MB w204 ´07 200 Kompressor manuaalivaihteisto-ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vaiski_88
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 24.11.2015 15:56

MB w204 ´07 200 Kompressor manuaalivaihteisto-ongelma

Viesti Kirjoittaja vaiski_88 »

Minulla on 6-lovisen manuaalivaihteiston kanssa ongelmia. Luinkin jo forumia ja päättelin ongelman johtuvan vaihteistoöljyistä. Öljyä laitettiin forumin ohjeiden mukaan vähemmän eli noin 1,2-1,3l. Ongelma ei kuitenkaan korjaantunut!

Eli ongelmaan: jo pienellä pakkasella/nollan pinnassa vaihteisto oireilee vaihdetta vaihdettaessa. Suurin ongelma on vaihtaessa 1 -> 2. Vaihdelaatikko "kurahtaa" inhottavasti. Samaa vikaa esiintyy myös vaihdettaessa 2 -> 3, mutta ei yhtä paljon. Kun vaihtaessa pitää normaalia enemmän malttia ja antaa kierroksien laskea sujuu vaihtaminenkin sujuvammin. Ongelma katoaa/lievenee kun moottori ja vaihteisto lämpenee.

Samalla kun vaihteistoöljyt vaihdettiin ilmattiin myös varalta kytkin vaihdelaatikon puolelta. Toisen pään ilmaaminen ei ilman ohjeistusta onnistu, eli jos jollain kokemusta miten se onnistuu pienimmällä vaivalla/purulla voisi senkin varalta tehdä. Veho ei tule kysymykseen vaikka ehkä pienin vaiva olisikin! :D

Onko jollakin hyvää ideaa mikä tällaiseen oireiluun olisi syynä? Autolla on ajettu ~135000km. Vaihteistoöljyn seasta ei löytynyt mitään epänormaalia.

Jos tähän asiaan liittyen löytyy jo keskustelu joka kertoo vastauksen voi myös linkittää sinne. Väärään öljyn määrään on kuitenkin hankala uskoa, koska öljyt on juuri vaihdettu.
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: MB w204 ´07 200 Kompressor manuaalivaihteisto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

vaiski_88 kirjoitti: Samalla kun vaihteistoöljyt vaihdettiin ilmattiin myös varalta kytkin vaihdelaatikon puolelta. Toisen pään ilmaaminen ei ilman ohjeistusta onnistu, eli jos jollain kokemusta miten se onnistuu pienimmällä vaivalla/purulla voisi senkin varalta tehdä. Veho ei tule kysymykseen vaikka ehkä pienin vaiva olisikin! :D
Mitä tämä tarkoittaa? Eikö koko linjasto tule ilmattua kerralla. Ainakin jos ilmaamisen tekee niinkuin minä olen tottunut: Toinen pumppaa poljinta ja toinen avaa ilmausruuvia aina kun poljin on pohjassa ja laittaa sen kiinni ennenkuin polkimen päästää ylös.
vaiski_88 kirjoitti: Onko jollakin hyvää ideaa mikä tällaiseen oireiluun olisi syynä? Autolla on ajettu ~135000km. Vaihteistoöljyn seasta ei löytynyt mitään epänormaalia.
Kuluneet synkrorenkaat.
vaiski_88 kirjoitti: Jos tähän asiaan liittyen löytyy jo keskustelu joka kertoo vastauksen voi myös linkittää sinne. Väärään öljyn määrään on kuitenkin hankala uskoa, koska öljyt on juuri vaihdettu.
Toista öljyä voisi kokeilla, kirjoitin juuri toiseen topikkiin omista kokemuksista. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=171343
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Vastaa Viestiin