Ostin käytettynä noin 230tkm ajetun CLK:n 2.0 bensakoneella. Tyhjäkäynti normaali ja normaalissa ajossa ei huomaa lainkaan moottorissa mitään, mutta isoilla kierroksilla noin 4000 kierroksen jälkeen auto (moottori) nytkähtää, nykii, jytkyttää, hakkaa mitä enemmän kaasua antaa (ei pätki kuitenkaan). Aivan kuin kone ei haluaisi pysyä paikallaan normaalia isommilla kierroksilla.
Mikä olisi todennäköisin vika? Onko hyviä skenaarioita lainkaan? Moottori ei saa ilmaa? Autossa olisi kuulemma kyllä öljynvaihdon aika tässä keväällä. Mitkään varoitusvalot eivät pala.
Voisiko joku olla avuksi? Onko turha viedä tavalliselle nyrkkipajalle?
CLK 200 -00 Moottori veivaa isoilla kierroksilla
Re: CLK 200 -00 Moottori veivaa isoilla kierroksilla
Voi olla ihan bensa suodin tukos.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: CLK 200 -00 Moottori veivaa isoilla kierroksilla
Kiitos vastauksesta. Toivotaan, että vika olisi noin pieni.
Huomasin sellaisen asian, että mielestäni tuo häiriö tulee esiin vain tyhjäkäynnillä kierroksia nostaessa, ei niinkään ajossa kun kiihdyttää, tai sitten sitä ei vain huomaa niin. Huomasin myös tänään, että moottori pitää ajon jälkeen käynnissä ollessaan vaimean "naksahduksen" noin 5s välein tyhjäkäynnillä. Onko tämä kuinka normaalia ja voisiko liittyä samaan asiaan?
Huomasin sellaisen asian, että mielestäni tuo häiriö tulee esiin vain tyhjäkäynnillä kierroksia nostaessa, ei niinkään ajossa kun kiihdyttää, tai sitten sitä ei vain huomaa niin. Huomasin myös tänään, että moottori pitää ajon jälkeen käynnissä ollessaan vaimean "naksahduksen" noin 5s välein tyhjäkäynnillä. Onko tämä kuinka normaalia ja voisiko liittyä samaan asiaan?
Re: CLK 200 -00 Moottori veivaa isoilla kierroksilla
Ei se paikoillaan kierräkkään tuon enempää. Eli on ominaisuus, ei vika.
E: Jos nyt siis tulkitsin tekstin oikein.
E: Jos nyt siis tulkitsin tekstin oikein.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: CLK 200 -00 Moottori veivaa isoilla kierroksilla
öh, en tiedä moottoritekniikasta mitään. Onko siis ihan normaalia, että kone alkaa yskimään tuossa 4k-5k kierroksen välissä kun paikallaan painaa kaasua? Kyllähän se kuulostaa hieman siltä, että moottori ei saa ilmaa tai bensaa riittävästi eli olisi loogista, että ajossa pystyy ilman puolesta käyttämään isommilla kierroksilla, vaikka ei tietenkään ole optimaalista. En ole aiemmin "rääkännyt" moottoreita, tuli nyt vain kokeiltua niin aina tuossa samassa kohtaa noin 4000 kierroksen paikoilla moottori hieman nytkähtää ja sen jälkeen alkaa yskimään pahemmin. Tuossa oli kyllä jo noin kaksi vuotta viimeisestä öljynvaihdosta niin täytyy pikimmiten käydä vaihdatuttamassa kaikki tarpeellinen eli suodattimet myös.
Kuitenkin tämä juttu taitaa olla ihan omaa kuvitelmaa sitten, että ei kuulukaan edes päästä punaiselle kierrosalueelle paikallaan ollessaan, jos sitä nyt lähtisi kokeilemaan? Tuossa helposti painaa aika reilusti kierroksia kun moottoriäänet eivät paljon matkustamoon kuulu joten turhan isoa kierrosaluetta ei osaa oikein varoa.
Kuitenkin tämä juttu taitaa olla ihan omaa kuvitelmaa sitten, että ei kuulukaan edes päästä punaiselle kierrosalueelle paikallaan ollessaan, jos sitä nyt lähtisi kokeilemaan? Tuossa helposti painaa aika reilusti kierroksia kun moottoriäänet eivät paljon matkustamoon kuulu joten turhan isoa kierrosaluetta ei osaa oikein varoa.
Re: CLK 200 -00 Moottori veivaa isoilla kierroksilla
Juu, useissa moottoreissa on rajattu kierrokset tuohon n.4000 paikoillaan, syytä en ala edes arpomaan. Kuulostaa tosiaan siltä, kun siinä olisi jotain vikaa, mutta näin se toimii.
Pakko myöntää, että olen joskus aikoinaan samaa ihmetellyt, mutta sitten selvisi, että rajattu on
Kokeile vaikka ykkösvaihteella vetästä punarajalle ja jos toimii, niin ei vikoja. Rajotinhan sielläkin rupee paukkumaan sitten...
Pakko myöntää, että olen joskus aikoinaan samaa ihmetellyt, mutta sitten selvisi, että rajattu on
Kokeile vaikka ykkösvaihteella vetästä punarajalle ja jos toimii, niin ei vikoja. Rajotinhan sielläkin rupee paukkumaan sitten...
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: CLK 200 -00 Moottori veivaa isoilla kierroksilla
Ei autossasi ole mitään vikaa. Moottorinohjainlaite rajottaa moottorin maksimikierrokset 4000rpm auton ollessa paikoillaan.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89