W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Nyt, kun uuden E:n paljastukseen on enää alle kk, niin voisimme näin joulua viettäessä kerätä yhteen tähän asti julkisuuteen vuotaneita tietoja mallista.
1. sisusta:
2. ajovalot:
3.moottorit; saks.k. Wikipedian mukaan bensamoottorit ovat alkuun ennestään tuttuja, dieseleissä uutuutena tulee aluksi 2-litrainen OM654 ja myöhemmin sen 6-pyttyinen isoveli OM656:
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... sche_Daten" onclick="window.open(this.href);return false;
1. sisusta:
2. ajovalot:
3.moottorit; saks.k. Wikipedian mukaan bensamoottorit ovat alkuun ennestään tuttuja, dieseleissä uutuutena tulee aluksi 2-litrainen OM654 ja myöhemmin sen 6-pyttyinen isoveli OM656:
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... sche_Daten" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Tuossa videolla aika hyvin esitelty kaikki mitä paljastettu.
https://m.youtube.com/watch?v=b2bOIbutZ9g" onclick="window.open(this.href);return false;
https://m.youtube.com/watch?v=b2bOIbutZ9g" onclick="window.open(this.href);return false;
Mercedes Benz e 300 bluetec hybrid w212 vm.13
Ex. Audi A4 SportEdition 2.0TDI vm.06
Ex. VW Golf 1.6FSI vm.06
Ex. VW Golf 1.4 vm.04
Ex. Audi A4 SportEdition 2.0TDI vm.06
Ex. VW Golf 1.6FSI vm.06
Ex. VW Golf 1.4 vm.04
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Audin ja BMW:n kehittäessä jo laservaloja, keskittyy M-B vielä LEDien kehittelyyn; seuraavassa E:ssä tulee olemaan 84 LEDiä entisen 24:n sijaan:
http://steeringnews.com/mercedes-benz-a ... amps-9246/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://steeringnews.com/mercedes-benz-a ... amps-9246/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mersumies
- Viestit: 2764
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Näyttäisi tulevan hieno, paitsi mittaristosta. Liikaa värejä, liikaa valikkoja, liikaa vaihtoehtoja, liikaa kaikkea. Toivottavasti tuon räplääminen on estetty ajaessa. Joskus vaan vähemmän on enemmän ja videopelit. pitäisi pelata jossain muualla kuin ajaessa. Kummallinen tarve mersulla pilata uusi hieno malli noin typerältä mittaristolla
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Mitä siinä mittaristossa on mitä ei aiemman mallin mittaristossa ollut, siis valikoita tai valintoja? Vai tarkoitatko COMAND-ruutua? Miltähän se näyttää jos autoon ruksaa Audio 20 CD:n.tahtoomersun kirjoitti:Näyttäisi tulevan hieno, paitsi mittaristosta. Liikaa värejä, liikaa valikkoja, liikaa vaihtoehtoja, liikaa kaikkea. Toivottavasti tuon räplääminen on estetty ajaessa. Joskus vaan vähemmän on enemmän ja videopelit. pitäisi pelata jossain muualla kuin ajaessa. Kummallinen tarve mersulla pilata uusi hieno malli noin typerältä mittaristolla
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Eiköhän siinä hinnatalkaen-mallissa, mitä porukat täällä pohjolassa ostaa, ole ihan tavallinen mittaristo ja pikkuruinen ruutu tuossa keskellä
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Perusmallissa nopeus- ja kiekkamittari tulevat olemaan analogiset:
http://5komma6.mercedes-benz-passion.co ... asse-w213/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://5komma6.mercedes-benz-passion.co ... asse-w213/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Toivottavasti, mutta tuo näyttää kyllä niin itsetehdyltä No eiköhän tuo joku protoversio ole. Vähemmän olis todellakin enemmän varsinkin työkoneissa mutta minkäs teet jos haluaa pysyä kehityksen mukana.Laaksonen kirjoitti:Perusmallissa nopeus- ja kiekkamittari tulevat olemaan analogiset
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Olisiko tuo analoginen joku taxi malli ? Ei tuota kyllä kukaan huoli autoonsa ,sentään aika arvokas auto muuallakin kuin suomessa .
