Mercedes-Benz SLK 230K R170
Mercedes-Benz SLK 230K R170
Aloitellaan tähän projektitopicci kyseisestä ajoneuvosta. Topicci on ollut tarkoitus jo pystyttää aikoja sitten, mutta sitä ei mies ole saanut aikaan, kun on auton kimpussa niin hurjasti viettänyt työtunteja.
Autonhan ostin Heinäkuussa 2015, ja siitä alettiin heti rakentelemaan ja purkamaan. Auto on ollut tähän asti projektia tarkoitus pitää ajossa kokoajan, ja pysyy edelleen.
Autoon sitten tarkemmin: eli SLK vanhimmalla korimallilla (R170), vuosimallia 1997, mittarissa ostohetkellä 150tkm, tällä hetkellä 154,4tkm. Automaatti vaihteisto tottakai. Nahkasisusta musta. Värinä toimii tällä hetkellä ihan tumman sininen, tietyssä valossa musta (tämä vaihtuu kun auto maalataan). Ruostetta en ole autosta löytänyt muualta kuin korin tuki liuskoista auton pohjasta, mutta nämä maalataan myös uudelleen. Autolla ei ollut minua ennen ajettu ikinä talvella ja ensimmäinen Suomessa oleva omistaja (minua edeltävä) oli ajanut autolla omana 5-vuoden omistusaikanaan vain reilu 5tkm, kesäautona siis ollut. Minulla tämä on ympärivuotisessa käytössä, eli asensin tähän Defan lohkovastuksen ja ostin alkuperäisille vanteille nastarenkaat (Hakka 7) Auto on tarkoitus siis rakennella sisältä ja ulkoa. Moottoritilaan ei tule juurikaan muutoksia, jotain osia vain maalataan sieltä ja moottoritila pestään niin hyvin kun se voi ilman koneen irroitusta. Kulkupuolelle edellinen omistaja oli laittanut nokkapyörä paketin, eli kompura lähtee nopeammin mukaan isomman nokkapyörän ansiosta, K&N ilmansuodattimen, lastun ja katin jälkeen putki on täysin kustomi. Äänet eivät ole ihan tavallisen SLK:n äänet, voisi luulla että isompi kone hyrrää moottoritilassa (tästä voin videota laittaa myöhemmin). Sisusta rakennetaan lähes kokonaan uusiksi (alkaa olemaan 100% valmis tällä hetkellä)
Varustelista: (Värikoodi laittoi vedet silmiin positiivisessa mielessä, mutta jos värin googlaa, tulee kyllä ihan se väri mikä autossa on, tuo green vaan hämäsi siellä välissä )
Baumuster 170447
Sales name SLK 230 KOMPRESSOR
Order number 0 6 205 10432 (Destination: Branch Luebeck)
Delivery date 06 08 1997
PAINT1 189U GREEN BLACK METALLIC
Interior color 221A LEATHER BLACK
Engine 111973 12 016553
Gearbox 722605 00 509148
189U GREEN BLACK METALLIC
200A LEATHER
221A LEATHER BLACK
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
292 SIDEBAG
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
580 AIR CONDITIONER
808 AEJ 06/1/M/X
808 *1 111.9__ 19951204 AEJ 06/1/M/X
808 *2 170____ 19961214 AEJ 07/1
808 *3 722.6__ 19960119 YOM 17/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
Listaa sisutassa ja ulkokuoressa olevista modeista:
- Kaikki nahkaosat rattia ja penkkejä sekä ovipahveista muutamaa osaa lukuunottamatta päällystetty mustalla alcantaralla.
- Ovipahveihin tehty kustomi kaiutinpaikat kuidusta ja elementtejä samalla suunnattu matkustajia kohti.
- A-pilareihein tehty kuidusta kustomi paikat diskanteille ja myös nämä suunnattu matkustajia kohti.
- Keskikonsoliin tehty paikka 2-DIN soittimelle.
- Kaikki alkuperäiset carbon pinnoitteet tarroitettu tämän päivän carbon teipillä joka näyttää huomattavasti paremmalta mitä vuoden 1997 carbon
- Kaikki nappulat ja painikkeet ympäröity kromikehyksellä, myös tuuletin ritilät.
- Etuvalot vaihdettu kirkaskupuisiin, sisältä mustiin valoihin joka nuorensi aika kovasti autoa.
- CL-look etusäleikkö
- Rosteriset kilven alustat
- Savunmustat LED-takavalot ja lisäjarruvalo vaihdettu vakio punaisten tilalle.
- Käsijarrukahva vaihdettu kromiseen, miesten kokoiseen kahvaan.
- Vaihdekepin nuppi vaihdettu carbon teemaan sopivaksi
- Facelift ratti vaihdettu non-Faceliftin tilalle.
- Äänentoistosta vastaa ovissa ja A-pilareissa Cerwin-Vega!n ST65C-sarja ja niille voimapesänänä Cerwinin V600.4 vahvistin. Takapenkkien taakse modasin Cerwinin V82D 8" subit, näille voimaa antaa V1000.1D vahvistin. Kaiutinpiuhat paksua tietenkin, RCA:t peukalopaksuista ja virtajohdot samoin. Soittimena toimii Alpinen ILX-700 Apple CarPlay soitin, jotta se toimii iPhonen kanssa parhaiten antaen navigaattorista lähtien kaikki ominaisuudet käyttöön. Autossa on reilu 9m2 STP:n Black Gold vaimennusmattoa joka kolossa.
