Kävin koeajamassa yhen w140:n

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Kävin koeajamassa yhen w140:n

Viesti Kirjoittaja simoks »

Juu eli 3.5L diisselillä oli kyseinen yksilö. 294tkm "mukamas" ajettu :D Huomattuja asioita lyhyellä 20km koeajolla:

+Ratin kääntö tosi kevyt
+Hiljainen
+Onhanse perkeleen tyylikäs pirssi sisältä kuin ulkoo
+Hyvin varusteltu - vakkari,sähköpenkit,nahat jne
+Näytti olevan 99% ruosteeton

-Auton käynnistys tapahtu napin kautta, avain virtalukkoon ja kääntö hehkutukseen asti -hehkutuksen jälkeen piti painaa nappia että starttas?? Virtalukossa vikaa ja korvattu tämmösellä virityksellä?
-Kuskin penkin sähkösäätö ei toiminu, hieno ajaa 175cm pitkän kun penkki takana
-Tyhjäkäynti heijas eestaas
-Lämmöt ei noussu ollenkaan (yli 40asteen) 20km ajolla? Jopa oma 200cdi ilman lämmitystä lämpiää paljon nopeemmin ilman webastoa.
-Laatikko tuntu luistavan aikalailla 3-4 vaihdon yhteydessä, liekö johtu kylmästä laatikosta
-Jarrupedaali yllättävän tunnoton verrattuna w126:n millä ajoin paikalle

Eikai tommosta kannata ostaa? Harmitti kun kori kerrankin vanhassa mersussa kunnossa mutta muuten on kaikkea ärsyttävää.

Paljonko maksaisitte hyvästä w140:stä?
Onko se 350TD moottori joka kannattaa kiertää kaukaa vai onko nää vaan huhuja mitkä lähteny liikkeelle muutamasta yksilöstä joissa kone korkannu( --90 luvun alkupään koneprobleemien jälkeen)

Taitaa se bensa olla paljon sivistyneempi? Kuitenki moottorin rouskutus kuului selkeästi enemmän hyttiin mitä w126:ssa, muuten inan hiljaisempi.
W210 E320cdi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Kävin koeajamassa yhen w140:n

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jooo...
Viimeksi muokannut Mika.T, La 28.11.2015 23:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Kävin koeajamassa yhen w140:n

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mika.T kirjoitti:
simoks kirjoitti:Juu eli 3.5L diisselillä oli kyseinen yksilö. 294tkm "mukamas" ajettu :D Huomattuja asioita lyhyellä 20km koeajolla:

-Auton käynnistys tapahtu napin kautta, avain virtalukkoon ja kääntö hehkutukseen asti -hehkutuksen jälkeen piti painaa nappia että starttas?? Virtalukossa vikaa ja korvattu tämmösellä virityksellä?
-Kuskin penkin sähkösäätö ei toiminu, hieno ajaa 175cm pitkän kun penkki takana
-Tyhjäkäynti heijas eestaas
-Lämmöt ei noussu ollenkaan (yli 40asteen) 20km ajolla? Jopa oma 200cdi ilman lämmitystä lämpiää paljon nopeemmin ilman webastoa.
-Laatikko tuntu luistavan aikalailla 3-4 vaihdon yhteydessä, liekö johtu kylmästä laatikosta
-Jarrupedaali yllättävän tunnoton verrattuna w126:n millä ajoin paikalle

Eikai tommosta kannata ostaa? Harmitti kun kori kerrankin vanhassa mersussa kunnossa mutta muuten on kaikkea ärsyttävää.

Paljonko maksaisitte hyvästä w140:stä?
Onko se 350TD moottori joka kannattaa kiertää kaukaa vai onko nää vaan huhuja mitkä lähteny liikkeelle muutamasta yksilöstä joissa kone korkannu( --90 luvun alkupään koneprobleemien jälkeen)

Taitaa se bensa olla paljon sivistyneempi? Kuitenki moottorin rouskutus kuului selkeästi enemmän hyttiin mitä w126:ssa, muuten inan hiljaisempi.

-Käynnistysnappi on joku oma viritys.
-Penkissä tuskin on järin suuri vika. Nappulaa eestaas rämppäämällä voi lähteä liikkeelle.
-Tyhjäkäynnin ELR säätö ei mahtanut toimia. Tai sitten siellä on pumpulla käynyt joku kotiseppä ja sääjöt vähän pielessä.
-Tuo moottori kyllä lämpenee jos termari on kunnossa. Puhalsiko lämmintä sisälle? Mittaristoissa on ollut juuri pienten mittareiden vikoja.
-Laatikko remonttiin.

