Viton jarrut

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
atevi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 29.01.2005 08:08

Viton jarrut

Viesti Kirjoittaja atevi »

Viton takajarrut tuppasi pakkasella jäätymään eli käsijarrun rummut, kuului vain kova paukahdus kun pyörä lähti pyörimään, tässä huolto vinkki jarruille saa käyttää omalla vastuulla.
Avasin rummun ja sieltähän se vika jäätymiseen löytiyi oli kuin olisi heitetty lapiollinen soraa rummun sisään, mikä ilmeisesti oli kuluttannut kengät että rummun .Itse aina jarru remontin yhteydessä vedän rälläkällä olakkeen pois näin ollen rumpu lähtee seuraavalla kerralla helpommin pois.Tästä tulikin mieleen huolto vinkki renkaan vaihdon yhteydessä esim. pari pyöränpulttia irti ja letkulla vettä reijästä sisään ja sannat ulos, näin tein toisen taka pyörän kannssa usko tai älä sieltä tuli uskomattoman paljon moskaa mutta jarru rupesi pitämään ihan toisella tapaa, että tällä tapaa. Vitolla ajettu 13000 km itse en juurikaan käytä "käsijarrua" muttakengät oli aivan loppu, en tietenkään tiedä edellisen omistajan tavoista mutta ei ne jarrut ainakaan minun käytössä ole kuluneet (ajannut noin 30 000 km) eli epäilen tämän mössön syöneen nämä kengkät sekä ruummun piloille.iton taka jarrut tuppasi pakkasella aina jäätymään
Avasin rummun ja sieltähän se vika jäätymiseen löytiyi oli kuin olisi heitetty lapiollinen soraa rummun sisään, mikä ilmeisesti oli kuluttannut kengät että rummun .Itse aina jarru remontin yhteydessä vedän rälläkällä olakkeen pois näin ollen rumpu lähtee seuraavalla kerralla helpommin pois.Tästä tulikin mieleen huolto vinkki renkaan vaihdon yhteydessä esim. pari pyöränpulttia irti ja letkulla vettä reijästä sisään ja sannat ulos, näin tein toisen taka pyörän kannssa usko tai älä sieltä tuli uskomattoman paljon moskaa mutta jarru rupesi pitämään ihan toisella tapaa, että tällä tapaa. Vitolla ajettu 13000 km itse en juurikaan käytä "käsijarrua" muttakengät oli aivan loppu, en tietenkään tiedä edellisen omistajan tavoista mutta ei ne jarrut ainakaan minun käytössä ole kuluneet (ajannut noin 30 000 km) eli epäilen tämän mössön syöneen nämä kengkät sekä ruummun piloille.
Vastaa Viestiin