Tee-se-itse AUX-piuha w203:seen?

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Belmont
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 22.01.2016 18:25

Tee-se-itse AUX-piuha w203:seen?

Viesti Kirjoittaja Belmont »

Moi,
kaivelin kynnyslistan alta esiin sen aux-liittimen, johon saa hankittua sen erillisen aux-piuhan. Tuli mieleen, että voisiko vanhan aux-piuhan katkoa ja liittää suoraan ko. liittimeen ilman sitä erillistä välipiuhaa? Siellä kynnyskotelon alla olevassa auton liitin päässä on neljä piuhaa (kaksi mustaa, keltainen ja ruskea. Jos katkoo vanhan aux-piuhan, niin millaisia johtoja sieltä sisältä on odotettavissa ja miten ne tulisi liittää tuohon Mersun omaan? Ajattelin, josko hankkisi sellaiset pienet naaras-liittimet, jotka siis laittaisi siihen katkottuun aux-piuhaan ja ne sitten liittäisi niihin mersun liittimen neljään napaan.

Onnistuisiko tällainen?
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1048
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Tee-se-itse AUX-piuha w203:seen?

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Onnistunee mutta se oli muistaakseni n.30e se aux piuha M-B osalla. Toisaalta jos laittaa itse sen piuhan niin hiukan vapaampi sijoittelumahdollisuus sen päälle
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Belmont
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 22.01.2016 18:25

Re: Tee-se-itse AUX-piuha w203:seen?

Viesti Kirjoittaja Belmont »

Joo, taisi olla jotain 28 euroa se sovitin. Mutta ajatukseni olikin juuri tuo, että vetäisin sen piuhan suoraan repsikan penkin alitse keskikonsolille. Tuollainen 1,5m normi aux-piuha näytti maksavan 3,90 ja sellaisen ajattelin yrittää poikkaista ja saada pienillä liittimillä kytkettyä tuohon mersussa olevaan liittimeen.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13227
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Tee-se-itse AUX-piuha w203:seen?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Eikö kannattaisi vetää johto suoraan radion takaa siihen keskikonsolille eikä kierrättää matkustajan puolen kynnyskotelon kautta? Valmiin johdon saa eBaystä alle kympillä. Jos haluaa säästää niin samapa se kumpaan liittimeen kytkee omat piuhat.
Belmont
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 22.01.2016 18:25

Re: Tee-se-itse AUX-piuha w203:seen?

Viesti Kirjoittaja Belmont »

Onko radion irrottaminen iso operaatio?

Ja DBFI, onko sinulla tietoa noista liittimen navoista? Keltainen, ruskea + kaksi mustaa? jompikumpi musta on varmaan maa?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13227
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Tee-se-itse AUX-piuha w203:seen?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Belmont kirjoitti:
Ja DBFI, onko sinulla tietoa noista liittimen navoista? Keltainen, ruskea + kaksi mustaa? jompikumpi musta on varmaan maa?
W203 malleja on erilaisia (MOST, D2B jne.) ja eri ikäisiä, radioitakin erilaisia. En jaksa etsiä kaikille johtojen värejä. Musta ei kyllä ole maa, saa sen yleismittarillakin tarkistettua.
Belmont
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 22.01.2016 18:25

Re: Tee-se-itse AUX-piuha w203:seen?

Viesti Kirjoittaja Belmont »

Tehty! Toimii!

Tuollaiset hain Motonetista:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/487021/l ... aton-10kpl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motonet.fi/fi/tuote/475376/H ... i-15m-BULK" onclick="window.open(this.href);return false;

Kokeilemalla löytyi oikeat paikat johdoille. Kokonaisuutena oli noin 10 min homma.
Vastaa Viestiin