- Kaikki nippusiteet katkottu lyhyiksi.
- Edellinen omistaja oli vaihtanut tähän normipeilien tilalle Facelift peilit (nämä tulee myöhemmin vielä vaihtumaan Arrow peileihin, uudet peilit ovat jo laatikossa odottamassa, mutta laitetaan paikoilleen vasta maalauksen yhteydessä)
- Exclusiv-line korisarja (tätä alan laittamaan paikalleen, kunhan kevät saapuu).
- Valoluomet (näitä alan myös tekemään, kunhan kevät saapuu).
- 18" ATP:n vanteet, kokonaan kiillottettuina, nämä kiilloitetaan itse, kumeiksi tulee 245/40
- Alusta Bilstein B12 iskarit ja Eibachin Pro-Kit jouset + 1-kumit joka nurkassa (pitää ehkä vaihtaa eteen takaisin 2-kumit, aika matala nimittäin) kumet vaihdan vasta kaarien mankeloinnin jälkeen, jos on tarvetta.
- Kaikki kaaret mankeloidaan.
- LED kilvenvalot
- Kromikoriste kilvenvalojen listaan
- Kromiset rollbarit, R171 tyyliset "kolmion" muotoiset
- AMG kynnylistat LED-valoilla
Olikohan tuossa kaikki? Ei välttämättä, pitää tulevissa postauksissa kertoa lisää kunhan tulee mieleen (tätä se teettää kun ei tee ajoissa topiccia)
Värityksestä ei vielä ole värin puolesta tietoa, mutta tummassa pysytään edelleen, ja kynäruiskutaidetta tulee myös. Autolla on tarkoitus osallistua siis tulevan kesän MAHDOLLISIMMAN moneen tapahtumaan (saa kertoa paikkakunnilla järjestettävistä tapahtumista mihin tämän voisi tuoda)
Päivittelen topiccia ainakun malttaa täällä käydä. Kommentit, ehdotukset, haukut ja muut ovat tervetulleita. Kuvia koitan myös laittaa, kun niistä itsekin tämän tyylisissä topiceissa niin kovasti pidän.
Autonhan ostin Heinäkuussa 2015, ja siitä alettiin heti rakentelemaan ja purkamaan. Auto on ollut tähän asti projektia tarkoitus pitää ajossa kokoajan, ja pysyy edelleen.
Autoon sitten tarkemmin: eli SLK vanhimmalla korimallilla (R170), vuosimallia 1997, mittarissa ostohetkellä 150tkm, tällä hetkellä 154,4tkm. Automaatti vaihteisto tottakai. Nahkasisusta musta. Värinä toimii tällä hetkellä ihan tumman sininen, tietyssä valossa musta (tämä vaihtuu kun auto maalataan). Ruostetta en ole autosta löytänyt muualta kuin korin tuki liuskoista auton pohjasta, mutta nämä maalataan myös uudelleen. Autolla ei ollut minua ennen ajettu ikinä talvella ja ensimmäinen Suomessa oleva omistaja (minua edeltävä) oli ajanut autolla omana 5-vuoden omistusaikanaan vain reilu 5tkm, kesäautona siis ollut. Minulla tämä on ympärivuotisessa käytössä, eli asensin tähän Defan lohkovastuksen ja ostin alkuperäisille vanteille nastarenkaat (Hakka 7) Auto on tarkoitus siis rakennella sisältä ja ulkoa. Moottoritilaan ei tule juurikaan muutoksia, jotain osia vain maalataan sieltä ja moottoritila pestään niin hyvin kun se voi ilman koneen irroitusta. Kulkupuolelle edellinen omistaja oli laittanut nokkapyörä paketin, eli kompura lähtee nopeammin mukaan isomman nokkapyörän ansiosta, K&N ilmansuodattimen, lastun ja katin jälkeen putki on täysin kustomi. Äänet eivät ole ihan tavallisen SLK:n äänet, voisi luulla että isompi kone hyrrää moottoritilassa (tästä voin videota laittaa myöhemmin). Sisusta rakennetaan lähes kokonaan uusiksi (alkaa olemaan 100% valmis tällä hetkellä)
Varustelista: (Värikoodi laittoi vedet silmiin positiivisessa mielessä, mutta jos värin googlaa, tulee kyllä ihan se väri mikä autossa on, tuo green vaan hämäsi siellä välissä )
Baumuster 170447
Sales name SLK 230 KOMPRESSOR
Order number 0 6 205 10432 (Destination: Branch Luebeck)
Delivery date 06 08 1997
PAINT1 189U GREEN BLACK METALLIC
Interior color 221A LEATHER BLACK
Engine 111973 12 016553
Gearbox 722605 00 509148
189U GREEN BLACK METALLIC
200A LEATHER
221A LEATHER BLACK
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
292 SIDEBAG
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
580 AIR CONDITIONER
808 AEJ 06/1/M/X
808 *1 111.9__ 19951204 AEJ 06/1/M/X
808 *2 170____ 19961214 AEJ 07/1
808 *3 722.6__ 19960119 YOM 17/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
Listaa sisutassa ja ulkokuoressa olevista modeista:
- Kaikki nahkaosat rattia ja penkkejä sekä ovipahveista muutamaa osaa lukuunottamatta päällystetty mustalla alcantaralla.
