pikatestin ilmoittamaa ahtopaineensäädöstä tullutta vikakoodia ja ilmoittanut että turbo vaihtoon.
Aikoinaan vaihdettiin turbo ihan turhan takia, koska viallinen katkaisumoottori antoi vikakoodin ahtopaineensäädöstä. Tämä siis merkkihuollossa STAR-testerillä. Uusi ahdin autoon ja tuloksena vikavalo palaa. Seuraavaksi pitää vaihtaa sitten imusarjat kun niissä olevien läppien akseleissa kulumaa. Tehtiin imusarjojen vaihto toisella korjaamolla, jossa selvisi, että ainoa vika oli tosiaan imusrjan katkaisumoottori. Tämä todettiin Autocomin testerillä.
Vanha turbo meni vaihdossa paikkaan mistä uusi hankittiin ja sieellä sitä oli testipenkisssä ajettu puoli tuntia ilman minkäänlaista vikaa itse turbon säätimessä.
Autoon siis vaihdettiin 1400 euron uusi turbo+työ, Uudet imusarjat uudella katkaisumoottorilla 1100 euroa+työt ja lisäksi noin. 150 eurolla tiivisteitä ym. tarviketta.
Auto olisi tullut kuntoon vaihtamalla pelkästään uusi n. 250 euroa maksava imusarjan katkaisumoottori jos merkkiliike olisi tehnyt työnsä testaamalla em. läppämoottorin toiminnan (vie alle 5min.) eikä vain tuijottanut pikatestin ilmoittamaa ahtopaineensäädöstä tullutta vikakoodia ja ilmoittanut että turbo vaihtoon.
Re: Om642 turbo kiire!!
Tätä mä itseki pelkäsin. Kun vein autoa sinne sanoin, että oma epäilys on, että läppämoottori rikki ja jos näin on niin jättäkää läpät auki ja siirtäkää uusi moottori pois öljysateesta.RikuK kirjoitti:Jos Imusarjojen läppiä kääntelevä moottori on alkuperäisessä paikassa eli siinä turbon imuputken alla, niin käskeppä korjaamolla testata testerillä (STAR, Autocom toimii myös) jotta tämä katkaisumoottori toimii.
Aikoinaan vaihdettiin turbo ihan turhan takia, koska viallinen katkaisumoottori antoi vikakoodin ahtopaineensäädöstä. Tämä siis merkkihuollossa STAR-testerillä. Uusi ahdin autoon ja tuloksena vikavalo palaa. Seuraavaksi pitää vaihtaa sitten imusarjat kun niissä olevien läppien akseleissa kulumaa. Tehtiin imusarjojen vaihto toisella korjaamolla, jossa selvisi, että ainoa vika oli tosiaan imusrjan katkaisumoottori. Tämä todettiin Autocomin testerillä.
Vanha turbo meni vaihdossa paikkaan mistä uusi hankittiin ja sieellä sitä oli testipenkisssä ajettu puoli tuntia ilman minkäänlaista vikaa itse turbon säätimessä.
Autoon siis vaihdettiin 1400 euron uusi turbo+työ, Uudet imusarjat uudella katkaisumoottorilla 1100 euroa+työt ja lisäksi noin. 150 eurolla tiivisteitä ym. tarviketta.
Auto olisi tullut kuntoon vaihtamalla pelkästään uusi n. 250 euroa maksava imusarjan katkaisumoottori jos merkkiliike olisi tehnyt työnsä testaamalla em. läppämoottorin toiminnan (vie alle 5min.) eikä vain tuijottanut pikatestin ilmoittamaa ahtopaineensäädöstä tullutta vikakoodia ja ilmoittanut että turbo vaihtoon.
On niin helvetin huono kun Porissa ei ole harrastajilla tuota staria, Pekka S:llä oli joskus mutta enpä ole saanut häntä kiinni.
Töiden jälkeen käyn kysymässä korjaamolla, että mitäs nyt tehdään ja epäilys on, että menee heidän ehdotus juuri kuten sinulla on tuo homma mennyt.
E: jollain tietoa missä korjaamossa Porissa autocom testeri?
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: Om642 turbo kiire!!
Säädin jumissa. Takuuseen tulee uus, katsellaan mitä sitten tapahtuu
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: Om642 turbo kiire!!
Hei
Lienee säädin vika minullakin.
Säätimen vipu ei liiku lainkaan, ei käynnistäessä tai kaasuttaessa.
Voiko em kaltaista vikaa tehdä jokin muu kuin säätimen vika. Esim swirl?
Lienee säädin vika minullakin.
Säätimen vipu ei liiku lainkaan, ei käynnistäessä tai kaasuttaessa.
Voiko em kaltaista vikaa tehdä jokin muu kuin säätimen vika. Esim swirl?