350 alkupään koneet oli niitä joissa kanget taittui ja sylinterit kului soikeiksi ja alkoivat syömään öljyä.
Jossain vaiheessa ennen faceliftiä (-95 tuli facelift) tuli paranneltu versio joka on ihan hyvä kone, tosin mikään polttoainepihi se ei tuossa korissa ole.
Hyvä ja iso autohan se on kun laittaa tuon laatikon. Auton paino taitaa syödä tuon 722.3 lootan W140 korissa kun aika useassa laatikko on loppunsa edellä.

Aikalailla perustekniikkaahan tuo on ilman turhia vikatiloja ja merkkivaloja,
kapeakantisen raksutus toki kuuluu sisälle, varsinkin jos rattiakselin läpivienti ei ole priima.

Diisseliverohan noissa on iso kun auto painaa yli 2500kg
Niin, eikai tuommosta nappiviritystä viitsi ostaa kun ei tiedä miten se on tehty, kuitenki tulee ongelmia sen kanssa.
Varmaan oli mittaristossa vika sitten kun lämmintä kyllä puhalsi sisälle.

Huomasin että sen penkin säätönamiskan paneeli anto periks että oisko sielä sitten johto irti tai muuta?

Jaaniin, pieni jyrinä oli havaittavissa kickdownilla, liekö kartaani vai perä. Omassa 126:ssa ihan samanlaisen kuulonen mikä ihmetytti kun samassa tilanteessa esiinty.

Tiedossa on kyllä että mihinkään cdi-kulutuksiin tuommosella ei pääse mutta se nyt ei tässä haittaa kun tuo w140 on kiinnostanu aina.. :)

Eli -94 tai -95 vm malleja kannattaa kattoa niin saattaapi olla tuo 350 ihan ok mosa? Mielummin ostaisin om606:lla mutta niitä on niin vähän ja nettiautossakin on vain yksi mikä näyttää päällinpuolin hyvältä mutta hinta on liikaa. Sais olla jonkun 4tonttua semmonen missä nyt ei olis kauheesti vikoja mitkä häirittee heti.

Tai sitten vain ostaa bensan :shh: Onhan se aina sivistyneempi eikä raksuta hyttiin niin paljoa.
W210 E320cdi
Avatar
seppola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Pe 28.03.2008 11:54
Paikkakunta: Oulu

Re: Kävin koeajamassa yhen w140:n

Viesti Kirjoittaja seppola »

Meillä on '95 320 bensa ja onhan se mahtava peli ajella (kaks kertaa käyty Euroopassa pyörimässä). Hiljaista ja mukavaa kyytiä ja minusta tehoakin ihan tarpeeksi; paras auto jolla ikuna ajanut. Moottorikin murisee kiihdytyksissä paljon paremmalla saundilla kuin w126:n kuutoskone, sinänsä sillä mitään merkitystä ole, mutta mainitaan nyt kuitenkin :-) Ruostetta valitettavasti löytyy jonnin verran tässä vuosimallissa. Menee matka-ajossa ~10 l:lla, kaupunnissa varmaan 15 l / 100 km.

Kutosissa sitten se kannentiiviste menee jossain vaiheessa jos ei ole jo vaihdettu.
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ajossa 03/13 - 01/16; 12/22 - 08/23)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 465 000 km (ajossa 02/21 - 12/22; aiemmin vaimolla)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~693 000 km (ajossa 05/09 - 02/21; ajossa 05/23 alkaen)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Kävin koeajamassa yhen w140:n

Viesti Kirjoittaja simoks »

seppola kirjoitti:Meillä on '95 320 bensa ja onhan se mahtava peli ajella (kaks kertaa käyty Euroopassa pyörimässä). Hiljaista ja mukavaa kyytiä ja minusta tehoakin ihan tarpeeksi; paras auto jolla ikuna ajanut. Moottorikin murisee kiihdytyksissä paljon paremmalla saundilla kuin w126:n kuutoskone, sinänsä sillä mitään merkitystä ole, mutta mainitaan nyt kuitenkin :-) Ruostetta valitettavasti löytyy jonnin verran tässä vuosimallissa. Menee matka-ajossa ~10 l:lla, kaupunnissa varmaan 15 l / 100 km.

Kutosissa sitten se kannentiiviste menee jossain vaiheessa jos ei ole jo vaihdettu.
Juu ihan riittävä se kutoskone on w126:ssakin mun mielestä.