- Ovipahveihin tehty kustomi kaiutinpaikat kuidusta ja elementtejä samalla suunnattu matkustajia kohti.
- A-pilareihein tehty kuidusta kustomi paikat diskanteille ja myös nämä suunnattu matkustajia kohti.
- Keskikonsoliin tehty paikka 2-DIN soittimelle.
- Kaikki alkuperäiset carbon pinnoitteet tarroitettu tämän päivän carbon teipillä joka näyttää huomattavasti paremmalta mitä vuoden 1997 carbon
- Kaikki nappulat ja painikkeet ympäröity kromikehyksellä, myös tuuletin ritilät.
- Etuvalot vaihdettu kirkaskupuisiin, sisältä mustiin valoihin joka nuorensi aika kovasti autoa.
- CL-look etusäleikkö
- Rosteriset kilven alustat
- Savunmustat LED-takavalot ja lisäjarruvalo vaihdettu vakio punaisten tilalle.
- Käsijarrukahva vaihdettu kromiseen, miesten kokoiseen kahvaan.
- Vaihdekepin nuppi vaihdettu carbon teemaan sopivaksi
- Facelift ratti vaihdettu non-Faceliftin tilalle.
- Äänentoistosta vastaa ovissa ja A-pilareissa Cerwin-Vega!n ST65C-sarja ja niille voimapesänänä Cerwinin V600.4 vahvistin. Takapenkkien taakse modasin Cerwinin V82D 8" subit, näille voimaa antaa V1000.1D vahvistin. Kaiutinpiuhat paksua tietenkin, RCA:t peukalopaksuista ja virtajohdot samoin. Soittimena toimii Alpinen ILX-700 Apple CarPlay soitin, jotta se toimii iPhonen kanssa parhaiten antaen navigaattorista lähtien kaikki ominaisuudet käyttöön. Autossa on reilu 9m2 STP:n Black Gold vaimennusmattoa joka kolossa.
- Kaikki nippusiteet katkottu lyhyiksi.
- Edellinen omistaja oli vaihtanut tähän normipeilien tilalle Facelift peilit (nämä tulee myöhemmin vielä vaihtumaan Arrow peileihin, uudet peilit ovat jo laatikossa odottamassa, mutta laitetaan paikoilleen vasta maalauksen yhteydessä)
- Exclusiv-line korisarja (tätä alan laittamaan paikalleen, kunhan kevät saapuu).
- Valoluomet (näitä alan myös tekemään, kunhan kevät saapuu).
- 18" ATP:n vanteet, kokonaan kiillottettuina, nämä kiilloitetaan itse, kumeiksi tulee 245/40
- Alusta Bilstein B12 iskarit ja Eibachin Pro-Kit jouset + 1-kumit joka nurkassa (pitää ehkä vaihtaa eteen takaisin 2-kumit, aika matala nimittäin) kumet vaihdan vasta kaarien mankeloinnin jälkeen, jos on tarvetta.
- Kaikki kaaret mankeloidaan.
- LED kilvenvalot
- Kromikoriste kilvenvalojen listaan
- Kromiset rollbarit, R171 tyyliset "kolmion" muotoiset
- AMG kynnylistat LED-valoilla
Olikohan tuossa kaikki? Ei välttämättä, pitää tulevissa postauksissa kertoa lisää kunhan tulee mieleen (tätä se teettää kun ei tee ajoissa topiccia)
Värityksestä ei vielä ole värin puolesta tietoa, mutta tummassa pysytään edelleen, ja kynäruiskutaidetta tulee myös. Autolla on tarkoitus osallistua siis tulevan kesän MAHDOLLISIMMAN moneen tapahtumaan (saa kertoa paikkakunnilla järjestettävistä tapahtumista mihin tämän voisi tuoda)
Päivittelen topiccia ainakun malttaa täällä käydä. Kommentit, ehdotukset, haukut ja muut ovat tervetulleita. Kuvia koitan myös laittaa, kun niistä itsekin tämän tyylisissä topiceissa niin kovasti pidän.
Viimeksi muokannut FINJJ, La 30.01.2016 21:16. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Kuvia odotellessa.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Samat täälä, kuvia odotellessa. Missä päin auto pyörii?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Uppailen kuvia tässä aamupäivästä, vapaata töistä ja vielä en malta talliin mennä.
Laite pyörii tosiaan Oulussa, ja on ajossa joka päivä. Joskin vain lyhyitä matkoja.
Laite pyörii tosiaan Oulussa, ja on ajossa joka päivä. Joskin vain lyhyitä matkoja.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Tässäpä kuvia, harmillisesti en ole ottanut näköjään YHTÄÄN kuvaa auton haku reissulta. Pitää vielä kaivella josko löytyisi joku edes..
