Nyt on itselläkin w211 -02 CDI 220 alkanut hytkyttämään tyhjäkäynnillä esim. liikennevaloissa seistessä.
Eri topiceja täältä lukeneena epäilen syyksi viallista railpaineen säädintä. Toinen syy voisi olla ilmamassamittari.
Mutta kumpi anturi se on siellä railputken päässä? Etupuolella oleva suora anturi vai rintapellin puolella oleva 90 asteen kulmassa oleva anturi?
Kertokaa viisaammat!
W211 railpaineen säädin
W211 railpaineen säädin
<E220D W211 -02>
Re: W211 railpaineen säädin
Anturi edessä säädin takana (näkee siitäkin että railin säätimen puoleisesta päästä menee paluuletku?).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 railpaineen säädin
Hiukan ristiriitaista, ensin on kyse säätimestä ja perään kysymys että kumpi anturiMaileri kirjoitti:Nyt on itselläkin w211 -02 CDI 220 alkanut hytkyttämään tyhjäkäynnillä esim. liikennevaloissa seistessä.
Eri topiceja täältä lukeneena epäilen syyksi viallista railpaineen säädintä. Toinen syy voisi olla ilmamassamittari.
Mutta kumpi anturi se on siellä railputken päässä? Etupuolella oleva suora anturi vai rintapellin puolella oleva 90 asteen kulmassa oleva anturi?
Kertokaa viisaammat!
mutta jos hakusessa kuitenkin on säädin niin se on tuulilasin puoleissesa päässä railiputkea johdon liitin on 90asteen kulmassa siihen,
liitimessä on 2 johtoa, paine anturin johdon liittimessä 3johtoa ja se on railiputken syylärin puoleisessa päässä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: To 07.03.2013 17:00
- Paikkakunta: Helsinki/Espoo
Re: W211 railpaineen säädin
Yks mitä vois kannattaa kokeilla on säätimen karaan tulevien kumisen O-renkaan ja pienen nylonholkin uusinta. Hinta niille osille tuli n.10e. Siis olettaen ettei niitä ole jo uusittu.. Ite sain tällaisen ohjeen ammattilaiselta 230tkm ajettuun samanikäiseen samamoottoriseen autoon ja ainaki käynnistyvyys parani selvästi... Kyseiset osat on kovilla siellä hirveen paineen alla ja tommonen km määrä riitti niille ainaki tässä tapauksessa.
W124 250D-91,W124 200D-92,W124 230-86,W210CDI-01, W123 300TD-78/-82, 508D Matkamese-75, Vito-03, MB 100D-89, W123CE-79
Re: W211 railpaineen säädin
Tyhjäkäyntiongelma korjattu ja auto taas hyrisee kuin kissa
Ensin vaihdoin railpaineen säätimen mutta sillä ongelma ei poistunut. Onneksi osa ei ollut kallis, koska tilasin Saksasta vaihto-osan. Seuraavaksi vein auto dieselkorjaamolle, jossa löytyi syy eli viallinen suutin. Suutinrempan jälkeen tyhjäkäynti on taas normaalia. Matka-ajossahan mitään ongelmaa ei ollutkaan.
Ensin vaihdoin railpaineen säätimen mutta sillä ongelma ei poistunut. Onneksi osa ei ollut kallis, koska tilasin Saksasta vaihto-osan. Seuraavaksi vein auto dieselkorjaamolle, jossa löytyi syy eli viallinen suutin. Suutinrempan jälkeen tyhjäkäynti on taas normaalia. Matka-ajossahan mitään ongelmaa ei ollutkaan.
<E220D W211 -02>