-
- Mersumies
- Viestit: 2764
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Huhhuh, ei pitäisi näköjään puhelimella kirjoitella mitään, ainakaan ilman silmälaseja:oops: Juu siis tuota mittaristoa, tai oikeammin mittariston kuvaa tarkoitin, eli onko ihan pakko tehdä mittaristo tuollaisilla irtonaisen ja jälkiasenteisen näköisillä näytöillä. Nykyisen mallin(pre fase) mittaristo on ainakin omasta mielestä siistimpi, paitsi tuo mittariston oikealla puolella oleva "pahka". En nyt tarkoita koko kojelautaa, vaan mittaristoa, uudessa kyllä tuo muu osa kojelautaa ja sisustaa on paljonkin hienompi. Itse mielummin haluan autooni mittarit, kuin mittareiden kuvat!DBFI kirjoitti:Mitä siinä mittaristossa on mitä ei aiemman mallin mittaristossa ollut, siis valikoita tai valintoja? Vai tarkoitatko COMAND-ruutua? Miltähän se näyttää jos autoon ruksaa Audio 20 CD:n.tahtoomersun kirjoitti:Näyttäisi tulevan hieno, paitsi mittaristosta. Liikaa värejä, liikaa valikkoja, liikaa vaihtoehtoja, liikaa kaikkea. Toivottavasti tuon räplääminen on estetty ajaessa. Joskus vaan vähemmän on enemmän ja videopelit. pitäisi pelata jossain muualla kuin ajaessa. Kummallinen tarve mersulla pilata uusi hieno malli noin typerältä mittaristolla
Nuo alemmassa kuvassa olevat analogiset versiot tuskin on tuotantomalli, edes suomeen tulevissa autoissa. Tuollaisia mittareiden kuviahan on toteutettu jo kauan ja paljon tyylikkäämmin kuin uudessa eessä tai ässässä, eli mitään uutta hottia nuo eivät ole. Eivät nämä nyt kuitenkaan riitä estämään "kaksykskolmosen" hankintaa aikanaan ja onhan tuon tusinankin sisustaa jo jotenkin oppinut sietämään....
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Minusta tuo iso näyttötsydeemi on ihan asiallinen, ainakin miljoona kertaa asiallisempi kuin se irrallaan roikkuvan näköinen padin klooni. Ajelin tässä yx päivä uudella passatilla, jossa oli tuommoinen näyttöhässäkkä, vaikkakin pienempi, mittaristona. Oikein asiallinen laitos, siis se mittaristonäyttö, ja autokin ihan ok, vaikkei nyt tietty yllä lähellekään tuon uuden E:n hienostuneisuutta. Mutta oli se aika kiva, kun sitä mittaristonäkymää sai muokattua esim. niin, että siihen jäi pienet, mutta ihan luettavat päämittarit ja samaan aikaan näkymän täytti navin kartta juuri siinä, missä sen ajaessa pitäisikin olla
Ja muistanko väärin, että jossain Lexuksessa olisi jo 90-luvun alussa ollut perinteisen analogisen näköiset mittarit jollain näyttötekniikalla toteutettuna...
Ja muistanko väärin, että jossain Lexuksessa olisi jo 90-luvun alussa ollut perinteisen analogisen näköiset mittarit jollain näyttötekniikalla toteutettuna...