Teaseri kuva tutuille Facebookkiin ensimmäisenä aamun kun mersu oli pihassa ennen töihin lähtöä
Keulaa ennen valojen / maskin vaihtoa (tarkimmat huomaa, että meni siinä jokunen tovi kun laittoi paikoilleen, maski laitettu eri päivänä kuin valot, sen takia hyttysiä enemmän puskurissa)
Keula valojen vaihdon jälkeen (sumarit lähtee mäkeen samalla kun laitan uuden etupuskurin, mistä puhuin aloituspostissa)
Keula valojen vaihdon ja maskin vaihdon jälkeen, pikkuhiljaa...
Vaimennusta... Tässä on myös rollbarit jo laitettu paikoilleen
Lattiamattoa takaisin paikoilleen, tässä näkyy myös edellisiltä omistajilta jälkiä oven välissä, turvavyö ilmeisesti jäänyt kiireessä väliin...
Subeille piuhojen veto vielä... Huomatkaa loistavan värinen työpaitani
Peräkopin vaimennus alkamassa
Ovien vaimennuksesta ei valitettavasti ole kuvaa.
Tarkimmat huomaa tässä kuvassa subien paikat, SLK:ssä on äärimmäisen hankala mielestäni tehdä subeille paikat. Alkuperäiset Boset kun tulee jossain ihmeellisessä kulmassa tuonne reiän sisälle. Piti siis patentoida tuohon MDF-levyä kunnon pulteilla kiinni, sitten järeät vaimennukset ja tuet joka paikkaan ettei vuoda.
Joko nämä riittävät? No ei helvetissä. Tässä vielä
Terveisiä Saksasta, raitisilman suodattimen ja tuulettimen kun otti kokonaan irti, paljastui tälläistä
SLK:ssa ainakin on tyyppivikana vaihteen valitsimen kumipuslan kuluminen loppuun / hapertuminen, myös tässä yksilössä oli sama ongelma. Vikahan esiintyy siis ikävä resonointina kiihdytyksessä, 2-3k kierroksien välimaastossa.
Ei siitä paljoa ollut jäljellä
Ovet kuiduteltu, sivutasku poistettu, alcantarat päällä.
Hanskalokero päällystetty, ja kromi kehykset paikoillaan. Onko muilla noin hienoa kädenavaus sijaa hanskalokerossaan?
Purkukuvaa, kun sisustasta purettiin kaikki "kuoret" pois ja alettiin päällystää alcantaralla, Facelift ratti tässä jo paikoillaan, sekä ratissa oleva sininen liuska päällystetty alcantaralla.
Tässä se lupaamani miesten vaihdekeppi
Alusta saapunut juuri
Uutta ja vanhaa
Korisarja juuri rantautunut, eihän siinä mennyt kuin 2,5kk että se tuli Briteistä
2-DIN soittimelle keskikonsoli muovi muokattu, tässä näyttää karulta, mutta lopputulos miellyttää ainakin itseäni. Laitan lopputuloksesta kuvan myöhemmin.
Vaihteenvalitsimen lähiympäristö valmis, älkää huoliko, ei nuo ruuvit näy, vaan ne tulevat tuon soittimen kehyksen alle piiloon. Alimpien nappuloiden kulma muuttunut muutaman asteen kuvan jälkeen, ei meinaan mahtunut soittimen kehys paikoilleen alareunasta kun nuo olivat noin pystyssä. Uusi vaihdekepin nuppikin näkyy tässä.
Vanteet, Dragons breathilla pesty. Aloitan noiden puolien kiillotuksen lähipäivinä, lakkaus pilaa niiden kiillon kokonaan, huulessa ei onneksi ole lakkaa.
Pestynä, Marraskuun 2. päivä taitaa olla tässä muistaakseni. Putken päätä ei ole kiillotettu, sen takia noin himmeä. Kiillotetaan kuitenkin. Takavalot näkyvät tässä myös hyvin ja kromikoriste, minkä laitoin rekkarinvalojen listaan. Kuvakulma on näin jälkeenpäin katsottuna erittäin hölmö, perän muodot näyttävät oudoilta.
Josko tällä kuvapläjäyksellä pärjätään ennen seuraavia, voisin ottaa nyt valmiista sisustasta ja ulkoapäin muistakin kuin keulasta ja perästä kuvia.
Teaseri kuva tutuille Facebookkiin ensimmäisenä aamun kun mersu oli pihassa ennen töihin lähtöä
Keulaa ennen valojen / maskin vaihtoa (tarkimmat huomaa, että meni siinä jokunen tovi kun laittoi paikoilleen, maski laitettu eri päivänä kuin valot, sen takia hyttysiä enemmän puskurissa)
Keula valojen vaihdon jälkeen (sumarit lähtee mäkeen samalla kun laitan uuden etupuskurin, mistä puhuin aloituspostissa)
Keula valojen vaihdon ja maskin vaihdon jälkeen, pikkuhiljaa...
