A 170 CDI ???

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
kuappinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 02.03.2004 14:59
Paikkakunta: Hämeen hitaat

A 170 CDI ???

Viesti Kirjoittaja kuappinen »

Iski tuossa vaihtokuume ja kiikarissa olisi otsikonmukainen peli vuodelta 2000 ja 155 tkm mittarissa...ajoltaan kohtuu näppärän tuntuinen peli ja kauppa nyt harkinnassa... sen tiimoilta käyttelin hakutoimintoa ja opin, että täytyy vielä ennen mahdollista kauppaa tutkia suutinten ympäristö ja etuvakaajan pystytangot, mutta miten on :?: :

1) Ruostumisen laita (vrt vastaavanikäisten Väykkyjen maaliongelmat)

2) Webaston toiminta, miten sen pystyy tarkistamaan?

Tietty muutkin kohteet/kokemukset otetaan ilolla vastaan!
W 168 170 Cdi -99
ex. W 124 200D -90
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Re: A 170 CDI ???

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Rolle-pappa kirjoitti: 1) Ruostumisen laita (vrt vastaavanikäisten Väykkyjen maaliongelmat)

2) Webaston toiminta, miten sen pystyy tarkistamaan?

Tietty muutkin kohteet/kokemukset otetaan ilolla vastaan!
1) Ei vastaavia ongelmia kuin väykyssä, mutta kannattaa silti ottaa pohjan suojamuovit irti ja tarkastella mitä näkyy

2) Keskikonsolissa oleva kytkin päälle asentoon (valo ei silloin pala), lämpötilan oltava alle +4c ja koneenkin lämpötila oltava alle "jotakin" eli kylmällä ilmalla ja kylmällä koneella pitäs alkaa surista itsekseen. Toiminnan voit varmistaa katsomalla tuleeko webaston pakoputkesta tavaraa pihalle. Webaston pakari löytyy kuskin kohdalta auton alta. Webastoissa ilmeisesti on usein käynnistysvaikeiuksia johtuen nimenomaan tästä automatiikasta, koska silloin värkkiä ei saa päälle kesällä mitenkään ja talvellakin se syttyy joka kerta kun auton laittaa tulille -> tulppa karstoittuu.

- Tarkista takatukivarren laakerointi, väljää ei saa olla. Laakeroinnin uusiminen on aika halpa keikka, mutta tosi kettumainen itse tehtäessä. Jos laakerit on väljät niin ei tahdo mennä suoraan millään.

- Takajouset tuppaa menemään poikki.

- Koiranluut menee edestä vähän väliä, mutta ei maksa paljo mitään ja helppo vaihtaa.

- Suuttimista ei mun mielestä kannata olla huolissaan. Suuttimien näkeminen on melkoisen purkamisen takana, joten niiden tarkistaminen ei ole mikään vartin homma. Jos nafta haisee niin ei kannata hätääntyä, vika luultavasti on kieroon asennetussa polttoaineputkessa, joka on tee-se-itse hommia, eli pari tuntia aikaa ja sikspäkki niin onnistuu keneltä tahansa.

Aika vähävikaisia autoja tuntuvat olevan. Minulla on samanlainen peli ollut alla kohta 100tkm ja ainoat mitä olen joutunut tekemään on nuo tukivarren laakerit ja laturin hihnapyörät.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
kuappinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 02.03.2004 14:59
Paikkakunta: Hämeen hitaat

Viesti Kirjoittaja kuappinen »

Kiitos hyvistä vinkeistä.

Pystyykö takatukivarren laakereiden väljyyttä testaamaan muuten kuin ajossa (=menee suoraan)?
W 168 170 Cdi -99
ex. W 124 200D -90
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Rolle-pappa kirjoitti: Pystyykö takatukivarren laakereiden väljyyttä testaamaan muuten kuin ajossa (=menee suoraan)?
En ole varma, mutta vois koittaa siten että nostaa koko perän ylös ja kokeilee heiluttamalla renkaasta että tuntuuko väljää varren päässä. Ajossa pitäisi tuntua myös sellaisena ravistuksena persiissä, aivan kuin olisi renkaat epätasapainossa.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
kuappinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 02.03.2004 14:59
Paikkakunta: Hämeen hitaat

Viesti Kirjoittaja kuappinen »

Ja edelleen kiitos tiedoista.