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Miten niin "jo kehittäessä laser valoja"? Minulle on ihan sama vaikka olisi petroolivalot, jos niillä näkee erinoimaisesti. Valovoimaahan noilla uusilla ratkaisuilla ei kai juurikaan enempää saavuteta, saadaan vaan valoa oikeaan paikkaan. Eikä se valovoima olekkaan suuri ongelma, kuten monista kiitettävistä xenoneista voi todeta.Laaksonen kirjoitti:Audin ja BMW:n kehittäessä jo laservaloja, keskittyy M-B vielä LEDien kehittelyyn; seuraavassa E:ssä tulee olemaan 84 LEDiä entisen 24:n sijaan:
[ http://steeringnews.com/wp-content/uploads/2015/05/Mercedes-Benz-second-generation-Multibeam-LED-technology-750x400.jpg ]
http://steeringnews.com/mercedes-benz-a ... amps-9246/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Eikös tässä nykysuuntaus ole vähän toisinpäin, valovoimaa vähennetään, jotta voidaan tehdä autot ilman lampunpesureita. Onko 213:ssa lampunpesurit?Motti M kirjoitti:Miten niin "jo kehittäessä laser valoja"? Minulle on ihan sama vaikka olisi petroolivalot, jos niillä näkee erinoimaisesti. Valovoimaahan noilla uusilla ratkaisuilla ei kai juurikaan enempää saavuteta, saadaan vaan valoa oikeaan paikkaan. Eikä se valovoima olekkaan suuri ongelma, kuten monista kiitettävistä xenoneista voi todeta.Laaksonen kirjoitti:Audin ja BMW:n kehittäessä jo laservaloja, keskittyy M-B vielä LEDien kehittelyyn; seuraavassa E:ssä tulee olemaan 84 LEDiä entisen 24:n sijaan:
[ http://steeringnews.com/wp-content/uploads/2015/05/Mercedes-Benz-second-generation-Multibeam-LED-technology-750x400.jpg ]
http://steeringnews.com/mercedes-benz-a ... amps-9246/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Tuskin, koska olivat pakolliset vain xenonien kanssa.tj86430 kirjoitti: Eikös tässä nykysuuntaus ole vähän toisinpäin, valovoimaa vähennetään, jotta voidaan tehdä autot ilman lampunpesureita. Onko 213:ssa lampunpesurit?
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Luulin että pakollisuus liittyy valotehoon, eikä teknologiaan. Tosin voi hyvin olla, että pakollisuuteen vaadittava teho tulee vain xenoneilla. Tai sitten luulin ihan väärin, kuten tavallista.Laaksonen kirjoitti:Tuskin, koska olivat pakolliset vain xenonien kanssa.tj86430 kirjoitti: Eikös tässä nykysuuntaus ole vähän toisinpäin, valovoimaa vähennetään, jotta voidaan tehdä autot ilman lampunpesureita. Onko 213:ssa lampunpesurit?
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Näin Tuulilasin besserwisser tietää kertoa:
"Lampunpesimet eivät ole enää vuosikausiin olleet pakollisia, eikä niitä käytetä tai pidetä tarpeellisena muualla kuin Suomessa ja muissa Pohjoismaissa. Hintapaineissa tällaiset lisävarusteet jätetään tilaamatta. Ksenonvalojen yhteydessä ne ovat pakolliset."
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/todelliset-varusteet" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lampunpesimet eivät ole enää vuosikausiin olleet pakollisia, eikä niitä käytetä tai pidetä tarpeellisena muualla kuin Suomessa ja muissa Pohjoismaissa. Hintapaineissa tällaiset lisävarusteet jätetään tilaamatta. Ksenonvalojen yhteydessä ne ovat pakolliset."
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/todelliset-varusteet" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Vaimon xenon- valoin olevassa uudessa volkkarissa on vielä ajovalopesimet ja oikeasti tarpeellinen varuste meikäläisillä kurakeleillä kaamoksen vallitessa puolet vuodesta. Maisema kirkastuu kummasti kun ruuttaa pari kertaa kunnolla. Eri asia sitten on, että vanhassa Eemelissäni nekin toimii fiksummin erillisestä katkaisijasta...
