Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
mrmorris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 24.04.2012 21:57

Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja mrmorris »

Nyt neljättä vuotta tuo W203 eli 200CDI ja nyt vasta kunnon pakkaset, yli -30 astetta tänä aamuna. Kateelliset pelotelleet, että se jäätyy eikä käynnisty enää. Olen lämmittänyt aamuyöstä kolmisen tuntia lohkolämmittimellä ja hyvin on käynnistynyt, akun kestävyyttä olen seurannut mutta eipä ole oikkuillut. Muistan talven -87, kun pakkanen kuukauden nelissäkymmenissä ja Lapissa dieseltaksit kävivät yöt läpeensä tyhjäkäynnillä eikä muut autot enää startanneet. Onko syytä käyttää tyhjäkäynnillä tuntitolkulla jos pakkanen laskee -40:n vaan riittääkö pelkkä sähkölämmitys? Toisaalta en laske polttoaineen menekille mitään arvoa, kun ostan sen itänaapurista,kestää nyt -35 astetta ja on halpaa mutta tekeekö koneelle haittaa jos käy läpi yön. Tietty lain mukaan se on kiellettyä mutta maalla järki sanelee enemmän kuin laki. Konepellin alla käytän samalla sähkölämmityksen kanssa sisätilanlämmitintä jonka suuntasin alas öljypohjaan, aamulla konehuone on lämmin eikä akku kärsi vaikka sitäkään ei suositella. Järkeä käytettävä senkin kanssa ettei polta paikkoja,ennen akut sai sisälle, mutta eipä niitä enää voi irrotella tietokoneen takia. Meillä paikallinen varaosamyymälä myi parissa viikossa 300kpl akkuja, kun ihmiset eivät tajua sen olevan arin kohta autossa eivätkä välitä ladata ja suojata akkua tarpeeksi.

Sitten vielä kysymys, että voiko lohkolämmitintä pitää jatkuvasti päällä eli ajon jälkeenkin heti lämmölle niin kuuman koneen lämmöt eivät laske liian alas. Toiset tekevät niin ja jotkut taas väittävät ettei kuumaa konetta saisi lämmittää, ota tuosta selvää...
Niin ja voiko ko.Mersulla antaa apuvirtaa toiseen autoon vai särkeekö se paikkoja vai millä ehdoin? Tyytyväisiä ollaan kyllä Meseen oltu ja näyttää olevan hyvä talviauto, kun viimenkin päästiin testaamaan sitä kunnon pakkasissa, maskipeiton laitoin ja matot yöksi konepellille, kun sähkölämmitys päällä. Sitäkään en edes tiedä, että onko siinä lohkolämmitin,letkulämmitin vai säteilylämmitin mutta hyvin tuntuu toimivan.
Takavetokin muuten yliveto,kun siihen on jo tottunut. Etuvedot puski aina ja tuntuivat heppoisilta rillukoilta, nyt kulkee kuin juna ja esp hoitaa hyvin oikomiset mitä tuo vaimo ensin pelkäsi mutta on jo tottunut siihen ominaisuuteen.
Meidän nuorempi mersumies armeijassa nyt ja metsäviikko edessä, keli on sellainen joka tekee pojista miehiä :P :P
ruf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.07.2012 18:05

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja ruf »

Jos autosi on huollettu, suuttimet kunnossa, hehkut kunnossa ja erityisesti akku, niin rajullakin pakkasella autosi lähtee varmasti käyntiin lohkolämmitintä käyttäen.

Näin minulla, aamulla -30 roikassa 2-3h niin hehkun valo vain jokseenkin välähtää ja käynnistyy välittömästi. Akku nyt tietysti on kylmä ja se hiukan veroittaa käynnistysvirtaa, mutta hyvin kuitenkin pyörähtää käyntiin. Autoni -05 220cdi ja lohkossa on vastus, eli ei säteilylämmitin.

Jos jossain edellämainituista 4 asiassa joku ei ole kunnossa, tai kaikissa on vähän sanomista, niin riittää, eli ei välttämättä enään lähdekkään käyntiin.
M-B E200cdi -07
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2760
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Vielä kun liität lämmityssysteemiin sellaisen Defan kiinteän akkulaturin, niin ei tarvi murehtia edes akusta!
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Kiinteä akkulaturi on hieno keksintö mutta ne pienimmät 3 ja 4A versiot ei ehdi lataamaan käytännössä yhtään mitään jos lämmitystolpassa on 2h ajastin. Ja jos on suoran sähkön perässä niin ei tee kovin hyvää lohkolämppärille.
W219 CLS350 vm.2005
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2760
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Jumpstart kirjoitti:Kiinteä akkulaturi on hieno keksintö mutta ne pienimmät 3 ja 4A versiot ei ehdi lataamaan käytännössä yhtään mitään jos lämmitystolpassa on 2h ajastin. Ja jos on suoran sähkön perässä niin ei tee kovin hyvää lohkolämppärille.
Juu, kyllä se 2h on vähänlaisesti, mutta onhan niitä myös tehokkaampia latureita. Itsellä on aina yön yli johdossa, kun ei ole lohkolämppäriä ja sitten vaan aamulla Webasto pöhisemään.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