Vaimennusta... Tässä on myös rollbarit jo laitettu paikoilleen
Lattiamattoa takaisin paikoilleen, tässä näkyy myös edellisiltä omistajilta jälkiä oven välissä, turvavyö ilmeisesti jäänyt kiireessä väliin...
Subeille piuhojen veto vielä... Huomatkaa loistavan värinen työpaitani
Peräkopin vaimennus alkamassa
Ovien vaimennuksesta ei valitettavasti ole kuvaa.
Tarkimmat huomaa tässä kuvassa subien paikat, SLK:ssä on äärimmäisen hankala mielestäni tehdä subeille paikat. Alkuperäiset Boset kun tulee jossain ihmeellisessä kulmassa tuonne reiän sisälle. Piti siis patentoida tuohon MDF-levyä kunnon pulteilla kiinni, sitten järeät vaimennukset ja tuet joka paikkaan ettei vuoda.
Joko nämä riittävät? No ei helvetissä. Tässä vielä
Terveisiä Saksasta, raitisilman suodattimen ja tuulettimen kun otti kokonaan irti, paljastui tälläistä
SLK:ssa ainakin on tyyppivikana vaihteen valitsimen kumipuslan kuluminen loppuun / hapertuminen, myös tässä yksilössä oli sama ongelma. Vikahan esiintyy siis ikävä resonointina kiihdytyksessä, 2-3k kierroksien välimaastossa.
Ei siitä paljoa ollut jäljellä
Ovet kuiduteltu, sivutasku poistettu, alcantarat päällä.
Hanskalokero päällystetty, ja kromi kehykset paikoillaan. Onko muilla noin hienoa kädenavaus sijaa hanskalokerossaan?
Purkukuvaa, kun sisustasta purettiin kaikki "kuoret" pois ja alettiin päällystää alcantaralla, Facelift ratti tässä jo paikoillaan, sekä ratissa oleva sininen liuska päällystetty alcantaralla.
Tässä se lupaamani miesten vaihdekeppi
Alusta saapunut juuri
Uutta ja vanhaa
Korisarja juuri rantautunut, eihän siinä mennyt kuin 2,5kk että se tuli Briteistä
2-DIN soittimelle keskikonsoli muovi muokattu, tässä näyttää karulta, mutta lopputulos miellyttää ainakin itseäni. Laitan lopputuloksesta kuvan myöhemmin.
Vaihteenvalitsimen lähiympäristö valmis, älkää huoliko, ei nuo ruuvit näy, vaan ne tulevat tuon soittimen kehyksen alle piiloon. Alimpien nappuloiden kulma muuttunut muutaman asteen kuvan jälkeen, ei meinaan mahtunut soittimen kehys paikoilleen alareunasta kun nuo olivat noin pystyssä. Uusi vaihdekepin nuppikin näkyy tässä.
Vanteet, Dragons breathilla pesty. Aloitan noiden puolien kiillotuksen lähipäivinä, lakkaus pilaa niiden kiillon kokonaan, huulessa ei onneksi ole lakkaa.
Pestynä, Marraskuun 2. päivä taitaa olla tässä muistaakseni. Putken päätä ei ole kiillotettu, sen takia noin himmeä. Kiillotetaan kuitenkin. Takavalot näkyvät tässä myös hyvin ja kromikoriste, minkä laitoin rekkarinvalojen listaan. Kuvakulma on näin jälkeenpäin katsottuna erittäin hölmö, perän muodot näyttävät oudoilta.
Josko tällä kuvapläjäyksellä pärjätään ennen seuraavia, voisin ottaa nyt valmiista sisustasta ja ulkoapäin muistakin kuin keulasta ja perästä kuvia.
Viimeksi muokannut FINJJ, Pe 15.01.2016 22:14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Kylläpä uudet valot sopii keulalle hyvin. Alcantara ratkaisee kivasti tuon varisevan pinnoitteen pulman.
Tuo subin paikka on kyllä hankala. Penkkienkään alla ei ole tilaa.
Penkkien takana oleva magnesiumvahvike pitäisi olla erilainen faceliftissä... Mitäköhän eroa siinä on... Mulla kun on faselifti, niin ihmettelen vaan.
Tuo subin paikka on kyllä hankala. Penkkienkään alla ei ole tilaa.
Penkkien takana oleva magnesiumvahvike pitäisi olla erilainen faceliftissä... Mitäköhän eroa siinä on... Mulla kun on faselifti, niin ihmettelen vaan.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Sopivat kyllä, ja sitten varsinkin, kun valoluomet on tehty. Tulee keulalle paljon aggressiivisempaa ilmettä ja näyttää taas jälleen kerran monta vuotta uudemmalle.
Kyllä, penkkien alla ei ole ei yhtään tilaa. Penkit olen laittanut matalimmalle, mitä saa. Tuosta vahvikkeesta en osaa sanoa, hyvin subeista kuitenkin kuuluu, ja olen lopputulokseen tyyytyväinen.
PS: jos jollain kiinnostaa, olisi Pioneerin SPH-DA120 soitin myynnissä, ehti olla minulla käytössä vain muutaman tunnin (eli säätöjen ajan), mutta sitten kaveri sanoi että osta hyvä mies Alpine, minä uskoin ja ostin. Pioneer kuitenkin täysin toimiva ja uuden veroinen, täydellinen myyntipakkauskin löytyy. Kysykää YV:llä jos kiinnostaa. Myös muutamia SLK:n osia kaupan.
Kyllä, penkkien alla ei ole ei yhtään tilaa. Penkit olen laittanut matalimmalle, mitä saa. Tuosta vahvikkeesta en osaa sanoa, hyvin subeista kuitenkin kuuluu, ja olen lopputulokseen tyyytyväinen.
PS: jos jollain kiinnostaa, olisi Pioneerin SPH-DA120 soitin myynnissä, ehti olla minulla käytössä vain muutaman tunnin (eli säätöjen ajan), mutta sitten kaveri sanoi että osta hyvä mies Alpine, minä uskoin ja ostin. Pioneer kuitenkin täysin toimiva ja uuden veroinen, täydellinen myyntipakkauskin löytyy. Kysykää YV:llä jos kiinnostaa. Myös muutamia SLK:n osia kaupan.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Mulla olisi sulle myytävänä foorumin toisessa osiossa uudet completosin etu ja takapuskurit. sekä uusi savunvärinen lisäjarruvalo takaluukun kanteen.
Harraste mb 123 2.3 ce-84 .Harraste w 124 E220-94, w 211 -03 220 cdi ja slk R 171 -04, 2.0 kompressori.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Kiitoksia tarjouksesta. Mullahan on tähän jo puskuri satsi, ja lisäjarruvalo on jo savunvärinen, se tuli mukana noiden takavalojen kanssa.
EDIT: kävin katsomassa ilmoituksesi, puskurit ovat täysin samat, mitkä minullakin
EDIT: kävin katsomassa ilmoituksesi, puskurit ovat täysin samat, mitkä minullakin
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Viime päivät menneet vanteita hioessa, jonka aikana tuli ajatuksiin, että ne kiillotuttaisi koneellisesti. Firmoja aloin netistä kaivelemaan, ja sattui löytymään RimFix niminen firma. 110€ per vanne heidän sivuillaan, pistin heille kuitenkin tarjouspyynnön, ja todennäköisesti huomenna postitan vanteet heille. Kotikonstein kun noita alkoi hiomaan, tuli esille, ettei noista pienistä väleistä saa hyviä näyttelykelpoisia millään. Mielummin siis teetätän tämän työn, että jäljestä tulee viimeisen päälle. Työkaluja ja hioma laitteita on kattavasti, mutta RimFix tekee työn kuulilla, joten jäljestä tulee erinomaista.
RimFixin käyttämä tekniikka on siis tärykiilloitus niminen toimenpide, erittäin kiiltävää pintaa pitäisi siis tulla. Postaan tänne kuvia, kun vanteet ovat valmiit.
Huominen ja ylihuominen töistä vapaata, eli taidan ensitöiksi pakata siis vanteet, ja tämän jälkeen alkaa mankeloimaan kaaret valmiiksi, pääsee sovittelemaan ja fiilistelemään vanteita kun tulevat käsittelystä.
RimFixin käyttämä tekniikka on siis tärykiilloitus niminen toimenpide, erittäin kiiltävää pintaa pitäisi siis tulla. Postaan tänne kuvia, kun vanteet ovat valmiit.
Huominen ja ylihuominen töistä vapaata, eli taidan ensitöiksi pakata siis vanteet, ja tämän jälkeen alkaa mankeloimaan kaaret valmiiksi, pääsee sovittelemaan ja fiilistelemään vanteita kun tulevat käsittelystä.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Vähän updatea. Kaaret mankeloitu, oikeanpuoleinen kaari sitten halkesi muutamasta kohdasta hieman. Tuli siis samalla vähän historiaa autosta taas tietoon. Pitää fixailla tuo ennen maalausta, vaikkapa samalla kun etupuskuria sovittelee paikoilleen.
Mankelia saa muuten korvausta vastaan lainaan, jos tarvitsee
Kaaret levenivät aavistuksen, ja pokkaus painui mukavasti sisään.
Vasemmanpuoleisessa kaaressa mankeli paikoillaan. Pesin samalla pyöräkotelon. Kuvassa ei vielä pesty.
Samasta kaaresta en muistanut ennen jälkeen kuvaa ottaa. Tässä oikean puolen etukaari ennen mankelointia.
Tässä vasemman puolen kaari mankeloituna, kaaren etuosaa ei saanut mankeloitua rungon muotojen takia. Kuvasta ei kunnolla saa käsitystä miten kaari on levennyt, toisesta kulmasta olisi näkynyt paremmin...
Takapuskurin irroittelin myös tänään, pesin rungon sen alta ja laitoin vahat päälle suojaamaan. Viikonlopun aikana alan pikkuhiljaa mallaamaan uutta takapuskuria paikalleen.
Mankelia saa muuten korvausta vastaan lainaan, jos tarvitsee
Kaaret levenivät aavistuksen, ja pokkaus painui mukavasti sisään.
Vasemmanpuoleisessa kaaressa mankeli paikoillaan. Pesin samalla pyöräkotelon. Kuvassa ei vielä pesty.