Oliko niin, ettei xenonienkaan yhteydessä tarvittu pesimiä, jos valot oli riittävän tehottomat (muutoinkin)
Oliko niin, ettei xenonienkaan yhteydessä tarvittu pesimiä, jos valot oli riittävän tehottomat (muutoinkin)
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Muistaakseni alennetulla valoteholla ei ksenonien kanssakaan tarvita pesureita tai automaattista tasonsäätöä. Valotehossa halutaan nykyisin säästää varmaankin myös polttoaineen kulutuksen vuoksi.
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Uusimman Mootori-lehden mukaan pesurit eivät ole pakolliset, jos lähivalojen valoteho on alle 2000lm. Tästä voisi päätellä, että jos valoteho on yli 2000lm, niin sitten ovat pakolliset. Voi olla, että joko väite tai päättely on väärin.
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Jospa palaisimme valojen loistavasta maailmasta takaisin pääaiheeseen; tältä näyttää tulevan E:n savimalli:
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Tuossa savimallissa näyttäisi olevan laskeva kylkilinja, että olisko se kuitenkin C.Jospa palaisimme valojen loistavasta maailmasta takaisin pääaiheeseen; tältä näyttää tulevan E:n savimalli
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Sen verran monikäyttöfanaatikko olen, että onneksi tuo tuleva T-malli näyttäisi protokuvissa sedania konservatiivisemmin tarkoituksenmukaisuus edellä muotoillun. Sellaisen voisi haluta, vaan palkkaluokka ei valitettavasti riitä .
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
No tuossa muotoja vasta hahmoteltiin, tässä ne ovat naamioituna:manonyymi kirjoitti:Tuossa savimallissa näyttäisi olevan laskeva kylkilinja, että olisko se kuitenkin C.Jospa palaisimme valojen loistavasta maailmasta takaisin pääaiheeseen; tältä näyttää tulevan E:n savimalli
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Se pitää sanoa että mielestäni uusi 213 näyttää tosi hyvälle päältä ja sisältä.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Jos Lontoon kieli on paremmin hallussa:Tepsun kirjoitti:Tuossa videolla aika hyvin esitelty kaikki mitä paljastettu.
https://m.youtube.com/watch?v=b2bOIbutZ9g" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=b2bOIbutZ9g" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Rovaniemellä pyörii juuri nyt päivittäin W213 kevyesti maskeerattuna, ajavat normaaleja talvitestejään ja autoja säilytetään paikallisen hotellin parkkihallissa milloin eivät ole ajossa.
Täältä on aikoinaan bongattu testiajoista useasti myös W210, W211 ja W212 monien muiden mallien ohella.
Täältä on aikoinaan bongattu testiajoista useasti myös W210, W211 ja W212 monien muiden mallien ohella.
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
Huomasin hiljattain, että tälle aiheelle on jo perustettu ketju aikoinaan, joten voisimme jatkaa keskustelua siellä:
-> http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=156349" onclick="window.open(this.href);return false;
-> http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=156349" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
[quote="Nach"]Rovaniemellä pyörii juuri nyt päivittäin W213 kevyesti maskeerattuna, ajavat normaaleja talvitestejään ja autoja säilytetään paikallisen hotellin parkkihallissa milloin eivät ole ajossa.
Täältä on aikoinaan bongattu testiajoista useasti myös W210, W211 ja W212 monien muiden mallien ohella. [/quote]
Tein saman havainnon.
Täältä on aikoinaan bongattu testiajoista useasti myös W210, W211 ja W212 monien muiden mallien ohella. [/quote]
Tein saman havainnon.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Re: W/S213 - Eemelin sukupolvenvaihdos
CLK toimi aikoinaan sekä C:n että E:n coupé-versiona. Nyt C- ja E-coupét ovat yhdistyneet jälleen CLE:ksi, joka on hiljattain myös Suomessa hinnoiteltu:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.