Vaikka tuo 350TD on paperilla yhtä laiska kuin 200cdi väykky niin ihan tarpeeks sekin liikkuu ettei nyt tarvii mitään erikoisia ponnisteluja liikentees :)
W210 E320cdi
tuomasnuutti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
Paikkakunta: Turku

Re: Kävin koeajamassa yhen w140:n

Viesti Kirjoittaja tuomasnuutti »

Mika.T kirjoitti:
350 alkupään koneet oli niitä joissa kanget taittui ja sylinterit kului soikeiksi ja alkoivat syömään öljyä.
Jossain vaiheessa ennen faceliftiä (-95 tuli facelift) tuli paranneltu versio joka on ihan hyvä kone, tosin mikään polttoainepihi se ei tuossa korissa ole.

En ole huomannut että kyseinen moottori olisi kangiltaan heikko. Omaani ei tosin ole piristetty millään tavoin. Tuo 110 kW riittää minulle hyvin. Alkuperäinen turbokin antaa hyvän väännön. Ohjaus on tosiaan tunnoton, lienee parametrisen ohjauksen tehostuksen ansiosta.
Automaattilaatikko meni omastakin pakin osalta, ehkä tyhmyyttäkin kun piti kokeilla motarilla ässän kulkunopeutta. Sen kokeilun jälkeen pakki katosi. Paras auto mitä olen ajanut, vaikka onkin vanha, mutta hienon kyydin antaa kun auto on kunnossa. Polttoaineen kulutus 10-12-litraa satasella. Ehkä voisi asentaa OM 606 turbomootorin vanhan tilalle, mutta vanhallakaan ei ole ajettu kuin 312000 km, eli ei taida kannattaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13215
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Kävin koeajamassa yhen w140:n

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tuomasnuutti kirjoitti:
En ole huomannut että kyseinen moottori olisi kangiltaan heikko.
Mutta moni muu on huomannut, mistähän tuo "tyyppinimi":
http://www.benzworld.org/forums/w140-s- ... iesel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Eri asia onko noilla ongelmilla mitään merkitystä tänä päivänä. Ei silti kannata ummistaa silmiä faktoilta.
tuomasnuutti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
Paikkakunta: Turku

Re: Kävin koeajamassa yhen w140:n

Viesti Kirjoittaja tuomasnuutti »

DBFI kirjoitti:
tuomasnuutti kirjoitti:
En ole huomannut että kyseinen moottori olisi kangiltaan heikko.
Mutta moni muu on huomannut, mistähän tuo "tyyppinimi":
http://www.benzworld.org/forums/w140-s- ... iesel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Eri asia onko noilla ongelmilla mitään merkitystä tänä päivänä. Ei silti kannata ummistaa silmiä faktoilta.

No olipahan kattava selvitys kyseisen auton ja sen moottoritekniikan haavoittuvuudesta. En oikein luota tuontyyppisiin keskustelupalstojen tarinoihin. Otos tässäkin tapauksessa oli vain muutama tapaus, jossa niissäkään ei suoraan kankien vikaherkkyydestä mainita kuin lämpöongelmien suhteen.
Kyseisiä autoja kyseisillä moottoreilla on varmaan valmistettu muutama kymmenentuhatta kappaletta, missähän ne kaikki torsot liikkuvat vai onko kaikki romutettu toimimattoman moottorin perusteella.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13215
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Kävin koeajamassa yhen w140:n

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tuomasnuutti kirjoitti:
No olipahan kattava selvitys kyseisen auton ja sen moottoritekniikan haavoittuvuudesta. En oikein luota tuontyyppisiin keskustelupalstojen tarinoihin. Otos tässäkin tapauksessa oli vain muutama tapaus, jossa niissäkään ei suoraan kankien vikaherkkyydestä mainita kuin lämpöongelmien suhteen.
Kyseisiä autoja kyseisillä moottoreilla on varmaan valmistettu muutama kymmenentuhatta kappaletta, missähän ne kaikki torsot liikkuvat vai onko kaikki romutettu toimimattoman moottorin perusteella.
En minäkään luottaisi yhteen foorumiviestiin, edes mersufoorumin moottoriasiantuntijalta. :) Oletin itsestäänselvyydeksi että tuo oli vain esimerkkikeskustelu ja jos aiheen asiantuntija ei jo tuota ja muita vastaavia aiemmin ole lukenut niin helposti löytäisi lisää.

Jos tuon esimerkkithreadin luit niin sanottiinhan sielläkin että ne ongelmalliset moottorit on varmasti kaikki jo hajonneet. Amerikassa varmaan usein sen jälkeen koko auto romutettu mutta eiköhän sielläkin monet ole myös korjattu ajokuntoon.