Samasta kaaresta en muistanut ennen jälkeen kuvaa ottaa. Tässä oikean puolen etukaari ennen mankelointia.
Tässä vasemman puolen kaari mankeloituna, kaaren etuosaa ei saanut mankeloitua rungon muotojen takia. Kuvasta ei kunnolla saa käsitystä miten kaari on levennyt, toisesta kulmasta olisi näkynyt paremmin...
Takapuskurin irroittelin myös tänään, pesin rungon sen alta ja laitoin vahat päälle suojaamaan. Viikonlopun aikana alan pikkuhiljaa mallaamaan uutta takapuskuria paikalleen.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Hmmm... Mulla on renkaat ottaneet kaariin kiinni ratasessioissa.. Tossa voisi olla ratkaisu..
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Alcantara on nättiä mutta ota nyt hyvä mies toi SLK teksti tosta hanskalokeron luukusta pois ja maalaa se mustaksi...
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Minun puolestani SLK logo saa olla hanskalokeron kahvassa.
Viikonloppuna ei juuri mitään saanut aikaiseksi SLK:n osalta. Vanhan puskurin sisäosan liimailin uuteen kiinni.
Tänään laitoin uuteen puskuriin vanhasta puskurista sivuilla olevat kiinnikkeet ja niille tein reiät tietenkin. Josko sitä huomenna saisi puskurin jo kiinni... Putkelle pitää tehdä aukko vielä ritilään, ja näyttäisi siltä että pitää myös itse puskuria hieman puukottaa, ettei ota siihen kiinni. Kuvia huomenissa tulossa...
Viikonloppuna ei juuri mitään saanut aikaiseksi SLK:n osalta. Vanhan puskurin sisäosan liimailin uuteen kiinni.
Tänään laitoin uuteen puskuriin vanhasta puskurista sivuilla olevat kiinnikkeet ja niille tein reiät tietenkin. Josko sitä huomenna saisi puskurin jo kiinni... Putkelle pitää tehdä aukko vielä ritilään, ja näyttäisi siltä että pitää myös itse puskuria hieman puukottaa, ettei ota siihen kiinni. Kuvia huomenissa tulossa...
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Puskuria sovittaessa otti ja meni sitten vasemmasta takavalon kuvusta irtoamaan kaksi noin 2cm pitkää ja 0.6-1cm paksuista palasta. Uusi piti sitten tilailla...
Kohta siis myynnissä savunväriset takavalot, oikea ja vasen... Palaset saa toki mukaan jos haluaa liimailla, YV:llä tavoittaa.
Puskurista laitan kuvan huomenna, tänään meinasi töihin tulla jo kiire kun niin keskittyi asenteluun... Puskuri siis nyt paikoillaan, pakoputken kohdalta vielä pientä siistimistä pitää suorittaa.
Kohta siis myynnissä savunväriset takavalot, oikea ja vasen... Palaset saa toki mukaan jos haluaa liimailla, YV:llä tavoittaa.
Puskurista laitan kuvan huomenna, tänään meinasi töihin tulla jo kiire kun niin keskittyi asenteluun... Puskuri siis nyt paikoillaan, pakoputken kohdalta vielä pientä siistimistä pitää suorittaa.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Nyt kaivataan apuja SLK:n omistajilta, joilla on sivuhelmat autossaan. Tarvisin kiinnikkeistä kuvia, jotta osaan liimata noihin omiin oikeille kohdille ne. Jos joku viitsisi laittaa, olisi mahtavaa. Netistä kaivelin, muttei löydy hyviä kuvia / riittävästi.
Kuvia puskurista, paskainen kun mikä:
Kuvia puskurista, paskainen kun mikä:
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Sivuhelmasta kuvaa, pikkuhiljaa... Vielä hiomista jäljellä vaikka kuinka, että saa istumaan.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Helmoja laiteltu viimepäivät, toinen puoli alkaa olemaan valmis, toiselle puolelle kiinnikkeille vielä reiät yms.
Uudet takavalot saapuivat eilen, ja sain ehjän paikalle.
Jos jollain kiinnostaa savunväriset SLK:n oikea ja vasen takavalo, yhteyttä vain. 200€ lähtee, (300€ ovh saksan ebaystä) hinnassa on huomioitu vasemmasta takavalon alaosasta lähteneet palat, ne saa mukaan. Alkuperäiset laatikot saa myös mukaan ja valoissa on kaikki johdot ja ledien boxi mukana, plug'n play valot siis. Muutama työkaveri meinasi, että eihän noita irronneita palasia edes huomaa jos ei hoksaa. Minusta ne taas näkyvät, tarkka mies kun on. Tässä muutama kuva valoista
Tuossa oikeanpuoleisesta valosta vielä kuva joka 100% kunnossa
Pistän helmoista kuvaa, kun molemmat ovat paikoillaan. RimFixiltä ilmoitettiin vanteiden odottavan noin 1.5kk kiillotusjonossa, eipä siinä, odotellaan muutamalla muullakin ilmeisesti tavaraa tuotu kiillotukseen.
Uudet takavalot saapuivat eilen, ja sain ehjän paikalle.
Jos jollain kiinnostaa savunväriset SLK:n oikea ja vasen takavalo, yhteyttä vain. 200€ lähtee, (300€ ovh saksan ebaystä) hinnassa on huomioitu vasemmasta takavalon alaosasta lähteneet palat, ne saa mukaan. Alkuperäiset laatikot saa myös mukaan ja valoissa on kaikki johdot ja ledien boxi mukana, plug'n play valot siis. Muutama työkaveri meinasi, että eihän noita irronneita palasia edes huomaa jos ei hoksaa. Minusta ne taas näkyvät, tarkka mies kun on. Tässä muutama kuva valoista
Tuossa oikeanpuoleisesta valosta vielä kuva joka 100% kunnossa
Pistän helmoista kuvaa, kun molemmat ovat paikoillaan. RimFixiltä ilmoitettiin vanteiden odottavan noin 1.5kk kiillotusjonossa, eipä siinä, odotellaan muutamalla muullakin ilmeisesti tavaraa tuotu kiillotukseen.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Vänkärin puolen takapäästä alkanut kuulumaan kummaa "narinaa / natinaa" kun peräkopista painaa kovaa, natina kuuluu, myös pienissä töyssyissä / kuopissa kuuluu sama. Rasvailin kaikki nivelet ja jousen yläpään, mutta silti sama jatkuu.
Onko jokin hela / pusla lopussa vai? Takarengas ei kyllä ota mihinkään kiinni. Mistä lähdetään vaihtamaan osaa? Narinahela?
Onko jokin hela / pusla lopussa vai? Takarengas ei kyllä ota mihinkään kiinni. Mistä lähdetään vaihtamaan osaa? Narinahela?
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Jos satut seuraamaan Rimfixin instagram tiliä, niin voit huomata että sun vanteet on hyvässä seurassa. Ja siksi jonossa. Siellä tuntuu olevan tosiaan tekemistä tovikis jos toiseksikin.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Seurannassa on kyllä. Ja joo huomattu on että siellä on jos jonkinnäköistä alumiini osaa tärykiillotuksessa.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Oon varmaan vähän myöhässä, mutta jos takapuskuri ei ole vielä paikallaan ja jos meinaat autolla joskus ajaa oikeasti kovaa "esim. moottoriradalla" kannattaa takavaimentimen kiinnityskumit vaihtaa kuumakestäviin malleihin.
Omassani ne on poikki aina joka ratasession jälkeen.
Omassani ne on poikki aina joka ratasession jälkeen.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Ei ole tarkoitus tuollaista harrastaa. Ihan normi ajelua vain.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Kysymystä tietäjille. Aiemmassa postauksessa kerroin kun mankeloin kaaria, yksi niistä halkesi. Otin nyt haljenneet palat pois, mitä kuvissa oleva "hopea" aine on? Hopean aineen alla on alkuperäistä maalia, mutta miksihän tuohon on tehty kerros tuolla aineella ja sitten uudestaan väri päälle. Koko vänkärin puolen kylki on ilmeisesti joskus maalattu uudelleen, yksi lakka valuma näet vänkärin puolen takakaaressa.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Kyljistä kuvaa hieman, tasaista alkaa olla vihdoin ja viimein. Auto paskainen kuin mikä, mutta niin ovat kelitkin. Takapään Narinan syyksi paikallistin melko isolla varmuudella vänkärin puolen takapään jousen yläpään kumen. Outoa, jos se olisi jo rikki, kun tuolla uudella alustasarjalla ja yläpään kumeilla ei ole kuin jotain 1500km ajettu. Mutta katsotaan mitä sieltä paljastuu.
Tuo harmaa ainekkin selvisi mitä se on: kemiallista metallia. No hiotaan ja laitetaan kaari kuntoon ennen maalausta, sehän on pääasia. Mukavaa tämä yksinpuhelu
Tuo harmaa ainekkin selvisi mitä se on: kemiallista metallia. No hiotaan ja laitetaan kaari kuntoon ennen maalausta, sehän on pääasia. Mukavaa tämä yksinpuhelu
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Oudon näköinen on kyllä tuo kaari. Ei sielä mikään jousikumi narise, vaan se alatukivarren ulkohela.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
juu, "kemiallista metalliahan" tuo näyttäisi olevan. eli siis suomeksi sanottuna pakkelia, missä on jotain alumiinihippusia seassa. ei ole mitään tekemistä oikean metallin kanssa tuolla aineella.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Huomenna huoltoaika varattu helan vaihdolle. Sitten ei narinat enää vaivaa. Voisin tänään tai huomenna tuosta sisustasta napsia kokonaiskuvaa, kun ei vielä yhtään sellaista ole. Stay tuned!
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Sisustasta kuvia. Kynnyslistat puuttuvat tosiaan vielä, sen takia viimeisessä kuvassa kynnyslistan kohta on niin ruman näköinen.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Narinahelat vaihdettu, eivät olleet edes kovin huonokuntoiset. Vika ei poistunut. Uusi aika 2.3 .... Bensapumppu märkänä virtajohtojen päästä, joten sekin vaihtoon siinä samalla.