nykyautoissa tahtoo olla vähän alimitotettu akku. tai lähinnä sen akun tilat, ettei sinne saa isompaa. vähän enemmän pakkasta, niin koneet kyykähtää, kun ei akussa riitä voima starttaamiseen. sanoisin, että jos akussa riittää poweria ja moottori on muuten kaikin puolin kunnossa, niin kyllä se lähtee ilman lisälämmittämisiäkin käyntiin. toki ainakin joidenkin tietämyksien mukaan sieltä kilometrimäärän loppupäästä häviää numeroita.. siis siitä mittarista, mikä mittaa kuinka pitkälle sillä moottorilla pääsee ilman isompaa remonttia.

itte oon niin laiska käyttään noita esilämmityksiä, että yleensä en edes tiedä onko mun autoissa sellasia. ne lähtee startilla käymään oli kuinka kylmä tahansa. jos ei lähde, niin vika korjataan, että se lähtee. ehkäpä monen mielestä väärä tapa, mutta ainakin mulle ihan mieluinen. ei tartte niiden johtojen kanssa pelata joka ilta, eikä tartte ennakoida 4 tuntia etukäteen menojansa. varttia ennen laittaa auton käymää, ennenku on lähössä liikeelle, niin se kerkiää jo jonkun verran lämpiäänkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17251
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sähkölämmitys riittää moottorin puolesta, mutta ennen ajoon lähtöä olisi hyvä käytellä vähän aikaa paikallaan jotta paikat notkistuu (ohjaustehostin, vaihteisto...)
wiimax.fi
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja simoks »

Itellä -99 väyry ja lähtenyt kyllä aina käyntiin kylmänä, akku on hyvä, suuttimet ok, hehkuissa on jotain sanomista kun jää palamaan startin jälkeen hetkeks valo. Tosin joutuu avaimella pitään käynnissä -25 pakkasessa kylmänä täräyttäessä jonkunaikaa että lopulta jää tulille eikä sammu. Ihan hyvin mielestäni tuolle kilometrimäärälle mitä tuossa on. -30 on testattu myös ilman lämmitystä mutta sillon oli kyllä hehkutkin kunnossa.

Tietysti hyvät öljyt varmaan auttaa hieman, ettei ole niin jäykkää tavaraa näillä kunnon pakkasilla?
W210 E320cdi
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 686
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Väyrysiä kaks...220d ja 200cdi...ensin mainittu lähtee kuin palmun alta oli lämmitetty tai ei, oli keli mikä tahansa. Tuota CDI:tä pitää lämmitellä pari tuntia, mutta siinä onkin sellainen letkussa oleva lämmitin joka on mielestäni aivan leikkikalu oikeaan lohkolämmittimeen verrattuna. Kummatkin lämpenee, 220d huomattavasti nopeammin. Tuo 220d on kyllä jopa 124:n dieselien kanssa vertailukelpoinen talviauto...cdi:n kanssa pärjää, mutta kylmempää kyytiä sillä saa.
Kettula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: To 05.02.2015 12:43
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja Kettula »

Kyllähän nämä pakkaset ovat pitäneet miestä hieman jännityksessä, mutta turhaan. Täytyy laittaa kädet ristiin sillä mitään ongelmaa ei ole tuolla C 200 CDI -06 kanssa ilmennyt. Tosin olen tehnyt noin 10 tkm sitten ison huollon (kaikki koneen suodattimet, öljyt, termostaatti 92C + nesteet, moniurahihna + kiristin ja ohjainrullat). Kone käynyt Kajaanissa Tuikun "hoidossa" jossa egr-venttiili ohjelmointiin samalla pois pelistä.