Ei tästä kannata ottaa hernettä vaikka tuollaisen auton omistaisikin. Aiemmassakin viestissä jo kommentoin että ei noilla ongelmilla tarvitse tänä päivänä olla mitään merkitystä kun moottorit on jo hajonneet ja korjattu (ne jotka ovat liikenteessä). Koko pointtini ei ollut ottaa kantaa kyseisen mallin hankintaan tai kyseisen mallin omistajiin vaan kompata Mika.T:n kommenttia jonka todenperäisyyttä eräs täkäläinen moottoriasiantuntija piti epäilyttävänä.

Täytyy lisätä että tältä foorumilta oppii aina uusia asioita. Tähän mennessä en ole ymmärtänyt olla kokeilematta miten mersu kulkee. Onneksi ei ole kokeilujen johdosta pakki hävinnyt. :wink:
Automaattilaatikko meni omastakin pakin osalta, ehkä tyhmyyttäkin kun piti kokeilla motarilla ässän kulkunopeutta. Sen kokeilun jälkeen pakki katosi.
Viimeksi muokannut DBFI, La 28.11.2015 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuomasnuutti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
Paikkakunta: Turku

Re: Kävin koeajamassa yhen w140:n

Viesti Kirjoittaja tuomasnuutti »

DBFI kirjoitti:
tuomasnuutti kirjoitti:
No olipahan kattava selvitys kyseisen auton ja sen moottoritekniikan haavoittuvuudesta. En oikein luota tuontyyppisiin keskustelupalstojen tarinoihin. Otos tässäkin tapauksessa oli vain muutama tapaus, jossa niissäkään ei suoraan kankien vikaherkkyydestä mainita kuin lämpöongelmien suhteen.
Kyseisiä autoja kyseisillä moottoreilla on varmaan valmistettu muutama kymmenentuhatta kappaletta, missähän ne kaikki torsot liikkuvat vai onko kaikki romutettu toimimattoman moottorin perusteella.
En minäkään luottaisi yhteen foorumiviestiin, edes mersufoorumin moottoriasiantuntijalta. :) Oletin itsestäänselvyydeksi että tuo oli vain esimerkkikeskustelu ja jos aiheen asiantuntija ei jo tuota ja muita vastaavia aiemmin ole lukenut niin helposti löytäisi lisää.

Jos tuon esimerkkithreadin luit niin sanottiinhan sielläkin että ne ongelmalliset moottorit on varmasti kaikki jo hajonneet. Amerikassa varmaan usein sen jälkeen koko auto romutettu mutta eiköhän sielläkin monet ole myös korjattu ajokuntoon.

Ei tästä kannata ottaa hernettä vaikka tuollaisen auton omistaisikin. Aiemmassakin viestissä jo kommentoin että ei noilla ongelmilla tarvitse tänä päivänä olla mitään merkitystä kun moottorit on jo hajonneet ja korjattu (ne jotka ovat liikenteessä). Koko pointtini ei ollut ottaa kantaa kyseisen mallin hankintaan tai kyseisen mallin omistajiin vaan kompata Mika.T:n kommenttia jonka todenperäisyyttä eräs täkäläinen moottoriasiantuntija piti epäilyttävänä.
Osaan kyllä arvella mainitun auton / moottorin rikkoontumiseen tavanomaisesta poikkavasta käytöstä. Normi käytössä kyseinen moottori kyllä varmasti kestää miljoona kilometriä ilman remonttia. Kerron tämän sillä perusteella, että itselläni on ollut Mersu käyttöautona yli 40-vuotta ja yksi niistä Möhkö, joka ei omassa ajossa ole poikennut moottorin kestävyydeltään muista Mersuista.
Mitä tulee Mika Tauriaisen sairaalloiseen mustamaalaamiseen 3.5-litran turbodiesel moottoreita, niin voisin kysyä mihin kokemukseen tai tietoon käsitys/ väittämä perustuu. Veikkaan että sitä objektiivista faktaa ei kyseiseltä henkilöltä löydy. Varmaankin hänen tapauksessa jossa viritysastetta on muutettu, saadaan moottori hajotettua jos ei osata tehdä muita muutoksia samalla kun tehoa ja vääntöä lisätään.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Kävin koeajamassa yhen w140:n

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Maailman paras moottori se 3.5nen
Viimeksi muokannut Mika.T, La 28.11.2015 23:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
tuomasnuutti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
Paikkakunta: Turku

Re: Kävin koeajamassa yhen w140:n

Viesti Kirjoittaja tuomasnuutti »

Mika.T kirjoitti:Olenko moittinut 3.5sta???