Mietin tuossa huolto-ohjelmaa eli onko siinä mitään isompia remppoja jotka olisi pitänyt tehdä sanotaan nyt -> 200 tkm? Jakopää taitaa olla perinteisesti ketjulla?
W 168 170 Cdi -99
ex. W 124 200D -90
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Rolle-pappa kirjoitti:Ja edelleen kiitos tiedoista.

Mietin tuossa huolto-ohjelmaa eli onko siinä mitään isompia remppoja jotka olisi pitänyt tehdä sanotaan nyt -> 200 tkm? Jakopää taitaa olla perinteisesti ketjulla?
Jakopää on kettingillä kuten muissakin mersuissa.

Ei ainakaan minun korviin ole kantautunut mitään suurempia remontteja joita olisi joku joutunut tekemään. Jos auto jota olet ostamassa on automaattilaatikolla, vaihda öljyt siihen heti vaikka veholla sanoisivat mitä. Vaihteistohan on "sealed for life" eli rasvoja ei ole tarkoitettu vaihdettaviksi, mutta mulla on persiissä semmonen tuntuma että ainakin joissakin mersun malleissa olisi vaihteiston öljynvaihto otettu jälkeenpäin mukaan huolto-ohjelmaan kun on laatikoita paukkunut.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 551
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

Meillä nyt ajettu 155tkm josta itse n.60tkm. Vaihdettu taakse iskarit+laakerit, jarrukengät taakse, jarrulevyt+palat eteen, vaihteen valitsin ja joku laturin ratas kun oli päässyt murtumaan?

Nuo on kai näiden normaalit vaihdettavat osat...
Ruostetta ei näy missään ainakaan vielä :oops:
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Avatar
kuappinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 02.03.2004 14:59
Paikkakunta: Hämeen hitaat

Viesti Kirjoittaja kuappinen »

Onko se muuten minkähintainen se takaripustusten laakeriremppa?
W 168 170 Cdi -99
ex. W 124 200D -90
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Rolle-pappa kirjoitti:Onko se muuten minkähintainen se takaripustusten laakeriremppa?
Osat maksaa kl:ssä muistaakseni 35€ /puoli. työnosuudesta en osaa mennä sanomaan.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
kuappinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 02.03.2004 14:59
Paikkakunta: Hämeen hitaat

Viesti Kirjoittaja kuappinen »

No niinhän siinä kävi, että sovittiin kaupat -99 170 cdi:stä ml. 175 tkm...

Koiranluut, takajouset ja suuttimet (2500 e Veholla :shock: ) oli vaihdettu...

Havaitut viat olivat:
- vänkärin puolen takaovi ei mennyt keskuslukolla lukkoon/auki (nupista/kahvasta kyllä)
- matkamittarin näytön digitaalit näkyivät todella himmeästi
- akku tod.näk. ehtoopuolella

Onko kokemuksia mistä lukon/matkamittarin ongelmaa lähtisi haarukoimaan ja onko akun vaihdossa syytä huomioida jotain erityistä?
W 168 170 Cdi -99
ex. W 124 200D -90
Avatar
savijo-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe 07.01.2005 19:23
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

[ onko akun vaihdossa syytä huomioida jotain erityistä?[/quote]

Ohjekirjassa mainitaan akunvaihdosta. Ainakin ESP:n rajat täytyy hakea uudelleen ts. käydessä ratti laidasta laitaan. Matkamittarin polttimo palanut tai sit syttyy kun kalautat molemmilla käsillä mittariston päälle. :wink: :wink:
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Akun voit vaihtaa aivan normaalisti ja sitten uuden akun ollessa paikallaan ja auto käynnissä rullailet ratin laidasta laitaan niin systeemit toimii taas.

Mittaristossa on matkamittarin takana oleva polttimo pimeenä, euron vika. Tänne on kirjoitettu joku tovi sitten ohjeet polttimon vaihtoon, mutta en jaksa sitä nyt kaivaa esille. Haulla löytyy kyllä.

Oven lukitukseen veikkaisin alipainesysteemin vuotoa/irronnutta letkua. Paha sanoa voiko systeemin toimivuutta jotenkin testata, mutta se lienee todennäköisin vika.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
kuappinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 02.03.2004 14:59
Paikkakunta: Hämeen hitaat

Viesti Kirjoittaja kuappinen »

Kiitos taas mainioista vinkeistä :D !

Vielä kysyn, että onko kokemuksia mitä huoltohommia voi tehdä itse? Ajattelin tehdä/teettää ensialkuun:
- moottorin öv + suodatin
- ilman ja raitisilmasuodattimen vaihdon
- polttoainesuodattimen vaihdon

Jatkossa täytyy varmaan:
- vaihtaa jäähdytys- ja jarrunesteet
- vaihdelaatikon (man) öljyt
W 168 170 Cdi -99
ex. W 124 200D -90
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Rolle-pappa kirjoitti:Kiitos taas mainioista vinkeistä :D !

Vielä kysyn, että onko kokemuksia mitä huoltohommia voi tehdä itse? Ajattelin tehdä/teettää ensialkuun:
- moottorin öv + suodatin
- ilman ja raitisilmasuodattimen vaihdon
- polttoainesuodattimen vaihdon

Jatkossa täytyy varmaan:
- vaihtaa jäähdytys- ja jarrunesteet
- vaihdelaatikon (man) öljyt
Toki kaikki noista toimenpiteistä voi tehdä itse. Raitisilmasuodattimenvaihdostakin joku on täällä kirjoittanut, löytyy tuulilasinpyyhkijöiden alta ja joutuu jonkun verran autoa purkamaan, mutta jälleen hakutoimitno auttaa asiassa.

Ilmansuodatin on yllättävän ilkeä vaihdettava koska se pitkä pötkylä ei tule pois kotelostaan kuin oikeassa asennossa ja itsekin sitä muutaman kerran harjoitelleena joudun veivaamaan aina useaan otteeseen, hommaa helpottaa paljon kun otat irti pissapojan säiliön ja ilmanputsarinkoteloon menevän ahtoputken.

Polttoainesuodatin kannattaa täyttää ennen paikalleen laittoa, muuten joudut starttailemaan melko tovin.

Huomaathan että öljynsuodatin ei ole sellainen normaali vaan se on pelkkä paperipatruuna joka tungetaan sinne suodatinkoteloon. löytyy moottorin takaosasta. Älä kiristä kantta liian tiukalle, muuten saattaa kotelo murtua ja alkaa falskaamaan.

Jäähdytysnesteiden vaihdon jälkeen muista ilmata systeemi, ilmausruuvi löytyy niistä konehuoneessa, lämppärille menevistä letkuista. Auto käyntiin ja ruuvia hiukan auki, anna olla auki niin kauan ettei enään tule ilmaa.

Manuaalin vaihteistoöljyasiaa en osaa kommentoida kun itsellä on automaatti, mutta luulisin että siinä on tyhennysreikä ja täyttöreikä sitten kyljessä, eli rasvat pois ja täyttöreiästä reiän tasalle asti uutta voidetta.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Tässä ois "yks" linkki, jos et ole jo sitä löytänyt, koskien raitisilmasuodatimen vaihdosta. :wink:

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ht=#126280

ja matkamittarin polttimoiden vaihto

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ht=asarjan
A170cdi-00 1999-
Avatar
kuappinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 02.03.2004 14:59
Paikkakunta: Hämeen hitaat

Viesti Kirjoittaja kuappinen »

Kiitos linkeistä, koetin etsiä hakutoiminnolla, mutta enpä vaan sillä noita löytänyt...hakusysteemin logiikka ei ole vielä oikein avautunut mulle...

Eilen illalla ihmettelin konehuoneen avaruutta ja sain ilmanputsarin vaihdettua (aika tötterö!) ja öljynputsarin (on se pieni!) paikan bongattua, mutta öljyproppu on vielä hakusessa...irroitin moottorin alusmuovin ja koetin kuikkia (tallissani ei monttua eikä nosturia) sopivannäköistä öljypohjassa olevaa proppua...vähän ennen saunaalähtöä kurkin hieman kauemmas taakse ja voiko olla, että se proppu on siellä lähes auton puolessa välissä :shock: !?
W 168 170 Cdi -99
ex. W 124 200D -90
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Rolle-pappa kirjoitti:vähän ennen saunaalähtöä kurkin hieman kauemmas taakse ja voiko olla, että se proppu on siellä lähes auton puolessa välissä :shock: !?
Voi jos sun auto on 1,5 metriä lyhyempi kuin muut :lol: . Ei mut vakavissaan on se aika takana. Öljypohjahan on sellainen "laatikko" ja se on sinä sen takaosassa, ei siis pohjassa vaan sojottaa auton takaosaa kohti.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Vastaa Viestiin