Aamuisin olen pitänyt 2,5-3h lohkolämmitintä päällä ja on lähtenyt kuin "palmun alta" käyntiin hyvin lyhyellä hehkutuksella. Moottorilämmöt nousivat tänään -26 C pakkasessa 30 km jälkeen karvan yli 80 C. Keulalla on MBn oma viimasuoja ja sähköinen moottorin lisälämmitin pitäisi olla kunnossa... tai ei ainakaan pura (alkuperäistä mb logolla olevaa) akkua.
Takavetoja vuodesta -87: Corolla Coupé, Taunus Coupé (x2), Sierra, E46 320i touring -02, W(S)203 C 200 CDI farmari A. -06, -
vumart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Su 18.10.2015 20:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja vumart »

Oma ML 270cdi ollut yhtä hyvä talviauto, aiemmat sitä ruotsalais merkkiä(ei saab)pari tuntia aamulla roikan nokassa,hyvin lähtee käyntiin 10 min tyhmä käynti ja eiku baanalle. Termostaatti laitettu vasta uusi, :thumbup: tänään töihin mennessä -34 ja lämmöt moottorissa +85 hyvin tarkeni,töissä auto lämpimässä tallissa. :clap:
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1321
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Jumpstart kirjoitti:Kiinteä akkulaturi on hieno keksintö mutta ne pienimmät 3 ja 4A versiot ei ehdi lataamaan käytännössä yhtään mitään jos lämmitystolpassa on 2h ajastin. Ja jos on suoran sähkön perässä niin ei tee kovin hyvää lohkolämppärille.
Kyllä nekin akun herättää, ja etenkin ottamaan virtaa heti startin jälkeen. Eli enemmän kuin akun täyttäjinä, nuo pienetkin laturit saa akun vireille kohmeesta.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1767
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja sompio »

Ihmetyttää vähän, että mihin hittoon se lämpö häviää tuosta emännän W211 200CDI:n moottorista. Ei nouse 80 C asteeseen vaikka keula on tukossa. Tänäänkin 55km maantieajon (ulkolämpö -27C astetta) jälkeen lämmöt jossain 70 tietämissä ja ylävesiletku kylmä kun on oman termarin lisäksi letkussa se "Volvon termari". Lauhoilla keleillä lämmöt nousee ihan normaalisti yli 80C asteen jo lyhyellä matkalla.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
mettämies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 16.01.2014 12:31
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja mettämies »

Oisko pikkutermari vaihtokunnossa.
W163 270CDI / W639 115CDI 4x4 / W639 115CDI 4X4
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Hyvin kyllä näkee nyt mikä ero on- 30asteen pakkasella ja vaikka -20 asteen niin lämpiää auto ihan eri tavalla ja nopeassa ajassa mutta vertailukohtana bensa auto kylläkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1767
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja sompio »

Onkos tuossa -09 vuoden W211 200 CDI:ssä pikkutermaria ja jos on niin missä?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2341
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

mrmorris kirjoitti: Sitten vielä kysymys, että voiko lohkolämmitintä pitää jatkuvasti päällä eli ajon jälkeenkin heti lämmölle niin kuuman koneen lämmöt eivät laske liian alas. Toiset tekevät niin ja jotkut taas väittävät ettei kuumaa konetta saisi lämmittää, ota tuosta selvää...
Töissä on bensamoottorilla auto jota pidetään usein yön yli lämmityksessä ja usein suoraan ajosta. Kilometrejä nyt noin 100tkm ja ainakin kolmas lohkolämmittimen vastus menossa.
Päivisin auto käy koko päivän pakkaskeleillä. Ainoastaan tankkauksen ajaksi kone seis.

Itse en omaa autoani laittaisi aivan heti ajosta tultua koska periaatteessa neste voi kiehua paikallisesti.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja atlas »

TT-termo ainakin antaa laskea lämmöt alle 60asteen kunnes lähtee päälle koska siinä on lämpökytkin....siis jos ajon jälkeen heti laitat piuhan seinään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

E200kompressor kirjoitti: Töissä on bensamoottorilla auto jota pidetään usein yön yli lämmityksessä ja usein suoraan ajosta. Kilometrejä nyt noin 100tkm ja ainakin kolmas lohkolämmittimen vastus menossa.
Päivisin auto käy koko päivän pakkaskeleillä. Ainoastaan tankkauksen ajaksi kone seis.