Minulla on ollut itselläkin sellainen käyttöautossa eikä siinä ollut ikinä mitään ongelmia. Vaikka oli otettu ulos se 300hv ja reilu 500nm

Olethan sinä toitottanut niistä alkupään moottoreista jo väsymiseen saakka.
Jos vähänkin tietää moottoreista niin kyseinen moottori saadaan kestämään oli siellä kiertokanget minkälaiset hyvänsä. Täytyy vaan osata rakentaa moottori niiden ehtojen mukaan mitkä palikat ovat sisällä.
Viimeksi muokannut tuomasnuutti, La 28.11.2015 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Kävin koeajamassa yhen w140:n

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

joo...
Viimeksi muokannut Mika.T, La 28.11.2015 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuomasnuutti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
Paikkakunta: Turku

Re: Kävin koeajamassa yhen w140:n

Viesti Kirjoittaja tuomasnuutti »

Mika.T kirjoitti:Olen lukenut ulkomaisilta voorumeilta liikaa hajonneista kolmepuolikkaista.
Suomessahan noita ei ole kuin 140koppasissa. Maailmalta löytyy paljon 350siä W126sia joissa ko. ongelma on ollut pahempi.
Kannattaisi itsekkin perehtyä niin ei tarvis täällä turhia jankata.

Mulle se on ihan se ja sama vaikka joku sellaisen itselleen ostaakin. Koitan vaan varotella mitä voi pahimmillaan tulla eteen.

Tuollaiset kertomukset ovat mustamaalaamista vailla mitään totuuspohjaa. Toisten kertomukset muuttuu matkan varrella ja siitä tehdään johtopäätöksiä, vaikei tiedosteta mitkä tekijät ovat vaurioiden syynä. Itsekin kyllä ajamalla hajotan moottorin kuin moottorin.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Kävin koeajamassa yhen w140:n

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Joo...
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Kävin koeajamassa yhen w140:n

Viesti Kirjoittaja pera8x »

möhköhän on mitä heinoimpia autoja ajella. se on vaan pilattu tolkuttomalla verotuksella. korkeahko kulutus ja siihen päälle vielä karseet diiseliverot, niin ei sitä ihan persaukinen viitsi pitää kauppakassina. rahamiehillehän se ei ole ongelma, mutta ne nyt ei muutenkaan taida noin vanhoilla autoilla ajella. paperilla tossa on aika nihkeesti tehoja. eikä se vakiona kyllä kovin ripeäkään ole. pikkasen soppaa lisää, niin tulee ihan ok reippaus painavaan autoon.

jos nyt olisin hankkimassa ässää, niin kyllä se olisi pensakoneinen. ei tota diiseliä voi järkisyillä oikein perustella mitenkään, kun kuluttaakin yhtäpaljon polttoainetta, kun pensakutoset ja on laiskempi ja ne vielä kovat verot. tunnesyiksihän riittää, että on dieselmies henkeen ja vereen.

vielä tohon, kun simoksi mainitti noista moottoriäänistä, niin kulahtanut moottorin kumityyny voi olla syypäänä moottorin mekkalointiin sisätiloihin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Kävin koeajamassa yhen w140:n

Viesti Kirjoittaja simoks »

pera8x kirjoitti:möhköhän on mitä heinoimpia autoja ajella. se on vaan pilattu tolkuttomalla verotuksella. korkeahko kulutus ja siihen päälle vielä karseet diiseliverot, niin ei sitä ihan persaukinen viitsi pitää kauppakassina. rahamiehillehän se ei ole ongelma, mutta ne nyt ei muutenkaan taida noin vanhoilla autoilla ajella. paperilla tossa on aika nihkeesti tehoja. eikä se vakiona kyllä kovin ripeäkään ole. pikkasen soppaa lisää, niin tulee ihan ok reippaus painavaan autoon.

jos nyt olisin hankkimassa ässää, niin kyllä se olisi pensakoneinen. ei tota diiseliä voi järkisyillä oikein perustella mitenkään, kun kuluttaakin yhtäpaljon polttoainetta, kun pensakutoset ja on laiskempi ja ne vielä kovat verot. tunnesyiksihän riittää, että on dieselmies henkeen ja vereen.

vielä tohon, kun simoksi mainitti noista moottoriäänistä, niin kulahtanut moottorin kumityyny voi olla syypäänä moottorin mekkalointiin sisätiloihin.
Juuri näin, ei tuohon dieseliin kai viitsi sekaantua kun vuosittaiset kulut pelkän liikkumisen johdosta on melkoset. Katsellaan pensalaitteita jos ei sitten autokuume hellitä :)
W210 E320cdi
Vastaa Viestiin