Itse en omaa autoani laittaisi aivan heti ajosta tultua koska periaatteessa neste voi kiehua paikallisesti.
Itellä on työpaikalla jatkuva virta ja aina oon koko talvikauden tökännyt pistokkeen seinään ajon jälkeen. Monta kertaa päivassäkin heti ajosta. Ei oo parinkymmenen vuoden aikana mennyt yhtään vastusta. Parista eri autosta kokemus.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja taky »

mrmorris kirjoitti:Kateelliset pelotelleet, että se jäätyy eikä käynnisty enää.
Parin aamuna joutui käynnistämään C180 d (OM626) ilman esilämmitystä, toissa aamuna -28C ja tänään -25C mittarissa ja napista painalamma laakista käyntiin, muutama sekuntti hitusen karkeata käyntiä ja sitten käynti tasaantui kohdalleen.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
mese08
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 16.07.2012 16:33

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja mese08 »

Tai sitten käy niin ettei lähdekään. Naapurilla 2014 W204 tuolla 180CDI koneella. Maanantaina ajo töihin 60km pakkasta 28, sieltä käyntiin 8h jälkeen ilman lämmitystä. Sitten kotia tuo 60 km ja seisoi 28-30 pakkasessa keskiviikkoaamuun. Pari tuntia Defan letkulämmitintä ja siihen jäi :( pakkasta -30. Oli sitten päivän lämppärissä ja hörähti käyntiin, lämpimään yöksi ja puolityhjä akku laturilla täyteen. Ei nämä missä akku palelemassa takakontissa taida kumminkaan olla extreme talvikelien kulkineita. Ei kyllä taida tuo akku sinne moottoritilaankaan mahtua. Ylläpitolaturi puuttuu ja sen vielä laittavat, jospa auttaisi se jotain jatkossa...
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja taky »

mese08 kirjoitti:Naapurilla 2014 W204 tuolla 180CDI koneella.
C180 - S/W205 ja W204 on eri koneet, mutta tokihan on mahdollista ettei käynnisty.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja Juho »

akku sisälle lämpimään yöksi niin kuin w136 170S ohjekirja neuvoo niin lähtee paljon varmemmin käyntiin tai toisesta akusta apuvirtaa mikä on yön sisällä lämpimässä. laittamalla start stop auton akun parantaa paljon kylmänä virran antia ja ne latautuu kylmissä olosuhteissa paremmin. itsellä w124 Ex++++++++side start stop akku agm pyörittää ihan samanlailla -28 kuin lämpimässäkin ja lähtee täysin kylmänä käyntiin hyvin E250D 1993
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja taky »

mese08 kirjoitti:Tai sitten käy niin ettei lähdekään.
Tänä aamuna meni vielä paremmaksi -34C, ongelmitta käymään.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Sietääkin lähteä kun on noin uusi auto... Kylläpä harmittaisi jos naapurin kalle lähtisi -80 luvun riisikupilla vaivatta kun oma jäisi pihaan. Eihän sille nyt hinuriakaan voisi soittaa kun eihän mersut jää pakkasten takia tienvarteen.

Joten äläpä huoli kyllä se sitten aikanaan jättää tienposkeen. :D
W219 CLS350 vm.2005
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja taky »

Jumpstart kirjoitti: Joten äläpä huoli kyllä se sitten aikanaan jättää tienposkeen. :D
Kiitos kannustuksesta.... 8)
Mutta todellisuudessa dieselpolttoaineen ominaisuudet alkaa olla tapissa näissä pakkasissa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Juu kyllähän se on raakaa leikkiä autollekkin liikuskella näillä keleillä.

Riittävän pitkään kun seisoo pakkasessa niin jousitus on muuttunut kivi reeksi, renkaat tuntuu kantikkailta ensimmäiset kilometrit ja öljyynkin jää lovet kun kampiakseli pyörähtää :lol:
W219 CLS350 vm.2005
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

saas nähä lähteeko oma autoni käymään. tosin pensakoneella. ja jos lähtee, niin sylkeekö se tällä kertaa öljyt mäjelle.. -28 näyttää mittari.
W201 250DT 20V
w201 190E
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja taky »

Jumpstart kirjoitti:Juu kyllähän se on raakaa leikkiä autollekkin liikuskella näillä keleillä.
No eihän toki mitään leudon kesäpäivän mukaista menoa ole, mutta ylläri tuo AMG S205:nen alustainen miten vähän pakkanen siihen vaikuttaa, ei pauku tms.
Kolmenkympin pakkasen pinnassa ohjauksen hituista jäykistymistä ja vaihteiston hitaampaa reakointa havaittavissa, eipä juuri muuta.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Kuinka dieselin kanssa kovalla pakkasella?

Viesti Kirjoittaja atlas »

pera8x kirjoitti:saas nähä lähteeko oma autoni käymään. tosin pensakoneella. ja jos lähtee, niin sylkeekö se tällä kertaa öljyt mäjelle.. -28 näyttää mittari.
Näistä on sylkenyt öljyt vain jos huohotin jäätyy tukkoon...harvinaista mutt muutaman olen kuullut...eli välttelee lyhyttä ajoa ja roikassa pitkään pitää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin